Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Avantaje/dezavantaje jante 14 vs. jante 13 solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
mitraco
Salut!
Am o intrebare :
Pentru drumurile din romania (E DN DJ) la Dacia Solenza Scala care roti se comporta mai bine cele cu jante de 13 sau originalele cu jante de 14 ? (cel putin pentru puntea fata)
Am indoit zdravan janta dreapta fata originala; s-a indreptat si echilibrat insa in locul loviturii se exfoliaza bucatele, bucatele iar volanul imi joaca in maini pe la 40 km/h fara a pierde directia in viraje largi; in plus se aud batai in rulaj la orice viteza este posibil si de la puntea spate.Pe fata am pus doua Michelin 165/65 r14 iar pe spate sunt originalele Matador tot pe jante originale de 14.

Problema mea este:
Cumpar o janta noua de 14 (pret 320 ron la reprezentanta) sau cumpar o janta noua de tabla de 13 (200 ron) pe care o montez impreuna cu cea de rezerva pe puntea fata renuntand la jantele de 14? (rulaj pe drumurile patriei cu gropi, diferente de nivel la poduri si podete, denivelari; stabilitate, consum, comportamentul general la drum lung nu in oras).
Diferenta de pret se reflecta in aceste aspecte sau doar pe partea estetica ?
Iulikk
Poti sa iti pui si jante de Hummer H1... daca dai cu ele in toate hartoapele se vor indoi, rupe. Eu am 5 jante de aliaj si ale dracu... in 7 ani nu s-au indoit nici macar un pic...
Maskatu
Intrebarea este cam absurda. Daca ai de 14 pe ea, evident cumpara tot de 14, ca altfel trebuie sa schimbi tot setul. Ori ca pui de 13 ori ca pui de 14, gropile din drum nu fug de tine, raman tot acolo.
mitraco
Multumesc mult pentru raspunsuri!!


Si totusi avantaje / dezavantaje?
andri1940
Alea de tabla sunt mai usor de reprat, se gasesc SH si la 100 lei setul.
Alea de aliaj (originale) mi se par nesimtit de scumpe si sunt mai greu de reparat
Daedalus
Nu ti-au indreptat janta cum trebuie. Eu dupa indreptare, tot la cele de scala nu simteam nici cea mai mica trepidatie in volan la 160. Ar mai fi varianta in care s-a mai strambat ceva dar la mecanica ... fa-i o verificare
StefanT
Omul a intrebat care sunt mai bune intre 13 si 14, nu care nu se mai stramba niciodata. Nu cred ca s-a gandit sa puna de Hummer.

Mitraco, vezi aici: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Bagi ambele dimensiuni 13/14 si vezi care au balonul mai mare. In cazut tau alea sunt mai bune.
Daca stiam dimensiunile complete ma uitam, dar nu le cunosc. Daca nu te descurci lasa aici dimensiunile si ma uit si eu...
Bafta!
Iulikk
165/65R14
165/70R13

Astea-s dimensiunile. Pe R14 sunt jantele de aliaj si pe R13 sunt jantele de tabla.
george_scala_2004
[attachmentid=1627719077] [attachmentid=1627719076]
b64chr
Atat pe 14 cat si pe 13 se pot folosi jante de tabla sau de aliaj.
Deci sunt 2 discutii separate:
1. aliaj vs. tabla
2. 165/65R14 vs. 165/70R13.

1. Jantele de tabla sunt mai ieftine, se indreapta mai usor.
Jantele de aliaj sunt mai frumoase, nu mai ai nevoie de capace, ajuta la o mai buna racire a discurilor de frana, teoretic sunt mai usoare, dar practic asta e valabil doar la alea f. f. scumpe.

2. Avantaje 165/65R14
- stabilitate mai buna in viraje
- arata mai bine

Avantaje 165/70R13
- anvelope mai ieftine si se gasesc mai usor
- rezistenta mai buna pe drumuri proaste
mitraco
Multumesc pentru raspunsuri!
Am observat ca se gasesc mai usor jante si anvelope pentru 13 sunt si mai ieftine insa aveam nevoie si de constatarile soferilor de Solenza.
Fiindca am inteles ca jantele 14 de Solenza nu au aceeasi compozitie ca jantele 14 de Clio si suspectam aparitia unor probleme in exploatare mai ales cu trecerea timpului si acumularea kilometrilor.

