domnulgigi
29 Apr 2011, 17:37
Salutare! Dupa ce de vreo doi ani tot am umblat din "mester " in mester pentru a rezolva celebra problema cu pompa de injectie diesel ,dupa ce mi-am luat nenumarate tzepe iata ca astazi va pot spune cu mana pe inima ca sunt "fericitul posesor al secretului ".Am dat suma de 300 de euro si chiar daca pe moment imi venea sa-l bat pe cel care mi-a aratat (mai ales vazand cat de simplu este...) mi-am revenit rapid si va pot spune ca oricine isi poate rezolva singur problema fara nici o piesa sau orice de acest fel ; fara nici un drum pe la Iasi sau mai stiu eu unde...Acum stiu ca ar trebui sa fiu ceva mai altruist si chiar m-am gandit daca ar fi bine sa scriu direct pe site sa ajut pe orice " amarat" si sa nu mai ceara astia de prin tara milioane bune dar cred ca ar fi bine sa-mi recuperez si eu jumatate din suma ...asa incat oricine ma ajuta sa strang suma de 150 de euro sunt dispus sa-i divulg "secretul" pe care acesta poate sa-l pastreze pentru el sau nu...Nu stiu exact cum ar trebui sa facem astept idei de la voi...va rog incercatzi sa nu ma injuratzi prea tare si punetzi-va in locul meu...Astept comentariile voastre!!!
E, acu' esti pe felie, poti vinde masina cu tot cu pompa, nu cum incercai acum 2 ani sa o vinzi
fara pompa.
Bine, acu o vinzi de fecioara, ca si cum nu ar fi avut nici o problema la pompa aia...
domnulgigi
29 Apr 2011, 21:42
Ba nu o vand de fecioara ci o sa o tin pentru mine( sic !) pentru ca sunt foarte multumit de ea raportat pret - calitate...insa nu despre asta era topicul
ZLATE58
30 Apr 2011, 06:54
fara sa cer ceva ,va spun eu cum se rezolva aceasta problema :
legati pinii 66 si 67 printr-o siguranta de 10A la un plus permanent si nu mai aveti problema decit in momentul debransarii bateriei
dorelus
30 Apr 2011, 07:36
QUOTE(ZLATE58 @ 30 Apr 2011, 07:54)
fara sa cer ceva ,va spun eu cum se rezolva aceasta problema :
legati pinii 66 si 67 printr-o siguranta de 10A la un plus permanent si nu mai aveti problema decit in momentul debransarii bateriei
Nu prea am inteles...
ZLATE58
30 Apr 2011, 11:38
intreaba un electrician auto
imi cer scuze pinii 76 si 77 se leaga la un plus permanent
inca o data scuze ptr gafa facuta
s-au eventual dezlegati firul de pe pinul 82 si legatil la masa
pinii 76 si 77 sunt legati (alimentati) impreuna prin releul de injectie.
Deci problema e la releul de injectie, nu la pinii respectivi.
Sau o pierde vreo memorie cand i se "ia curentul" pe pinii respectivi.
domnulgigi
30 Apr 2011, 14:37
Klauss desi stii mai bine decat mine ca multzi din cei de pe forum sunt fini cunoscatori ai modelelor dacia ,unii dintre ei chiar lucreaza in domeniu, iata ca da atata amar de vreme nici unul nu a vrut sa spuna nimic...de ce oare ? iar eu daca am vrut sa-mi amortizez o parte din cheltuieli ca sa zic asa, am fost injurat...ce credetzi daca zic exact ce se intampla imi multumeste cineva sau ma injura lumea in continuare ca de ce nu am spus mai devreme..(ca deh asa-i romanul!!) ASA ESTE "LEGATI' PINII RESPECTIVI CU O PUNTE DIN LITZA SI APOI O SA MEARGA ...IN TABLOUL DE RELEE AL DOILEA RELEU DINSPRE VOLAN SPRE BOTUL MASINII...CEI CARE NU AU INTELES SA MA SUNE SI LE SPUN EXACT CUM SA FACA...
lilon_77
30 Apr 2011, 19:26
salut forumisti....dar povestea cu schimbatul unei "saibe" in pompa(ceva de genul asta..nu ma pricep) e adevarata?vad ca voi vorbiti de lucruri mai simple in ceea ce priveste problema rezolvarea "beculetului de la bujii"... nu prea mai inteleg nimic....oricum multumim frumos pt rezultat!
bygy007
30 Apr 2011, 19:30
poate acolo este ceva o legatura defectuoasa sau poate chiar releu banuiesc ca "modificarea asta " strapeaza contactele releului dar asta nu e o rezolvare dupa mine
ZLATE58
30 Apr 2011, 19:47
saiba aia nu rezolva in totalitate problema
iar releul nu are nimic defect in el
Auzisem si eu de chestia cu puntea si am incercat-o in urma cu vreun an si jumatate, dar la mine n-a mers.sau n-am nimerit eu releul sau pinii? Asa ca am fost la schimbat senzorul contra sumei de 500 lei si de atunci, slava domnului, nu s-a mai reaprins becul de la bujiile incandescente. Eu cred ca leagtul pinilor nu rezolva problema, ci pacaleste partea electronica. Dar nu-i nici un bai, daca nu are efecte negative ulterior.
