QUOTE(gabizegrean @ 22 Dec 2013, 09:31)
nu mi-i cunoscut cuvântu' ista.
Arămitura e licoarea ce iese prima de pe serpentina de la distilator, la a doua fierbere a palincii. In fonctie de marimea utilajului, e vorba de 0,5-1,5 litri de licoare, la aprox. 83-86 grade de tarie alcoolica. Daca arunci asa ceva in foc, se aprinde instnt si apar flacari galben-verzui. De asta m-o dus gandu' la arămitură cand am auzit de licoare verde. E folosita de tarani ca dezinfectant, peste an. Da' nu de toti...
Altfel, Craciun Fericit, prunci buni !
<span class='edit'>25 Dec 2013, 19:20:</span>
@corbex
Inaintea mea n-ai nicio sansa. Pana iesi tu din Bucale eu sunt deja la masa la conu' Marian, sorbind din licoare. Il tot amenint eu cu asa ceva, cand isterizeaza lumea cu postarile 'mnealui pe topicul de bursuci gastrici, da' pana la urma tot se va intampla...
<span class='edit'>25 Dec 2013, 19:31:</span>
QUOTE(marksman @ 24 Dec 2013, 15:24)
Ai dracu' francezi, nemti, coreeni etc. care au facut si fac toate lunetele cu dezaburire! Sa nu mai vorbim de parbrizul cu degivrare de la Ford si VW (si cred ca nu-s singurii, da' mi-e lene sa caut). Platesti in plus si nu folosesti. Da' sa fie un pic de vapori de apa la interior (niste zapada pe care o aduci pe talpi) si sa vezi ce abureala faci.
Ca tot ziceai de Dacia 1300, chiar inainte sa plec din Temesvar am vazut una, joia trecuta, de dimineata, care avea
luneta fara dezaburire - probabil un model mai vechi sau unul facut pentru amarasteni, nu pentru membrii de partid. Eh, erau afara f'o minus 3-4 grade si un pic de ceata, eu, cu tractoru' fiind, pornisem dezaburirea lunetei si a oglinzilor, ala cu Dacia se putea orienta numai in retrovizorul de pe stanga, ca pe dreapta nu avea, iar luneta era complet inghetata.
Si masina din semnatura are dezaburire din fabricatie si chiar e utila iarna.
Dacia1300 /1978 pe care a avut-o familia mea nu avea dezaburire la luneta, cu toate ca era un lot pt. stabi (ulterior a primit). Era din ultimul lot construit in Romanica ce avea mai mult de 65% din repere de echipare Renault. Printre altele: cutie de viteze, planetare Glentzer, instrumente bord Jaeger, faruri, semnalizari, toate geamurile, etc.
Masina avea placuta dreptunghiulare de U.A.P. Pitesti deasupra telescopului dr. fata cu o serie si romb de alama cu numere si cifre decupate din material, pe aripa interioara dr. fata, cu alta serie.
Masina nu a fost adusa in TM pt. un simplu om al muncii ca tata, dar el a stricat "aranjamentele " smecherilor comunisti de atunci pt. ca a fost pe faza si a stiut ca daca platesti in valuta ai prioritate la alegerea masinii din parcul I.D.M.S. Fiind mecanic auto nu i-a fost greu sa o depisteze singura masina de calitate tin tot parcul. Ce taraboi a urmat dupa aceea nu va mai povestesc...