Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
M.C.
QUOTE(marian-j @ 11 Sep 2018, 20:29)
Multumim frumos, Danny! smile.gif
Quadraxer alea se afla deja pe lista scurta. Camilaru' le rostogoleste de zor prin tara. Astept sa vad ce zice, ma mai cujet si vad io.
P.S.
Moamaaa, da' ce jante misto si-o tras nebunu' pentru Klebarele alea, mori! wub.gif


*



Cam asa....
[attachmentid=1628092995]

Deci,olsizăn Kleber Quadraxer 2, 235/ 45/18. Facut fro 2000 de chilometri plați, până acum sunt foarte mulțumit. Zgomot redus la rulare, aderență foarte bună in conditii de ploaie , iar pe viraje, negociate cu viteza mare, se comporta foarte bine. Astea sunt constatările mele proprii și personale pă persoană fizică ce mă aflu.De rulajul in condiții de iarnă, nu ma pronunt, pentru ca inca nu am mers cu ele pe gheața si zapada.
Oricum, si la Megane o sa fac acelasi lucru, voi pune tot olsizăn, cand imbatranesc astea de pe el.M-am saturat sa tot schimb iarna-vara, iar masina nu face mai mult de 5000 de km pe an.

Pies
Pinjelele sunt meid in rumenia.....
dizzy
QUOTE(marian-j @ 10 Sep 2018, 22:29)
Nici nu vreau sa aud de CrossClimate! Au cam acelasi profil cu Alpine 5. Sa le poarte cine vrea! A5-urile m-au lipit de bordura. Au grip lateral de tot kktul. Voi cauta altceva. Cel mai probail Bridgestone, sau altceva.
*



Am fost foarte multumit de Michelin Alpin 3? - pe Logan
De Dunlop SP de iarna nu am fost multumit - pe Octavia2
De Bridgestone Blizzak de iarna am fost multumit - pe Octavia2
De Continental de iarna sunt multumit pe Kuga, de Han kook de vara nu prea


marksman
QUOTE(einstein1984 @ 11 Sep 2018, 13:38)
pentru vrisli merita un portbagaj pe acoperis, aduni cainii din 3 judete.
*


Parcă și văd L3C-ul negru, cu copârșeul plin de virșli, intrând pe autostradă la Șoimuș și-n spatele lui câinii de la Șoimuș și Bălata, apoi pe drum se mai alătură ăia de la Orăștie, niscai urși care au simțit damful din pădurile din apropiere și câteva cucuvele trezite din somn de izul de carne de oaie și capră.
bucatzel
QUOTE(marian-j @ 11 Sep 2018, 12:35)
-in ultimii doi ani, in Timisoara iarna a picat intr-o Joi seara
*



Din fericire a stat o saptamana anul trecut, am apucat sa infig mostenitoarea in zapada pan' sa se topeasca.
marian-j
Exact, bucatzelule!
Asta ma tot chinui sa explic!
Pentru cateva zile de iarna, nu-mi vine sa imi mai cumpar si roti dedicate la coupe. Le-as cumpara de pomana!
Da, la Mini, i-am cumparat roti complete de iarna pe 16. Au fost mult mai avantajoase la pret decat un set de gume de iarna pe 17 noi. In plus, jantele sunt oem si foarte faine! Au gume GY, bla-bla. am zis mai sus.
Astfel, am evitat jantarea/dejantarea sezoniera. Cozi, timp pierdut, nervi, etc. Rotile complete le schimb singur.
Eh, la cupe am un singur rand de jante. Pe 18. Este incaltata cu niste gume foarte faine(Conti) dar sunt uzate. Mai au cca 1 mm pana sa intre in in pargurile de uzura maxima. Daca primeam si roti de de iarna, ma mai gandeam. rolleyes.gif
Ca sa imi bat in cuie optiunea(indiferent de critici sau de aprecieri), Laguna neagra va fi incaltata cu gume allseason.
Uite, il am exepmlu pe colegul M.C.
Km putini, Alfa lui este cam pe acolo cu cupeu', etc. Eh, daca emsi-ul n-o facut matreata cu gume olsizan, io nici atat!



