Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trepidatii si tacanit la motor pe dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lisandru
Am o dacie din 96 break si acum ceva timp am avut probleme cu un termostat blocat ce mi-a fiert motorul .

La ceva vreme am gasit ulei in apa si bolborosea apa dupa ce se incalzea . Intr-un final am inteles ca e nevoie sa verific chiulasa daca e arsa si m-am apucat de treaba .

M-am apucat de treaba cu un mecanic si cand a ajuns la chiulasa s-a crucit , era arsa in 8 locuri , garnitura bineinteles ca era facuta praf acolo unde era chiulasa dusa si surpriza cea mare in pistoane aveam crek 30-40 mil de antigel (s-a minunat cum de am mers atat de mult cu ea in halul asta) , in fine am cumparat alta chiulasa dar de motor 1300 (eu avand de 1400 dar nu s-a gasit) am puso pe aia cu garnitura noua de motor 1400 . Am pus totul in ordine dar acum problema e ca ea porneste bine dar nu imi place deloc cum suna motorul ..

In primul rand motorul trepideaza din toti dracii se misca masina cu totul , turatiile sunt foarte instabile (de la 1100 la 1300) si mai multe va puteti da seama din videoul atasat mai jos .

Ma gandesc ca poate o fi din cauza tachetilor care nu sunt bine aliniati ?

Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi ?sad.gif

Video :
argon
Poate-ti lovesc pistoanele in garnitura.
radlog
Sunt multe de verificat: platini, avans, etc...Dar mie personal mi-a venit in minte sa verifici galeria: daca/cat de bine e stransa /starea garniturii.Asa am patit si eu mai demult si era galeria slabita.Sper sa te ajute!

PS: Vezi totusi sa nu o strangi prea tare ca suruburile alea ies din chiulasa cu tot cu filet incredibil de usor... blink.gif
tiaz
As mai adauga si verificarea talpii carburatorului(daca e bine strans) si servo-frana(furtun,teu de plastic)
mihai7575
@lisandru.....poate fi si din cauza tachetilor,care nu sunt bine reglati,alta cauza ar fi chiar chiloasa de 1300 montata pe 1400,iar in ceea ce priveste fluctuatiile de turatie a motorului,eu il banuiesc si pe jiglerul de la relanti,extrior,ai nr meu de tlf,suna-ma sa o vad si eu ,mai ales ca si eu sint din slatina.
te salut.
bostan22
Aceeasi problema am avut-o si eu de la o garnitura de chiuloasa arsa,rezolvarea a fost reglajul tachetilor.
In mers trage mai greu,intrerupe cumva?Daca prezinta simptomele astea incearca din nou un reglaj al tachetilor cu lera.
0.15-Admisie
0.25-Evacuare
Valorile sunt ,,La cald".
dd gheorghe
Daca poti fati rost de o chiuloasa de 1400 .Daca ai de 1300 si bagi picioru in accelaratie scoate un sunet metalic pana prinde demaraj.Iti spun din experienta.
lisandru
Va multumesc tuturor .. momentan am incercat orice reglaj posibil si am impresia ca este de la chiulasa de 1300 care nu se papa deloc cu motorul de 1400 .. asadar o chiulasa de 1400 neaparat ..
Tudor Badescu
Daca tacane la accelarare,acelea sunt detonatii.Micsoreaza avansul sau incearca o benzina cu cifra octanica mai mare.In rest vezi reglajele,banui ca e ceva si la carburator,nu are de ce sa tremure ca toate alea din cauza ca e chiulasa de 1300.
tiaz
Salutare,


Am si eu cateva nelamuriri si v-as fi recunoscator daca ati putea sa ma ajutati.

- Bujiile de la cilindrul 1 si in special 4 sunt pline de calamina si ulei. Astazi din cauza calaminei bujia de la 4 arefuzat sa mai produca scanteie.

- Bujiile de la cilindrii 2 si 3 sunt lacrima.

- Masina a inceput sa consume ulei din senin. Daca stau mai mult pe loc(semafor) si plec sau ma joc cu accleratia las in urma un norisor de fum albastru de toata frumusetea. In timpul mersului nu mai scoate fum.

Intrebarea mea pentru voi este: Credeti ca sunt segmentii dusi sau simeringurile de supape???
stabil777
Daca asculti cu atentie la capacul chiuloasei si tacane intr-o extremitate a ei ,are niste batai nu chiar zgomotoase ,e posibil ca un culbutor sau 2 aia din cilindrii unde ai gasit bujiile ude ,sau daca ai scos bujiile din cilindri cu pricina iese aburul compresiv ,atunci sigur este din culbutori,misti cu mina de ei si vezi ce joc are sa nu fie prea slabi,asa era la mine,dar tu zici ca ala e ulei ,poate sa fie altceva atunci!.
vioxxxxx
salut.am o dacie 1310 din '98 la care trebuie sa.i fac itp.ul.acum vreo 2 zile,cand sa ies din curte cu ea mi s.a inmuiat pedala de frana brusc.cand am verificat,am vazut ca a curs tot lichidul de frana pe la o roata din spate.ce credeti ca s.a intamplat?
mai are si 2 gauri mici in toba finala ,cam 0.4 cm in diametru.se pot astupa cu ceva sau se poate suda o tabla ceva?
multumesc
ghitza
la prima problema cu lichidu probabil garniturile de la cilindru sau aerisitoru,dai roata jos ,tamburu si vezi ce sa intamplat,cu gaurile in toba le astupi cu poxilina,cureti bine pana la tabla curata si lipesti
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.