Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
R E M U S
Argoane, iti plac rebranduitorii de numa-numa. radmasa.gif
cristio_79
N-ai vazut ca si eu am intrebat de discuri si raspunsul primit? Am actionat in consecinta.
In alta ordine de idei, esti sigur ca discurile care le ai sunt Bosch si nu altceva? Ca una este sistemul de franare tip Bosch sau Lucas/TRW si alta e ca piesele respective sa fie Bosch, Lucas, TRW.
marksman
argoane, da' intreaba-l pe doctoru' ca doar sunteti amandoi in Deva smile.gif si iti da el combinatia castigatoare de discuri/placute. Pe Logan am pus eu Bosch desi mi-a zis doctoru' sa nu pun, si a avut dreptate: s-au tocit urgent.

Personal, cand o sa vina randul la discuri/placute la Passat o sa pun ATE/TRW. Daca imi aduc bine aminte, din fabrica a venit cu TRW/TRW.
argon
Nu imi trebe asemenea performante cum ii trebuie doctorului, ma intereseaza sa nu vibreze masina la franare dupa x km, adica sa nu se 'ovalizeze' discurile.
Wolfman
Recomand Ferodo Premier cu placute Textar, am folosit combinatia asta pe doua masini.
4x4
QUOTE(argon @ 29 Mar 2014, 18:22)
adica sa nu se 'ovalizeze' discurile.
*



blink.gif

Ai patit asta vreodata?
SorinCT
Pe vremea cand isi lua din targ capace cu imitatie de discuri
R E M U S
Prima oara cand vad asa ceva, deci ma declar invins. sad.gif
cdadan
QUOTE(4x4 @ 29 Mar 2014, 19:05)
blink.gif

Ai patit asta vreodata?
*


Sunt legende urbane. Doar n-ai crezut ca se poate intampla asa ceva. wacko.gif
marian-j
Personal nu am folosit repere TRW(io fiind fan Lemforder,respectiv Ate) dar am vazut aici,precum si pe forumul BMW,ca cei ce au folosit piesele producatorului respectiv,sunt foarte multumiti de ele .Pe foarte multe masini,piesele TRW sunt oem.Ar mai fi de retinut faptul ca piesele TRW nu-s ieftine.Cred ca mai multe amanunte ti-ar putea furniza colegul l@u.Dumnealui are o experinta mai bogata vizavi de tereveuri.
"Combinatia perfecta"Hummm.Desi mi-ar place,nu cred ca-ti pot oferi asa ceva. happy.gif
Am testat de-a lungul vremii(cu rezultate majoritar pozitive) o chestie foarte simpla si de bun simt:ar fi ideal sa inlocuiesti piesele originale(cu conditia sa fii si multumit de comporatamentul lor) cu unele produse de acelasi fabricant.Aici intervine marea mea nemultumire,in ceea ce ii priveste pe cei de la Bosch:s-au "prostituat" grav!In goana dupa profit,au inceput sa-si bata joc de calitate!Eu personal,nu mai cumpar veci piese Bosch!Am experienta cu 2 baterii(scumpe!),un set de bujii(Made in India!!),ceva becuri si niste stergatoare de parbriz execrabile!Grija mare sa nu dai banii aiurea.Si inca ceva:nu te grabi cu alegerea!Studiaza pe indelete!Pe mine m-a usturat buzunarul destul de rau,atunci cand m-am grabit sa cumpar un vascocuplaj aflat pe stoc(Vemo) in loc sa astept doar doua zile ca sa-l primesc pe cel Bher,la care oricum am ajuns in cele din urma! blush.gif
Prin urmare,avand o parere proasta despre Bosch,as merge pe Ate.Dar asta stiai deja. sleep.gif
corbex
QUOTE(cdadan @ 29 Mar 2014, 21:49)
Sunt legende urbane. Doar n-ai crezut ca se poate intampla asa ceva.  wacko.gif
*


Confirm pozitiv. Nici mie nu mi s-a intimplat asa ceva. Decit o data.
argon
Deci discuri Ate clar , dar placute? Gasesc tot de Ate?
cdadan
QUOTE(corbex @ 29 Mar 2014, 21:00)
Confirm pozitiv. Nici mie nu mi s-a intimplat asa ceva. Decit o data.
*


Mie de vreo 3. Sa nu-i spui lu' 16! El inca mai crede in Mos Craciun. rolleyes.gif
marian-j
QUOTE(argon @ 29 Mar 2014, 21:07)
Deci discuri Ate clar , dar placute?  Gasesc tot de Ate?
*


