Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zgomot cutie de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
torvalds
auto:
dacie berlina din 98 , 80 k km
problema:
fluiera in orice viteza (2,3,4,5) peste 50 km/h , ma dispera ca fluiera mia tare cand accelerez incet adica ayunci cand incerc sa mentin viteza, nu cand accelerez brusc ( si atunci se aude dar parca nu asa de tare , sau zgomotul motorului il acopera pe cel al cutiei...)
daca se calca ambreiajul nu se mai aude fluieratul deci trebuie sa fie de undeva de prin cutie/ambreiaj...

help.
astept raspunsuri cu gandul ca daca o sa conduc vreo 300 km mise infunda urechile de tot
ps asa am cumparat-o deci nu stiu ce a patzit inainte
paulp
Rulmentul de presiune smile.gif
Schimba-l dar cauta unul "de origine" wink.gif
cristidb
Paul rulmentul de presiune sa invarteste numai cand e apasat ambreiajul nu in mers.
Probabil rulmentii din cutie sunt stricati.
torvalds
asta este si parerea lu taikmio cristidb ( ca nu este rulmentul de presiune )
si cati rulmeti sunt prin cutie ?
gattoman
Sal.De curiozitate ai verificat daca ai ulei in cutie.Din cate stiu daca nu ai ulei suficient se intampla chestia, adica fluiera.Totusi daca ai ulei destul inseamna ca e ori de la grupul conic sau de la rulmentul de la "trenul mobil" sau ceva de genu asa, nu stiu sigur cum ii spune(ala care se invarte mereu atat timp cat motoru e pornit).

Apropo de cutii, am vazut la unu, la o liberta, o cutie dar face in asa hal ca parca spui ca are transmisie prin cardan, si e de la rulmeti din cutie.
torvalds
ulei este 2l am bagat , da mai dar daca am calcat abreiajul in mers la 80 km/h nu mai face
vierme_ha
QUOTE(gattoman @ 20 Jun 2005, 00:56)
Totusi daca ai ulei destul inseamna ca e ori de la grupul conic sau de la rulmentul de la "trenul mobil" sau ceva de genu asa, nu stiu sigur cum ii spune(ala care se invarte mereu atat timp cat motoru e pornit).

*



deci se invarte si cand apesi ambreiajul..
cutia are 2 axe...un ax care se invarte tot timpul si un ax care se invarte cand dai drumul la ambreiaj(si ai cuplat orice viteza)
aless
Daca nu se rezolva dupa inlocuirea rulmentului de presiune incearca la dezmembrari si ia-ti alta cutie de viteze. Poti scuti mult timp pierdut si nervi. Odata desfacuta o cutie de viteze nu o mai faci ca la inceput.
Spor!
gattoman
Sal.Sorry pentru OFF-TOPIC.aless da ce idei mai ai.Cine te-a mintit ca daca desfaci o cutie de viteza nu o mai faci ca la inceput?E cea mai aiurea idee care am auzit-o.De aceea exista piese de schimb.De unde stii ca la o cutie de la dezmembrari nu s-a umbalt in ea?Nu cred ca ai sa gasesti niciodata la dezmembrari o cutie sigilata si sa mai fie si buna. Ce repede vin unii cu idei marete cand nu e vorba de banii lor.
Sigur e vorba de rulmentul la axul care se invarte mereu, deci desfaci cutia si schimbat si asa mai vezi si pe acolo ce mai gasesti.In acesti 80K km a fost desfacuta vreodata cutia?Din cate stiu cand e rulmentul de presiune dus, apar si probleme la bagatul in viteze si se aud zgomote ciudate cand calci ambreiajul.Sa ma corecteze cineva daca gresesc dar rulmentul nu lucreaza doar daca este ambreiajul calcat?
driverx
QUOTE(aless @ 20 Jun 2005, 07:51)
Daca nu se rezolva dupa inlocuirea rulmentului de presiune incearca la dezmembrari si ia-ti alta cutie de viteze. Poti scuti mult timp pierdut si nervi. Odata desfacuta o cutie de viteze nu o mai faci ca la inceput.
Spor!
*



Ce basme aveti unii din voi. De ce nu ar mai fi, atata timp cat nu o faci la un Gigi balconu, care are si el o gramada de "sfaturi" "intelepte" de genu'??
cristidb
QUOTE(torvalds @ 20 Jun 2005, 00:36)
asta este si parerea lu taikmio cristidb ( ca nu este rulmentul de presiune )
si cati rulmeti sunt prin cutie ?
*



Trenul fix (cel legat de ambreiaj) are un rulment mic cu ace in fata, si unul dublu conic in spate cu bile cilindrice.
Mai e un rulment la pinionul 5, daca ai 5 trepte, e un rulment mic cu ace.
Trenul mobil are si el 2 rulmenti la capete.
Mai sunt 2 in diferential.

