Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
cristio_79
Din pacate, am un set de placute noi TRW. Cum discurile TRW sunt cam greu de gasit, poate doar in reprezentanta ca sunt echipare de fabrica, nu stiu daca voi putea face acest lucru. Si ca sa iau din reprezentanta discuri, ar echivala cu aproape 3 seturi AM.
gabize
ATE și-au creat o imagine bună pe piață.
Cât despre împerecheat plăcuțe cu discuri (același producător) nu cred că e atât de important. Primează calitatea.
Părerea mea!

4 Mar 2014, 21:07:
Foarte tare, am reușit să postez stereo. smile.gif
marian-j
Rezolvat! happy.gif
Amu cujet oleaca si revin.
espacern
QUOTE(marian-j @ 22 Feb 2014, 22:55)
In coltul din dr. sus apare GPL taiat!S-au smecherit si timisorenii! mellow.gif
Aici imi da cu minus! sad.gif Acolo se afla supermarchet-ul in care imi fac-cu preponderenta-cumparaturile.

Semnul face referire la sistemele cu rezervor fara supapa de siguranta.....model vechi adica.
E plin si prin Franta(parching subteran/tunel)dar este specificata remarca...pe semn.

@+
MyKe89
Zimmermann sunt OK.

Eu am pus Ferodo Premier (discuri + placute). As fi vrut placute Textar + discuri Ate, dar dura mai mult pana veneau si nu mai puteam astepta.

Majoritatea isi fac treaba cu brio, atat timp cat nu sunt Flennor, Starline, LPR sau alte porcarii ieftine.
marian-j
QUOTE(cristio_79 @ 4 Mar 2014, 20:33)
Dom' marian am si eu o problema si as vrea o recomandare.
Ar trebui sa schimb discurile de frana la una dintre masinile din semnatura si nu prea stiu ce sa iau. Eu eram pornit pe Brembo, dar cineva care se ocupa cu vanzarea de piese mi-a spus ca nu-mi recomanda. Si-au facut un renume in racing, dar nu e acelasi lucru si pentru masinile obisnuite. Se ovalizeaza foarte usor la racire brusca (trecerea printr-o balta, de exemplu) si au avut probleme cu ele. Mi-a recomandat Zimmermann. Aceeasi recomandare am primit-o si din partea altei persoane.
Ce spuneti de ele?
Eu am mai luat in calcul Ferodo, Ate sau TRW. Ate sunt putin peste 100 de lei bucata, iar TRW nu se prea gasesc si unde se gasesc sunt foarte scumpe (nu stiu de ce).
Multumesc!
*


Sa incep cu inceputul:nu cunosc produsele celor de la Zimmermann.Nu stiu ce sa zic.
Brembo cam dau rasol in ultima vreme,cand vine vorba despre reperele destinate masinilor de serie.Absolut surprinzator,dat fiind faptul ca este o firma cu o cat se poate de bogata experienta in materie.Habar nu am de ce au renuntat la gama "easy-check"!Aveau preturi rezonabile,se vindeau bine,cerere pe piata ar fi fost suficienta,etc.
Nu sunt foarte bine informat,dar tind sa-ti dau dreptate:se pare ca Brembo se duc spre top doar la materialele de performanta,cu toate ca masinile obisnuite le-ar asigura o paleta mult mai larga cereri.
Despre TRW am auzit multe vorbe bune.Is OEM-uri pe o lunga lista de vehicule.N-am folosit nici d-astea.
Ferodo.Hummm.Nici astia nu-s amatori(ba,din contra!) da' io personal nu am folosit,si nici nu m-au prea interesat.
Ate?DA.Punct.
De rechin,R5 si Ford nu pomenesc.Sunt istorie.Pisoiul?Full Ate!Discuri,placute,cilndri receptori,tamburi,mecanisme,lichid,tot!Fara repros!Nu ieftine,da' bune!Aici am experienta personala suficient de conclundenta,incat sa-mi pot permite sa te sfatuiesc sa vezi ce-ti pot oferi.
Discurile pisoiului(simple,neventilate) au fost cca 60 de € perechea.Asta ca sa ai un termen de comparatie.Io as zice sa nu te repezi la discuri gaurite,cu santuri,samd.Sunt scumpe si nu cred ca ti-ar fi neaparat necesare.In semnatura ai masini de strada,nu bolizi de competitie.
Spor si bafta la alegere! smile.gif

QUOTE(MuciX @ 4 Mar 2014, 20:45)
Nea marian e cu Ate, ceea ce am pus si eu tot la recomandarea lui. smile.gif
*



Da!Sunt "Ate nazi" da' tot mi-am luat-o-n barba cu cablurile lor.
Cu ocazia asta am aflat ca Lagunele 1(ph2) au doua feluri de cabluri de ambreiaj,iar cei de la Ate livreaza doar unul dintre ele. Adica fix ala care nu se potiveste la frontizoaica mea. happy.gif
QUOTE(C a t a l i n @ 4 Mar 2014, 20:47)
Orice iei, să iei de la același producător și discuri, și plăcuțe.
*


