Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania , te iubesc !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
hhd_0
Am deschis acest topic in speranta ca o sa reducem consumul masinii .

Cu un plin de benzina ( 34 litrii cand se apinde becul ) mergeam in medie 410-415 km dintre care 250 autostrada si restul in minunata noastra capitala !

De fiecare data alimentam de la acelas furnizor ( nu dau numele companiei ) si exploatam masina identic .

Cand sa plec din Pitesti ( de unde alimentez mereu ) , se facea schimbul de tura la benzinarie. Grabindu-ma am alimentat din alta parte ( era mai scump cu 0.02 ron / litru ) , deci am platit aproape 0.7 lei in plus .

Nu mare mi-a fost surpinderea cand am ajuns la 460 de km cand s-a aprins becul. Am alimentat din nou ( de data asta de la noua benzinarie ) si aceasi situatie. Tot 460 de km am mers.

Daca este cazul ( nu vreau sa fac publicitate / nu lucrez in domeniu ) o sa va dau o "recomandare" de unde sa alimentati.

Este pacat ca unii au beznina de proasta calitate si pt numai 0.7 ron in plus la un plin de benzina mergi in plus 40 KM .


Dupa noile calcule am calculat consumul mix :

Vechea benzinatie - 34 litrii / 415 km consum mixt 8.2 l/100 km
Noua benzinarie - 34 litrii / 460 km consum mixt 7.4 l/100
km


Precizez ca nu am facut nici un fel de modificare masinii sau schimb de piese/consumabile care afecteaza consumul .
ramsen
corect...conteaza la un consum mic si felul benzinei...stiu asta...multumesc ca ai spuso si tu...de regula eu alimentez numai de la PETROM si mai nou acum pentru 0,07 lei/l alimentez de la OMV benzina aditivata care au bagato de curind...masina merge perfect iar numai pe oras am un consum de 6,9 L/100 km...mi se pare consumul foarte bun...succes
cristianrobert
salut,zi-ne si noua numele benzinariei,daca ti-e frica ca o sa fii penalizat trimite-ne pm,multumim mult.
augustin87r
Stiu ca asa e, am simtiti si eu acelasi lucru si am aflat si de la alte persoane care au circulat in Europa si au alimentat acolo ca mergeau mai mult cu un plin. E si normal ca daca e benzina veche sa spunem, bagi piciorul mai mult. Stiu clar, am vazut. Cand alimentez, abia ating pedala. Cand e mai veche, trebuie sa apas mai mult...In fine, exista si statii peco cu pompele masluite si poate la 35-40 litri iesi in minus cu 1-2 litri...Conteaza si asta...
hhd_0
Da , nu eram sigur de numarul pompei ! Alimentez de la OMV podul viilor pompa nr 5 , benzina de 95 !

Am bagat cu 5.28 si la petrom era 5.24 . Diferenta de 0.04 x 34 litrii , am dat in plus 1.36 ron / plin de benzina !

Nu mai zic ca de la petrom imi intrau mereu 35 de litrii in buza rezervorului si aici intra 34 . Asta am vazut ( posibil sa ma insel ) , dar pt mine ramane omv .
argon
Era evident din primul post ca vechea benzinarie este Petrom. Este cea mai proasta benzina din piata, am remarcat situatia descrisa de acum cativa ani.
Maskatu
Bun, si vrei sa spui ca daca bag omv de 95 in loc de petrom 95, voi merge in plus 50-60 km? La o diferenta de 2-3 lei/plin, nu ar fi o problema mare pretul mai ridicat de la omv. Oricum petrom si omv sunt cam aceeasi marie cu alta palarie si nu poti baga mana in foc ca au aditivat benzina de la omv, chiar peste tot, si ca in multe benzinarii defapt nu ai da aceeasi bani pe aceeasi benzina, platind doar firma din fata...
hhd_0
@Maskatu eu doar ti-am zis ce mi s-a intamplat . Nimeni nu poate sa garanteze asta . De aceea daca ai citit mai sus am dat atat benzinaria cat si numarul pompei , ca sa nu existe "dubii" .
Acum ca este aditivata sau nu , de culoare galbena sau rosie , nu prea ma intereseaza atata timp cat castig la un plin vreo 40 de KM .


