QUOTE(Dodone @ 27 Jan 2012, 17:29)
Gresit, coane ! Masina se porneste la rece - indiferent de anotimp - cu ambreiajul calcat, nu se atinge pedala de acceleratie 15-20 de secunde, pana se face presiune de ulei in rampa de la axele cu came iar apoi se pleca imediat. Ambreiajul se elibereaza incet, nu brusc, mai ales in sezonul rece. In primii 3-5 km se ruleaza la turatii joase. In acest fel se incalzeste cel mai repede motorul si se evita uzura segmentilor si a motorului, in general. Ca o solutie ieftina si facila de compromis (motorul sa mearga in timp ce cureti masina si deschizi poarta, etc.) poti monta un preincalzitor de lichid racire motor de la variantele diesel.
De Webasto nu discut, ca-i dau apa la moara colegului
cj98czh...
Coane,n-am zis ca nu calc ambreiajul!Asta o fac indiferent de anotimp,indiferent cat de cald sau rece este motorul si indiferent de ce masina vreau sa pornesc.Bineinteles ca o fac doar daca masina respectiva are si a treia pedala in dotare!
De pedala de acceleratie nu mai ating de cand am casat rechinul.La ala trebuia sa-i calc,o data pana la capat,pedala de acceleratie(in cazul pornirilor la rece) ca sa se "armeze" socul.De deschisul clapetei de soc se ocupa mai apoi arcul acela spiral bimetalic incalzit (in prima faza)de rezistenta electrica aflata in spatele lui,si in final,de "apa" deja incalzita in circuitul mic.
Nici nu-mi trece prin cap sa pun nus'ce dracii de dizele pe frontozoiaca!No way!!
Mi-o pus frantuzu' rezistenta electrica in climateric!Mi-s tare bucuros de treaba asta!E drept ca mi-ar fi placut tare mult sa am si io parbriz d-ala incalzit ca al dumitale,dar ma multumesc cu ce am!Bun si asa!
De Webasto,nu comentez!Da' pot visa.
QUOTE(bucatzel @ 27 Jan 2012, 17:36)
E discutabil putin aici. Din cate stiu, marea problema cu statul pana se incalzeste la relantiu e ca afumi catalizatorul de nu-i vrednic.
Pai si ce ai vrea?Sa racai gheatza la rece,sa dau cu tot felul de maglavaisuri de dezghetat pe geamuri si sa plec imediat?Nici prin cap nu-mi trece!Prefer sa "stric" oleaca masina decat sa fac turturi la nanau.Mai da-l in ma-sa de catalizator!Sa sufere si el oleaca,ca doara n-o fi foc!Doar n-o sa fac io cuie in masina!Pai de ce i-am dat io beamveu' la muiere?Nu din cauza faptului ca Laguna baga o caldura de mai mare dragu'?
Madam-j nici n-apuca sa plece bine din curte,ca o si ajuns la lucru!5km dus-intors.Io bag aproape 8 numa' dus!
Si nu-ti bate capu'!Pe portiunea AEM-Spitalul Judetean(acul la apa e deja ridicat la locul lui) ii dau cat pot!In felul asta ii scot fumurile din cap la catalizator.Sau mai bine zis la catalizatoare,ca am inteles ca Laguna are doua!
QUOTE(kum @ 27 Jan 2012, 17:56)
Io ma urc, apas butonu' si-am plecat. Cand ajung la birou, ajunge si apa la prima liniuta!
ΔT = 7-8 minute
Mdeah.
Cazul cel mai favorabil:ies din curte si plec la lucru in intervalul orar 8:10 si max. 8:30.Ajung la lucru in aprox. un sfert de ora.
Cazul defavorabil(adica cel uzual):plec dupa opt jumate.Triunghi te mare=25-30 de minute.Apa e de mult calda!In bord vedem un consum> 11,5L%!
Domnia costa!
QUOTE(dr_mKe @ 27 Jan 2012, 23:06)
Estem sudat, de un mosh, amic de-al lui marian
Daca afla nenea ala ca l-ai facut mosh,ar fi posibil ca la urmatoarea revedere,sa-ti redecoreze "fatada".Cu levieru'!
Si amu hai sa vorbim de porniri.
Am observat ca e la moda subiectul!
Ambele troace nepornite de vineri seara.
Luni dimineata:-9 grade(si pe termometrul Lagunei si pe cel din curte).Pisicu' n-are termometru.
Prima la rand,leguma.Urcat in masina,pus contact si dat la cheie.Pornit fara nazuri.Parca am sesiazat un foarte scurt tacanit metalic la motor.Dupa aia,turometrul s-a asezat pe 1500 si motorul zumzaia normal.Apasat botoanele climatericului si gata.
Trecem la pisoi.
Punem contactul,se stinge martorul la bujii si dam la cheie.Demarorul incepe sa invarta anemic si martorii din bord cam palpaiau a jale.Nexam pornire.Luam contactul,il punem dinou.Se stinge iarasi martorul bujiilor si dam la cheie.Se invarte motorul de vreo 4-5 ori si in final,porneste!
Mare teapa mi-am luat cu bateria!
Sper sa ies cu ea din iarna.Vara n-am treaba cu ea.E deja "pe faras".Nu ma mai prinde inca o iarna cu mizeria asta de baterie pe masina.