Nu neaparat!
E corect ce spui,si-ti dau dreptate,dar nu-i chiar asa stricta treaba!
Exemplele mele.
1.Ford Mondeo.Discuri TRW+placute Ate+lichid Ate=love!S-au imperecheat brici!
2.Laguna.Habar n-am ce discuri is pe ea+placute Ate+lichid Ate=love.Daca doresti,iti fac poze.Discurile is ca cd-urile si lichidul curat! happy.gif
3.Pisicu'.Asta-i cu Ate de cand l-o facut ma-sa.Deci nu se pune.
4.Nu-i masina mea,dar am asistat/participat la o gramada de permutari.Ma refer la frijideru' fostului nostru coleg de forum,Dr.M_Ke.Apai daca n-o schimbat/imprecheat/rasimpercheat 'mnealui la discuri si placute,n-o mai facut-o nima!
Stii ce are acuma masina?Discuri Ate si placute Ferodo DS.
Multumit? rolleyes.gif
cristio_79
Multumesc pentru pareri si sfaturi!
Dupa ce am mai facut niste sapaturi, am observat ca cei de la TRW ofera discurile pentru masinile mele doar la set, de aceea pretul mai mare. Pe site-urile romanesti este specificat la bucata, de aceea si nedumerirea mea in legatura cu pretul.
Cele Ate sunt in jur de 100 de lei bucata, maxim 120.
Nu ma intereseaza perforate sau cu alte fonfleuri. Sunt foarte multumit de cele de pe masina care sunt TRW, in special de cele de pe SX care sunt in cote si imperecheate cu placute TRW.
marian-j
TRW sa fie,atunci!Amin! smile.gif
pishky
nea marian, acuma cat ai cujetu incalzit,
ma intereseaza pe mine fomfleuri din astea cu discuri ventilate, gaurite, cu santuri etc, dar.....ate power disc nu se gaseste pt laguna din dotare.
ce-i de facut?
dupa ce trec la tenesi sunt curios daca am sa mai am aceleasi vibratii in covrig si atunci vad daca trebe schimbate discurile.
ce-i drept au vreo 80-100k km, dar inca sunt la primul set de placute, si majoritatea sunt facuti in regim de autostrada, deci franele practic someaza.
am vazut ca xista power disc pt laguna 1, sau brembo max, dar pt laguna 2 nu.
exista niste discuri bosch perforate, dar de 312 mm, eu avand de 308.
e posibil pt cei 2 mm pe raza sa fie nevoie sa schimb etrierul? sau sa nu imi mai incapa janta?
cristio_79
QUOTE(marian-j @ 5 Mar 2014, 00:46)
TRW sa fie,atunci!Amin! smile.gif
*


Nu prea cred ca o sa fie TRW din simplul motiv ca sunt vandute de romani. Mai exact, desi TRW le ambaleaza doar la set de doua bucati, romanii le vand la bucata, dar la pret de set. Nu cred ca sunt atat de speciale incat sa coste de la 170 la 220 de lei bucata, in timp ce Ferodo, Brembo, Zimmermann se invart pe la 80-85 lei bucata, iar Ate in jur de 110 lei/buc.
Am cautat in fuga pe niste site-uri straine si se specifica clar ca sunt la set, iar preturile variau intre 38 de lire si 60 de lire, free shipping.
Ca fapt divers, in reprezentanta costa 427 lei setul de discuri. Daca intra la promotia cu 20% reducere piese+manopera, incep sa ma gandesc la schimbarea lor acolo.
marian-j
Coane,cristio_79, cu chestia asta cu tereveuri la bucata,m-ai dat pe spate!Inteleg lacomia,e firesca,dar sa vinzi un disc la pret de doua,mi se pare enorm!Vad ca diferenta de pret intre Zimmermann si Ate e nesemnificativa.Eu personal,nu as mai sta pe ganduri.
Varianta cu schimbatul in reprezentanta e destul de scumpa,dar are si cateva avantaje deloc de neglijat:piese de origine,garantii,manopera certificata de firma,mentiuni in cartea de service etc.
Mi se pare,totusi,cam mare pretul.
Deci io raman la parerea mea:Ate si sanatate la neamuri!
Bafta si sa faci alegerea cea mai inspirata! smile.gif