Cu siguranta vei gasi si placutele "pereche"!
Daca ai in dotarea Megane-ului si senzor de uzura maxima a placutelor,ai sa-l gasesti(fain-frumos) in cutia in care vin ambalate placutele!
Ma duc in pod sa fac o poza.
Revin!
Iaca:
[attachmentid=1627939864]
Ar mai fi o mica chestiuta:Ate sa produca repere pt Megane.Dar m-as foarte mira sa nu!
Deasemenea,doftoru" o imperecheat discuri Ate cu placute Ferodo DS(adica niste placute scumpe rau!) si e multumit de rezultat.Si stii ca doftoru' e innebunitor de pretentios! wacko.gif
L.E.
Multumim,colega R E M U S! smile.gif



<span class='edit'>29 Mar 2014, 23:45:</span>

QUOTE(cdadan @ 28 Mar 2014, 23:05)
Nu stiu sistemele astea mai noi, dar la alea antice si medievale sabotii se demontau simplu. Chestia de care zici se aplica doar la montaj, cand aveai "perspectiva" completa, in interior.
*


He,he! biggrin.gif Coane Dane,uitasi,uita-te-ar relele,de batranele noastre Dacii.Colegul crstio_79 a pus o intrebare foarte interesanta!Ma tii matale minte ca pe talerele Daciilor vechi aveai niste patrate ce se actionau cu o cheie de 12?Patratele alea se continuau in interiorul tamburilor cu niste excentrice prin intermediul carora se regla distanta dintre saboti si tamburi,pe masura ce se uza materialul de frictiune aflat pe armatura metalica a sabotilor.Sabotii nu "calcau" pe toata latimea tamburului.Prin urmare,partea utilizata se adancea si se forma un soi de "buza" pe portiunile neatacate de saboti.Daca tamburul se adancea suficient de mult,nu-l mai puteai scoate pana nu aduceai excentricele pe o pozitie cat mai apropiata de diametrul minim al ansambulului sabotilor!Ma rog,daca erai foarte determinat,scoteai tamburul si fara micsorarea diametrului sabotilor.Da-l scoteai cu tot cu saboti,arcuri,tije,pistonase,etc. rolleyes.gif
Chestia asta este valabila cam peste tot.Indiferent ca vorbim de Dacii,bemveuri,Rabe,renouri,sau motociclete.
Mecanismele mai noi,adica acelea ce-si autoregleza in mod automat distanta recomandata dintre saboti si tamburi,permit(fara exceptie!) retragerea sabotilor din zona de uzura a tamburilor.
QUOTE(cristio_79 @ 28 Mar 2014, 18:18)
Pe la paginile 13-17 erau descrise operatiunile de schimbare ale discurilor, placutelor, sabotilor si tamburilor. Eu am acelasi sistem Bosch pe spate. Pentru a actiona piulita aia de la autoreglaj se face treaba de ginecolog? Ma refer la faptul ca ar trebui "stransi" sabotii in cazul in care exista uzura mai mare a tamburilor. Se actioneaza prin gaura de prezon? Cum se ridica piedica aceea care tine piulita sa nu se invarta in sensul gresit?
*


Mdeah,putem vorbi si de oleaca de "ginecologie".
Da' nu-i chiar asa grav!Nu facem inseminari artificiale.Lucram doar la o gaura mai stramta. 04.gif
La pisoiul meu,se aduce unul dintre orificiile prezoanelor(oricare) la verticala.Apoi se roteste 45°.La roata stg in sens antiorar,la cea dreapta in sens orar.In felul acesta obtinem accesul la acea piulita de care zici matale.Introducem o surubelnita subtirica prin gaura si ridicam siguranta ce impiedica piulita sa dea inapoi.De fapt e doar o placuta de otel foarte elastic,ce se imbina cu un sector danturat in forma de "dinti de stiuca" sau "harpon".Cand ridici siguranta,poti roti piulita cca 1/4 dintr-o rotatie completa.Invarti de piulita aia aia pana se elibereaza tamburul.Nu stiu cum e la citronele,dar principiul ar trebui sa fie acelasi.
cristio_79
Este identic. Nu eram sigur cum se prezinta piedica aceea si nu vroiam sa stric ceva pe acolo si sa nu pot demonta tamburul. Am gasit si doua tutoriale cu exact acelasi tip de sistem Bosch, unul pentru Clio si unul pentru C3. Treaba cu gaura de prezon o stiam de ceva ani, dar nu am experimentat-o niciodata. Eram curios daca mai exista si alta metoda.
mezym
Confirm eu pentru Ate la Megane!

