Stiu, coane einstein, si sunt perfect de acord cu ce zici matale, dar atunci sa dea RAR-u' pravila care sa sune cam asa: "autoutilitarele N3 cap tractor se prezinta la itp cu dispozitivele de cuplare ale semiremorcilor DEGRESATE". Atunci, da! Afisez instructiunea si nu ma mai doare capu'.
Dar e aiurea! Cum naiba sa vina pana in statie un cuplaj cap tractor+semiremoca cu piesele de cuplare "uscate", adica "fier pe fier" E total ilogic!
Am incercat sa respect instructiunea de verficare, chiar am incercat! Am raschetat fo doua "sei" de cuplare. M-am naclait din cap pana in picioare. Am strans flestile alea de vaselina in saci de plastic. Unde sa ii arunc? In fine.
Cel mai tare a fost la ultima incercare de gen. Se prezinta la itp un cap tractor Actros. Venea direct din service, unde fusese la o revizie generala. Cred ca era la al doilea itp de la nou. Am vazut io ca vaselina de pe cupla arata foarte curata, dar ma apuc sa o racai. Soferul ramasese la intrarea in hala, sa traga o tigara, si se uita le ce mosmondesc io pe acolo. Si numa' ce-l aud: alo, alo, sefu', CE FACI? Io: pai sa vezi ca planeitate, ca fisuri, ca etc. Si-mi zice omu': bine, fa ce vrei, dar imi platesti apoi drumul inapoi la service, stationarea, vaselina, manopera, etc pentru a-mi repune saua in conditii de utilzare!!! Ej nebun? La ce preturi au reprezentantele Mercedes, nu-s convins ca leafa mea pe juma' an ar fi acoperit toate cheltuielile alea!
Ca sa nu mai zic ca acel cap tractor deservea firma Continental Deutschland GmbH. Daca rata ala o cursa din cauza mea, imi vindeam casa si ma mutam sub pod la Calea Sagului, cu homelesii!
Asadar, m-am linistit. Nu inventez io apa calda!
Si gata! Mai da-le dracu' de sei.
Ploua in paradis!Ii bai cu cupeu'!
Zilele trecute am avut treaba prin oras. Cozi, inghesuiala, blocaje, tocana de ambreiaj, samd. Cald ca in iad. Mergeau ventilatoarele ca turbatele. In fine, ies din oras si apuc pe un DN. In fata un tir.
Astept sa se elibereze banda pe contrasens si ma pregatesc sa intru depasire. Dau a 2-a, ma bag in depasire, 3-blana undeva spre 5k rpm. La jumatea tirului, cupeul se pune in bot!! Mi se face bordul "pom de iarna". S-or aprins toate becurile. Intru(involuntar!!) in frana de motor. Ma arunc in frane si ma repliez in spatele tirului, apoi ma retrag pe marginea drumului si pun avariile. Motorul icnea si se scutura de ziceai ca ii posedat. Il opresc. Muierea langa mine, verde. Ma intreaba: ce dracu' faci, barbate?!! Io, mai verde ca ea, ii zic: pai io fac? Troaca reno face!!
Am saltat capota si ma uitam ca curca-n craci. Io credeam ca mi-o picat motorul pe jos. Era la locul lui, nu-l pierdusem pe drum.
Repornesc motorul. Functiona normal. Pe bord au mai ramas aprinse cheia, chec enginu' si un ditai avertismentul:
[attachmentid=1628106206]
M-am dus unde am avut treaba, incetisor si fara bruscari, si apoi m-am carat acasa. Am sunat un preten si a venit ala cu un tester Bosch. A identificat 3 erori, dar nu a reusit sa le stearga.
[attachmentid=1628106207]
L-am luat pe Gogu la intrebari.
Din ce mi-a zis pretenu, se pare ca mi-a picat senzorul de supraalimentare.Celelate erori pot fi complementare. Posibil. Asta ar varianta ieftina. Daca mi-a picat catalizatorul sau calculatorul, am belit-o pana la radacina!
Am sunat la reno a doua zi. 670 ron costa senzorul.
[attachmentid=1628106208]