QUOTE(pishky @ 5 Mar 2014, 07:13)
nea marian, acuma cat ai cujetu incalzit,
ma intereseaza pe mine fomfleuri din astea cu discuri ventilate, gaurite, cu santuri etc, dar.....ate power disc nu se gaseste pt laguna din dotare.
ce-i de facut?
dupa ce trec la tenesi sunt curios daca am sa mai am aceleasi vibratii in covrig si atunci vad daca trebe schimbate discurile.
ce-i drept au vreo 80-100k km, dar inca sunt la primul set de placute, si majoritatea sunt facuti in regim de autostrada, deci franele practic someaza.
am vazut ca xista power disc pt laguna 1, sau brembo max, dar pt laguna 2 nu.
exista niste discuri bosch  perforate, dar de 312 mm, eu avand de 308.
e posibil pt cei 2 mm pe raza sa fie nevoie sa schimb etrierul? sau sa nu imi mai incapa janta?
*


Coane pishky,dumitale mi-e mai greu sa-ti raspund.Sunt multe de zis,dar voi incerca sa fiu cat pot de concis.
1.Nu pot sa-ti ofer lamuriri vizavi de procurarea "fonfleurilor". Ai incercat si pe saiturile oficiale ale firmelor avute in vedere,sau te-ai uitat doar la ce se gasesti prin magazinele noastre?
2.De ce te intereseaza asa de tare discurile,hai sa le zic,speciale?Cu tot respectul,si fara nicio urma de bascalie,nu cred ca iti sunt neaparat necesare.Laguna dumitale nu-i o masina de curse!
3.Zici ca prestezi mai mult extraurban.Sa zicem ca avem un punct de plecare.Da,aici s-ar putea sa te avantajeze discurile "cioplite".Dar daca circuli cateva zile in oras,situatia se schimba radical!Aici am doua exemple clare.Unu-i(nelipsitul!) doftor,cu frijideru' lui 1,6 16v si un Golf IV de 1,4.Ambele masini echipate cu discuri Brembo Max.Discurile?Niste bijuterii tehnice!!Prelucrate la marea arta,crestaturi elegante in forma de secera,segmentele de legatura dintre suprafetele de frictiune in forma de conuri(pt o racire mai eficienta si pt a limita transferul de caldura) suprafetele de contact cu butucul respectiv janta ca oglinda,ce mai,meseriasi cu shtate vechi astia de la Brembo!Boon.S-au pus discurile si placutele noi,oleaca de frecush pe standul de frana,si apoi afara din oras pt inceperea formarii "calcaturii".Toate bune si frumoase.Doftoru' incantat maxim.Dupa cateva zile,ma trezesc cu el in usa statiei cu moaca luuunga.
-Ce-i?
-"cateva exprsesii ireproductibile",nu-i bistosh cu discurile astea! sad.gif
Ce se intmplase:in trafic urban,discurile nu apuca sa se incinga zdravan decat rareori.Santurile "rad" sanatos din materialul de frictiune al placutelor,dar discurile fiind relativ reci,acesta nu se arde(adica sa fie evacuat dintre disc si placute) ci se depune(incet-incet) in santuri,pana aproape le umple.In acest,fel discul capata un aspect neregulat!!Si aici incepe circul pe perioadele de franare:la inceput apar vibratii usoare,apoi acestea se amplifica,culminand cu vibratii ce se simt zdravan in volan si in tot trenul de rulare,plus niste sunete in habitaclu de zici ca mergi pe vopsea de drum,d-aia cu vibratoare!Cum iesea cu masina din oras,si tragea niste frane d-alea nesimtite cu discurile bine incinse,totul revenea la normal.Crezi ca te-ai putea obisnui cu un astfel de comportament al discurilor?
Am luat si io Loganu' la alergat pe la periferia orasului,si tot incercand sa golesc santurile discurilor,atent fiind la alte alea,m-o luat radaru'! sleep.gif
Un alt neajuns ar fi faptul ca placutele normale se "barberesc" rapid cu discuri striate.Dupa parearea mea,cred ca nu apuci sa faci nici 20-30K si-s terminate.Exista un remediu si pentru asta:placutele mult mai dure,cu izolatie termica la partea de contact cu pistonasele etrierilor,coeficient de disipatie termica imbunatatit,sinterizare de inalta clasa,etc.Da' si astea au doua neajunsuri grave!
a)Daca le folosesti reci,franezi aici si te opresti la semaforul urmator sau in porbagaju' lu' ala din fata!
b)Is scumpe de mori!
Presupun ca nu esti asa de dus cu capu' sa dai 100 de € pe un set de placute.
La nici doua luni,ma intalnesc cu un fost coleg de scoala,adica ala cu Golfu'.Aceiasi poveste!
Ambele masini circula in clipa de fata cu discuri lise!
QED!
4.4mm.Aici nu,nu si nu!! nono.gif
Io nu m-as apuca sa-mi fac modificari la sistemul de franare nici daca as capata discurile pe gratis!!
Cu incaputul in janta nu ar fi asa o mare problema:daca discurile intra in etriere,intra si jantele.
Io am in vedere altele.E drept ca 2mm pe raza pare o chestie infima.Important unde sunt plasati cei 2mm in plus!
Posibil ca discurile sa aiba calotele mai mari in diametru si sa frece in etrieri pe dimensiunile inferioare.
Posibil sa aiba calote identice si sa atinga pe dimensiunile superioare(undeva prin sigurantele placutelor)
Posibil sa se potriveasca perfect.
Posibil,posibil,posibil...
N-am de unde sa stiu!
Repet,io m-as feri de astfel de experimente!Daca masina e gandita sa-si faca treaba cu piesele recomandate,de ce sa-mi mai bat capu' de pomana?!Siiigur nu-s io mai destept ca armata de ingineri ce mi-au conceput trasura!
Daca s-ar mai pune si problema de schimbat etriere,chiar te-as banui de ceva defectiuni la "mansarda"! blush.gif
Da un sarci si vezi ce preturi au etrierele majorate! wacko.gif
In plus,nu vezi ca apar probleme si cand cauti piese AM,daramite sa cauti piese pt sisteme modificate!Naiba stie pe unde o sa-ti scoti camasa!
Da-le-ncolo de modificari!Poti folosi banii in scopuri mult mai adecvate.Baga motorina dizel de ei,plimba-te,scoate-ti cocoana la un restaurant,tine-i la strujac pt vacanta,etc.
Cam astea sunt parerile mele.Mai departe,te priveste!Banii dumitale,optiunile dumitale.Bafta! smile.gif
P.S.
Scuze pt postul imens.Asa stiu io sa fiu concis. blush.gif
MyKe89
Pot confirma ca pentru Laguna respectiva nu se gasesc decat discuri normale. Pana si cei de la EBC ofera doar discuri ventilate si atat. Nu perforate, nu striate, nu nimic. Sorry.
cdadan
QUOTE(marian-j @ 6 Mar 2014, 21:07)
Varianta cu schimbatul in reprezentanta e destul de scumpa,dar are si cateva avantaje deloc de neglijat:piese de origine,garantii,manopera certificata de firma,mentiuni in cartea de service etc.
*