Off-topic :
Am schimbat bujiile cu o zi inainte si am pus renault cu 2 electrozi , sa vedem daca mi se modifica consumul . Motorul pare sa mearga mai bine ....


Cred ca ar fii bine sa facem un thread special cu "recomandari" de unde sa alimentam.
argon
QUOTE(Maskatu @ 8 May 2011, 22:03)
Bun, si vrei sa spui ca daca bag omv de 95 in loc de petrom 95, voi merge in plus 50-60 km?  La o diferenta de 2-3 lei/plin, nu ar fi o problema mare pretul mai ridicat de la omv. Oricum petrom si omv sunt cam aceeasi marie cu alta palarie si nu poti baga mana in foc ca au aditivat benzina de la omv, chiar peste tot, si ca in multe benzinarii defapt nu ai da aceeasi bani pe aceeasi benzina, platind doar firma din fata...
*



Aceasi benzina clar nu e, cu Petrom se simte cum trage mai prost motorul, iar consumul mi-a foat si cu 1 litru in plus uneori.

Ah, si am uitat alt aspect, cu benzina de la petrom, la pornire, motorul invarte mai mult decat cu alta benzina, pana sa o ia, adica e o perioada in care invarte la automat, si cu Lukoil(au OMV, etc) o ia aproape instant.
djasu82
Misto calculaza automat cb-ul biggrin.gif siiti da cati km vei parcurge tongue.gif eu doar lukoil fiindca ai place la motor , rar vede petrom.
argon
CB-ul nu calculeaza nimic, estimeaza pe baza timpilor de injectie, si consumul instant, si cel mediu, dar mai ales autoomia. Si nici nu estimeaza bine, pentru ca de cele mai multe ori exista diferente fata de consumul mediu afisat, si consumul dalculat de la plin la plin.
augustin87r
Si bujiile au avut rol in consumul mic...Am constatat si eu asta, tot cu doi electrozi am acum...
hhd_0
QUOTE(augustin87r @ 9 May 2011, 15:49)
Si bujiile au avut rol in consumul mic...Am constatat si eu asta, tot cu doi electrozi am acum...
*




Eu am avut bujii normale , abia acum la plinul asta am pus cu 2 electrozi ! Sa vedem cum iese consumul.
djasu82
Pot sa spun ca se simte o reducere cu 0,1L mai bine fata de ngk ez si urca mai bine in ture .
Singura diferenta o face o bobina de inductie cu secundarul mai puternic la care rezistentele in secundar sunt 1-3 2-4 ,11k .
aluibasarabeanu
Corect!
djasu82
super novele au fost echipate unele cu asa ceva , si a mea a avut din fabrica dar a pleznit un secundar intre 1 si 2 si de atunci originala nu am mai gasit doar la logan pe care am si pus-o pe masina.
Se simte o mica imbunatatire iar noxele sunt mai mici.
marius80_eugen
Si dupa ce o sa treci de la OMV la Mol , o sa simti aceeasi chestie . Concluzie veche si corecta : conteaza f mult calitatea benzinei si merita sa dai un ban in plus , mai ales daca mergi la drum lung .
hhd_0
Salut , am revenit cu info despre consum + schimb de bujii!

Am facut cu 34,5 litrii 445 KM. Da , mai putin decat faceam cu celelalte , si masina nu merge exact cum trebuie , am intreruperi scurte abia sesizabile !

In concluzie , am renuntat la bujiile cu 2 "craci" si le-am pus pe cele vechi .

