Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
marian-j
Asa am sa fac, badie argoane!
Bine, marsu, la fel ca si vecinul tau cu ambulanta rosie, sunt foarte pedanti, si vor sa isi echipeze masinile cu repere de top. Bravo lor, si bine fac!
Io sunt mai modest. smile.gif
Mai sus, imi trage einsteinu' un spitz zdravan in cwr, cand zice ca aia care isi cumpara coupe, ar trebui sa aiba si bani de caucioace. Iaca, io nu-s dispus sa ingrop +1000 de euro in niste chestii care sa zaca in magazie cate o juma' de an. Pur si simplu nu-mi vine sa arunc banii aia pe ferestra!
P.S.
Spre rusinea mea, desi doftorul m-a invitat de nenumarate ori, am vazut Sacarambul doar in poze. blush.gif
argon
O sa ai zăpadă în Timișoara câteva zile maxim, și atunci câteva ore dimineața, de 2 degete până se topeste/curata.
marian-j
Desi locuiesc intr-o mahala a Timisorii, imi trebuiesc cca 300 de metri pana sa ajung pe arterele mai intens circulate ale urbei. In plus, plec de acasa dupa ora 8:30. La ora aia nu imi mai fac griji ca raman inzapezit. smile.gif
Habba
Marian, multumesc pentru mesajul privat. Iti raspund aici, deoarece nu am posibilitatea prin PM.
Exista si oameni de caracter.
Chapeau. smile.gif

Nu caut sămânță de scandal orice ar crede un moderator sau altul, care trimit mesaje PM, știind că nu am cum sa argumentez sau sa raspund.
Noi sa fim sănătoși. drunksinging.gif
marian-j
Exact!
Noi sa fim sanatosi!
Hai sa ne vedem de ale noastre, si sa nu ne certam aiurea! smile.gif
L.E.
Io mi-s satul de certuri!
De-a lungul anilor, au plecat de PE forum niste colegi la care tin foarte mult, tocmai din cauza unor certuri inepte si de folos nimanui. blush.gif
Habba
QUOTE(einstein1984 @ 17 Sep 2018, 11:10)
trocken cred ca e uscat.
*


Off-topic declarat:
Sau sec, depinde de context si consum. sleep.gif
einstein1984
QUOTE(argon @ 17 Sep 2018, 20:58)
O sa ai zăpadă în Timișoara câteva zile maxim, și atunci câteva ore dimineața, de 2 degete până se topeste/curata.
*


vedem la iarna.
argon
Să zicem că o să aibă zăpadă 10 zile pe an, daca pe mine m-au dus crosurile prin zăpadă la Săcărâmb și la munte in Slovacia și Polonia, o sa meargă și printre blocuri in TM .
mars
Argoane, tu esti mai plimbaret, am pretentii de la tine. Sa nu uit: alea ale tale sunt praf wink.gif.
cj98czh
Acu lasand gluma la o parte ... se vede ca au inceput sa fie mai batrane ... da pana sa spui ca sunt praf ... mai este ... mai merg inca un sezon poate doua fara probleme ....
ursul_bipolar
QUOTE(mars @ 18 Sep 2018, 08:37)
Sa nu uit: alea ale tale sunt praf wink.gif.


Si marmota impacheta bine bine resturi in staniol.
mars
Desigur ca ar merge inca pe atata, dar, pentru limo cu volan din lemn si 28 de cai in plus, sunt praf. De fapt, nu aveau ce cauta pe masina aia de la inceput.
Diac
Nași-miu e lucrează la Michelin si astia is disperați de cand a început tot omu’ sa se uite la data de fabricație, microfisuri si altele. Am sărit de la mers cu Victoria si Montana pana ies sârmele la mega pretenții. Ce-i drept si prețurile is altele. Părerea mea e ca allseason sunt viitorul. Economie de material, de energie si amprenta carbon mai mică. Pneuri dedicate vor rămâne doar pentru mașini din zone de munte, pentru mașini sport, circuit etc. Plus ca așa ești acoperit in momentele dubioase cand alternează intr-o iarna momentele cu soare si 15-20 de grade si cele cu temperaturi negative si zăpada. Gen lapoviță in Noiembrie, cald si frumos Ianuarie Februarie si zăpada in Martie Aprilie. Ce faci? Schimbi rotile lunar?

