Coane,cristio_79, cu chestia asta cu tereveuri la bucata,m-ai dat pe spate!Inteleg lacomia,e firesca,dar sa vinzi un disc la pret de doua,mi se pare enorm!Vad ca diferenta de pret intre Zimmermann si Ate e nesemnificativa.Eu personal,nu as mai sta pe ganduri.
Varianta cu schimbatul in reprezentanta e destul de scumpa,dar are si cateva avantaje deloc de neglijat:piese de origine,garantii,manopera certificata de firma,mentiuni in cartea de service etc.
Mi se pare,totusi,cam mare pretul.
Deci io raman la parerea mea:Ate si sanatate la neamuri!
Bafta si sa faci alegerea cea mai inspirata!
QUOTE(pishky @ 5 Mar 2014, 07:13)
nea marian, acuma cat ai cujetu incalzit,
ma intereseaza pe mine fomfleuri din astea cu discuri ventilate, gaurite, cu santuri etc, dar.....ate power disc nu se gaseste pt laguna din dotare.
ce-i de facut?
dupa ce trec la tenesi sunt curios daca am sa mai am aceleasi vibratii in covrig si atunci vad daca trebe schimbate discurile.
ce-i drept au vreo 80-100k km, dar inca sunt la primul set de placute, si majoritatea sunt facuti in regim de autostrada, deci franele practic someaza.
am vazut ca xista power disc pt laguna 1, sau brembo max, dar pt laguna 2 nu.
exista niste discuri bosch perforate, dar de 312 mm, eu avand de 308.
e posibil pt cei 2 mm pe raza sa fie nevoie sa schimb etrierul? sau sa nu imi mai incapa janta?
Coane pishky,dumitale mi-e mai greu sa-ti raspund.Sunt multe de zis,dar voi incerca sa fiu cat pot de concis.
1.Nu pot sa-ti ofer lamuriri vizavi de procurarea "fonfleurilor". Ai incercat si pe saiturile oficiale ale firmelor avute in vedere,sau te-ai uitat doar la ce se gasesti prin magazinele noastre?
2.De ce te intereseaza asa de tare discurile,hai sa le zic,speciale?Cu tot respectul,si fara nicio urma de bascalie,nu cred ca iti sunt neaparat necesare.Laguna dumitale nu-i o masina de curse!
3.Zici ca prestezi mai mult extraurban.Sa zicem ca avem un punct de plecare.Da,aici s-ar putea sa te avantajeze discurile "cioplite".Dar daca circuli cateva zile in oras,situatia se schimba radical!Aici am doua exemple clare.Unu-i(nelipsitul!) doftor,cu frijideru' lui 1,6 16v si un Golf IV de 1,4.Ambele masini echipate cu discuri Brembo Max.Discurile?Niste bijuterii tehnice!!Prelucrate la marea arta,crestaturi elegante in forma de secera,segmentele de legatura dintre suprafetele de frictiune in forma de conuri(pt o racire mai eficienta si pt a limita transferul de caldura) suprafetele de contact cu butucul respectiv janta ca oglinda,ce mai,meseriasi cu shtate vechi astia de la Brembo!Boon.S-au pus discurile si placutele noi,oleaca de frecush pe standul de frana,si apoi afara din oras pt inceperea formarii "calcaturii".Toate bune si frumoase.Doftoru' incantat maxim.Dupa cateva zile,ma trezesc cu el in usa statiei cu moaca luuunga.
-Ce-i?
-
"cateva exprsesii ireproductibile",nu-i bistosh cu discurile astea!
Ce se intmplase:in trafic urban,discurile nu apuca sa se incinga zdravan decat rareori.Santurile "rad" sanatos din materialul de frictiune al placutelor,dar discurile fiind relativ reci,acesta nu se arde(adica sa fie evacuat dintre disc si placute) ci se depune(incet-incet) in santuri,pana aproape le umple.In acest,fel discul capata un aspect neregulat!!Si aici incepe circul pe perioadele de franare:la inceput apar vibratii usoare,apoi acestea se amplifica,culminand cu vibratii ce se simt zdravan in volan si in tot trenul de rulare,plus niste sunete in habitaclu de zici ca mergi pe vopsea de drum,d-aia cu vibratoare!Cum iesea cu masina din oras,si tragea niste frane d-alea nesimtite cu discurile bine incinse,totul revenea la normal.Crezi ca te-ai putea obisnui cu un astfel de comportament al discurilor?
Am luat si io Loganu' la alergat pe la periferia orasului,si tot incercand sa golesc santurile discurilor,atent fiind la alte alea,m-o luat radaru'!
Un alt neajuns ar fi faptul ca placutele normale se "barberesc" rapid cu discuri striate.Dupa parearea mea,cred ca nu apuci sa faci nici 20-30K si-s terminate.Exista un remediu si pentru asta:placutele mult mai dure,cu izolatie termica la partea de contact cu pistonasele etrierilor,coeficient de disipatie termica imbunatatit,sinterizare de inalta clasa,etc.Da' si astea au doua neajunsuri grave!
a)Daca le folosesti reci,franezi aici si te opresti la semaforul urmator sau in porbagaju' lu' ala din fata!
b)Is scumpe de mori!
Presupun ca nu esti asa de dus cu capu' sa dai 100 de € pe un set de placute.
La nici doua luni,ma intalnesc cu un fost coleg de scoala,adica ala cu Golfu'.Aceiasi poveste!
Ambele masini circula in clipa de fata cu discuri lise!
QED!
4.
4mm.Aici nu,nu si nu!!
Io nu m-as apuca sa-mi fac modificari la sistemul de franare nici daca as capata discurile pe gratis!!
Cu incaputul in janta nu ar fi asa o mare problema:daca discurile intra in etriere,intra si jantele.
Io am in vedere altele.E drept ca 2mm pe raza pare o chestie infima.Important
unde sunt plasati cei 2mm in plus!
Posibil ca discurile sa aiba calotele mai mari in diametru si sa frece in etrieri pe dimensiunile inferioare.
Posibil sa aiba calote identice si sa atinga pe dimensiunile superioare(undeva prin sigurantele placutelor)
Posibil sa se potriveasca perfect.
Posibil,posibil,posibil...
N-am de unde sa stiu!
Repet,io m-as feri de astfel de experimente!Daca masina e gandita sa-si faca treaba cu piesele recomandate,de ce sa-mi mai bat capu' de pomana?!Siiigur nu-s io mai destept ca armata de ingineri ce mi-au conceput trasura!
Daca s-ar mai pune si problema de schimbat etriere,chiar te-as banui de ceva defectiuni la "mansarda"!
Da un sarci si vezi ce preturi au etrierele majorate!
In plus,nu vezi ca apar probleme si cand cauti piese AM,daramite sa cauti piese pt sisteme modificate!Naiba stie pe unde o sa-ti scoti camasa!
Da-le-ncolo de modificari!Poti folosi banii in scopuri mult mai adecvate.Baga motorina dizel de ei,plimba-te,scoate-ti cocoana la un restaurant,tine-i la strujac pt vacanta,etc.
Cam astea sunt parerile mele.Mai departe,te priveste!Banii dumitale,optiunile dumitale.Bafta!
P.S.
Scuze pt postul imens.Asa stiu io sa fiu concis.