Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: canistra de carbon
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
raducu38rar
salutare. am o dacia din 2003 injectata si are o canistra de carbon sub calculatorul de injectie, care are o electrovalva (cred) care imi face probleme la pornire. cred ca electrovalva nu deschide sau inchide cand dau la automat. masina porneste daca scot mufa cu fire iar apoi o bag la loc, motorul are o ezitare 2-3 secunde (parca functioneaza in 3 pistoane). intrebarea ar fi daca as renunta la ea (canistra de carbon) si cum?
C a t a l i n
QUOTE(raducu38rar @ 24 Apr 2011, 22:24)
intrebarea ar fi daca as renunta la ea (canistra de carbon) si cum?
*



Până la urmă, care e întrebarea? wacko.gif
Cioby92
QUOTE(raducu38rar @ 24 Apr 2011, 22:24)
intrebarea ar fi daca as putea renunta la ea (canistra de carbon) si cum?
*



poate asta vreia sa zica wink.gif
mihai7575
QUOTE(raducu38rar @ 24 Apr 2011, 22:24)
salutare. am o dacia din 2003 injectata si are o canistra de carbon sub calculatorul de injectie, care are o electrovalva (cred) care imi face probleme la pornire. cred ca electrovalva nu deschide sau inchide cand dau la automat. masina porneste daca scot mufa cu fire iar apoi o bag la loc, motorul are o ezitare 2-3 secunde (parca functioneaza in 3 pistoane). intrebarea ar fi daca as renunta la ea (canistra de carbon) si cum?
*


cel mai bine te pot ajuta colegii de la dacia pe injectie,ei se pricep mai bine,ia si tu acest lucru ca pe un sfat de la mine.
ghitza
scoate firele de la electrovalva si furtunu de la corpo/clapeta ce duce la electrovallva si astupi stutu cu ceva dar sa astupi bine sa nu traga aer fals pe acolo si asa ai eliminat canistra.bafta

25 Apr 2011, 10:33:
daca mai ai ceve de zis te rog sa scrii la topcul de dedicat injectatelor
Paulorossi
Si presiunea creeata de gazele din rezervor unde se descarca?
Recomand verificarea amanuntita a traseului canistrei de carbon,cu siguranta iti trage aer fals pe undeva,asa vei rezolva si problema si vei polua mai putin.
ghitza
stai asa ce alegatura are canistra de carbon cu rezervoru nu inteleg,canistra are legatura cu gazele ce prin furtunu de gaze ce are legatura cu capacu culbutorilor di gatu de lebada atata tot ,acele gaze le neutralizeaza sa zic asa deci nu are nici o treaba cu rezervoru
C a t a l i n
Te inseli.
ghitza
explica te rog de ce ma insel si in ce privinta
C a t a l i n
Canistra de carbon are un furtun ce vine din rezervor și unul din galeria de admisie, pe care e intercalată electrovalva.
stabil777
Eu as vrea sa-mi pun canistra de carbon, iar tu, vrei s-o dai jos!?
Fara ea se poate sparge rezervorul ,doar e din tabla made in Roumenian!
bygy007
gaura de 1mm in dopul de la rezervor tongue.gif
ghitza
nici nu imi trecea prin cap ca ,canistra de carbon are vre-o legatura cu rezervoru pana acum cand va aud pe voi ,Aveti o poza cue a si cu furtunu ce duce si pe unde duce la rezervor?o sa imi montez si eu,Imi cer scuze ca am sarit aiurea la explicatia lu PAUL si CATALIN,poze care aveti
Paulorossi
Canistra de carbon a aparut din necesitatea reducerii poluarii.Dupa cum stiti daciile pe carburator aveau o supapa de descarcare in rezervor pt gazele care se acumuleaza acolo din cauza vaporizarii benzinei.Cand se formau gaze in rezervor,la o anumita presiune supapa deschidea si se eliminau in atmosfera poluand atmosfera.Asa a aparut canistra de carbon.Practic ea are un filtru de carbon care "condenseaza" acesti vapori si ii trimite in motor pt a fi arsi de motor si deci pentru a reduce poluarea.De la rezervor vine un furtun prin care vin gazele la canistra de carbon.Apoi de acolo merg printr-un furtun in galeria de admisie.Pe acest furtun exista o electrovalva comandata de ECU care deschide din cand in cand electrovalva pentru ca acesti vapori sa fie descarcati in motor si deci arsi.
Eliminarea cansitrei de carbon poate avea efecte negative asupra rezervorului(se poate deforma sau chiar sparge)si asupra mediului.Daca se face o gaura in capacul rezervorului vaporii se vor descarca pe acolo,dar de ce sa-ti faci de lucru?Probabilitatea de defectare a canistrei e foarte mica.Se poate defectea doar daca se umple rezervorul total si exista riscul migrarii benzinei in stare lichida spre filtru de carbon din canistra.Deasemenea electrovalva se mai poate bloca.Personal cred ca rolul ei e binevenit in special daca se contribuie la reducerea poluarii fara a afecta performantele motorului.
C a t a l i n
Poluarea ca poluarea, dar scade și consumul într-o oarecare măsură.
GIC
Luati de aici, ca doar nu degeaba s-a chinuit Klaus sa scrie.
Si on topic: s-ar putea ca acea supapa sa fie belita.
ghitza

