Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
para06
Cand o sa apara un bmw TDI atunci o sa fie dispute
kamelot
N-ai sa vezi!

BMW tedei...pfff blasfemie laugh.gif
argon
tedeii nu, in schimb, si nu ma refer la motorul lui Marian, care e comun, pe BMW-urile mai noi au niste motoare diesel pe Efficient dynamics de te crucesti cum ditai limuzina de 2 tone consuma 4 %.
Kruger
eh...ma scuzati dar nu prea o cred p-asta cu 4% orice ar spune marketingu lu' bemwe.

Efficient Dynamics e chestia aia care opreste motorul la stop, nu ?

De acord ca cel mai mult combustibil il arzi aiurea stand la stop in trafic, dar am mers cu un seria 3 dizel cu asa ceva si m-a demoralizat complet. Adica, iti rontaie motorul ala in cap tot drumul, te opresti la stop si se opreste si el in zgaltaiala de rigoare, se face brusc liniste....vrei sa pleci si iar te zguduie sa porneasca, dupa care revii la cruda realitate smile.gif))

Oi fi eu peizan, dar nu-mi place asa ceva smile.gif
Thor1983
ED nu e doar oprirea motorului la stop. E un pachet intreg de modificari: low rolling resistence tyres, raport de trasmisie final lung, niste modificari care sa scada coeficientul aerodinamic etc.
cdadan
QUOTE(Kruger @ 4 May 2011, 10:47)
am mers cu un seria 3 dizel cu asa ceva si m-a demoralizat complet. Adica, iti rontaie motorul ala in cap tot drumul, te opresti la stop si se opreste si el in zgaltaiala de rigoare, se face brusc liniste....vrei sa pleci si iar te zguduie sa porneasca, dupa care revii la cruda realitate smile.gif))
*


Deci mor cand vad fitze d-astea. Mergi zi de zi cu o troaca de dooj de ani, dar esti complet oripilat de o masina. Cica rontaie. asteapta nervos.gif
Asta-i cruda realitate, nu ce gogosi bagi tu acolo. unsure.gif
AmunDei
Dieselu' daca nu "maraie, caraie si consuma putin", nu mai e diesel sleep.gif
argon
QUOTE(Thor1983 @ 4 May 2011, 11:31)
ED nu e doar oprirea motorului la stop. E un pachet intreg de modificari: low rolling resistence tyres, raport de trasmisie final lung, niste modificari care sa scada coeficientul aerodinamic etc.
*



Si recuperarea energeiei la franare, sau ceva de genul din cate citii..
kamelot
QUOTE(Thor1983 @ 4 May 2011, 10:31)
ED nu e doar oprirea motorului la stop. E un pachet intreg de modificari: low rolling resistence tyres, raport de trasmisie final lung, niste modificari care sa scada coeficientul aerodinamic etc.
*




QUOTE(argon @ 4 May 2011, 20:01)
Si recuperarea energeiei la franare, sau ceva de genul din cate citii..
*



Exact. Bine punctat.


Si consumul de 4% e real. S-a facut un test de catre BMWGroup cu 320d efficient dynamics de la Bucuresti la Munchen si cu un rezervor de motorina (61l) a strabatut distanta de 1500km. La cat de grea e si la 163cp e ceva...
cdadan
Pentru un diesel modern, condus in regim super-economic, nu-i o realizare extraordinara. Daca ai rabdare, faci treaba asta cu multe masini. wink.gif
kamelot
De acord dar la masini cu cilindree mai mica si mai usoare. Sau fara valente sportive ori senzatii la volan.

marian-j
QUOTE(para06 @ 3 May 2011, 15:23)
Pleoapele si eleronu trebuie omologate?:|
*


Cel putin teoretic,cam tot ce ne punem pe masini ar trebui sa aiba o omologare din partea unor autoritati competente.
Tocmai pentru a evita o situatie ca cea descrisa de colegul Iulikk am vrut sa am si eu niste hartii la indemana.Probabil ca sunt oarecum "indoctrinat" din cauza profesiei. happy.gif
Iaca asa arata hartoaga ce mi-au inmanat-o cei de la care am cumparat pleopele:
[attachmentid=1627718907] [attachmentid=1627718908]
Ceva asemanator am avut si pentru eleron.Erau precizate urmatoarele:producatorul,modelul de caroserie pentru care era destinat,cote,mod de prindere,vedere in sectiune,etc. Din pacate s-a ratacit hartiuta aia.Acuma mai am doar un teanc de chitante.Ghinion.
sobolan
mai mariane...m-ai lasat masca....e bun ca ai tuv dar la ce mama naibii sa "incurce" pleoapele alea ? in cel mai rau caz "diminueaza" din fluxul luminos....
AmunDei
QUOTE(kamelot @ 4 May 2011, 21:57)
De acord dar la masini cu cilindree mai mica si mai usoare. Sau fara valente sportive ori senzatii la volan.
*