Hmm ... teoria e buna. Dar in practica, multe reprezentante folosesc piese de schimb achizitionate direct de la Autonet gen. Iar cele "originale" sunt de fapt piese de producator, rebranduite.
Garantia si manopera certificata e fix pix, foarte multe serviceuri sunt certificate si agreate pentru serviceul marcilor consacrate.
Cam ce inseamna garantia la discurile de frana: in caz de buba in termen scurt (parca maxim 6 luni), dai jos discurile, te prezinti cu ele la furnizor iar el le trimite naiba stie unde pentru constatare. Stai dupa raspuns 2-3 saptamani, poate chiar mai mult, iar la urma ai sanse maxime ca raspunsul sa fie o spalare pe maini, gen utilizare necorespunzatoare. Sa-l vad io p-ala care sta cu masina pe butuci atata vreme.

Petru pishky: conul Marian ti-a dat un raspuns complet si corect. Sezi binisor pe fundul tau si pune niste discuri simple si bune (ate, ferodo sau trw). Masina ta oricum are discuri mari cat roata carului si franeaza foarte bine, cu sistemul din fabrica.
pishky
mda, aveam eu un fetish cu discuri perforate, dar din moment ce alea de 300 sau 308 opresc eficient v6-le, cred ca alea de 308 opresc eficient si doideceiiul,
am sa sed bland, cel putin pana trec la rotinele de vara.
masurate cu dejtometrul discurile mai au mult si bine (au vreun milimetru de uzura, deci mai duc cel putin 100.000).
ca brand voi merge pe Ate, am inteles ca brembo cam da cu secretiile nazale in fasole la astea low/medium cost
defecte la masarda asa grave incat sa schimb niste etrieri bun nu am.
la ITP domnu de acolo a zis ca franeaza binisor peste medie / standarde.
multumesc de consultanta,
in esenta madam P si cu mine mergem la munte, ca marea o vad zinic.

@ dom marian, @ cdadan - daca va riscati sa vizitati litoralul romanaesc va cinstesc eu cu un ciuc dala cu lamaie.
marian-j
Deja ma inervezi! 04.gif
Pai daca si colegul meu din CT ti-o zis ca esti peste medie,ce te mai roade la turu' nadragilor?
Bagi un foarte normal(si cuminte) set Ate si te doare la shlapi!Relativ scump,da' bun.
Saru'mana doamnei p. fleur.gif
Markos
QUOTE(marian-j @ 6 Mar 2014, 21:07)
Scuze pt postul imens.Asa stiu io sa fiu concis. blush.gif
*