Cu cea mai apropiata ocazie o sa fac o verificare la atelier - pe cric invartindu-se roata in gol nu se observa nimic grav- s-a uitat un mecanic in parcare.
argon
Cu 13 ai demaraj mai bun, si consum mai mic. Rezistenta la gropi e fix aceasi, iar in viraje idem, tot aia e, daca-ti pui mai late si mai joase, de ex. 195/50, o sa simti si'n viraje diferenta.
bion
Mai exista si varianta cu roti de 14 din tabla( GolfIV).
Alea de aliaj de 14 sunt identice cu Clio II.
crick
QUOTE(argon @ 12 May 2011, 20:55)
Cu 13 ai demaraj mai bun, si consum mai mic.  Rezistenta la gropi e fix aceasi, iar in viraje idem, tot aia e, daca-ti pui mai late si mai joase, de ex. 195/50, o sa simti si'n viraje diferenta.
*


Janta de 14''+anvelopa 165/65/14 si janta 13''+anvelopa 165/70/13 au diametrul exterior aproximativ acelasi asa ca diferenta la demaraj(si consum) o poate da janta de 14''(aliaj) mai usoara decat cea de 13''.Anvelopele de 13 au insa perna de aer mai mare ceea ce le face mai ''comode'' la gropi fata de 14''dar mai putin stabile in viraje datorita inaltimii mai mari a partii flexibile.Asa ca avantaje si dezavantaje...
argon
QUOTE(bion @ 13 May 2011, 17:30)
Mai exista si varianta cu roti de 14 din tabla( GolfIV).
Alea de aliaj de 14 sunt identice cu Clio II.
*



exceptand faptul ca sunt cu 5 gauri, o fi identice, daca nu te dereanjeaza acest mic aspect, poti sa le iei tu, sa te uiti la ele ca pe masina n'ai cum sa le pui.

Iar daca vroiai sa pui Golf3, alea sunt cu 4 gauri, dar nici pe alea nu ai cum sa le pui decat la Solenza, pentru ca la Clio gaura de centrare e 60, si nu-ti intra jante de 57.1.
cristio_79
QUOTE(bion @ 13 May 2011, 17:30)
Alea de aliaj de 14 sunt identice cu Clio II.
*


Sunt identice doar ca model, ca dimensiuni difera. Adica unele dimensiuni sunt mai mici decat cele de pe Clio, cum ar fi diametrul gaurii de centrare, latime, off-set.
marius80_eugen
Cele de Clio parca sunt mai late . Pe Clio am vazut ca vin direct cu anvelope pe 175 , in timp ce la noi sunt 165 . Daca pui 175 pe jantele de SLZ fac putina burtica .
In afara de pretul jantelor si a anvelopelor pe 14 , NU sunt alte dezavantaje . Cu cat sunt mai mari rotile , cu atat este mai ok .
mitraco
Am revenit dupa aproape un an.

Avand raspunsurile voastre m-am hotarat toamna trecuta sa cumpar pentru sezonul de iarna jante de 13 si cauciucuri de iarna - s-a cunoscut diferenta de confort dar si cresterea instabilitatii.

Referitor la jantele de 14 am facut o scurta verificare si la rotile din spate in momentul in care le-am schimbat cu cele de iarna si s-a constatat ca era stramba janta dreapta spate, celalalte 3 neavand probleme semnificative (nu necesitau echilibrare).
Dupa roluire s-a rezolvat problema (tot se mai simte ceva dar nu se compara cu situatia de primavara trecuta).

Se simt mult mai rigide rotile cu jante de 14 decat de cele cu jante de 13.Chiar nu realizam diferenta pana nu le-am avut montate.
marius80_eugen
Mergi cu ele jumatate de ora umflate la 1,9 si apoi umflate la 2,2 ... ai sa vezi diferenta imediat . Prin oras si eu le tin pe la 2,1 , dar cand plec pe afara le bag la 2,2 - 2,3 pt. viteza si consum .
Si eu am observat ca 165/65/14 sunt cam mici ca inaltime si ai sansa sa-ti troznesti rau jantele . Cu 175/65/14 nu am avut nici o problema de genul . In momentul asta am pe spate 165/70/14 , ca asa am avut ocazia sa le iau . Nu consuma mai mult si nici nu mai troncane atat de tare la gropi .
mitraco
N-as mai cobora presiunea pentru ca troncane (din iarna asta si pe spate).Am vazut o Scala cu 165/70/R14 toate patru.Dvs cum aveti pe puntea fata in momentul asta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.