Vreau sa scot capacul de la pompa de apa.
Nu reusesc sa scot elicea aia de plastic( dacia break 1996).
Elicea aia se scoate cu fulie cu tot sau se scoate elicea si apoi fulia?
Am citit ca se desfac suruburile alea de pe fulie cu tubulara si crichet...de 12 sau de 13 , ca sa stiu ce piese am nevoie?
E obligaoriu sa dau radiatorul jos?
Multumesc anticipat
sorin1983
8 May 2011, 13:55
elicea de plastic are 4 suruburi de 12(nu sunt sigur). se poate desface si cu radiatorul pus. dupa aceea ajungi la suruburile de la capacul pompei de apa(suruburi cu cap de 10). sa ai grija cu astea ca se pot rupe usor in chiuloasa. pentru capacul pompei de apa e de preferat sa ai radiatorul dat jos sa ajungi usor la suruburi.
eu am procedat astfel...aveam doar cheie de 13 tubulara..sa pot da jos fulia + elicea ca amandoua sunt prinse in alea 4 suruburi...am dat radiatorul..apoi se demonteaza super usor
paul-tm
8 May 2011, 18:47
Am si eu o nelamurire.In poza se poate observa cum sta cureaua? Dar din ce cauza sta asa ?mersi
ydaniel
8 May 2011, 20:08
Parca atinge in gmv.
eu asa am patit cand aveam suportul la motor rupt.
nikuniku
8 May 2011, 20:09
da si tu detalii mai multe,ca baietii clarvazatori sunt in vacanta
<span class='edit'>8 May 2011, 21:12:</span>
ydaniel ce treaba are suportu motor cu cureaua de la pompa de apa?? nu stiu
daca atinge in ELV e fulia de la pompa de apa mica,sau cureaua de 1200,in loc de 1218
paul-tm
8 May 2011, 20:14
Cureaua nu e dreapta in linie.Sta in diagonala aproximativ.
Dar de la ce? Recent au fost schimbate : corp pompa apa Asam+capac pompa apa autospeed. Oare de la piesele schimbate.
De la pompa de apa, nu respecta cotele.
nikuniku
8 May 2011, 20:19
ceva este stramb,fulia pompei de apa,suportu unde se prinde fulia sau chiar capacul pompei
da cureaua jos invarte cu mana de fulie si vezi ce este stramb
ydaniel
8 May 2011, 20:22
eu am avut GMV+fulie mica pompa de apa,fulie de oltcit la alternator si curea de 1175.
Sa nu fie cumva stramb suportul alternatorului(cel lung)sau rulmentii de la pompa de apa.
Scoate si tu saibele dintre fulie si suportul acesteia, dar scurteza-le apoi, ca vor freca in pompa.
paul-tm
8 May 2011, 20:57
O sa verific suportul alternatorului.Dar am impresia ca e de la pompa de apa.
De vreo 4000 km merg asa cu ea.
8 May 2011, 21:03:
Fulia pompei de apa nu e stramba chiar rau. Fulia asta o am pe masina de 2 ani.
Decand am schimbat pompa de apa cu tot cu corp, am probleme.
nikuniku
8 May 2011, 21:08
corpu pompei sa nu fie deformat ca ai pus de asam,cel mai prost producator de piese auto,cum or fi obtinut autorizare RAR?
paul-tm
8 May 2011, 21:12
Tot ce este posibil doar este de Asam si produs in china .
.
nikuniku
8 May 2011, 21:14
asam are sediu si puntcu de lucru la Iasi
http://www.asam.ro/despre/4/Locatie.html dale telefon si multumestele de piesele facute
paul-tm
8 May 2011, 21:14
Asam
nikuniku
8 May 2011, 21:16
degeaba arata frumos daca este de o calitate indoielnica adica,,,prost,,,si nu respecta cotele date de proiectant
paul-tm
8 May 2011, 21:29
O sa verifc maine. Daca e de la pompa de apa asa moare.Nu o mai dau jos pompa de apa.
Problema e ca in magazine, aproximativ numa Asam si Autospeed gasesti.
Ce mai gasesti uitate prin magazine sunt foarte scumpe.Cum am gasit eu: un capac de pompa de apa in amblaj de uzina 140 roni.Pai taicamiu la golf 3 tdi a dat 80 lei pe pompa de apa, ceva nemtesc "RUVILLE".