[attachmentid=1628093248]

Am Alpin 5 de doua ierni si sunt mega mulțumit. Nu am avut probleme de stabilitate sau altceva. Ce-i drept, neavând ESP o las mai moale in curbe. Am ieșit din nămeți relativ ușor. Sunt supersilentiase, deși la troaca mea nu cred ca mai contează un db in plus sau in minus.
psychoo
Asta e ca aia cu cercetatorii britanici smile.gif
3 ierni circulate vs 3 ierni depozitate e oarecum diferit, zic eu
GBX
Eu la cauciucurile de iarnă simt diferența de aderență după 3-4 ani. În condițiile în care uzura e aproape inexistentă, rulează maxim 2000km pe an.
La cele de vară mi-e greu să-mi dau cu părerea, an de an se acumulează și uzură care influențează comportamentul.
Dar, nerulate deloc și depozitate corespunzător, e posibil să nu fie afectate prea tare de trecerea timpului.
cj98czh
Cel mai ok de depozitat este un spatiu inchis, temp. constanta si fara sa ajunga soare .... soarele este cel mai mai mare inamic al lor ... am amici care le tin pe balcon ... va dati seama ca dupa 2 veri (chiar si acoperite) sunt muci ...

O pivnita se preteaza la asa ceva ..
GBX
Ale mele stau la întuneric, în beci, cu diferențe relativ mici de teperatură (poate între 5 și 20 grade pe tot anul). Cu toate acestea, la 5 ani schimb anvelopele de iarnă, deja patinează destul de evident.
Și vorbesc despre anvelope de la producători consacrați.
madhorsefuzzy
QUOTE(Diac @ 18 Sep 2018, 12:29)
Nași-miu e lucrează la Michelin si astia is disperați de cand a început tot omu’ sa se uite la data de fabricație, microfisuri si altele.
E si normal sa fie disperati: Michelin e singurul producator la care se intampla asta dupa 2 ani (microfisuri). La restul producatorilor se intampla asta dupa 5-6 ani si e acceptabil.

Si e normal ca atunci cand cumperi un cauciuc la 4-5 ani sa il vrei pe ala produs cat mai recent si nu unul cu 3 ani vechime, chiar si tinut in puf in nu stiu ce depozit Michelin cu temperatura controlata (in realitate sta intr-un depozit al unui distribuitor aruncate aiurea unele peste altele intr-o gramada necontrolata). Daca e recent inseamna ca a fost depozitat necorespunzator pentru o perioada mica vs. depozitat necorespunzator cu anii ...

P.S. Am schimbat 1 cauciuc Michelin PilotSuperSport pe garantie pentru bataie verticala (batea doar pe mijloc nu si pe laterale), 3 cauciucuri Michelin PilotSuperSport dupa 2 ani si 6 luni pentru pierderea aderentei, iar Michelin CrossClimate fluiera pe orice curba pe masina mea si au o stabilitate laterala de tot rahatul (in miniiarna de anul asta mergeam cu morcovul in fund pe zapada si curbe desi ele erau noi - 9mm de carne).

Asa ca sa lasam Michelin pentru altii. Eu nu ma mai uit decat la GoodYear, Dunlop si Continental.

QUOTE(cj98czh @ 18 Sep 2018, 13:11)
O pivnita se preteaza la asa ceva ..
Puse chiar langa vin si palinca.
cj98czh
QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 Sep 2018, 13:17)
Michelin e singurul producator la care se intampla asta dupa 2 ani (microfisuri).
*



Sa iti aduc aminte de Nokian de iarna ... care se "dezmembrau" la propriu dupa 2 ierni ?
GBX
Dunlop cam dă rateuri la cauciucurile eco.
Iar Nokian, culmea, la unele de iarnă.
madhorsefuzzy
Eu nu am pomenit nici unde de Nokian. Tata a primit banii pe 4 cauciucuri de iarna Nokian "dezmembrate".