Ești rudă cu dacis? wacko.gif
marian-j
Io stiu? unsure.gif
Am neamuri la Dornesti(langa Radauti) si am facut oleaca de armata(cca 4 luni) la Roman.Tot ce se poate...
Markos
E clar.
corbex
QUOTE(pishky @ 7 Mar 2014, 00:09)
@ dom marian, @ cdadan - daca va riscati sa vizitati litoralul romanaesc va cinstesc eu cu un ciuc dala cu lamaie.
*


Asa sa faci! Macar portofelul sa-l perforezi.
Diac
QUOTE(marian-j @ 6 Mar 2014, 23:52)
Bagi un foarte normal(si cuminte) set Ate si te doare la shlapi!Relativ scump,da' bun.
*




Am bagat eu la break si pare ok. Nu scârtaie, nu huruie, frâneaza bine.
cj98czh
QUOTE(cristio_79 @ 5 Mar 2014, 14:10)
Nu cred ca sunt atat de speciale incat sa coste de la 170 la 220 de lei bucata, in timp ce Ferodo, Brembo, Zimmermann se invart pe la 80-85 lei bucata, iar Ate in jur de 110 lei/buc.

*




Ferodo nu fac discuri de frana OK, daca vrei sa ai probleme legate de ovalizare ia din alea, o sa le ai garantat. Cu placutele este alta treaba ..

Eu folosesc de ani de zile combinatia discuri Brembo + placute Ferodo Premier, super multumit.
cristio_79
Domnu' Marian, daca tot v-am inoportunat cu intrebarile, sa va prezint si deznodamantul problemei. Ca sa n-o mai lungesc, dintre Brembo, TRW, Ferodo si Zimmermann am ales ce se vede in poze. Sper sa duca macar cat astea originale fara probleme.
[attachmentid=1627939148] [attachmentid=1627939149] [attachmentid=1627939150] [attachmentid=1627939151]

In ceea ce priveste rolele pentru o distributie, ce recomandati?
Multumesc!
MyKe89
SKF
INA
SNR
marian-j
Sunt tare curios cum or sa se impace TRW cu Ate. rolleyes.gif
Sa citesti instructiunile discurilor inainte de montaj si sa nu-ti dea prin cap sa indepartezi,in prealabil,stratul acela protector de pe discuri!Deasemenea,sa fii cu mare bagare de seama la formarea calcaturii.
Bafta maxima si sa le uzezi sanatos! smile.gif

Despre role;

-la pisic nu am umblat la distributie.E pe lant si momentan nu a cazul sa-mi bag nasu' pe-acolo.Cand am avut belelele alea cu vascocuplajul,am zarit pe una dintre rolele curelei de accesorii(nu mai tin minte daca era cea de ghidare sau cea de tensionare) sigla INA.

-la frontozoaica i-am schimbat distributia.La recomandarea lu' nenea mecanicu',am optat pentru kit-ul Conti si pompa de apa Hepu.In cutia kit-ului(alaturi de curea,dopurile orificiilor de calare,etc) am gasit role INA.E clar ca am optat pt aceiasi combinatie(Conti+INA) si la cureaua de accesorii.Nu am absolut nimic de reprosat!
Ca fapt divers:cea mai scumpa piesa,din cele insirate mai sus,a fost intinzatorul curelei accesorii.Aproape dublu cat pompa de apa! dry.gif
Cand s-a dus naibii fulia alternatorului,am inlocuit-o cu una modelul nou,evident tot INA dar curea Conti nu aveau,la momentul respectiv,pe stocul magazinului,asa ca am pus una Gates microV-nustiucum(Horizon,parca,da' sper sa nu vorbesc prostii)

Despre SKF am o parere foarte-foarte buna!
Despre SNR nu stiu mai nimic.Am schimbat insa un rulment roata-spate la leguma si kit-ul SNR utilizat mi-a lasat o buna impresie.Acuma sa vedem si cat tine!

Spor! smile.gif

L.E.
Sa te uiti pe topicul lui argon:acum o luna sau doua,a postat cateva chestii foarte interesante vizavi de kit-urile de distributie Gates contrafacute!
pishky
dom marian,
despre distributia pe lant ce stiti?
ma refer aici la 2.0 dci (M9R760 in mod deosobit), se verifica candva, se schimba? se aude inainte sa cedeze?
corbex
Inainte sa cedeze incepe sa mearga motorul neregulat (distributie vatiabila icon_mrgreen.gif pe motiv de uzura zale si bolturi).
cristio_79

Multumesc!
Placutele le am de vreo doi ani, de cand am mers pentru o verificare generala intr-un service si mi-au spus ca trebuie schimbate urgent ca sunt "la fier". Am dat eu roata jos acasa si ele aveau jumatate, poate chiar peste. Le am si acum pe masina. Dar in drum spre casa am oprit la un magazin si le-am luat.
Am citit instructiunile, in nici un caz nu voi curata vopseaua respectiva, se curata la franare.

