QUOTE(SiloS @ 13 Jun 2011, 00:54)
Altii sunt innebuniti dupa sunetul elicei.
Nu ma numar printre ei.
QUOTE(paul_p @ 14 Jun 2011, 00:47)
Puterea pierduta depinde de tipul ventilatorului, de debitul acestuia. Cel de dacie e micut. Topicul se referea la un alt ventilator.
Inclin sa-i dau dreptate colegului paul_p.
Elicea ventilatorului are 420mm diametru,are sapte pale late de 60mm prinse la extremitati intr-o rama circulara lata de aprox.30 mm si este aproape complet incadrata de carenajul radiatorului.In consecinta,este destul de mare si se invarte intr-un spatiu limitat.Deasemenea,distanta dintre partea frontala a elicei si celulele radiatorului nu-i mai mare de 30mm.Drept urmare,comparatia cu elicea motorului de Dacie nu mi se pare prea inspirata.
Am citit azi la munca cele spuse de voi si avand noi informatii am iesit cu masina pe un drum in afara orasului.In primele trei trepte de viteza(schimbam undeva in jur de 4000/rpm) ventilatorul vuia in draci si se simtea intradevar ca puterea motorului este penalizata.Acuma ca lipseau 2-3-6 cai n-as putea sa zic.Totusi nu mi se parea sa-mi lipseasca chiar 15-20.Intrucat totul era bazat doar pe ce mi se parea mie e clar ca observatiile mele pot fi eronate.
In schimb,dupa ce treceam in treapta a patra si viteza de deplasare crestea undeva spre 100 km/h vuitul se estompa considerabil ca undeva la 110,sa fie deja acoperit de sunetul motorului si de zgomotele de rulare.Intr-a cincea la 120 km/h nu-l mai percepeam deloc.Se pare ca odata cu cresterea vitezei de mers,aerul intra cu presiune mai mare prin "narile" masinii si intre partea frontala a elicei si radiator aparea o zona de presiune mai joasa fapt ce facea sa diminueze viteza de rotatie a elicei si implicit zgomotul produs de aceasta.Cam asa vad eu lucrurile.Daca exista o alta explicatie va ascult cu urechile ciulite.
Coane Paule,multam tare fain de informatiile punctuale!
Nu prea ma stiu io cu ingleza da' unde ma poticnesc imi traduce doctoru'.
QUOTE(ArtVandelay @ 14 Jun 2011, 00:49)
tu chiar crezi ca marian nu si-ar da seama daca ar avea 20 de cai in minus ? sau alti posesori de bmw care merg cu el sudat ?
Colega ArtVandelay,sa-ti zic sincer,am observat si eu ca parca masina nu mai "trage" ca de obicei de cand cu noul vascocuplaj dar nu am bagat de seama.In oras nu prea am unde sa schimb la patru mii Ori acolo,la turatia de cuplu maxim,se simt cel mai tare calutii lipsa la inventar.Ca n-or fi ei chiar 20 morti dar oricum se simt.
Deja am inceput sa ma interesez si am o oferta de Behr la 450 ron.Cine cauta(si nu se grabeste ca tolomacu')gaseste!
De data asta insa il voi monta intr-un service!
Pe cel actual mi l-am montat singur(nu-i mare filozofie) insa cand m-am dus la cei de la care l-am cumparat sa le spun ca mi-au vandut o piesa defecta mi-au cerut factura de montaj de la un service autorizat.Intrucat nu posedam asa ceva,mi-au aratat cerul cu degetul din mijloc si m-au trimis la plimbare.Nu-mi ramane decat sa bat marunt din buze si sa-mi cumpar alta fofeaza d-aia!Vorba unui clasic in viata:apa,aieru' si fraieru'!
"Luna si bec".
Pai nu ti se pare normal,doctore?
Maine(adica azi) imi duc masina la service si pe mine m-or invatara ai mei ca atunci cand meri la felcer n-apai tre' musai sa te lăi in albie,sa te freci aprig cu sopon,sa te stergi bine cu ștergura si sa-ti iei gaci curati!
Drept urmare am fost si la baie!
[attachmentid=1627729526]
Colega SiloS,si conu' MuciX ma intreba acelasi lucru.