QUOTE(M.C. @ 12 Sep 2018, 11:49)
Cam asa....
[attachmentid=1628092995]

Deci,olsizăn Kleber Quadraxer 2, 235/ 45/18. Facut fro 2000 de chilometri plați, până acum sunt foarte mulțumit. Zgomot redus la rulare, aderență foarte bună in conditii de ploaie , iar pe viraje, negociate cu viteza mare, se comporta foarte bine. Astea sunt  constatările mele proprii și personale pă persoană fizică ce mă aflu.De rulajul in condiții de iarnă, nu ma pronunt, pentru ca inca nu am mers cu ele pe gheața si zapada.
Oricum, si la Megane o sa fac acelasi lucru, voi pune tot olsizăn, cand imbatranesc astea de pe el.M-am saturat sa tot schimb iarna-vara, iar masina nu face mai mult de 5000 de km pe an.

Pies
Pinjelele sunt meid in rumenia.....
*



Bre, ciufulitule, ai facut tu ce ai facut, dar ti-ai pus pe masina gentile care ii lipseau!
Isi merita banii pana la ultimul leutz!
Amu ai tigaia intreaga! wub.gif

QUOTE(marksman @ 12 Sep 2018, 15:10)
Parcă și văd L3C-ul negru, cu copârșeul plin de virșli, intrând pe autostradă la Șoimuș și-n spatele lui câinii de la Șoimuș și Bălata, apoi pe drum se mai alătură ăia de la Orăștie, niscai urși care au simțit damful din pădurile din apropiere și câteva cucuvele trezite din somn de izul de carne de oaie și capră.
*


Marksmane, nici tu nu ești tot la cap! blush.gif
Cum dracu' mi-ar sta să îmi pun turbina pe "voll kraft" ca să scap de câinii din Șiomuș și din Bălata? laugh.gif

16 Sep 2018, 01:39:
Sa revenim la cupeu.
Am primit multe sfaturi in privat si va multumesc tuturor!
In primul rand am aflat cum se dezactiveaza senzorii de parcare anteriori. Naiba stie, dar ori senzorii sunt defecti(v-am zis ca masina a fost lovita in bot) ori sunt io nepriceput. Cei posteriori isi fac treaba la fix.
Eh, cei din fata incep sa tiuei isteric, chiar daca ma aflu la cca metru de un obstacol. Le-am dat "off".
Vin de pe o L1 cu botul destul de lung, si cam stiu unde mi se afla trenul anterior.
Ca sa fie clar: cele doua portiere in minus vin cu neajunsurile lor. Coupe-ul are unghiuri moarte o gramada. Are cca 4,65 m lungime, dar vizibilitate prin luneta este de doar doo palme. Da, am oglinda retrovizoare d-aia de fitze, de se intuneca automat, dar nu vad in ea nici macar o jumatate din lungimea masinii. Nu ca mi-ar fi neaparat necesara!
In schimb, sunt multumit de de oglinzile extrrioare. Alea sunt bine facute.
In plus, m-a invatat marsu si argon cum sa imi rastorn oglinzile cand ma dau inapoi cu tigaia. Am si memorii la scaune ce invata pozitiile oglinzilor. Fain! smile.gif
Diac
Am pus si eu Quadraxer pe mașina lui soacra-mea (Megane 2 hatch). Foarte ok zic eu. Mașina s-a descurcat onorabil si in namoale si prin zăpezi. De stabiliate in curbe si altele nu ma pronunț pentru ca eu nu am apucat sa merg iar soacra-mea conduce destul de încet.
[attachmentid=1628093146]
ursul_bipolar
Totusi kleber-ul este pe un loc 4 in 2017 sub GY, CrossCimate si Conti.
Daca diferenta nu e atat de mare eu as merge pe primele 2, GY sau CrossClimate.
argon
Am 50- 60.000 cu crossclimate, de la 43 de grade in Muntenegru la -15 și zăpadă prin munții Tatra, pe 178 de cai, nu 1.4 mpi... și pot spune că nu îmi voi mai cumpăra alta marca vreodată . Deci recomand.
ursul_bipolar
Si tata e f multumit de ele pe clio 3, tot crossclimate.
argon
Am făcut o poză cum arata pe fata, intra in a treia iarna și peste 50.000 km.
psychoo
Au microfisuri dupa 3 ani?
Am aruncat michelinurile de iarna fix pe motivul asta.
Intarirea cauciucului e de vina, si evident s.a simtit si la aderenta iarna trecuta.
Ma gandeam si eu la crossclimate dar lipsa reviewurilor m.a facit sa iau un rand de conti pt iarna.
Ma asteptam totusi sa nu apara mai repede de 5 ani acele crapaturi...e marca premium cica
madhorsefuzzy
Daca esti surd merg pe Laguna cu 4Control. Daca nu, nu.
bgdrenault
La Dunlop Blue reponse au aparut microfisurile la mai putin de 2 ani. Si sunt cam la jumatate de uzura, daca nu mai bine, cu cca 20000 km facuti doar pe fata.
Idem șa Goodyear Eff Grip Performance, dar stau ceva mai bine cu uzura.
psychoo
Michelinurile aruncate aveau peste 6mm de "carne" dar eu nu m.am simtit ok cu ele nici iarna trecuta, sub nici o forma nu am curaj sa ma risc inca o iarna. Erau din 2013, km nu stiu. Acu 2 ierni nu am simtit nimic dubios si am fost multumit cu ele
AndreiMR
Și eu am pățit același lucru cu Michelin. Și de vară și de iarnă. Primele 2 sezoane ok, dar în al treilea au apărut fisuri și s-au întărit. Cel puțin cele de iarnă deveniseră foarte nasoale la aderenta, ca unele vechi de 10 ani.