Eu vorbesc de cei 6 mari: Michelin, Continental, GoodYear, Dunlop, Bridgestone si Pirelli.
Michelin pica pe imbatranire prematura, Bridgestone si Pirelli pentru greutatea crescuta (1-2Kg per anvelopa) si raman Continental, GoodYear si Dunlop.

Restul: Hankook, Nokian, Vredestein, Kumho, etc. nu ma intereseaza.
einstein1984
ai buget, altfel hankook era o optiune decenta.
dandobre
Si eu sunt multumit de Hankook.


QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 Sep 2018, 12:50)
Eu vorbesc de cei 6 mari: Michelin, Continental, GoodYear, Dunlop, Bridgestone si Pirelli.
Michelin pica pe imbatranire prematura, Bridgestone si Pirelli pentru greutatea crescuta (1-2Kg per anvelopa) si raman Continental, GoodYear si Dunlop.
*



Goodyear EfficientGrip dupa 2 sau 3 ani, nu mai stiu, pline de miocrofisuri la fel ca Michelin 255/60/17 folosite pe un Touareg....

18 Sep 2018, 14:41:
QUOTE(Diac @ 18 Sep 2018, 11:29)
Nași-miu e lucrează la Michelin si astia is disperați de cand a început tot omu’ sa se uite la data de ă. Pneuri dedicate vor rămâne doar pentru mașini din zone de munte, pentru mașini sport, circuit etc. Plus ca așa ești acoperit in momentele dubioase cand alternează intr-o iarna momentele cu soare si 15-20 de grade si cele cu temperaturi negative si zăpada. Gen lapoviță in Noiembrie, cald si frumos Ianuarie Februarie si zăpada in Martie Aprilie. Ce faci? Schimbi rotile lunar?



La fel zic si eu
IRONICK
Conti incep sa bata destul de repede ...

Yokohama de exemplu, mi se par cauciucuri mult peste medie.
cj98czh
Yoko si Toyo in opinia mea sunt peste decat multe din cele laudate un testele ADAC de exemplu ..
dandobre
up.gif
argon
QUOTE(mars @ 18 Sep 2018, 08:37)
Argoane, tu esti mai plimbaret, am pretentii de la tine. Sa nu uit: alea ale tale sunt praf wink.gif.
*



Nu știu cât e durata de viață, dar eu zic că arată bine la peste 50k. Și nu le-am rotit niciodată, sunt in aceași pozitie ca în prima zi. Am luat niste cratere de am îndoit o janta, și cauciucul nu are nimic.

Probabil sa schimb fata cu spatele înainte sa dea iarna, și mai merg cel puțin un an, spatele arata chiar bine , pe fata sunt mai uzate pe margini, din cauza de intrat tare in curbe. Microfisurile sunt strict de ordin estetic, la o anvelopa sub 5 ani nu afectează cu nimic.
Habba
Argon esti praf. Nu stii nimic.

Imediat va veni un moderator/user senior sa iti explice de sus (ca de demonstrat nu va avea cum) că acele microfisuri cresc distanța de frânare și afecteaza stabilitatea masinii într-un mod extrem (evident negativ), si ca atare te paste minim un accident serios in care o sa omori niste nevinovati.

Evident, toate cele exprimate mai sus reprezintă un pamflet. wink.gif
mars
Poate ca, din cauza ca acele “crampoane” sunt destul de subtiri si dispuse aproape transversal, apar mai intai “riduri”, apoi fisuri. Oricum, nu mai ai mult pana la semnul de uzura si scapi de ele. Dupa aia iei Laguna lu’ fuzzy, are Michelin CC cu DOT 2018, abia la iarna le incalta wink.gif.
argon
Ăla de pe margine nu e semn de uzura, e semn de ploaie, deci nu mai sunt safe pe ud. Semnul de uzura e mai pe mijloc pe același canal.. și nu asa de înalt..mai e pana la el.