Despre role, toata lumea imi spune de INA, ieri cineva mi-a spus ca pot sa comand Ruville ca de fapt ar fi tot INA, dar au pretul mai mic. Nu stiu ce sa zic, mai fac sapaturi. Mi-a spus ca e posibil sa am din fabrica role SNR si ca ar fi foarte bune. Stiu ca rulmentii de la roti sunt SNR si nu am nici o problema cu ei, senzorii de ABS "citesc" de pe ei.
Kit-urile Conti au role INA. Eu am Dayco pe masini din fabrica. Ei spun ca se schimba la 240.000 sau 10 ani ori la 180.000 pentru utilizari intensive. Nu le-a venit randul la nici una, dar la una parca se aude ceva suspect in zona distributiei, un zgomot de rola cred.
Pompa apa tot HEPU o sa folosesc si eu.
Diac
QUOTE(marian-j @ 26 Mar 2014, 10:39)

Sa citesti instructiunile discurilor inainte de montaj si sa nu-ti dea prin cap sa indepartezi,in prealabil,stratul acela protector de pe discuri!
*



De ce? Ca la mine special le-au frecat cu diluant. [attachmentid=1627939265]
MyKe89
radmasa.gif
argon
Aideplm, is gata, pacat de banii aruncati...acum iei altele sad.gif
Diac
dry.gif Pai nu se lua oricum vopseaua?
gabize
Dacă nu folosești frânele, rămâne.
cdadan
QUOTE(pishky @ 26 Mar 2014, 12:27)
dom marian,
despre distributia pe lant ce stiti?
ma refer aici la 2.0 dci (M9R760 in mod deosobit), se verifica candva, se schimba? se aude inainte sa cedeze?
*


Scuze ca intervin, dar daca n-ai pemfe dizel generatia 2007-2011 (si n-ai) nu trebuie sa-ti faci griji pentru lant.
Masina ta nu prea se strica si te plictisesti, este?
hitman1234
QUOTE(Diac @ 26 Mar 2014, 14:25)
De ce? Ca la mine special le-au frecat cu diluant. [attachmentid=1627939265]
*



mergea si-un polish
corbex
Se reface perfect cu fixativ de par.
pishky
QUOTE(cdadan @ 26 Mar 2014, 14:15)
Scuze ca intervin, dar daca n-ai pemfe dizel generatia 2007-2011 (si n-ai) nu trebuie sa-ti faci griji pentru lant.
Masina ta nu prea se strica si te plictisesti, este?
*


radmasa.gif de fapt......are un punct de rugina, undeva pe haion, dar ajungem si la ala.
pe un alt forum, de calculatoare, mi-au zis ca-s nebun ca n-am schimbat distributia.
mecanicul mi-a zis ca "se aude" inainte sa cedeze, (ori eu am urechea fina) si ca sa nu imi fac griji. Recomandarea colegilor a fost sa schimb mecanicul.
Acuma...eu merg la mecanicul ista de cand am masina asta, si mi-s tare multumit, pune fainosag la fiecare revizie.

Ah si am schimbat un tampon antibalans, deci se mai strica si astea, doar is frantuzisme.
corbex
QUOTE(pishky @ 26 Mar 2014, 16:34)
pe un alt forum, de calculatoare, mi-au zis ca-s nebun ca n-am schimbat distributia.
*


S-or fi referit la distributia calculatorului.
cdadan
Lasa-i p-aia saracii cu calculatoarele lor. Mecanicul tau are dreptate, lantul zornaie mult si bine pana-si da duhul.
pishky
ca sa o zic p-aia dreapta, oamenii, la domeniul lor, se pricep, dar unii isi mai dau cu parerea si pe langa calculatoare, fiecare cum se pricepe.
Merg totusi pe ideea ca fiecare e doctor pe patratica lui, si unde nu stiu nu imi bag nasul (deci merg la mecanic / tamplar / electrician / instalator etc,).
Dodone
De acord cu cdadan. Doar daca esti hipoacuzic si miserupist nu auzi lantul de distributie cand are uzura avansata. La batranele Dacii se auzea cum bate lantul in carcasa metalica. Cauza era pierderea elasticitatii arcului intinzatorului sau imbacsirea sitei metalice din chiuloasa, la modelele mai vechi, cu intindere pe presiune de ulei.
marian-j
QUOTE(pishky @ 26 Mar 2014, 12:27)
dom marian,
despre distributia pe lant ce stiti?
ma refer aici la 2.0 dci (M9R760 in mod deosobit), se verifica candva, se schimba? se aude inainte sa cedeze?
*