Inainte de a desface cutia verifica daca rulmentul de presiune atinge de placa atunci cand ambreiajul e decuplat. Poate genera un scartait. Daca tragi de cablu, ar trebui sa se miste cam 4-5mm.
In cazul asta cand calci foarte putin ambreiajul scartaitul dispare.
Solutia e sa mai slabesti putin cablul, pana nu mai atinge.
Daca problema nu e de aici nu ai decat sa desfaci cutia si sa vezi care din rulmenti face zgomot.
torvalds
hmm, buun oricum daca e sa skimbe tata rulmentu de presiune o sa desfaca si cutia de viteze , doar sa vada daca totu e ok, ca s-ar putea sa nu fie rulmentul ala nenorocit si sa fie dupaia nevoit sa o mai dea jos inca o data, adica alt timp pierdut , alta distractie , si stati linistiti a mai desfaut cutii cu 5 trepte ( odata parca sau de doua ori) si cu 4 trepte deci teoretic nu ar fi nici o problema sa o faca sa mearga fain , problema mea este ca daca pica in mijlocuu pustietatii... se lasa cu multe imprecatiii ca sa folosim normele lingvistice in vigoare smile.gif
cutia nu stiu daca a fost desfacuta
zgomote nu se aud cand calc ambreiajul
si totusi daca nu a fost desfacuta 80 k km mi se par cam putzini pentru o cutie , ce mama ma-sii doar nu e filtru de aer ( nu va luati de mine pe ala il schimb mai des)
si cu desfacutul cutiei , iese mai, la fel de buna cum a fost ea cand era noua , ca daca era rebut de la inceput atunci poti sa faci ceva pe ea smile.gif
varianta sh nu este posibila din lipsa de fonduri speciale ...
freeman30
Aceiasi problema dar la Nova ,doar ca fluiera NUMAI cand calc acceleratia ,si e in viteza .Daca nu accelerez nu se aude nimic.Sa fie rulmentul de presiune? Cat mai pot merge asa fara sa il schimb ,ca pe mine unul nu ma deranjeaza (inca nu se aude tare).??
neegie
sal...eu sunt cam nou pe site-ul asta.....si eu am aceiasi problema la cutie....dupa 2 ani dupa ce am luat-o(de noua) a inceput sa fluiere...masina e din dec 97 si merge si acum fara probleme fara sa skimb nimik..ce e drept ca la drum lung te innebuneste zgomotul....atata tot rest ok wink.gif
torvalds
am mai descoperit ceva:
1. cand scartzai rotzile ... adica atunci cand plec de la semafor si iai picioru mai repede de pe ambreiaj nu scartzaie constant ci cu intreruperi ca si cand ar avea intrerupere de cuplu smile.gif Da stiu ca scarzaitu rotilor du ce la deteriorarea ambreiajului , cauciucurilor, palnetarelor etc dar deh mai face omu din cand in cand asa de placere
2. cand ajung pe la 70-80 trepideaza adica para niste zgaltzaituri in toata masina , doar cand accelerez

Mentiuni :
1. avans reglat
2. carburator reglat curatzat

Ce are ca ma enerveaza la culme , adica sa nu cumva sa ma lase in drum ca o arunc in prapastie smile.gif
cristidb
Trepidatia cand patineaza rotile e de la amortizoare.
godmaaty
Poti incerca sa folosesti un alt ulei pt cutie ,eventual ceva mai "gros".
torvalds
m-am hotarat ... maine o desfac pt k luni sa plec la mare shi sa scap de huruitu ala infernal !!! daca atzi putea, Va ROOOOOG o schema sau eventual niste scanuri cu partea aia de la treapa a 5 a ( ma tot bate taicamiu la cap ca sunt niste bile pe acolo si ca nu stie sa le puna la loc etc etc etc)
mar_vl10
excl.gif
torvalds
azi e luni , CFR scrie pe mine caci hautomobilu e cu roatele pe butuci smile.gif o sa il desfaca tata ( i-am transmis deja distractie placuta ) asa ca va mai spun peste o saptamana ... bye
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.