Nu știu cât e durata de viață la o anvelopa , in mintea mea am cam 60k la mers normal, deci și-au făcut treaba. Contează și condițiile de exploatare...mașina a mers majoritar tare, cu rotile umflate la 2.7-2.9 bar. La 2.2 le făceam varza demult, sunt pățit cu cele de dinainte.
mars
Eu zic sa ne mutam pe jurnalul tau, ca se supara nenea Marian si nu ne mai plimba cu avionu’ smile.gif. Si nici virsli nu mai pupam.
marian-j
Noah, bine.
Mai baieti, pana acuma v-am dat pace. Ati vorbit despre gume, cate in luna si-n stele. Am citit cu interes parerea fiecaruia. Mi-am si expus si eu parerile, in masura priceperii si a posibilitatilor. La un moment dat, colegul einstein mi-a zis ca tigaia cupe a fost omologata COC doar cu gume pe 18". Mi-am tinut gura! Discutiile, la vremea respectiva, tindeau sa se inflameze si nu avea rost sa mai bag si eu batul prin gard. Mi-am zis ca n-are rost s-o fac pe desteptul, deoarece voi ramane(fara doar si poate!) pe jantele de 18. Eh, eticheta de pe usa coupeului, il contrazice pe neica einstein. blush.gif
Sa fie clar: departe de mine gandul de a intra in polemici! Nu caut sa supar pe nima'! blush.gif
Voi pune doar o poza, atat! Anume, eticheta aflata pe usa din stanga.
[attachmentid=1628093263]
Eh, v-ati uitat la poza?
Mnoah, ati tot vorbit despre branduri, despre comportamentele gumelor, zgomot la rulare, microfisuri, despre gradul de multumire, etc.
Dar sa fie al naibii daca ati pomenit vre-unul despre indicii anvelopelor! Ori, mie, mi se pare foarte important acest aspect! Posibil sa fie si deformatie profesionala. Toata ziua ma zgaiesc la rotilele masinilor ce-mi vin in lucru. Nu ca as avea vre-un fetish! Ma obliga regulamentul! happy.gif
Prin urmare, ia uitati-va inca o data la poza de mai sus! Ce vedeti la jantele pe 18? Indice de viteza W!
Indicele de greutate(95) este destul de des intalnit la gumele pe 18. Eh, e bai cu indicele de viteza!!
Anvelopele allseason nu beneficiaza de declasarea indicelui de viteza de care se bucura gumele dedicate de iarna. Motivul este evident: cu gumele mixte se circula si vara!
Ca sa scurtez.M-am uitat oleaca pe net.
Kleber Quadraxer sunau bine. Recomandate de colegul M.C., pret foarte bun, nu arata rau, etc. Din pacate, au indicele de viteza V. Nu se potriveste! Este o treapta mai jos decat W.
Una peste alta, am doar doua optiuni: ori Michelin CrossClimate, ori Vredestein Quatrac. Ambele cu indici 95Y. Y este o clasa peste W, deci perfect admisibil. Nu am gasit gume 225/45/18 95W allseason.
Aveti alte sugestii?
b06fcn
Aia nu se puapa, se halesc de-a binelea... radmasa.gif
mars
Sa inteleg ca pici ITP cu alea? Atunci iei de vara cu Y si de iarna cu V wink.gif.