Nu ma pot lauda ca as sti ceva in plus fata de ce poti afla matale de pe net. smile.gif
Exact cum spuneau colegii de mai sus:distributia pe lant,fata de cea pe curea,are avantajul ca "anunta" cand se uzeaza excesiv.Vei incepe sa auzi,clar si distinct,zgomote in carterul distributiei.Daca se uzeaza pinioanele,vei auzi un soi de "marait",deoarece lantul nu se mai infasoara corect pe dantura acestora.Daca se "intinde"/deterioreaza lantul,acesta va avea miscari necontrolate pe partea neatacata de intinzator si se poate atinge de protuberantele carterului sau de sina conducatoare,aflata in partea opusa intinzatorului.Daca intinzatorul nu-si mai face treaba(egal ca i se uzeaza patina sau mecanismul ce-l pune in functie nu-l mai actioneaza) e oleaca mai nasol:zgomotele de mai sus se pot combina si e mai dificil de spus care-i baiu'.Ar mai fi de retinut faptul ca aceste zgomote se aud preponderent cand motorul functioneaza la turatia de mers in gol incet sau foarte putin accelerat.Pe masura ce turatia creste,zgomotele tind sa se atenueze sau chiar sa dispara.Deja cred ca este foarte clar ce vreau sa zic.
Bref:zici ca nu esti fudul de urechi.E perfect!Cand auzi primele maraituri/tacanituri/zdranganeli prin zona distributiei,te duci fuguta la nea' mecanicu' dumitale.Daca ajungi sa auzi distiributia mai tare decat troncanitul diezelului,e bai mare!In orice clipa poate aparea acel moment nasol numit "prea tarziu"!O distributie pe curea se poate duce dracului fara niciun simptom.Daca te lasa in drum o distributie pe lant,n-ai nicio scuza! happy.gif


QUOTE(cristio_79 @ 26 Mar 2014, 13:11)
Am citit instructiunile, in nici un caz nu voi curata vopseaua respectiva, se curata la franare.

Despre role, toata lumea imi spune de INA, ieri cineva mi-a spus ca pot sa comand Ruville ca de fapt ar fi tot INA, dar au pretul mai mic. Nu stiu ce sa zic, mai fac sapaturi. Mi-a spus ca e posibil sa am din fabrica role SNR si ca ar fi foarte bune. Stiu ca rulmentii de la roti sunt SNR si nu am nici o problema cu ei, senzorii de ABS "citesc" de pe ei.
Kit-urile Conti au role INA. Eu am Dayco pe masini din fabrica. Ei spun ca se schimba la 240.000 sau 10 ani ori la 180.000 pentru utilizari intensive. Nu le-a venit randul la nici una, dar la una parca se aude ceva suspect in zona distributiei, un zgomot de rola cred.
Pompa apa tot HEPU o sa folosesc si eu.
*


Ai o paleta foarte larga de alegeri.Cu o pompa de apa Ruville am schimbat-o pe cea oem de pe BMW-u.Necazul e ca pisoiul face cca 1000 km/an.Total neconcludent!SNR,la fel,abia am schimbat un rulment.Despre Dayco nu stiu chiar nimic.SKF?Da,jos palaria!Exemple am nenumarate!Ma limitez la unul extrem:toti,dar absolut toti,rulmentii aflati in componenta unui stand de franare cu incarcare maxima de 13 tone/axa,pe care il frec zilnic de-l ia dracu',sunt SKF.La fel si lagarele oscilante!Sunt beton cei de la SKF.Necazul e altul:is scumpi de-ti gauresc si turu' nadragilor,nu numa' portofelul!
Nu cred ca e cazul sa arunci cu banii!
Majoritatea celor ce ti-au oferit sfaturi te-au indrumat spre INA.De ce sa mai sapi? unsure.gif
Se pare ca au cel mai bun raport pret/calitate.
Curelele?Treaba dumitale!Io ,daca ar fi vorba de masinile mele,nu mi-as mai bate capul!
Recomandarea mea:role INA si curele Conti.Mai departe,te priveste!Esti mare si vaccinat! biggrin.gif


QUOTE(Diac @ 26 Mar 2014, 13:25)
De ce? Ca la mine special le-au frecat cu diluant.

doh.gif
Coane Diac,cu tot respectul si cu maxima consideratiune,imi permit sa-ti zbier la ureche:RTFM!!
Citeste ce am boldat in citarea colegului cristio_79.Acea recomandare e precizata,cat se poate de clar de producator!Nu numa' in scris!Au pus si desene!!Acea "vopsea" e pusa acolo cu un scop clar definit:usureaza "imprietenirea" discurilor cu placutele!!De ce mama naibii sa nu respecti indicatiile de montaj? mad.gif
Imi pare rau ca am aruncat prospectul discurilor de la BMW.Poate il mai are colegul crstio_79 si are bunavointa sa scaneze pagina cu indicatii.Mecanicii dumitale nu-s prea atenti.Poate au o scuza:baga la repezeala,sa iasa banu'.Matale?Nooooh!Porti toata vina!!Esti in masura sa citesti cateva fraze,ai avut si desene,dar nu te-a interesat.Nu-i grav,dar se putea si mai bine. smile.gif
QUOTE(pishky @ 26 Mar 2014, 15:34)
[...]
pe un alt forum, de calculatoare, mi-au zis ca-s nebun ca n-am schimbat distributia.
mecanicul mi-a zis ca "se aude" inainte sa cedeze, (ori eu am urechea fina) si ca sa nu imi fac griji. Recomandarea colegilor a fost sa schimb mecanicul.
Acuma...eu merg la mecanicul ista de cand am masina asta, si mi-s tare multumit, pune fainosag la fiecare revizie.
[...]
*