De data asta mi-am invins lenea si avand si oarece conditii favorabile(o sambata mai racoroasa,niscaiva timp disponibil si cateva beri reci) m-am pus pe treaba.Un compresor cu pistol de suflat,o galeata cu apa calda cu un pic de detergent lichid,un burete,doua tricouri vechi pe post de carpe,oleaca de spray de curatat franele("imprumutat" cu nesimtire de la doctoru' ca l-a lasat la mine la lucru) un spray de intretinere a partilor de cauciuc(10x,@Razzor!
) si la final niste zeama d-asta:
[attachmentid=1627729527] .
Ieftina si buna.
Coane MuciX,uite ca se poate si mai bine.
Restul a fost doar manopera pret de vre-o ora si jumatate.
Poate as fi obtinut acelasi rezultat(sau chiar mai bine si mai rapid!) daca spalam motorul cu detergent de motor si jet de apa dar la cata electrica si electronica este inghesuita pe sub capota aia zau ca nu am curajul.
Zici matale,colega SiloS,ca se pastreaza bine compartimentul motor.Asa e,dar am mai zis ca pe burta masinii am doua scuturi de mari dimensiuni si plasticaraia este totusi bmw!
Un alt motiv(conform unor carcotasi de p-aci
) pentru care mi-am invins puturosenia ar fi si faptul ca s-ar putea sa ne viziteze herr Kruger si nu se face sa-ti astepti oaspetii cu troaca jegoasa!
<span class='edit'>15 Jun 2011, 22:53:</span>
Am terminat de reparat sistemul de franare.
Am vrut frane bune si acum nu mai am deloc!
Calc frana in centru si ma opresc pe la Metro!
S-a pornit de aici:
[attachmentid=1627729715] [attachmentid=1627729718]
si s-a ajuns aici:
[attachmentid=1627729728] [attachmentid=1627729729]
Din pacate tamburii sunt foarte aproape de limita maxima de uzura precizata in interiorul lor.Proxima data cand schimb placutele de frana fata voi inlocui si discurile si tamburii.Masina are totusi aproape 150k si le cam vine sorocul.
Momentan s-au pus tamburii pe strung,li s-a luat bavura ramasa neuzata,un smirghel pe suprafata de lucru care a iesit multumitor,suflati bine cu aer comprimat si s-au montat la loc.Cat tin placutele(aprox.15-16k) mai rezista si ei.
[attachmentid=1627729730]
Intre timp s-au curatat bine-bine talerele si apoi le-am suflat cu vopsea.
Interesant ca sabotii si cilindri receptori au fost Lucas.
Tamburii nu am reusit sa-mi dau seama ce neam sunt.
Cilindrul din dreapta supura de zor si cel din stanga incepuse si el.Mai un pic si ramaneam fara frana si pe stg. spate.
Acuma e ok.
<span class='edit'>15 Jun 2011, 23:23:</span>
Apoi s-au inlocuit placutele fata si senzorul de uzura.
Discurile arata mult mai bine decat tamburii.
[attachmentid=1627729733] [attachmentid=1627729734]
Apoi s-a trecut la inlocuirea lichidului de frana.S-a completat paharul la nivelul maxim,apoi cu ajutorul unui dispozitiv s-a blocat pedala frana apasata maxim si s-a cuplat "robotelul" in locul busonului paharului pompei centrale.
[attachmentid=1627729738] [attachmentid=1627729739]
Timp de aproximativ o ora a tot muncit robotelul ala.Cam la un sfert de ora scoatea aprox. 250 ml de lichid prin aerisitorul la care era cuplat recipentul de colectare a lichidului uzat.
S-a pornit de la cel mai indepartant punct de pompa centrala(cilindrul dr. spate) si s-a ajuns la etrierul stg. fata.
[attachmentid=1627729745] [attachmentid=1627729746]
La final, cu ajutorul unui recipient de colectare mai mic s-au mai scos cam 100 ml si prin aerisitorul cilindrului receptor al ambreiajului.N-am mai facut poza ca deja trebuia sa plec la casierie sa achit "distractia".
La final m-am ales cu o cutie plina de gioarse si de "fier batran".
[attachmentid=1627729747]
Urmeaza sa las sa "pasuiasca" elementele noi cu cele vechi si apoi mai fac o vizita la service pt. un test de frana ca sa inchei si cu daravelele legate de garantie.
Gata!
Kanieț filma!