<span class='edit'>26 Apr 2011, 23:05:</span>
Fratilor poza cu un rezervor de injectata,deci este cum descriu in poza treaba cu frutunu ?
GIC
da
argon
QUOTE(Paulorossi @ 25 Apr 2011, 23:11)
Si presiunea creeata de gazele din rezervor unde se descarca?
*



Eu am in dopul de la rezervor o supapa de suprapresiune, cam ca aia de la vasul de expansiune, face presiune in rezervor, in sensul ca fasaie cand il desfaci si e cald afara, dar peste un anumit prag se elibereaza de supapa, sa nu produca daune, masina respectiva e non euro injectie multipunct cu sonda lambda.

ghitza
QUOTE(GIC @ 27 Apr 2011, 08:07)
da
*




K ,mersi de lamurire
ghitza
Aveti o poza cu canistra de carbon? ma refer vreau sa vad stutu de jos unde vine furtunu din spate ,sau o poza clara cu ea montata ,zilele astea fac rost de ea si sa am o idee cum se monteaza ,multumesc
nikuniku
cu ce crezi ca te ajuta canistra carbon daca masina ta este E1,ai mufa pentru supapa de purjare dar supapa o ai?
ghitza
Cum am zis maine primesc ansamblu canistra de carbon + electrovalva,mufa pentru ea din cablaju injectiei sta acolo legata de contraaripa dreapta ,am tot mai trebuie sa o plantez la locu ei
nikuniku
sa stii ca masina nu va rupe asfaltu dupa aceasta operatie,doar va scade ceva consumu de benzina,dar tu esti fan GPL asa ca ......

28 Jun 2011, 20:59:
uite si ceva poze cu cele 2 furtune
ghitza
Da nu am zis eu ca o montez pentru CP in plus tongue.gif ,am facut rost de ea la un pret ffff mic(20 roni) si de ce sa nu o pun, am si eu probleme cu mirosu de benzina in masina la deschiderea geamului, si da eu circul pe GPL pentru ca fac naveta cu masina la scarbici,mai mult o montez poate scap de mirosu de benzina
nikuniku
ca sa scapi de mirosu de benzina,se monteaza un releu pe circuitu electric al pompei de benzina,ca atunci cand trece ba GPL pompa sa se opreasca sa nu mai bage benzina,la tine se opreste injectoru dar pompa tot functioneaza si de aici mirosuri de benzina,in plus daca opresti pompa creste durata ei de viata
tu ai berlina si zici ca miroase a benzina,eu am break,stii ca in break mirosu de benzina e ceva normal,la mine nu miroase a benzina in masina
ghitza
Multumesc de poze care sunt ff explicative,acuma sas tii ca la mine atat injectoru cat si pompa la trecerea pe GPL se opresc nu merge nimic in gol sau aiurea (am avut grija cand am montat instalatia)deci e exclusa treaba cu pompa care merge incontinuu,poate scap de miros cu ,canistra asta de carbon,daca nu asta e ma obisnuiesc pentru ca nu mai stiu ce sa ii fac .Colegu meu cu care fac naveta are si el break tot pe injectie si GPL si nu miroase nimic