Si eu pe corp am dat 50 lei si pe capac 60.
vallyyy
8 May 2011, 21:33
Eu nu inteleg de ce nu incercati capace sh,eu am pus corp si capac sh de uzina ,luate din targ ,apoi am bagat antigel ,un an cat am mai tinut-o in circulatie nici cea mai mica problema la pompa si acum ca a mai trecut inca un an si ceva de cand zace in curte dacia are inca antigelul in ea si nimic la pompa ,nu pic de joc ,nu picura ,absolut nicio problema ,costul la mine pe vremea aia a fost de 20 de lei
deceneu32
8 May 2011, 22:45
QUOTE(paul-tm @ 8 May 2011, 21:29)
Problema e ca in magazine, aproximativ numa Asam si Autospeed gasesti.
Gasesti orice:
1.BUGATTI PA1074-referinta Renault 77 01 502 962
2.GGT PA10123-referinta BUGATTI PA174
3.GMB
4.GP PA-188
5.QUINTON HAZELL QCP
6.SKF
7.SUIT PN WP769
Sau daca vrei,iei pompa intreaga:GP PA-1885
bun, si acuma zi si ce pret au astea
Am reusit sa scot capacul de pompa de apa.
As face o tentativa sa-l repar eu pe acesta cu rulmenti si presatupa noi.
Am vreo sansa sa scot axul ala?Stie cineva vreo smecherie?
Suportul fuliei parca se scotea la cald. Daca poti sa-l bagi mai in interior pe ax fara sa atinga sar putea sa se alinieze fulia pompei cu cea de la alternator daca nu vezi unde e problema, poate e mai gros suportul.
deceneu32
9 May 2011, 21:15
QUOTE(ghitza @ 9 May 2011, 14:37)
bun, si acuma zi si ce pret au astea
Mai conteaza?Omul se plangea ca nu gaseste decat de ASAM!
katalin5
13 May 2011, 21:53
capac pompa apa am cumparat de la Unix, Dolz injur de 90 lei
deceneu32
15 May 2011, 19:21
Vedeti?Gasim orice,bani sa fie!
Cataline,poti pune,te rog frumos niste imagini cu pompa ta?Sa cuprinda si reperele fabricantului.Multumesc.
paul-tm
15 May 2011, 21:13
Am depistat problema, era fulia de la pompa de apa.Sunt mai multe modele: mai bombate sau mai putin bombate. La cate srl-uri fac piese in ziua de azi.
Oricum din partea mea sa dea faliment o data Asamu, si toate Srl-urile care isi bat joc de bani nostri, de masiniile nostre si de siguranta circulatiei.
Probleme:
-capac pompa apa autospeed nou-cu joc in rulment de nou si o gaura care nu fost data bine
-corp pompa apa asam material foarte slab- cand am schimbat capacu de autospeed cu unu de master sau distrus 2 filete
-capac pompa apa master - cu joc in rulment dupa 10 minute de functionare;
Am vazut la masini straine pompe de apa cu 200000 km si nu aveau deloc joc in rulment.
katalin5
16 May 2011, 19:55
acesta ar fi capacul pompa apa Dolz
deceneu32
17 May 2011, 15:18
Kataline,multumesc pentru imagine!
Paule,de ce ai dat bani pe prostii si chinezarii gen ASAM,AUTOSPEED?Nu vreau sa te cert dar daca te duceai la un magazin cu piese auto straine gaseai pompe de Renault 12 mult mai bune decat chinezariile alea!Cum a facut Katalin:DOLZ!
Am postat si eu niste imagini ,mai sus,cu pompe straineze de Renault 12,compatibile Daciei.
paul-tm
17 May 2011, 16:26
@ deceneu32: Stiu ca am facut o prostie. Asta e am zis ca iau una mai ieftina, deoarece masina nu o mai tin mult timp. Dar m-am inselat, am zis sa mai tina 3000 km cat mai fac cu ea.
Dar cand misc de fulia aia si vad ca are un joc de zici ca are 500000 km imi vine sa ii dau foc masini.
