QUOTE(marian-j @ 10 Mar 2015, 23:16)
....am cumparat un Behr.Sa vedem ce stie sa faca.
N-a fost sa fie!!
Am dus termostatul Behr inapoi!Nu stiu de ce sa fac unii vanzatori de piese auto, in loc sa vanda crumpi si paradaise la aprozar!
Cand am fost sa-mi comand termostatul, m-am dus cu o copie dupa civ si aveam notat pe un biletel si codul oem.S-a uitat mirificu' vanzator la hartii si a inceput apoi sa-si butoneze computeru'.Imi zice ca are doua variante:pe original la 187 ron!!
si Behr la 30 ron.Daca neuronu' meu ar fi fost atent, ar fi trebuit sa-mi dau seama(dat fiind pretul pe original) ca bolovanu' se uita dupa "avioane".Stiam ca dadusem fo 60 de lei pe termostatul inlocuit odata cu distributia.Normal ca am optat pentru Bher!L-am ridicat in ziua urmatoare, si azi m-am apucat sa-l montez.Il demontez pe cel defect si vreau sa bag Bher-u' in locu lui.NU incapea!!Pun mana pe subler si masor.Talerul(cel pe care se monteaza si garnitura) era mai mare in diametru cu 2,5mm!!' tu-l in cap de bou!!Cu civ-ul si codul oem in mana, si imi adusese altceva!!O sun pe o tanti de la magazin, cu care ma inteleg io tare bine, si ii insir patania.Spumegam de draci.Tantica m-a calmat si mi-a spus sa-i dau un pic de timp sa vada ce poate face.Ma suna peste cca 1/2 h si imi zice sa vin sa-mi inlocuiasca termostatul incompatibil cu unul pe original.Diferenta de pret(in plus) era de 47,27 ron.N-am mai stat la discutii!Am multumit frumos si m-am pornit val-vartej.Acolo,circ!Storno,dispozitie de incasare,anulare tranzactie,bon pe noua suma,etc.In loc de un amarat de bon, aveam in mana un intreg dosar!
Ma rog, inhatz termostatul si ies din magazin.Dau nas in nas cu unul din mecanicii ce lucreaza in servisu' magazinului.Ma stiu oleaca cu 'mnealui.Ii povestesc, pe scurt, ce vant ma adusese pe acolo si ma intreaba omu':
-Dar de ce nu ti-ai luat unul de Logan 1,6 16v?E identic!
Io:
!
Am facut stanga-mprejur si m-am dus la raionul de Logane.Doua!! bucati pe stoc,aidoma cu cel ce-l aveam in mana, si la acelasi pret!Imi venea sa ingenunchez si sa ma dau cu ochiu' de coltzu' mesii!Am strivit niste sudalme grele intre masele si m-am carat.Am ajuns inapoi la frontozoaica, am facut niste poze(ca sa imi intre bine in cap!) si m-am apucat s-o incopciez la loc, ca statea, saraca, cu furtunurile cracanate si toata naclaita de antigel pe motor si cv.Cand am scos termostatul din punga, am constatat ca nu mai era un Dauphinoise Thomson ci unul Calorstat.Tot la 89°,tot meid in France,bla&bla.Incalte, avea si garnitura inscriptionata!
[attachmentid=1627985753] [attachmentid=1627985754] [attachmentid=1627985755]
In douaj' de minute i-am dat cheie.Inca pe atat a durat aerisirea.Apoi am turnat niste apa fierbinte pe unde se scursesera zoaiele de antigel, un tuseu final cu "Bremsenreiniger-Spray", sa ramana totul uscat,si gata!
In loc sa dureze toata treaba cca un ceas, am iordanit aproape o juma' de zi! !
Cost total:~30€+o caruta de nervi si tot panopticul de sfinti scuturati din calindar!
Coane Dodone, ai avut dreptate!E molima cu termostatele.Daca mai dai si matale peste un "habarnist" ca al meu, ne facem bagajele si ne mutam la Jebel!Sau la Gataia!
Nota bene.Jebel/Gataia=Sopoca, Spitalul 9, "la glumeti", usw.
P.S.
Coane Markos,uite dopurile despre care iti povesteam.Sunt in partea dinspre spate a chiulasei, deasupra de planul de imbinarea blocului motor cu cv.Obtureaza orificiile tehnice prin care se caleaza axele cu came, in vederea inlocuirii distributiei.
[attachmentid=1627985758]