Consumul a iesit undeva la 7.7 ( fata de 7.4) , iau traficul mi s-a parut mult mai lejer ! Posibil sa am probleme si cu bobina sa inductie / fise , dar in momentul de fata ma avantajeaza bujiile vechi !


Proba am facut-o in acelasi conditii , inclusiv benzina+traseu !


Un weekend placut all !
ciush
Ce bujii folosesti de nu simti acele intreruperi? eu am folosit si Equiem cu 2el si ngk si tot simt intreruperi (la ngk parca mai slab)
cristi_supernova
O sa folosesc de acum in colo si eu benzina de la OMV. Pana acum bagam doar de la PETROMul de langa targul saptamanal.
bogdanelkva
Eu din 2004 pana in 2008 am bagat doar Mol.Am trecut apoi pe Petrom pana acum doua saptamani,am observat ca mi se inegrea uleiul mai repede dupa fiecare schimb.Deci,acum o sa trec pe OMV,sa testez si asta. smile.gif
hhd_0
QUOTE(ciush @ 21 May 2011, 12:55)
Ce bujii folosesti de nu simti acele intreruperi? eu am folosit si Equiem cu 2el si ngk si tot simt intreruperi (la ngk parca mai slab)
*




Salut ! Folosesc de "equiem" , dar parca la mine scrie cu "y" . Cele cu un singur brat sunt equyem si cele cu 2 brate sunt renault , dar parca tot equyem sunt.

Am codul lor , il postez daca trebuie . Dar sfatul meu este sa mergeti pe cele originale equyem cu 1 brat , pe dumbravei sunt 5 lei bucata !

Pe cele cu 2 brate am dat 15 leu bucata ! Am aruncat 60 de lei aiurea . Dar bine ca am testat .
Suspectez bobina de inductie , dar sa ma apuc s-o schimb nu cred ca este cazul. Masina pornea putin mai greu cu cele noi , alea cu 2 electrozi !
Posibil ca bobina sa nu dea suficient curent pt ele. Astea cu 2 brate sunt puse pe sandero si logan 1,6. Poate ca au alte bobine de inductie !
In concluzie care mai doreste , care mai pofteste , 4 bujii de "uzina" la juma de pret. Rulaj 450 de KM !
djasu82
Dujiile cele noi le-ai reglat la 0,9mm cu lera ca la mine erau decalate chiar fiind noi . Cea ce spui ca intrerupe la mine nu se manifesta asa ceva , trage foarte bine iar carburant bag de la lukoil - mai bun decat petrom omv - petrom simplu .
Iar consumul mediu in bucuresti a scazut de la 9 la 8,1L cu noile bujii .
CrysMM
djasu82 - ai mare dreptate aici. Bujiile cu o singura masa trebuiesc reglate la 0,9 mm, altfel nu lucreaza bine. Cele cu 2 sau 4 mase sunt frectie la picior de lemn. Am incercat cateva modele, fara sa simt ceva imbunatatiri. Dupa 10.000 km, deja trebuiau schimbate.
marius80_eugen
QUOTE(bogdanelkva @ 21 May 2011, 13:09)
Eu din 2004 pana in 2008 am bagat doar Mol.Am trecut apoi pe Petrom pana acum doua saptamani,am observat ca mi se inegrea uleiul mai repede dupa fiecare schimb.Deci,acum o sa trec pe OMV,sa testez si asta. smile.gif
*


Nu are treaba carburantul cu uleiul , ci doar calitatea uleiului si aditivii-detergenti din componenta uleiului . Se innegreste mai repede si daca ai mai multi km facuti in oras , alta uzura , alt consum ...
Ramai la Mol , ca merita diferenta .