Ca sa intelegem toti, cine stie, poate ne face o poza cu releul si cu pinii ce trebuiesc scurtcircuitati.
deci ca rezumat sunt 2 lucruri care trebuiesc rezolvate:
1. "saiba" din pompa, care nu rezolva problema definitiv, inteleg.
2. Alimentarea cu (+) permanent a pinilor 76 si 77, pentru a nu li se "lua curentul" la oprirea motorului.
Straparea are ca efect alimentarea permanenta a egr-ului (398 pe schema) si pompa de injectie (711 pe schema).
Cred ca mai mult are de-a face cu alimentare permanenta a pompei, nu a uce injectie.
alycrys_20
30 Apr 2011, 20:52
am si eu o problema asemanatoare dar pe papuc,de curind am vorbit cu o cunostinta care avea aceasta problema ,a mers cu masina la reprezentanta pentru a face ceva,iar acolo un inginer i-a pus acea lita la unul din relee,a mers cu acea lita 40000 knm fara sa mai aiba probleme,insa acum s-a agravat in sensul ca ai apare becul de la bujii si in timpul mersului.cu timpul acea lita poate sa dauneze cumva pompei?
lilon_77
1 May 2011, 13:31
in concluzie rezolvarea problemei cu "saiba" si cu "lita" sunt rezolvari provizorii si nu definitive.....macar e bine ca ne mai da o speranta...
Cineva postase o nota tehnica de la renault referitoare la acea problema. Am sa atasez fisierul, eu nu prea stiu franceza, poate un cunoscator ne lamureste cu privire la punctul de vedere al producatorului.
LE Am pus arhiva ca era html fisierul si avea nevoie si de altele ca sa afiseze corect
LE N-a vrut sa ia arhiva, desi avea sun un Mb
Uite un link pe un server
Documentatie Solenza rar
george_scala_2004
1 May 2011, 18:51
unde e arhiva ?
da, multumesc
[attachmentid=1627718095]
dorelus
3 May 2011, 18:11
Bun, da' de unde luam noi saiba aia de 0,25 mm?
Nu cred ca ne putem juca cu dimensiunile pe acolo...
Iar lita aceea o leg de pinii releului, sau o infing in soclul releului?
Numai atat trebuie, conectati pinii 76 si 77?
djasu82
3 May 2011, 19:02
eu cred ca tipu are perlate contactele de la releu
el tacane cu aparatul iti da continuitate dar si cand trece un curent mare prin contacte tensiunea se reduce datorita perlari contactelor , adica apare o opunere la curentul eletric ca o mica rezistenta si asa eroare etc.
De aceea s-a ajuns la strap
( lita in scurt pe releu ).
Auzi 300E
nu as fi dat chit ca ar fi stat in parcare si as fi analizat o pe toate partile.
O pompa de injectie noua, cat costa? Asa... aproximativ.
Ma refer la pompa d-asta de "dizal".
QUOTE(djasu82 @ 3 May 2011, 20:02)
De aceea s-a ajuns la strap
( lita in scurt pe releu ).
Eu daca ma uit pe schema nu prea vad strap pe releu (lita in scurt pe releu)...
alycrys_20
17 May 2011, 16:24
puteti sa imi spuneti la cre din cele 2 relee se pune acea lita?
alycrys_20
23 May 2011, 07:01
nimeni nimic?
lilon_77
8 Jun 2011, 09:38
pai "domnulgigi"a dat 300 de euro..... si tu vrei "moca"?
Reinvii topicul asta...
Daca mai este careva pe forum din cei care au rezolvat problema la mecanicul din Iasi, ce schimba in principiu axul acuatorului, ati mai avut probleme de atunci ?
Am si eu problema asta cu pompa, am incercat cu saiba de 0,25 dar, desi pornea la prima cheie, tremura f tare, nu prea se accelera si scotea un fum... asa ca am scos o. Mentionez ca operatiunea a fost facuta de un mecanic de la Dacia, cu saiba speciala (vine intr o punguta cu acoperitori pt conductele catre injector si cu cheie hexagonala sau de care e), cu solutie de curatat, etc.. nu in spatele blocului, deci se pare ca doar adaugatul saibei nu e o rezolvare.