Am pus acum un an placute fata spate Ate. Sunt o idee mai scumpe decat TRW dar s-au udat aia de la AutoEuropa cand le-au vazut.

De atunci am facut 12.000 de km si nici pas nu zic.
Pe fata masina a avut Ferodo-uri, pe spate Lucas. Au scartait alea de la 1000 la 45.000 de km intr-una.
pishky
@ dom marian - multumesc de explicatie, ii bistec, am sa merg pa mana mecanicului (in continuare), stie el ce stie, nu m-a lasat masina in drum niciodata.

@ argon, vezi daca merg discuri de espero, ca de alea sigur ai fost multumit de numa numa, acuma...daca nu franeaza bine....ce mai conteaza doo - 3 babe in plus in minus pe o trecere de pietoni, noaptea, fara iluminare, cand tu ai ocazia sa economisesti unu - doi lei (grei).
corbex
Babele nu umbla noaptea pe treceri, degeaba incearca mostenitorii sa le convinga.
Diac
QUOTE(argon @ 29 Mar 2014, 21:07)
Deci discuri Ate clar , dar placute?  Gasesc tot de Ate?
*



Da au si placute.

[attachmentid=1627940036]

Nenea Marian, asta este blush.gif . M-am gandit ca nu e mare filosofie sa schimbi niste discuri si am lasat mecanicii in pace. Chiar mesterul care le-a schimbat, cand a vazut ATE a spus ceva de genu': "D-astea am pus si la e mea, nasol ca tre sa cureti vopseaua aia". Pana una alta s-au impacat bine piesele : masina franeaza bine, nu huruie, nu scartaie. Am mai dat si 10 lei pe diluant. sad.gif
MuciX
Cat au fost discurile? Intreb pentru ca m-am interesat pentru a mea si mi se par foarte ieftine comparativ cu cat am dat pentru focus.
argon
La mine au costat 2 discuri + placute 580 de lei cu ceva discount aplicat, din care placutele au fost mai scumpe ca discurile, 300 de lei setuld e placute ATE blink.gif Dublu fata de trw, dar am luat Ate daca Marian a zis.
Catalinmodena
Eu am fata - spate Trw ca placute,foarte multumit.Pentru ce sa dau dublu pentru Ate?Cand se vor gata,Trw placute si discuri si gata.Poate un upgrade la discuri de 1.6,1.9 sau 2.0 benzina ori diesel.
argon
Pentru ce-ti trebe upgrade? Franele-s okei.
MuciX
Am gasit Ate cu putin sub 600 de lei - 4 discuri + placute. La Ford au fost 750 doar discurile (OEM).
argon
La bufnita banuiesc, ca la Megane 2 doar 2 discuri spate sunt peste 600 lei.
cdadan
La urs.
MuciX
La urs sleep.gif
cdadan
tongue.gif
cristio_79
QUOTE(argon @ 31 Mar 2014, 12:00)
La mine au costat 2 discuri + placute 580 de lei cu ceva discount aplicat, din care placutele au fost mai scumpe ca discurile, 300 de lei setuld e placute ATE  blink.gif  Dublu fata de trw, dar am luat Ate daca Marian a zis.
*


Da' de care ai luat? Poleite cu ce?
Pe mine m-au costat 206 lei doua discuri. Pe langa ele am mai comandat si doua filtre de aer + 1 filtru ulei, toate Knecht. Toata comanda a fost vreo 330 de lei, cu discount am platit 311 lei. Placutele TRW m-au costat 150 lei. Alea Ate sunt mai ieftine cam 135.
marian-j
QUOTE(mezym @ 30 Mar 2014, 08:29)
Confirm eu pentru Ate la Megane!

Am pus acum un an placute fata spate Ate. Sunt o idee mai scumpe decat TRW dar s-au udat aia de la AutoEuropa cand le-au vazut.

