Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei folosit 1000km merge refolosit?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
keddy_net
Salut! Am un prieten care are un opel bertone 2.0 turbo 140 000km si a pus in motor acum 1000km ulei castrol 5w40 si un flacon de metabond gold ala de 240ron, asta acum vreo 3 saptamani. Tipul s-a hotarat sa dea uleiul jos si sa puna castrol sau motul 10w60.

Eu am o dacie supernova 78 000km. Schimbul trebuie sa il fac oricum(am vreo 1000km peste schimb). Am deja ulei pentru ea tot castrol 5w40.

E bine daca iau uleiul din motorul lui si il pun in motorul meu 2-3000km ? Ma gandesc ca are metabondul ala. + argument ?
fuzzzy
Si cu ocazia asta poate iei din španul lui si il bagi pe la tine prin motor...
ipiq
da' prietenu' asta a tau de ce trece de la 5w-40 la 10W-60 dupa 1000 de km?
bucatzel
de ce, ca si cu metabondu' ii mananca ulei pe paine. Asa ca decat sa-si repare motoru, mai bine ii baga un ulei si mai gros.
Markos
QUOTE(keddy_net @ 6 May 2011, 11:27)
E bine daca iau uleiul din motorul lui si il pun in motorul meu 2-3000km ? Ma gandesc ca are metabondul ala. + argument ?
*


Eu zic ca e bine. E gata rodat si mai e si aditivat, merita.
keddy_net
@ipiq: pt ca 10w60 este mai indicat pt masina lui.

@fuzzy: pai pun filtru de ulei nou.
yhattori
QUOTE(keddy_net @ 6 May 2011, 11:27)
E bine daca iau uleiul din motorul lui si il pun in motorul meu 2-3000km ? Ma gandesc ca are metabondul ala. + argument ?
*



e bine intrucit uleiul a trecut cu bine de perioada viciilor tineretii si ar trebui sa tina pina se uzeaza moral si fizic - senectutea. dar cum zice un antecoforumist, nu vrei sa iei si spanul din motorul colegului, deci uleiul trebuie rejuvenat si reconditionat.

procedura uzuala este cea de alchilo-etilare fractionata catalitica cu cracare semicompleta.

bucatzel
Lasa-l naibii de filtru nou. la ce crezi ca mai ajuta ala dupa ce tu torni direct in motor toate mizeriile, la gramada.

bogdan_90
In cazul in care nu aveai bani sa-i schimbi uleiul si depasisei deja cu 2000-3000 km peste aia 10.000 km cat ar trebui tinut , atunci da il puneai pe ala de la prietenul tau pana faceai rost de bani pentru un schimb. Asa nu se merita, ai ulei nou, baga-l pe ala lasa-l dreacu de aditiv e o porcarie.
bucatzel
da, fics. Nu-s bani de ulei, dar sunt bani de benzina.
vallyyy
Eu cand am schimbat garnitura la baie ,vorbesc de alta marca , am dat 2.5 litrii jos ,am montat garnitura ,am filtrat uleiul vechi cu tifon ,desi nu am gasit nimic si am mai completat cu 1 litru cat mai era necesar
ipiq
QUOTE(keddy_net @ 6 May 2011, 11:49)
@ipiq: pt ca 10w60 este mai indicat pt masina lui.

*



10w60 e marmelada deja, nu mai e ulei. Nu cred ca este indicat asa ceva pt un astra... si ar fi bine sa nu crezi nici tu smile.gif

bucatzel: up.gif

=>motorul ala e praf!
george_scala_2004
wink.gif
QUOTE(keddy_net @ 6 May 2011, 11:27)
Salut! Am un prieten care are un opel bertone 2.0 turbo 140 000km si a pus in motor acum 1000km ulei castrol 5w40 si un flacon de metabond gold ala de 240ron, asta acum vreo 3 saptamani. Tipul s-a hotarat sa dea uleiul jos si sa puna castrol sau motul 10w60.

Eu am o dacie supernova 78 000km. Schimbul trebuie sa il fac oricum(am vreo 1000km peste schimb). Am deja ulei pentru ea tot castrol 5w40.