QUOTE(djasu82 @ 21 May 2011, 16:42)
Dujiile cele noi le-ai reglat la 0,9mm cu lera ca la mine erau decalate chiar fiind noi . Cea ce spui ca intrerupe la mine nu se manifesta asa ceva , trage foarte bine iar carburant bag de la lukoil - mai bun decat petrom omv - petrom simplu .
Iar consumul mediu in bucuresti a scazut de la 9 la 8,1L cu noile bujii .
*


Lukoil e cea mai proasta benzina pentru mine si alti cunoscuti .
Inainte sa se apuce cineva sa schimbe bujiile , fisele , bobina de inductie si altele , mai intai schimbati benzina . La mine daca e benzina proasta imi tremura neregulat scaunul din dreapta fata si schimbatorul putin , daca e buna , se simt doar la mana trepidatiile .
Topicul de bujii este in alta parte , aici se vorbeste despre benzina .
Bujiile in mod normal sunt reglate la 0,8 pentru iarna si 0,9 pentru vara . Astfel incat unele bujii vin reglate la 0,8 , in ideea ca ele se uzeaza si ajung la 0,9 , considerandu-se ca au o viata de maxim 30.000 km .
Aproape orice set nou de bujii se comporta mai bine decat bujiile vechi , problemele aparand dupa un anumit numar de kilometri . Pot sa mearga mai bine Renault-urile originale noi decat NGK-uri de 15.000 km , dar dupa cateva mii de km , se schimba situatia .
Daca folosesti benzina proasta si nu mergi cu motorul turat , le poti lasa la 0,8 , daca pui benzina buna si mergi turat le poti regla si la 1 mm si vor merge f bine , usor neregulat pana se incalzeste motorul ( pana cand bujiile ajung la temperatura optima de lucru ) .
djasu82
poate la tine la mine e ok se simte mai bine ca se infige pe lukoil , fisele sunt originale valoare trei de 1,5k si cea lunga 2k . Filtru de aer il schimb la 5000 de km fiindca ia praf la greu din bucuresti si se simte cand se pune un filtru nou , evident am si admisia trasa peste radiator sa ia din fata aer.
Bujiile sunt la 0,9 dupa lera si ar mere si cu 1mm , mancatul din eletrodul lateral ( ala de masa cum ai spui ) incepe de pe la 5000 de km si cam pe atunci ar fi cazul de verificat distanta intre eletrodul central si cel de masa.
hhd_0
Salut ! Din pacate nu mai pot sa dau din nou consumul pt ca traseul s-a modificat . De obicei faceam dus-intors autostrada pit-buc , adica vreo 250 KM , si restul numai in Bucuresti. Sunt curios sa vad cum iese 120 Km autostrada si restul in capitala.

Am deschis acest Thread sa ne "organizam" si sa micsoram consumul masinii. Incercati si alte variante , poate sunt mult mai bune.... cine stie de unde sare iepurele .

In final : ROMANIA TE IUBESC !
Maskatu
Nu stiu de ce va tot mirati atat. Fiecare isi aditiveaza benzina dupa bunul plac. Omv prefera sa vanda benzina mai scumpa, mai buna (bine aditivata) si mai putina, iar petrom(cu toate ca apartine de omv grup) prefera sa vanda benzina ieftina, proasta si multa.

Fiind aditivata mai bine, se obtine acelasi regim al motorului, cu o cantitate mult mai mica de carburant, drept urmare "motorul consuma mai putin".
aluibasarabeanu
De vreo cateva ori am bagat si eu efix.Eu bag numai de la OMV ca asta e in drumul meu.Intradevar am avut impresia ca am mers mai putin cu aceeasi suma, poate a fost doar o impresie...nu stiu ce sa zic!
i96nds
Va rog sa nu mai scrieti LITRII !!!! Puteti sa il folositi doar in cazuri foarte rare. In cele mai multe cazuri e scris gresit aici pe forum.

Cat despre benzina, va recomand benzina de 98 de la ARAL in Germania.. si atunci sa vedeti ce putere prinde masina ! Solenza mea lesinata brusc are chef de zburat de la 120km/h pana la 150km/h!
Nu degeaba exista cercetare in lumea asta. Daca am fi toti la fel... nu ar fi trist?
marius80_eugen
Adica a ta are chef numai intre 120 si 150 ? La mine intr-a 5-a de la 130 abia incepe sa traga . Oare trebuie sa ajung in Germania ca sa-i dau 170-180 ?