Mi-aduc aminte de Honda Greenchallenge, respectiv motorul de 2.2 diesel. Cu ala s-a scos 3 mergand la consum si 4 daca mergeai normal, fara vreun efficient dynamics.
cdadan
QUOTE(kamelot @ 4 May 2011, 22:57)
De acord dar la masini cu cilindree mai mica si mai usoare. Sau fara valente sportive ori senzatii la volan.
*


Merge si la clasa medie cu motoare de 2 litri. 1000 de km de autostrazi pana in jermanica, cu 90 la ora, e suficient. La mers constant greutatea nu prea conteaza.
marian-j
QUOTE(cdadan @ 4 May 2011, 18:36)
Deci mor cand vad fitze d-astea. Mergi zi de zi cu o troaca de dooj de ani, dar esti complet oripilat de o masina. Cica rontaie.  asteapta nervos.gif
Asta-i cruda realitate, nu ce gogosi bagi tu acolo. unsure.gif
*


Colega cdadan,imi permit sa nuantez un pic spusele colegului Kruger.Cand am vazut prima data masina asta de o am acum am ramas foarte placut impresionat si mi-ar fi placut sa fie a mea.Avea deja vre-o 40k la vremea respectiva dar era "altceva" vizavi de rechinul meu vetust.Vremea a trecut,tehnica a evoluat dar mie imi ramasese in cap masina aia.Cand s-a ivit ocazia sa o cumpar nu am ezitat.Ca mai apoi s-a dovedit ca nu mai era chiar ceea ce mi-as fi dorit e alta poveste.Colegul Kruger a avut vederi mai largi si a reusit sa-si cumpere o masina care ii acopera mult mai bine dezideratele.Tocmai de aceea nu ar fi curios de un diesel.Nu-i plac si gata! smile.gif
QUOTE(sobolan @ 4 May 2011, 23:36)
mai mariane...m-ai lasat masca....e bun ca ai tuv dar la ce mama naibii sa "incurce" pleoapele alea ? in cel mai rau caz "diminueaza" din fluxul luminos....
*


Pooi fluxul luminos nu cred sa sufere.Cel putin pe aparatul de reglare a farurilor nu am observat nici un fel de modificare.Portiunile de far pe care sunt fixate pleopele sunt oarecum inactive intrucat am oglinzile circulare nu elemente de far rectangulare.Neajunsul ar fi ca "la carte" scrie ca nu se admit modificari aduse elementelor de iluminare/semnalizare.De aici si "paranoia" mea. blush.gif
kamelot
Kruger - imi pare rau dar nu sunt de acord cu tine la faza asta...wake up dude dupa cum zice si cdadan - ai ramas cu 20 jde ani in urma...pisicutele au avut vremea lor de glorie, torceau ca nici nu le auzeai dar acum e evolutie.

Bine e greu sa accepti un sunet de diesel dupa ce conduci zeci de mii de km benzinarul dar na e chestiune de obisnuinta si la urma urmei de economie.

Nu mi-as lua dizel nici sa imi dai in cap dar asta nu inseamna ca nu sunt bune si performante. Iar la faza cu stop and power engine nu e singura.

4 May 2011, 23:36:
nea mariane; da-le'n spanac de pleoape (omologate wacko.gif) si las-o asa cum e ea de la mama ei...clasic. Ii sta mai bine.

user posted image


bmwh548
Chestia cu oprirea motorului la semafor mi se pare cea mai inutila inventie ever, sau va place sa aveti de lucru cu schimabtul bateriilor/periilor la electromotor etc? De curiozitate, cum functioneaza sistemul in cazul in care e aglomerat, mergi 2 metri, apoi stai 30 de secunde si tot asa?
marian-j
Păi le am montate de vre-o trei ani.Acu' vrei să mă pui să le dau jos? sad.gif
La cât este(incă!)de solidă banda dublu-adezivă ce le fixeaza nu cred că aș reuși să le smulg intregi ci doar pe fragmente sau să le "tai cu firu' " ca pe parbrize.
Pe de altă parte,privind la poza de mai sus,cred că avem viziuni diferite asupra notiunii de "clasic".
Da' nu-i bai!Tot ne intelegem noi pană la urmă! biggrin.gif
P.S.
Cum Sătană ai făcut de ai reușit să postezi ditai pozoaca aia? nedumerire.gif
Bwwlan
QUOTE(kamelot @ 4 May 2011, 21:57)
De acord dar la masini cu cilindree mai mica si mai usoare. Sau fara valente sportive ori senzatii la volan.
*