<span class='edit'>28 Jun 2011, 23:01:</span>
Vad in poze ca ai montat vas de antigel de tip nova/supernova smile.gif
ghitza
QUOTE(nikuniku @ 28 Jun 2011, 20:28)
sa stii ca masina nu va rupe asfaltu dupa aceasta operatie,doar va scade ceva consumu de benzina,dar tu esti fan GPL asa ca ......

<span class='edit'>28 Jun 2011, 20:59:</span>
uite si ceva poze cu cele 2 furtune
*



Astazi am montat si eu canistra pe masina,NIKU:ai o poza cu prinderea de caroserie cumva ?si valva de purjare tre sa mearga incontinuu sau numai cand vrea adica cand elibereaza surplusu de gaze?mss
nikuniku
se prinde pe caroserie cu un fel de colier metalic
valva merge cand da calculatoru comanda,nu am fost atent la valva,daca merge de ce sa umblu la ia
ghitza
deci are sistem sa inteleg in genu cum e la borcanu de antigel,credeam ca tre sa bazaie sau ceva ,sau de unde sti ca merge ?o auzi sau simti ceva?mss
nikuniku
daca tii mana pe ia se simte cum bazaie
ghitza
deci bazaie incontinuu sau numai cand primeste comanda de la ECU?vad eu cum dau de ea cand functioneaza,mss inca odata
Paulorossi
"Bazaie" doar cand electrovalva e actionata si de regula e actionata la relanti sau la pornirea masinii,desigur ca ECU o poate comanda si in alte situatii.
Off topic:Mirosul de benzen in habitaclu nu are absolut nici o treaba cu canistra de carbon.Eu am canistra pe masina si tot se simte mirosul de benzen cand deschid geamul.Banuiesc ca e garnitura de la pompa,inca nu am reusit se desfac capacul de protectie de la rezervor din portbagaj(suruburi gripate) sa vad ce si cum.
ghitza
multumesc de raspunsuri,cu mirosu ce sa zic ,garniturra de la capacu pompei am schimbat-o de vre-o 3 ori si degeaba ,acuma astept sa vad poate isi revine cu ,canistra pentru ca vapori din rezervor nu mai iasa sub masina sau mai stiu eu unde si vin in fata in canistra si mai departe se elimina prin ardere deci ar trebui sa fie o imbunatatire sau s anu mai miroase asta daca nu sunt pori pe la rezervor si sa scape pe acolo.va tin la curent si multumesc inca odata NIKU,PAUL smile.gif
ghitza
QUOTE(nikuniku @ 28 Jun 2011, 21:08)
mirosu de benzina e ceva normal,la mine nu miroase a benzina in masina
*



E si uite ca am scapat de miros dupa montarea canistrei de carbon fara nici o vrajeala o supun la modul cel mai serios NU MAI MIROASE a benzinarie la mine in masina la deschidere geamului ,deci ansamblu canistra si electrovalva de purjare isi face treaba ,valva tacane la punerea contactului si in rest cred ca actioneaza cand primeste comanda de la ECU,deci va recomanda o canistra care aveti probleme de genu si bineinteles sa nu aveti fisuri sau pori la rezervor ca atunci e degeaba operatiunea
nyky85
Am si eu o intrebare. Stie cineva cum lucreaza aceasta electrovalva la dacia berlina pe injectie?
Am masurato astazi si la mine vine permanent 14,4 V, deci electrovalva sta alimentata tot timpul iar prin ea nu trec vapori este blocata. daca scot mufa si nu o mai alimentez circuitul se deschide si atunci trage aer. Stie cineva daca este in regula?
ghitza
e comandata de ECU acea valva
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.