Pe viitor nu mai bag benzina de la Petrom deloc . Am fost obligat saptamana trecuta sa fac plinul ( ca a fost decontata smile.gif ) si am avut un consum de 6,3 % pana la Constanta si inapoi , desi nu am avut greutate . Nu ma asteptam sa sara de 5,7 , cu toata ploaia care a fost pe drumul de intoarcere ... O sa ma multumesc cu preturile monstruoase de la Mol, dar cel putin stiu ca e benzina buna si merge si masina bine .

In curand nu o sa ne mai facem griji din cauza consumului , ci din cauza taxelor ! Vom plati de fiecare data si rovinieta si taxa separata pe A1 si A2 si taxa de pod . Deci o iesire pana la mare te poate duce la 3 milioane linistit , doar asa , ca sa-ti piara cheful .
Desi o sa fim obligati sa suportam peste 10% de combustibil ECO in cel platit de noi , preturile nu sunt deloc controlate de nimeni . Toti dau vina pe accize si taxe , cica 2/3 din pretul carburantilor sunt taxele , dar ... nu pot explica fluctuatiile preturilor , desi taxele sunt la fel de la 1 ianuarie .
Ceva bun mai asteptam cand va deveni TVA-ul 19% ... pana atunci inghitim si platim .
ursul_bipolar
Ceea ce nu se stie este faptul ca la Petrom, OMV, MOL se vinde aceeasi benzina smile.gif
Nu mai stau sa explic acum ca am facut-o in mai multe randuri.
Doar efectul placebo ca schimbam ceva....
Maskatu
Ce placebo daca omul a facut pe acelasi drum mai multi km cu benzina de la omv, si a verificat totul prin metoda plin pe plin?
hhd_0
QUOTE(ursul_bipolar @ 9 Jun 2011, 23:43)
Ceea ce nu se stie este faptul ca la Petrom, OMV, MOL se vinde aceeasi benzina  smile.gif
Nu mai stau sa explic acum ca am facut-o in mai multe randuri.
Doar efectul placebo ca schimbam ceva....
*




Iese clar din discutie efectul placebo. Multi dintre noi bagam benzina cu "tzaraita" , de 50-100 ron si in acesc caz cam greu sa-ti dai seama care benzina este mai buna.

Ultimul consum zilele trecute l-am facut . Am mers 120 km autostrada si 320 in capitala. Deci cu 35 am parcurs 440 km. Un consum ~ 8 l/100 mixt . De fapt nu prea este mixt ca majoritatea kilometrilor i-am facut in mediu urban. De saptamana viitoare o sa fac un plin si de la mol sa vedem ce o sa iasa.

Vis-a-vis de "mersul" masinii cu beznina de calitate nu am obs nici o diferenta. De vina este calculatorul care mentine in parametrii functionarea motorului indiferent cu ce ai alimentat. Daca eram cu vechea dacie pe carburator situatia era alta.
marius80_eugen
Benzina e aceeasi , nivelul de aditivi este diferit .

"De vina este calculatorul care mentine in parametrii functionarea motorului indiferent cu ce ai alimentat. Daca eram cu vechea dacie pe carburator situatia era alta."

- da , pai el de fapt face ca masina sa mearga prost indiferent ce benzina bagi , nu ? radmasa.gif

El INCEARCA sa mentina parametrii si atunci cand benzina este proasta si tu vrei aceleasi performante de la motor , ca si cand ai bagat benzina buna , de asta consuma mai mult , dar daca benzina e buna , nu are nevoie de aceeasi cantitate de benzina , ci mai putina , de aici diferenta de consum .
Mai multa economie faci cu masinile pe injectie si cu ECU de generatie noua , decat cu cele pe carburatie .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.