E bine daca iau uleiul din motorul lui si il pun in motorul meu 2-3000km ? Ma gandesc ca are metabondul ala. + argument ?
*



140.000 de cind a fost dat kilometrajul a doua oara peste cap... ohmy.gif

QUOTE(ipiq @ 6 May 2011, 12:32)
da' prietenu' asta a tau de ce trece de la 5w-40 la 10W-60 dupa 1000 de km?
*



ei, nu dupa 1.000...ci dupa o suta de ori cite 1.000... laugh.gif

QUOTE(bucatzel @ 6 May 2011, 12:46)
de ce, ca si cu metabondu' ii mananca ulei pe paine. Asa ca decat sa-si repare motoru, mai bine ii baga un ulei si mai gros.
*


corect !

melomanuu
QUOTE(ipiq @ 6 May 2011, 16:41)
10w60 e marmelada deja, nu mai e ulei. Nu cred ca este indicat asa ceva pt un astra... si ar fi bine sa nu crezi nici tu smile.gif

bucatzel:  up.gif

=>motorul ala e praf!
*



10W este vascozitatea la rece si 60 vascozitatea la cald. Asa ca nu vad unde-i marmelada. Diferenta intre un 10w40 si 10w60 e doar la cald.
keddy_net
masina are 140 000km e din 2003 si sunt reali. Prea putin conteaza detaliile despre masina lui. Cred ca o sa pun uleiul 1000-2000km.
sorin1983
asta pt ca toata lumea ti-a zis nu? biggrin.gif asa da-le peste nas.
djasu82
QUOTE(melomanuu @ 6 May 2011, 23:15)
10W este vascozitatea la rece si 60 vascozitatea la cald. Asa ca nu vad unde-i marmelada. Diferenta intre un 10w40 si 10w60 e doar la cald.
*


Si nu ai motor pentru asa ceva 60W se foloseste doarin africa si la raliuri la care turatia urca si sta mai tot timpul la 10.000 de ture si chiar peste.
ionijhonnie
dupa parerea mea poti sa-l pui; nu vad nici o problema.

Cand vei lua uleiul sa vezi daca este tulbure, spumat sau inegrit.
sa-l mirosi sa nu aibe mirosuri ciudate de benzina sau alt miros decat un miros obisniut de ulei.
Dar dupa ce-l iei de la el, lasa bidonul cu ulei sa se decanteze cateva zile, asezat pe unu-doi magneti sa retina eventualele particule metalice.

Pui filtru de ulei nou.
Dupa care vei lua doar uleiul de deasupra, ce ramane la fund dai deoparte daca sunt depuneri negre; Daca gasesti depunere alb, sidefiu, acela poate fi metabondul si pot sa-l pui si pe acela este bun.


A! era sa uit ceva F.important: daca este mocca este OK.
Daca cere ceva pe el... vax albina - crema puca.
Maskatu
La cat costa un schimb de ulei, chiar nu vad rostul atator batai de cap.
argon
QUOTE(keddy_net @ 6 May 2011, 12:49)
@ipiq: pt ca 10w60 este mai indicat pt masina lui.
*



Hai ca m-ai facut curios si m-am uitat, pentru Astra 2.0 turbo, uleiul recomandat este de la 0w30 pana la 10w40, cu w60 il omori, dar nu e cazul ca e mort demult daca-i baga zacusca aia.
keddy_net
sunteti foarte rautaciosi.

Singurul motiv pentru care ma tenteaza sa bag acest ulei in motor este pentru simplu fapt ca are metabond gold in el.

10w60, este un ulei foarte bun. Indicativul 60 ne spune ca isi mentine vascozitatea la temperaturi foarte inalte. Apropo pe cartea masinii spune ulei 10w40 iar daca stau bine sa ma gandesc in anii 2001 nu cred ca exista grupa de ulei 5w30. Anyway asta e alta discutie, nu e masina mea; e treaba lui ce face, nu vreau sa intru in detalii etc.

Actual am in masina mobil 1 5w50 dar am depasit cu 600km schimbul de ulei. Daca schimb grupa de ulei de la mobil 1 5w50 la castrol 5w40 e bine daca cumpar un flacon de curatarea motorului pe interior? Superclean sau nu stiu exact cum se numeste?
bucatzel
Pai da mai baiatule. dar el pune un ulei foarte gros la motorul lui. O fi irelevant pentru tine, dar el o face cu un motiv. Si daca motivul e ca motorul ala e pleazna, apoi nici uleiul ala moca nu-i in cea mai buna stare posibila.

Da' nush ce ma chinui, ca vad ca esti hotarat, nu stiu nici de ce-ai mai intrebat... da-i si cu motorflush, sa fii absolut sigur ca ce nu strica uleiul ala second, rezolva motorflush-ul.
djasu82
QUOTE(keddy_net @ 9 May 2011, 18:37)
sunteti foarte rautaciosi.

Singurul motiv pentru care ma tenteaza sa bag acest ulei in motor este pentru simplu fapt ca are metabond gold in el.

10w60, este un ulei foarte bun. Indicativul 60 ne spune ca isi mentine vascozitatea la temperaturi foarte inalte. Apropo pe cartea masinii spune ulei 10w40 iar daca stau bine sa ma gandesc in anii 2001 nu cred ca exista grupa de ulei 5w30. Anyway asta e alta discutie, nu e masina mea; e treaba lui ce face, nu vreau sa intru in detalii etc.