Noah lasa calculatoristii in pace,ca bolund nu esti. biggrin.gif
Meri numa' linistit la mecanicu' cela al dumitale,ca se pare ca stie ce vorbeste.Daca zici ca pune si fainosag,ii bistosh! up.gif

QUOTE(pishky @ 26 Mar 2014, 18:46)
[...]
Merg totusi pe ideea ca fiecare e doctor pe patratica lui, si unde nu stiu nu imi bag nasul (deci merg la mecanic / tamplar / electrician / instalator etc,).
*


Sunt perfect de acord cu matale,coane pishky!
Imi permit sa parafrazez cativa colegi:"desi pare,nu lucrez la aprozar".Asta inseamna ca nu ma duc la mecanic sa-mi schimbe uleiul si filtrele,dar nici nu ma bag sa imi schimb,spre exemplu,lichidul de frana!
Esti perfect in asentimentul meu:fiecare ca aia a ma-sii! happy.gif
cristio_79
Multumesc din nou pentru sfaturi!
La treaba cu "sapaturile" ma refeream la afirmatia respectiva cum ca rolele Ruville ar fi tot INA. Nu stiu daca este sau nu asa. In legatura cu rolele INA, am citit pe diverse forumuri pareri ale unor persoane care au avut probleme cu ele dupa cateva mii de km. Au inceput sa huruie. Acum nu se stie daca vina apartinea mecanicilor sau rolele erau doar "botezate" si facute cine stie pe unde. Eu voi merge pe INA.
In legatura cu instructiunile respective, le am. Voi incerca sa fac cumva niste poze, nu (mai) am scanner acasa.
Pozele: [attachmentid=1627939601] [attachmentid=1627939602]
A se vedea si recomandarea ca pe flansa butucului sa se dea doar cu putin ulei. Foarte multi recomanda/folosesc diverse vaseline, cu cupru sau alt tip.
marian-j
QUOTE(cdadan @ 26 Mar 2014, 14:15)
[---]
Masina ta nu prea se strica si te plictisesti, este?
*


Și matale ești oleaca prea tăios,este?
Omul doar încerca să se informeze.
cdadan
Glumeam si eu. Conul pishky tine la tavaleala.
marian-j
Noah sa-ti fie pe la nas,ca io nu m-am prins.biggrin.gif
Cand am vazut ca scrii sec si sobru,m-ai indus in eroare. blush.gif
P.S.
Colega cristio_79,multamim tare fain pentru straduinta!
cristio_79
Pe la paginile 13-17 erau descrise operatiunile de schimbare ale discurilor, placutelor, sabotilor si tamburilor. Eu am acelasi sistem Bosch pe spate. Pentru a actiona piulita aia de la autoreglaj se face treaba de ginecolog? Ma refer la faptul ca ar trebui "stransi" sabotii in cazul in care exista uzura mai mare a tamburilor. Se actioneaza prin gaura de prezon? Cum se ridica piedica aceea care tine piulita sa nu se invarta in sensul gresit?
cdadan
Daca ai zis autoreglare doar mie mi se pare ca ai zis suficient?
cristio_79
Ma refeream la faptul ca atunci cand se doreste demontarea tamburilor care au un grad de uzura trebuie sa actionezi cumva acea piulita a autoreglajului, invers fata de cum este ea proiectata sa actioneze, astfel incat sabotii sa-si "micsoreze" diametrul si tamburii sa poata iesi usor.
cdadan
Nu stiu sistemele astea mai noi, dar la alea antice si medievale sabotii se demontau simplu. Chestia de care zici se aplica doar la montaj, cand aveai "perspectiva" completa, in interior.
argon
Sa nu mai caut in urma ca am pierdut discutia, esti bun Mariane sa ma lamuresti care-i combinatia perfecta de discuri/placute? Ca am schimbat bielete+capete de bara( apropos TRW , am facut bine? ) si discurile din fabrica sunt cam subtiri, au tinut destul 150.000 km. Sistemul de franare original e Bosch(discurile vechi+etrierele), sa iau discuri tot Bosch? blush.gif Dar placute? Pe spate discurile din fabrica mai duc, iar placute am pus Ferodo anul trecut.

Multumesc anticipat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.