Un jurnalist britanic a reușit să obțină un record de consum, parcurgând peste 2.400 km cu un singur plin, (77 litri) performanță realizată la bordul unui Volkswagen Passat BlueMotion.
SURSA
Passatul are atat cilindreea, cat si greutatea sensibil egale cu cele ale 320d: 1.598 vs. 1.995 cmc, respectiv 1.422 vs. 1.490 kg. E adevarat ca e mai usor, insa nu e chiar "clasa mini" smile.gif
3,13 % vs. 4.06%
ipiq
m-as plictisi groaznic sa merg 2400 de km cu 80 intr-a 6-a...
Kruger
Ce nu s-a inteles la modul cel mai clar, este ca eu nu compar "troaca mea de dooj de ani vechime" (cum s-a exprimat colegul Cdadan) cu ultimul model de seria 3 diesel.

Eu compar benzina cu diesel. Cine apreciaza un diesel pentru ce ofera si poate trece peste alte lucruri pe care nu le ofera, sa fie sanatos. Mie nu imi place (mai ales combinat cu sistemul de efficient dynamics), si mi-am spus parerea. Daca cineva crede ca mi-am mancat de sub unghii sa-mi iau o pisica rupta si acum vorbesc la struguri acri referitor la masini noi, se insala amarnic. Nu sunt chiar atat de stramtorat.


Drept urmare, permiteti-mi sa ma retrag din aceste discutii, Marian imi cer scuze pentru poluare dar se necesita o clarificare aici.
SiloS
Colegul Cdadan cred ca n-are idee cum motoarele astea vechi de 20 de ani nu vibreaza la pornire/oprire.
Sau cat de frumos merg BMW-urile diesel in 6 cilindri... doar la relanti "se aud a diesel"...
argon
Marianee, ti-ai mai luat duoi cilindrii de la dezmembrari, si n'ai spus? blush.gif
zanzie
QUOTE(kamelot @ 5 May 2011, 00:28)


user posted image
*




O poza mai mare n-ai gasit? Ca nu vad detaliile. tocilar.gif
argon
QUOTE(kamelot @ 5 May 2011, 00:28)
Kruger - imi pare rau dar nu sunt de acord cu tine la faza asta...wake up dude dupa cum zice si cdadan - ai ramas cu 20 jde ani in urma...pisicutele au avut vremea lor de glorie, torceau ca nici nu le auzeai dar acum e evolutie.

Bine e greu sa accepti un sunet de diesel dupa ce conduci zeci de mii de km benzinarul dar na e chestiune de obisnuinta si la urma urmei de economie.

Nu mi-as lua dizel nici sa imi dai in cap dar asta nu inseamna ca nu sunt bune si performante. Iar la faza cu stop and power engine nu e singura.

<span class='edit'>4 May 2011, 23:36:</span>
nea mariane; da-le'n spanac de pleoape (omologate  wacko.gif) si las-o asa cum e ea de la mama ei...clasic. Ii sta mai bine.

user posted image
*



Pai intra si tu de pe PC< lasa smartfonu mellow.gif
dr_mKe
Curata coincidenta, de 2-3 saptamani te bat la cap sa speli matza si sa ma lasi s-o pozez in toate felurile tongue.gif
Incaltarile de iarna le am surprinse doar in poza asta, facuta cu telefonul wink.gif
para06
Ooooo , ce prezenta
dr_mKe
Mi-s curios daca se prinde, amu' deloc plec spre dumnealui tongue.gif
marian-j
O venit doctoru' pe la mine!
Fratiloooor,avea in portbagaj un șpais intreg!! 173.gif 38.gif 38.gif
C a t a l i n
Pe semne că vine la Lepșa... tongue.gif
argon
DOamne apara si pazeste, daca si-a calcat doftoru cuvantu si a revenit pe forum, apare si einstein, ne-am dar dracu' mellow.gif
vis-a-vis
Mariane, asta nu-i masina de muieri ma? nedumerire.gif
dr_mKe
Pacat ca n-are forumul un plug-in pentru miros tongue.gif
marian-j
O fi,coane vis-ule, daca zici matale da' nu prea cred.
Cel putin e albastra nu roz. happy.gif