Eu as merge pe Continental Allseason Contact. Sunt model nou și sincer din tot ce am folosit Conti și Dunlop mi s-au părut că îmbătrânesc cel mai bine. Se uzează mai rapid dar nu se rigidizeaza și nu crapă după 2 ani
mars
QUOTE(argon @ 16 Sep 2018, 20:11)
Am făcut o poză cum arata pe fata, intra in a treia iarna și peste 50.000 km.
*


Sunt praf!
cj98czh
habar nu ai .... abia acum au inceput sa arate ce pot ... merg inca 10 ani fara nici o treaba ..
ursul_bipolar
Microfisurile nu impacteaza cu nimic performanta cauciucului, cum a spus colegul de de mai sus, chill, gumele argoniene sunt inca f bune.
Am avut microfisuri pe toyo dupa al doilea an si au mers excelent pana la limita de uzura.
mars
Sigur cauciucul nu e mai rigid? Atunci de ce au crapat asa? Sau voua vi se pare normal? Evident ca n-o sa iasa sarmele din ele, dar totusi...
einstein1984
argonu ar fi cumparat anvelopele alea SH in starea in care sunt acum... pe bani.
Si eu acu vreo 10 ani am avut mlichelinuri care nu erau la limita de uzura dar cam alunecau ca sania....
psychoo
@habba - la mine a fost masurabil intre 2 ierni in aceeasi intersectie in panta cu acelasi grad de zapada/gheata.
Acum 2 ierni am iesit fara stres; iarna trecuta mi-au trebuit 2 incercari de fiecare data si am ales sa ocolesc acea intersectie decat sa prind pe careva in spatele meu cand o iau cu spatele pentru ca gumele nu ma ajuta.
E ok ca si unitate de masura?
Eu prefer sa conduc in siguranta indiferent de carnea de pe gume, iar cu alea nu m-am mai simtit in siguranta -> gunoi/praf (Michelin alpin din 2013, adica 5 ani vechime la data "prafuirii")
madhorsefuzzy
Material de studiu:

