QUOTE(argon @ 29 Mar 2014, 21:07)
Deci discuri Ate clar , dar placute? Gasesc tot de Ate?
Cu siguranta vei gasi si placutele "pereche"!
Daca ai in dotarea Megane-ului si senzor de uzura maxima a placutelor,ai sa-l gasesti(fain-frumos) in cutia in care vin ambalate placutele!
Ma duc in pod sa fac o poza.
Revin!
Iaca:
[attachmentid=1627939864]
Ar mai fi o mica chestiuta:Ate sa produca repere pt Megane.Dar m-as foarte mira sa nu!
Deasemenea,doftoru" o imperecheat discuri Ate cu placute Ferodo DS(adica niste placute scumpe rau!) si e multumit de rezultat.Si stii ca doftoru' e innebunitor de pretentios!
L.E.
Multumim,colega R E M U S!
<span class='edit'>29 Mar 2014, 23:45:</span>
QUOTE(cdadan @ 28 Mar 2014, 23:05)
Nu stiu sistemele astea mai noi, dar la alea antice si medievale sabotii se demontau simplu. Chestia de care zici se aplica doar la montaj, cand aveai "perspectiva" completa, in interior.
He,he!
Coane Dane,uitasi,uita-te-ar relele,de batranele noastre Dacii.Colegul crstio_79 a pus o intrebare foarte interesanta!Ma tii matale minte ca pe talerele Daciilor vechi aveai niste patrate ce se actionau cu o cheie de 12?Patratele alea se continuau in interiorul tamburilor cu niste excentrice prin intermediul carora se regla distanta dintre saboti si tamburi,pe masura ce se uza materialul de frictiune aflat pe armatura metalica a sabotilor.Sabotii nu "calcau" pe toata latimea tamburului.Prin urmare,partea utilizata se adancea si se forma un soi de "buza" pe portiunile neatacate de saboti.Daca tamburul se adancea suficient de mult,nu-l mai puteai scoate pana nu aduceai excentricele pe o pozitie cat mai apropiata de diametrul minim al ansambulului sabotilor!Ma rog,daca erai foarte determinat,scoteai tamburul si fara micsorarea diametrului sabotilor.Da-l scoteai cu tot cu saboti,arcuri,tije,pistonase,etc.
Chestia asta este valabila cam peste tot.Indiferent ca vorbim de Dacii,bemveuri,Rabe,renouri,sau motociclete.
Mecanismele mai noi,adica acelea ce-si autoregleza in mod automat distanta recomandata dintre saboti si tamburi,permit(fara exceptie!) retragerea sabotilor din zona de uzura a tamburilor.
QUOTE(cristio_79 @ 28 Mar 2014, 18:18)
Pe la paginile 13-17 erau descrise operatiunile de schimbare ale discurilor, placutelor, sabotilor si tamburilor. Eu am acelasi sistem Bosch pe spate. Pentru a actiona piulita aia de la autoreglaj se face treaba de ginecolog? Ma refer la faptul ca ar trebui "stransi" sabotii in cazul in care exista uzura mai mare a tamburilor. Se actioneaza prin gaura de prezon? Cum se ridica piedica aceea care tine piulita sa nu se invarta in sensul gresit?
Mdeah,putem vorbi si de oleaca de "ginecologie".
Da' nu-i chiar asa grav!Nu facem inseminari artificiale.Lucram doar la o gaura mai stramta.
La pisoiul meu,se aduce unul dintre orificiile prezoanelor(oricare) la verticala.Apoi se roteste 45°.La roata stg in sens antiorar,la cea dreapta in sens orar.In felul acesta obtinem accesul la acea piulita de care zici matale.Introducem o surubelnita subtirica prin gaura si ridicam siguranta ce impiedica piulita sa dea inapoi.De fapt e doar o placuta de otel foarte elastic,ce se imbina cu un sector danturat in forma de "dinti de stiuca" sau "harpon".Cand ridici siguranta,poti roti piulita cca 1/4 dintr-o rotatie completa.Invarti de piulita aia aia pana se elibereaza tamburul.Nu stiu cum e la citronele,dar principiul ar trebui sa fie acelasi.