De atunci am facut 12.000 de km si nici pas nu zic.
Pe fata masina a avut Ferodo-uri, pe spate Lucas. Au scartait alea de la 1000 la 45.000 de km intr-una.
*


Iti multumim pentru lamuriri. smile.gif
Iti dau un plus mare ca te-ai 'nvrednicit sa schimbi si lichidul de frana! up.gif

QUOTE(Diac @ 30 Mar 2014, 18:57)
Nenea Marian, asta este blush.gif . M-am gandit ca nu e mare filosofie sa schimbi niste discuri si am lasat mecanicii in pace. Chiar mesterul care le-a schimbat, cand a vazut ATE a spus ceva de genu': "D-astea am pus si la e mea, nasol ca tre sa cureti vopseaua aia". Pana una alta s-au impacat bine piesele : masina franeaza bine, nu huruie, nu scartaie.  Am mai dat si 10 lei pe diluant.  sad.gif
*


Noah lasa,nu te necaji!Nu-i asa grav.Bine ca masina franeaza corect.Aia conteaza de fapt!Se pare c-ai fost gentil si ti-ai format calcatura buna,dat fiind si maldarul de piese schimbate.Ai schimbat si lichidul.Respectele mele! smile.gif

QUOTE(Catalinmodena @ 31 Mar 2014, 13:11)
Eu am fata - spate Trw ca placute,foarte multumit.Pentru ce sa dau dublu pentru Ate?Cand se vor gata,Trw placute si discuri si gata.Poate un upgrade la discuri de 1.6,1.9 sau 2.0 benzina ori diesel.
*


Nu dai dublu pe Ate.Diferenta e de doar cativa lei,fata de TRW.Necazul e altul:colegul cristio_79 ne-a atras atentia ca in magazinele romanesti vei gasi un disc TRW la pret de doua!

QUOTE(cristio_79 @ 31 Mar 2014, 17:17)
Da' de care ai luat? Poleite cu ce?
Pe mine m-au costat 206 lei doua discuri. Pe langa ele am mai comandat si doua filtre de aer + 1 filtru ulei, toate Knecht. Toata comanda a fost vreo 330 de lei, cu discount am platit 311 lei. Placutele TRW m-au costat 150 lei. Alea Ate sunt mai ieftine cam 135.
*


Si io is surprins!
300 ron placutele? unsure.gif

<span class='edit'>31 Mar 2014, 22:26:</span>
QUOTE(argon @ 31 Mar 2014, 12:00)
[...]am luat Ate daca Marian a zis.
*


Coane argoane,nu sunt un "guru"! happy.gif
Ti-am zis sa cujeti atent si sa-ti cumpanesti bine alegerile.
Am in mana factura cu discurile pisoului:246,96 perechea.Simple,neventilate.
Bonul cu placutele nu se mai vede. S-o sters.sad.gif
Mi se pare ca ai dat tare multi bani pe placute!
De ce te-ai grabit?Ai nr meu de telefon,PM,,mail,doftoru-i in Deva,etc.Ce te durea sa incerc sa-ti caut ceva mai ieftin,la aceiasi calitate? Poate n-as fi gasit,dar baremi as fi incercat!
cristio_79
QUOTE(marian-j @ 31 Mar 2014, 22:06)
Nu dai dublu pe Ate.Diferenta e de doar cativa lei,fata de TRW.Necazul e altul:colegul cristio_79 ne-a atras atentia ca in magazinele romanesti vei gasi un disc TRW la pret de doua!
*


In cazul meu, treaba este valabila. Nu stiu daca se intampla acelasi lucru si pentru alte marci.
Si eu vreau sa schimb lichidul de frana. Am intrebat la reprezentanta si ma costa pana in 120 de lei totul (manopera+lichid). Am uitat sa intreb cum se face schimbul, daca au jucaria aia prezentata pe la inceputul topicului. Mai ales ca masinile au ABS.
argon
QUOTE(marian-j @ 31 Mar 2014, 23:06)

Mi se pare ca ai dat tare multi bani pe placute!
*



Cica nu-s inceput de gama, sunt mai smechere..oricum am dat cu 60 de lei mai mult ca pe TRW, nu e capat de tara.
Diac
QUOTE(marian-j @ 31 Mar 2014, 22:06)
Iti multumim pentru lamuriri. smile.gif
Iti dau un plus mare ca te-ai 'nvrednicit sa schimbi si lichidul de frana! up.gif
Noah lasa,nu te necaji!Nu-i asa grav.Bine ca masina franeaza corect.Aia conteaza de fapt!Se pare c-ai fost gentil si ti-ai format calcatura buna,dat fiind si maldarul de piese schimbate.Ai schimbat si lichidul.Respectele mele! smile.gif