7 of the best all season tyres for 2018
GBX
Cele mai bune anvelope all season e un oximoron. tongue.gif
Eu am o regulă : vara, de vară, iarna, de iarnă. Poate prin Spania, Italia, Grecia s-o scoți rezonabil la capăt cu mixte, dar la noi, mai ai nevoie și de noroc.
Singura mașină pe care aș pune mixte e cea "de duminica", pe care s-o scot pe șosea doar când vreau. Mașina "de zi cu zi", care trebuie să circule indiferent de condițiile meteo, va avea cauciucuri adecvate și dedicate.
Habba
QUOTE(psychoo @ 17 Sep 2018, 07:24)
E ok ca si unitate de masura?
*


Long story short...nu.
Greu de crezut că ai aceeași acoperire gheata/zăpada, încărcare masina, etc. pentru a fi relevant
Testarea o faci (daca se poate) pe aceeași masina, acelasi șofer in aceleasi conditii, nu la ani distanta. Asta daca vrei sa fii relevant cu argumente intangibile într-o discuție. Restul sunt păreri subiective, la categoria "si altele", sau "parerea utilizatorilor".
psychoo
Aceeasi masina: check
Acelasi sofer: check
Aceeqasi incarcare: check
Aceleasi conditii: check
Ah ca nu m-am dus sa cumpar repede alte roti de iarna? Aici nu e check, si totusi restul castiga detasat dpmdv, iar in loc sa combati ar trebui sa incurajezi aceasta atitudine.
Daca vreunu cu gume de plastic te ia pe tine si familia ta pe capota s-ar putea sa iti schimbi parerea.
dandobre
QUOTE(madhorsefuzzy @ 17 Sep 2018, 08:27)


Si eu il urmaresc pe tipul asta, imi place ca nu se arunca la afirmatii din astea categorice....
YRX
Al dracu Nexen, cum bate el pe toti... biggrin.gif

Pe battleship, dupa cum stiti probabil, am pus Nokian Weatherproof. Pana acum le-am frecat pe uscat si ud, le-am pus in primavara. In nici un moment n-au parut depasite de situatie, n-au ajuns la limita macar. N-au dat semne de slabiciune nici la sleauri pline de apa, nici pe drumuri neasfaltate pline de nisip, nici pe mazga. Sa vad pe zapada, dar aici vad ca le lauda inclusiv ADAC.
Sa dea naibii daca mai imi iau cauciucuri vara - iarna.
bucatzel
Domnul habba este rugat sa se abtina, la urmatoarul derapaj o sa apas alte butoane, nu cele de delete.

QUOTE(GBX @ 17 Sep 2018, 09:35)
Singura mașină pe care aș pune mixte e cea "de duminica", pe care s-o scot pe șosea doar când vreau.
*


Cel mai proibabil, o sa vrei doar vara tongue.gif
einstein1984
evident, la 2 tone jumate nu ai nevoie (si zice in test ca nokianele sunt pilaf pe uscat, ok pe zapada). Doar sa nu mergi la ski sau pe canicula
Habba
QUOTE(bucatzel @ 17 Sep 2018, 08:42)
Domnul habba este rugat sa se abtina, la urmatoarul derapaj o sa apas alte butoane, nu cele de delete.
*


Domnul bucatzel, avand in vedere ca nu am posibiliatatea de a va trimite un PM, in spiritul moderarii imparțiale v-as ruga sa curățati si replicile lui @mars and @cj, care au fost cele generatoare de discuții. Sau in cazul dansilor datorită vechimii si statului de pe forum, nu se aplica acelasi tratament?
Multumesc.
ursul_bipolar
Da ce zise domne Habba de sunteti asa dramatici? Ca omu isi sustine puctul de vedere, nu a jignit pe nimeni, iar termenul de domnisoare poate fi la moda.
bucatzel
Urusule, aici nu-i cafenea, e jurnalul lui marian. Asa ca e simplu, ori se comporta lumea cu bun simt ca si detinatorul jurnalului, ori se uita de peste gard.
GBX
QUOTE(bucatzel @ 17 Sep 2018, 10:42)
Cel mai proibabil, o sa vrei doar vara tongue.gif
*


Văd că mai nou merge până pe la jumătatea lunii decembrie. Dar tot nu m-aș încumeta, după 1 decembrie, mai departe de 100km de casă.
madhorsefuzzy
QUOTE(einstein1984 @ 17 Sep 2018, 09:53)

Asta e un fel de "one size fits all" ?