As face un drum pana in Iasi, dar daca rezolvarea cu inlocuitul axului e temporara, iau mai degraba o pompa reconditionata sau second..
danono
20 Jul 2011, 15:39
Eu am aproape 2 ani de cand am fost la Iasi si nu am mai avut probleme
am vreo 15k km facuti si e ok inca:)
domnulgigi
18 Aug 2011, 08:35
corect:))
O solutie simpla si fara moarte este montarea unei pompe de injectie mecanice Bosch, de pe modelele Kangoo.
Probleme ar fi ca se limiteaza pe la 3500-3700 rot/min, dar nici nune nevoie de mai mult.
domnulgigi
5 Nov 2011, 14:01
corect...
Va salut.Si mie mi-au limitat-o la ITP la 5250 dar cred ca deja sunt offtopic.Sorry
mcr_razvy
24 Nov 2011, 21:46
QUOTE(slev @ 20 Jul 2011, 14:48)
Reinvii topicul asta...
Daca mai este careva pe forum din cei care au rezolvat problema la mecanicul din Iasi, ce schimba in principiu axul acuatorului, ati mai avut probleme de atunci ?
Am si eu problema asta cu pompa, am incercat cu saiba de 0,25 dar, desi pornea la prima cheie, tremura f tare, nu prea se accelera si scotea un fum... asa ca am scos o. Mentionez ca operatiunea a fost facuta de un mecanic de la Dacia, cu saiba speciala (vine intr o punguta cu acoperitori pt conductele catre injector si cu cheie hexagonala sau de care e), cu solutie de curatat, etc.. nu in spatele blocului, deci se pare ca doar adaugatul saibei nu e o rezolvare.
As face un drum pana in Iasi, dar daca rezolvarea cu inlocuitul axului e temporara, iau mai degraba o pompa reconditionata sau second..
Si eu am o solenza care am facuto sa porneasca la prima cheie si nu este de rezolvarea de la saiba, e din calculatorul de injectie, ca eu am scos calculatorul de injectie uc-ul si cheia mea si le-am pus pe o alta solenza care pornea la a doua cheie si surpriza a pornit la prima cheie, deci tind sa cred ca rezolvarea nu este poma de injectie sau instalatia electrica sau ceva punti la relee, este o lipitura "rece" in calculatorul de injectie sau vreo piesa care isi pirde din prorietati. stima
Salut,
M-am gandit ca paote ajuta pe cineva daca poztez o oarecare schema cu pinii aia 76 , 77 (pe schema originala a masinii) ... e de preferat ,daca o faceti, sa folositi un cablu cu invelis siliconic (nu de PVC). Cablu cu invelis de PVC la frig o sa crape, pe cand cel siliconic rezista fara probleme.
Dar tot n-am inteles cum e treaba cu pinul 82 legat la minus .
Daca tai firul care parte o leg la - firul care mrege la calculator sau celalalt?
O sa pun o poza si cu treaba gata facuta (poate intereseaza pe cineva)
marius c
4 Jan 2012, 19:58
pinii astia la care dintre relee ajung la cel mare sau la cele doua mai mici
chelsoi2015
31 Mar 2015, 17:11
si eu vreau sa stiu la care din releie....
catalin_kta
14 Apr 2015, 12:02
i96nds
15 Apr 2015, 20:25
Nu am SLZ Diesel - dar se vede de la distanta cand cineva scrie un articol aici in cunostinta de cauza. Multumim !
Andrei12345678
3 Jan 2019, 10:25
De unde pot cumpara si eu o saiba de dimensiunile alea?
jenu_zoica
9 Jan 2019, 21:00
QUOTE(Andrei12345678 @ 3 Jan 2019, 10:25)
De unde pot cumpara si eu o saiba de dimensiunile alea?
Și eu am tot un papuc diesel, iar reparația cu saiba am făcut-o de curând și a reușit. Ca ,,șaibă" am folosit doua șaibe de reglaj de injectoare de aro cu motor de Câmpulung (0,15mm+0,10mm).
Andrei12345678
10 Jan 2019, 01:00
Ma gandeam sa le cumpar de la airsoft, daca scrii pe google saiba 0.30mm o sa gasesti un link de la airsoft la 15 lei, o fi ok?
catalin_kta
13 Jan 2019, 19:23
Poti gasi saibe de tarat injectoare la atelierele ce repara pompe de injectie si injectoare , sunt niste saibe subtiri " solz de peste " cu dimensiuni diverse : 0,10mm, 0,15mm, 0,20mm. Le poti combina pana gaseti dimensiunea cu care pompa sa functioneze bine.
Radu.t
26 Sep 2021, 17:56
buna seara, stiu ca e aiurea, ca dupa 9 ani sa intreb si eu ceva...+ permanent ce il leg la 76 si 77, il leg pe ce doua din circuitul original...adaugand un + sau le tai si pun + pe ele sa intre in calculator, ca sa scot releul din ciruit (pt aceste 2 fire)?
multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.