Am piese luate de Unix de care sunt foarte multumit:garnituri etrieri,pompa benzina,termocupla,garnitura capac culbutori,curea bosch.
deceneu32
17 May 2011, 22:51
Du-l inapoi.Capacul de pompa este in garantie.
george.cristian
12 Dec 2011, 15:57
am schimbat in 2 luni 4 capace de la pompa de apa. Li se duc rulmentii aia si incep sa joace si sa huruie k naiba.
bashtalu
23 Oct 2013, 10:15
salut,
as vrea sa dau jos radiatorul, elicea si fulia. sa curat mizeria depusa pe pompa de apa si apoi sa montez totul la loc.
cum imi dau seama ce fel de radiator am? daca e de cupru sau din alt material?
mizeria depusa pe capacul pompei de apa este de la praf combinat cu ceva lichid, asa am observat.
de asemenea, cum vad daca pompa de apa are fisuri?
este ok daca dau si capota jos ca am acces mai usor la toate astea?
pot strica ceva? nu am mai facut si nici cu mecanica nu le am asa de bine.
cu ocazia asta schimb si antigelul.
aerisirea se face si din pompa de apa sau doar din cele 2 zone de la furtun, respectiv cel care intra in calorifer si cel de langa carburator?
multumesc
val2011
23 Oct 2013, 17:37
Oare exista o diferenta vizibila intre Cu si Al?
Pt. unii, probabil ca nu (singura scuza ar fi vopseaua).
bashtalu
23 Oct 2013, 21:59
pe langa mistourile de pe o arie tehnica, se poate si ceva raspunsuri care sa ma ajute efectiv va rog?
Ok, raspunsurile serioase ar fi urmatoarele:
-radiatorul de aluminiu are o culoare (initiala) a elementilor argintie, dar care prin corodare exterioara de-a lungul timpului trece mai inspre gri. Radiatorul de cupru are o culoare rosiatica.
-daca iti pierde in timp lichidul din la vasul de expansiune, e posibil ca pompa sa fie fisurata. Daca corpul pompei e umed, asta e o alta indicatie ca nu toate-s in regula.
-poti sa dai capota jos, daca tii neaparat, ca doar se tine in cateva suruburi. Desi e loc destul sa demontezi ce-i pe-acolo fara ca lipsa capotei sa fie esentiala - dar daca te simti mai fara capota, e alegerea ta.
-da, poti strica. In mod special: esti obligat sa pui garnitura noua la pompa de apa, dupa curatarea in prealabil a garniturii vechi si locurilor in care ea a calcat. Depinzand de calitatea noii garnituri, s-ar putea sa iti piarda apa dupa aia. Idem si la radiator, daca nu montezi bine furtunele s-ar putea sa ai pierderi de apa.
-aerisirea se face doar din cele doua zone de furtun.
razvan1985
24 Oct 2013, 05:41
si ceva in plus,radiatorul din aluminiu,are bazinele laterale din plastic.
Eu tin minte ca erau din fier (la mine, cel putin). Poate alea mai noi sa fi avut, cum zici tu, terminatii din plastic.
bashtalu
24 Oct 2013, 09:24
multumesc, nu ma pricep foarte bine si de aceea intreb.
QUOTE(bashtalu @ 23 Oct 2013, 22:59)
pe langa mistourile de pe o arie tehnica, se poate si ceva raspunsuri care sa ma ajute efectiv va rog?
Nu te supara, dar si o bucatareasa complet atehnica ar trebui sa cunoasca deosebirile vizibile intre cupru si aluminiu.
bashtalu
24 Oct 2013, 09:42
nu ma supar, dar hai sa fim mai indulgenti cu cei mai atehnici
Dupa ce dai radiatorul jos, sigur iti vei da seama: unul de aluminiu (chiar si mare) e f. usor, are max. 1 kg, pe cand unul mic, de cupru, are vreo 3 kg. Nu mai zic de unul mare de Cu.
Eventuale fisuri in pompa de apa sunt improbabile...eventual poate scapa lichid intre capac si corp, din cauza garniturii ciupite sau proaste. Mizeria care zici c-o ai pe capac (praf + lichid) e posibil (daca nu e ulei) sa provina de la scurgeri pe la furtune (coliere nestranse, sau puse aiurea, furtune coapte).
B17XGG
24 Oct 2013, 20:33
... sau daca scurgerea (lichid racire) este de la orificiul aflat in partea inferioara a bazei butucului, s-ar putea ca presetupa (cea care asigura etansarea rotorului) sa aiba probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.