@ fcn: virsli se fierb, dar prima data cand a adus doftoru’ la Sambata au intrat direct pe gratar, la botu’ calului.
b06fcn
Daca intra de 16 pe masina, desi ma indoiesc, fiind, din cate am inteles, 4C, ia gume pe 16 de iarna, ca pe dimensiunea aia gasesti la bani rezonabili, cu jante de tabla, merg si alea de Duster, iar pe jantele de vara pe 18 ia ce trebuie...
@ mars, stiu cum se fac, ca si eu consum din aia, in ciuda duhorii specifice...
marian-j
Ar fi culmea sa ma amendez singur, coane marsule! sleep.gif
Totusi, lunar ies din tara. Ma duc la unguri sa imi cumpar de fumat. Apai nu am chef sa ma ia militenii maghiari in tarbaca pentru faptul ca nu am gume corespunzatoare tigaii!
dan22y
Ar mai fi: Pirelli P Zero All Season Plus 225/45 R18 95Y
mars
La a mea sunt trecute numai pe 17" si 18", atat in carte, cat si pe usa. Ciudat e ca in carte toate dimensiunile sunt cu V. Tu ce ai in carte?
argon
Io nu înțeleg...de unde știe mașină să-și limiteze singură viteză la 210 kmph când are gume de 16? Adică domnu marian...sunt niste reguli fara sens....nu e logic că poți să pui gume de 210 pe o mașină ce prinde 230, poate mai mult ..la vale. Deși producatorul spune că se poate.

De asemenea de ce impune w, la o mașină ce nici nu visează la 270 kmph....e aiurea ..
mars
Nu intra jantele de 16, eticheta aia o fi una "universala". Sa vedem ce zice ca are trecut in carte.
marian-j
QUOTE(argon @ 18 Sep 2018, 21:12)
Io nu înțeleg...de unde știe mașină să-și limiteze singură viteză la 210 kmph când are gume de 16?  Adică domnu marian...sunt  niste reguli fara sens....nu e logic că  poți să pui gume de 210 pe o mașină ce prinde 230, poate mai mult ..la vale.  Deși producatorul spune că se poate.

De asemenea de ce impune w, la o mașină ce nici nu visează la 270 kmph....e aiurea ..
*


Mortii ma-sii, argoane, nu io am pus eticheta aia acolo, ci producatorul!
Si daca producatorul da pravila, consider ca este de datoria mea sa ma supun specificatiilor date!

18 Sep 2018, 21:25:
Uitai sa va zic: am pus ruleta pe discurile anterioare. Prin janta, ca mi-a fost lene sa dau roata jos. Sunt de 320. Marsul mi-a spus foarte clar ca janta de rezerva pe 16 nu intra peste discurile alea.
Dracu' mai pricepe ceva! wacko.gif

18 Sep 2018, 21:36:
Marsule, einsteine, asta este punte posterioara 4C?
[attachmentid=1628093269] [attachmentid=1628093270]

18 Sep 2018, 21:41:
QUOTE(dan22y @ 18 Sep 2018, 21:06)
Ar mai fi: Pirelli P Zero All Season Plus 225/45 R18 95Y
*


Le-am gasit in RO doar in varianta run flat. Nu-s curios.
madhorsefuzzy
Puntea seamana cu a mea: e posibil sa fie de 4Control.

La gume raman Vredestein Quatrac. wink.gif

Iti garantez eu ca jantele de 16" nu intra pe fata.
mars
QUOTE(mars @ 18 Sep 2018, 21:07)
La a mea sunt trecute numai pe 17" si 18" [...] pe usa.
*


Dovada:

[attachmentid=1628093268]

Dar, in toate brosurile de prezentare, GT-urile apar numai cu jante de 18" si kit de pana, niciodata cu roata de rezerva ingusta (care ar intra numai pe spate).
marian-j
QUOTE(mars @ 18 Sep 2018, 21:07)
La a mea sunt trecute numai pe 17" si 18", atat in carte, cat si pe usa. Ciudat e ca in carte toate dimensiunile sunt cu V. Tu ce ai in carte?
*


Sunt programat la RAR abia in 26.09.
Si io mor de curios ce o sa scrie in civ.

<span class='edit'>18 Sep 2018, 21:53:</span>
QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 Sep 2018, 21:43)
Puntea seamana cu a mea: e posibil sa fie de 4Control.