Doctore,nu-ti ajunge ca mi-ai bagat colegii in boale,acu' ai vrea sa mai nenorocesti si glicemiile catorva de p-aci? tongue.gif
Au "tablele" alea de clisa un miros de m-a si luat instant cu lesin pe la foale'!
____________________________
Mai baieti,am o mare rugaminte la voi.
Cand mai citati faceti-o fara sa mai atasati si pozele din postarile citate.Daca doriti sa va referiti strict la poze atunci e in regula.
Va multumesc! smile.gif
vallyyy
QUOTE(bmwh548 @ 4 May 2011, 23:57)
Chestia cu oprirea motorului la semafor mi se pare cea mai inutila inventie ever, sau va place sa aveti de lucru cu schimabtul bateriilor/periilor la electromotor etc? De curiozitate, cum functioneaza sistemul in cazul in care e aglomerat, mergi 2 metri, apoi stai 30 de secunde si tot asa?
*



Mie mi s-a parut interesanta inventia asta ,am mers chiar acum cateva zile cu un diesel din 2010 ,mi s-a parut geniala masina , din ce stiu functia asta cu opritul motorului se poate dezactiva
argon
Mda, si eu am mers, era un Lupo 1.2 tdi, chestia se activa sau dezactiva dintr-un buton din bord numit 'eco'. Noroc ca nu avea AC, ca mori de cald cand iti taie motoru, daca tine semaforul mai mult.
Kruger
Ce e in portbagaj in poza aia ? halci de porc ?
cdadan
QUOTE(ipiq @ 5 May 2011, 12:20)
m-as plictisi groaznic sa merg 2400 de km cu 80 intr-a 6-a...
*


Da' cu 55? wink.gif

QUOTE(Kruger @ 5 May 2011, 12:45)
Eu compar benzina cu diesel.
*


M-am prins. Dieselul e o mizerie oripiloasa. Marianeee, ia-ti matzu si da-i foc!

QUOTE(SiloS @ 5 May 2011, 13:24)
Sau cat de frumos merg BMW-urile diesel in 6 cilindri... doar la relanti "se aud a diesel"...
*


Explica-i lu' Kruger. wink.gif
C a t a l i n
Cum se aude un diesel la 7100 rpm? unsure.gif
Kruger
Doamne fereste, faptul ca mie nu imi plac dieselurile nu inseamna ca altuia nu tre sa-i placa. E ca la pisde.

Nu trebuie sa-mi explice nimeni ce inseamna diesel in 6 cilindri, am condus 4 luni de zile un 530 d e39. Tot respectu.

Un diesel la 7100 nu se mai aude. A explodat deja.
cosmin_2300
QUOTE(C a t a l i n @ 5 May 2011, 21:22)
Cum se aude un diesel la 7100 rpm? unsure.gif
*


Ca la ralanti icon_mrgreen.gif
Merced
Desi nu se dau date concrete in ceea ce priveste turatia maxima, asta n-o urca ceva mai mult?
C a t a l i n
Max 5000 rpm cred.
argon
Ce motive ai avea sa-l turezi peste pragul la care se obitine puterea maxima? Cu alte cuvinte, un diesel la 3500 rpm trage ca un benzinar la 6000.
C a t a l i n
Da, și tractorul pe ogor trage... însă sunetul...
Merced
Aia de la F1 ce motiv au sa le tureze mai mult de 6000 atunci? Si totusi se duceau pana la 15-16.000 cand ma uitam eu la sportul ala.
Ma gandeam ca si la diesel-urile astea de concurs au ridicat stacheta, ca altfel luau un motor de pe un Haudi de strada.
argon
Formula 1 diesel mai lipseste. LE turau ca asa se scoate puterea din benzinare(alcoolice, cherosenice NOS, ce-ofi) . La diesel e altceva.
cosmin_2300
QUOTE(Merced @ 5 May 2011, 21:38)
Aia de la F1 ce motiv au sa le tureze mai mult de 6000 atunci? Si totusi se duceau pana la 15-16.000 cand ma uitam eu la sportul ala.
*


Motoarele alea acolo au puterea maximă smile.gif
Merced
@argon: Cu argumente te rog, daca tot facem offtopic, sa-l facem constructiv.

Bine Cosmine, absolut de acord, si alea diesel de ce n-ar putea fi concepute sa aiba puterea maxima la turatii mai mari?
Intreb pentru ca nu ma pricep.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.