Nu de alta,dar una e o masina de 1t si alta una de 1,5t+ si la fel una sunt 175/65 R14 82T si alta sunt 225/45 R18 95V.

Si pe romaneste: testul ala nu are nici o relevanta pentru Laguna Coupe.
einstein1984
O fi adevarat ce zici tu, dar gumele allseason pentru piata asta sunt gandite masini mici de oras; la nemti in general aia de isi iau laguna coupe au bani d egume.... dedicate.
Doar la noi se merge cu gume de iarna vara sau cu Sh k9 sau allseason pe 17 si 18 (parizienii merg cu gume de vara tot anul, inclusiv pe audi quattro nou....). Stiu, sunt gume allseaosn si pe dimensiuni cu 18 inch si talon de 45.... imi rezerv insa dreptul de a ma indoi de performanta lor (in conditiile in care oricum au cota de piata mica pentru dimensiunea aia si deci buget limitat la dezvoltare. )
ursul_bipolar
In alta situatia as fi fost de acord cu tine, asa este, performanta lor este discutabila in toate conditiile.
Dar Marian a spus clar ca merge f putin iarna, ca aceste gume ii multumesc pe deplin asteptarile si ca nu are rost sa dea bani in plus pe jante si pe gume separate. Aici sunt perfect de acord cu Marian. Fiecare stie mai bine care ii sunt nevoile si cum foloseste un anumit produs.
einstein1984
absolut, de aia nici nu i-am zis lui marian sa nu-si ia. tabelul respectiv insa lamurea putin care e ordinea intre diverse profile allseason, de exemplu nokian e bun pe zapada si pilaf pe ud, deci nu prea se pupa cu ce are le nevoie.
bion
Subsemnatu fiind navetist batran am ajuns la concluzia ca se merita gume separate vara/iarna. In oras posibil ca sa te poti descurca oricum fiind cateva zile pe iarna de chin si inca cateva dimineti sau seri cu gheata, polei. Daca im amintesc insa de nesfarsitele ierni `84, 85 zic ca si in oras trebuie. Ma rog atunci partidul in netarmurita grija oprea circulatia.
La cat circula marean iarna lipeste niste leucoplast pe gume si e ok cand e zapada. biggrin.gif
tatabobu
Din tabelul ala am inteles Preis si Eis, restul coloanelor sunt in limbi straine.
einstein1984
trocken cred ca e uscat.
bion
Nexgenu alea au un comoprtament relativ acceptabil Restul sunt muci.
marksman
Nexen am pus si eu pe Fordul doamnei, care circula de la moara pan' la gara.
ursul_bipolar
Un coleg de servicu pe o honda civic tocmai a renuntat la Nexen pt Conti TS860. Nu a fost multumit de comportamentul lor iarna trecuta. Face drumuri saptamanale Bucuresti-Galati.
marksman
In exterior e altceva. Pentru mers in oras din A in B cred ca Nexen-urile alea sunt potrivite. Am tras si o franare de urgenta cu ele, n-am simtit ca se duce incontrolabil.
ursul_bipolar
In oras nu a avut nicio problema cu ele.
Bicicleta galbena
Hsbp, 5000kmp pe an, din care iarna... cat sa fie... 1000, cu zapada efectiva, vreo 500. Poate nici atat, daca e vorba de oras.