La gume raman Vredestein Quatrac. wink.gif

Iti garantez eu ca jantele de 16" nu intra pe fata.
*


Scuze, fuzzy, am uitat sa te citez! blush.gif
Intai sa am civ-ul in mana, si apoi ma voi orienta mai exact.
Quatrac-urile alea par destul de ok.

<span class='edit'>18 Sep 2018, 21:57:</span>
QUOTE(mars @ 18 Sep 2018, 21:46)
Dovada:

[attachmentid=1628093268]

Dar, in toate brosurile de prezentare, GT-urile apar numai cu jante de 18" si kit de pana, niciodata cu roata de rezerva ingusta (care ar intra numai pe spate).
*


Puii mei, io mi-oi fi luat o L3 hatch cu usile din spate sudate. wacko.gif

<span class='edit'>18 Sep 2018, 22:44:</span>
Noah stai, ca m-or apucat si ifosele acuma! sleep.gif
Ma cam dearanja cum aratau in far xenoanele cu becurile de pozitie cu incandescenta. Mi-am luat o pereche de Osram-uri 5W5 led si am rezolvat treaba.
Amu ma manca-n tur sa imi pun led si pe drl-uri, dar nu reusesc sa ma hotarasc.
Astea:
[attachmentid=1628093272]
Sau astea:
[attachmentid=1628093273]

Ce parere aveti?
mars
Pune si pe DRL, vad ca becurile alea sunt fix pentru coupé radmasa.gif:

[attachmentid=1628093274]
madhorsefuzzy
QUOTE(marian-j @ 18 Sep 2018, 22:47)
Ce parere aveti?
Sa mergi inainte. up.gif

La mine pe DRL sunt T20. Eu am pus niste chinezisme si din 3 s-au ars 2. Acum merg cu Leguma de zici ca e chioara (ala nu e mort de tot dar se aprinde pe jumatate).

Caut si eu ceva Osram/Philips T20 dar nu vad. Teoretic difera doar soclul fata de P21W.
einstein1984
@marian, eticheta aia e pe toate lagunele. de exemplu si loganele au eticheta cu 205 55 16 dar nu toate sunt omologate cu dimensiunea asta (doar stepwayurile)

19 Sep 2018, 08:46:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 11 Sep 2018, 09:37)
Zici ca ai verificat Laguna break cu 4 control?  huh.gif

Ce ai vrea sa fac?  tongue.gif
*


confirm pozitiv ca laguna in cauza are si gume pe 17... da e break nu coupe, a lui AMrian e doar pe 18...
07: (*) 1473 mm
35: (*) 225/45 R18 (95)V, 7.50 J 18 - 47
35: (*) 225/50 R17 (98)V, 7.00 J 17 - 47
ce e ciudat e ca ai 130 g CO2 in carte si ea scoate 270.... cat ai dat spaga?
IRONICK
QUOTE(marian-j @ 18 Sep 2018, 22:47)
Amu ma manca-n tur sa imi pun led si pe drl-uri, dar nu reusesc sa ma hotarasc.
*
Pai depinde de constructia farului, unde trebuie sa ai lumina focalizata.
La primele o sa ai lumina doar in fata si putin in lateral.
Al doilea set ai lumina trimisa in spate, catre reflectorul farului.
einstein1984
Fiti amabili, de ce "va trebuie" leduri in pozitii fata ? lasati mult masina pe marginea drumului si o admirati din curte? Cu far aprins nici nu vad pozitia si eu merg numai cu faruri aprinse.
tatabobu
QUOTE(marian-j @ 18 Sep 2018, 21:47)

Ma cam dearanja cum aratau in far xenoanele cu becurile de pozitie cu incandescenta. Mi-am luat o pereche de Osram-uri 5W5 led si am rezolvat treaba.

*



E legal? Daca masina-i prevazuta cu halogen e legal sa pui LED? Nu ricanez, nu fac misto, dar intreb serios.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.