Actual am in masina mobil 1 5w50 dar am depasit cu 600km schimbul de ulei. Daca schimb grupa de ulei de la mobil 1 5w50 la castrol 5w40 e bine daca cumpar un flacon de curatarea motorului pe interior? Superclean sau nu stiu exact cum se numeste?
*


Depinde unde sta si totusi nu as recomanda 5w50 , stai in zona de munte si circuli mai tot timpul in acea zona 0w30 stai in zona de ses 5w30 - 10w40 .
keddy_net
Stau in bucuresti merg aproape zilnic drumuri scurte. Banuiesc ca 5w40 e ok ?

Bun, atunci nu voi mai pune motorflush superclean etc.
ionijhonnie
10W60 Castrol RS am si eu in motor.
deja am facut cam 1500-2000 km cu el.

Este un ulei f. bun pentru rulaj in conditii de temperaturi ambientale ridicate, face fata cu succes la regimuri intensive de turatii ale motorului.

Eu l-am pus doar pentru ca nu am rezistat unei lichidari de stoc la un supermarket din Ploiesti si l-am luat la 1/4 din pretul obisnuit.

Fiind un ulei "de vara" va fi schimbat la toamna si voi pune din nou uleiul Elf 10W 40, recomandat de producator.
Primavara urmatoare va fi pus din nou in motor pana ajunge la 15.000km.

Uleiurile 5W30 sau 0W40 sunt uleuri "de iarna" dar dat fiind vascozitatea f. scazuta eu nu as pune in motorul Renault de pe DSN.

5W40 si 5W50 mai merg.
Maskatu
La ce ajuta "motorflush" asta? Ca nu prea am gasit multe pe net despre el... doar ca este facut de "2+2". Se lasa impreuna cu uleiul sau cum?
bucatzel
E un fel de diluant pentru ulei, astfel incat sa poti face o spalare a motorului cu cateva minute inainte de schimb. "Mica" problema e ca in alea cateva minute, ungerea motorului e practic nula. Lucru care pe mine, sincer, nu ma incanta. Amu' nu stiu eu de altii, dar daca as suspecta ca mi-i motorul plin de mizerii, as prefera sa dau jos baia de ulei si s-o spal separat. Ca oricum, acolo se depun mizeriile.

Oricum, daca schimbi uleiul si filtrul cand trebuie, ma indoiesc sa fie nevoie de asa ceva.
argon
Ba e nevoie, daca folosesti un ulei de 2 bani. Uleiul bun nu face depuneri, si nu necesita nici o zacusca de prostit poporul cu marketingu gen Metabond. Metabond, Duralube & co se pune cand e motorul varza sa nu-l manance asa repede. (sau 10w60 cand zacusca nu da rezultate)

QUOTE(keddy_net @ 9 May 2011, 18:37)
10w60, este un ulei foarte bun. Indicativul 60 ne spune ca isi mentine vascozitatea la temperaturi foarte inalte.
*



Poa sa si-o mentina pana la satan, daca producatorul motorului spune ca acel motor merge cu 5w30, 10w60 e bun intradevar , dar de dat pe gard sa nu putrezeasca.
bucatzel
Mizeriile mai vin si de altundeva, nu doar de la ulei. Hint: de unde vin gazele de carter?

Daca pui ulei mai de 2 lei, il schimbi mai des. Cum pe taica-miu nu-l costa schimbul efectiv de ulei, a facut asta dintotdeauna. Motor adunat ultima oara in '99 o tinut linistit pana prin 2008, ~100.000 km. Atunci l-am desfacut suspectand ca e dus setul, dar de fapt era un amarat de semering pe unde pierdeam ulei.

Pe de alta parte, cand , spre deosebire de el, pe mine ma costa 20 de lei doar sa schimb uleiul, a devenit mai atractiv dpdv financiar sa pun uleiuri mai de doamne-ajuta.
ct23cmy
.......cam rautacioasa lumea......probabil ca poseda o drujba sau cel mult un generator...... ,,in special pentru ''bucatzel'''' care sigur nu a urcat intr-un turbo nici macar in dreapta ...... citeste pe forumuri,documenteaza-te,afla de la posesorii de bertone turbo ca e uleiul cel mai recomandat,ca deaia e turbo,nu sa mergi cu 50km/h cu a-5.si spre informarea ta,motorul nu consuma gram de ulei si trage in mintile lui. excl.gif
klaus
Recomandat de cine?
bucatzel
Probabil, de catre alti reisari.

pe care imi permit sa-i citez:

QUOTE
So 0w40 is the same as 5w40, 5w50, 15w50 and 10W60 if it's synthetic
Maskatu
Ok... Inchidem aici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.