*




Pai la cati bani am dat pe piese, inca mi-e frica sa franez prea tare.
b76bgaarh
vrei sa le uzezi mai putin?
cristio_79
Domnu' Marian tin sa va anunt ca ieri si in dimineata aceata am facut operatiunea de montare a noilor discuri si placute. Pe dreapta totul a decurs normal, discul vechi iesind usor. Pe stanga insa am avut mult de furca cu scoaterea lui de pe butuc. M-am chinut ore bune ieri, apoi l-am lasat la "marinat" cu WD40 pe timpul noptii si in dimineata aceasta, dupa alte cateva baroase a cedat. Alta solutie nu prea aveam, era foarte tare ruginita zona dintre disc si exteriorul flansei butucului. Suprafetele de montaj ale discurilor pe flanse nu aveau decat foarte putin oxid care s-a curatat imediat cu WD40 si carpa, dupa care au fost smirgheluite.
Am facut proba dupa montaj si placutele calca perfect pe discuri.
corbex
Inseamna ca nu l-ai pus bine.
R E M U S
@cristio79 la roata ai suruburi sau prezoane?
cristio_79
Suruburi M12x1,25 [attachmentid=1627940925]
Acum, vad ca toata lumea are propria versiune in ceea ce priveste denumirea. Unii numesc prezoane, altii suruburi ceea ce echipeaza Solenza si Loganul, spre exemplu. Dar aceleasi denumiri le-am intalnit si in cazul pieselor identice cu cele ale Daciei 1300.
In programul oficial al Citroen-ului unde caut coduri de piese sunt date ca suruburi. Eu, din obisnuinta, le spuneam prezoane.
R E M U S
la astea cu suruburi cand sunt intepenite merge sa calci frana in vit 1, asta dupa ce dai jos surubelele de ghidaj.
bmwh548
Daca aveai prezoane prindeai roata cu piulite.
cristio_79
QUOTE(R E M U S @ 5 Apr 2014, 16:46)
la astea cu suruburi cand sunt intepenite merge sa calci frana in vit 1, asta dupa ce dai jos surubelele de ghidaj.
*


Problema e ca eu demontasem portetrierul si etrierul si dadusem cu degripant in zona aia sperand ca va fi aceeasi treaba ca pe partea dreapta. Trebuia sa degresez totul pe acolo si sa montez la loc toate piesele. Am preferat sa ma chinui putin si sa incep rodajul pentru ambele parti in acelasi timp. O sa ma gandesc la varianta asta cand le-o veni randul celor de pe cealalta masina.
marian-j
QUOTE(cristio_79 @ 5 Apr 2014, 13:46)
[...]
Am facut proba dupa montaj si placutele calca perfect pe discuri.
*


Asa sa ramana pana or sa ajunga "fier pe fier"! smile.gif
Drum bun si sa ne auzim cu bine!
L.E.
Iaca si un Sharan proaspat iesit din service.De observat ce frumos se formeaza calcatura! smile.gif
marian-j
Ma enerveaza frontozoaica grav!Pierde antigel si nu gasesc nici mort pe unde!Am puricat-o rece,apoi calda,apoi calduta,apoi recisoara...Mi-a mai oferit colegul espacern niste sugestii.N-a ghicit nici dumnealui!Stau cu cartoane pe sub ea.Nimic!!Nici macar un strop.Am pipait-o in interior,pe sub mocheta,pe langa radiatorul de climitazare,etc.Nimic!Uscat iasca!!De cateva saptamani o tot pandesc,dar nu resusesc sa dibuiesc pe unde "plange".De intrat prin motor,exclus!Am verficat si asta!Cu toate acestea,antigelul continua sa dispara din vas,cca 200 ml/luna!Imi vine sa ma dau cu cwru' de pamant!! mad.gif
marksman
Mariane, de la un novice citire: la calorifer te-ai uitat?
C a t a l i n
Păi a zis, radiator climatizare.


___________

La Sharan-ul ăla jumătate din supratața discurilor e degeaba. unsure.gif
marksman
Nu stiu exact detaliile, dar condensul de la A/C se formeaza in aceeasi incinta in care e caloriferul prin urmare cred ca e usor sa treaca neobservat.
Dodone
Coane, ia vezi matale sa nu prelinga pe langa garnitura de la flasa de termostat. Am patit recent la Meganele 1 visiniu 1.4 16v, la care ai verificat recent farurile. Se prelingea lichidul de racire intre blocul motor si canaletul cu cablaje, cel vertical.
Altfel, daca nu si nu atunci STOP LEAK, da' din ala lichid si verzui, au la magazinul ala ochios, de langa Fabrica de Bere. Iti mai "greseaza" si axul de la pompa de apa... icon_mrgreen.gif
marian-j
Pai nu facuse nici 10 km de cand s-au pus discuri si placute noi.Din service a venit direct la mine.Cand ai fi vrut sa se formeze calcatura completa?
C a t a l i n
Păi n-a schimbat și plăcuțele? Nu erau plane?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.