Ce gume dedicate vreti la 500 pe an?!? blink.gif


bion
Ii trebuie 4 cazane. Marean face itr-un an km cat io in o luna biggrin.gif
marian-j
In primii trei ani dupa ce i-am luat gume noi de iarna la pisoi, mi-am notat datele de montare/demontare si km parcursi. Eh, in 3 ani au ajuns la cca 1400 kmp parcursi, in conditiile in care puneam rotile de iarna prin Noiembrie si le dadeam jos cam prin Mai. Retineti: am cumparat si jante(sh, dar oem, faine si in buna stare), ca sa evit sa tot jantez/dejantez sezonier. Dupa acei 3 ani, am renuntat sa mai tin socoata. Nu avea rost. blush.gif
La L1 am avut niste gume de iarna GY mai vechi, montate pe jante Chambord, adica jantele cu care am cumparat masina. Excelente gume! Cu alea am trecut RAR-ul. Apoi, fratili argon mi-a gasit niste jante sh aliaj oem reno. "Gradient" parca le cheama, daca bine imi amintesc. Doftoru' de la Deva s-a dus dupa ele tocmai la Calan! Bine, doftoru' nu-i sanatos la cap! biggrin.gif
S-a dus la Calan, si-a dat jos o roata din fata de pe fostul frijider Logan, si a verificat fiecare janta in parte. Abia cand s-a convins ca toate jantele sunt ok,a binevoit sa ii dea banii vanzatorului. Cred ca vanzatorul s-a lasat de negustorie. Daca mai nimereste un cumparator ca Dr.Mke, ajunge la balamuc. laugh.gif
Noah, pe jantele de la Calan am incaltat gume de vara. Hankook Ventus. Bunicele! Nici prea-prea, nici foarte-foarte. Au deja 5 ani, si anul asta le-am muncit grav prin pasul Gutai. Cu ploaie torentiala pe alocuri, uramand bucati de drum uscat. Nu am avut nimic sa le reprosez! In schimb, pe autostrada sunt deranjant de zgomotoase.
Sa revin la gumele de iarna de pe Chambord-uri. Au inceput sa imi sclipeasca ochii la Michelin-urile Alpine5. Mi-a placut mult cum aratau, aveau multe aprecieri, erau Michelin, etc. Eh, am dat jos GY-urile jos si mi-am pus Michelinurile nou-noute. Sclipeau! wub.gif
Ma uitam la ele si imi crestea inima. Ma gandeam ce fain o sa ma dau io cu ele, si-mi beleam toate fasolele ca un polizor
Pana a inceput oleaca de iarna si la mine in urbe.
A fost momentul sa mi se stearga ranjetul de pe moaca!
Grip lateral? Ce-i aia? De cateva ori m-au lipit(de-a latul!!) de bordura! Pe ploaie abundenta, nu aveam curaj sa trec de 70/h! Da, au un mare avantaj: sunt cele mai silentioase gume de iarna cu care m-am dat io vre-o data! Dar ma asteptam la mai multe din partea lor, dat fiind pretul de achizitie.
Mai zice argonu' ca sunt subiectiv pe alocuri. Oh, da, sunt foarte subiectiv! O data fript cu ciorba...
Acum pricepeti de ce sunt foarte reticent vizavi de CrossClimate?
Ca sa inchei, din Alpinuri lipsesc cca 2mm din cei 7 initiali, pe parcursul a 4 ierni.

Acestea fiind zise, dati-mi si mie un motiv de necombatut(unul singur!), pentru care sa mai imi cumpar inca un set de jante, si inca doua seturi de gume!
Da, daca eram navetist ca bion, s-ar fi justificat.
Daca chiar o sa vreau sa plec din oras la iarna, iau pisicul. Ala are gume de iarna Hankook i'cept rulate cca 2k. Au deja 5 ani, dar cu 90 de cai dizeli, cred ca ma descurc. smile.gif
argon
Mariane, ia allseason ceva de marca liniștit, Timișoara nu a mai văzut ierni de multi ani, Deva la fel, lasa-le zăpezile la moldovenii și miticii păcătoși . In caz de ...Crossclimate urile merg și pe zăpadă liniștit, am urcat unde a urcat doctorul cu de iarna, fara probleme, la Săcărâmb că sigur te-a dus, cu zăpadă până la genunchi.




QUOTE(madhorsefuzzy @ 17 Sep 2018, 09:27)


Vorbește aia prostii , uite ce a decretat specialistul radmasa.gif

QUOTE(mars @ 16 Sep 2018, 23:20)
Sunt praf!
*

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.