Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL pe Duster 1,6 16V
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Imbunatatiri - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3
Dusty2010
A pus cineva GPL pe benzinar?
In afara de Borel (care e agreat de Dacia insa e disponibil doar in Franta si e 2000 euro cu instalare si tva inclus!) eu am mai primit oferte din RO de Tomasetto Stag 300 (Italia) sau de Prins (Germania) cu rezervor toroidal de 44-61 litri (se pune in locul rotii de rezerva pentru ambele variante 2x4 si 4x4) la 2500-4800 lei incl tva si montaj.
Ceea ce ma intreb eu si nu am gasit inca raspuns e daca aceste 2 instalatii sunt ok pentru Duster si daca da, de ce? am inteles ca ele sunt omologate RAR insa nu sunt f. sigur ca sunt si pt motoare Euro 5...?!
stie cineva mai multe detalii sau are experienta proprie in acest sens?
luciango
Vad ca s-a mai discutat si aici:
http://www.daciaclub.ro/DACIA-DUSTER-GPL-t201965.html

Si pe mine ma bate gandul dar dupa cel putin un an (se pare ca garantia de 3 ani e selectiva). La lucrurile importante (motor, cutie, transmisie, ambreiaj) e doar de un an.

Am gasit deja instalate aftermarket aici:
http://www.ecokraftbest.ro/index.php?s=11&step=1&pg=12
jay333
QUOTE(luciango @ 9 May 2011, 11:54)
La lucrurile importante (motor, cutie, transmisie, ambreiaj) e doar de un an.

Unde/cine zice?
Dusty2010
QUOTE(luciango @ 9 May 2011, 11:54)
Vad ca s-a mai discutat si aici:
http://www.daciaclub.ro/DACIA-DUSTER-GPL-t201965.html

Si pe mine ma bate gandul dar dupa cel putin un an (se pare ca garantia de 3 ani e selectiva). La lucrurile importante (motor, cutie, transmisie, ambreiaj) e doar de un an.

Am gasit deja instalate aftermarket aici:
http://www.ecokraftbest.ro/index.php?s=11&step=1&pg=12
*



am vorbit si eu cu ei. nu au agreere Dacia si pierzi garantia. probabil ca peste 1 an (atunci eu fac 2 ani cu a mea) o sa apelez. ceea ce am inteles din diverse discutii e ca instalatia GPL (modelele noi cu asistenta computerizata) creste durata de viata a motorului! vorbim despre masini folosite ca Taxi si care au facut 100-200 mii km... o fi adevarat?
GL 01 NJL
Daca vrei sa pui la masina asta noua GPL , de ce nu ti-ai luat un diesel care consuma putin ?

Daca tot vrei consum mic ?
Dusty2010
QUOTE(GL 01 NJL @ 9 May 2011, 20:08)
Daca vrei sa pui la masina asta noua GPL , de ce nu ti-ai luat un diesel care consuma putin ?

Daca tot vrei consum mic ?
*



din motive financiare: cred ca in loc de 2000 euro diferenta pentru diesel se gasesc mai usor 500-600 euro pentru gpl. in plus, eu am luat masina in 4 zile de la plata iar cei care vor diesel asteapta 3-4 luni sa le vina!
BoR
Poate datorita faptului ca dieselul este mai scump la intretinere,plus ca benzinarul este mai putin pretentios la calitatea combustibilului de la noi.De asemenea,pretul de achizitie este mai mare la diesel.
Daca ar fi sa iau un Duster,tot benzina as prefera,luand in calcul apoi montarea unei instalatii GPL aftermarket.
@Dusty2010:scuze,am postat simultan.
Dusty2010
QUOTE(BoR @ 9 May 2011, 21:23)
Poate datorita faptului ca dieselul este mai scump la intretinere,plus ca benzinarul este mai putin pretentios la calitatea combustibilului de la noi.De asemenea,pretul de achizitie este mai mare la diesel.
Daca ar fi sa iau un Duster,tot benzina as prefera,luand in calcul apoi montarea unei instalatii GPL aftermarket.
@Dusty2010:scuze,am postat simultan.
*


asa e BoR! am omis si aspectele pe care le-ai spus tu! reviziile la benzinar sunt din 20 in 20 mii (in loc de 15 in 15 mii la diesel) si costa si mai putin fiecare revizie.
GL 01 NJL
Da dar cred ca in timp se scot investitiile,doar daca nu faci 5000 de km pe an !
Dusty2010
QUOTE(GL 01 NJL @ 10 May 2011, 15:54)
Da dar cred ca in timp se scot investitiile,doar daca nu faci 5000 de km pe an !
*


calculul financiar e simplu:
diferenta pe km intre benzina si diesel (costul cu gpl e aprox la fel datorita pretului) e de aprox. 0,2 lei (0,54 lei-0,34).
am calculat o diferenta de 40% in cost intre benzina si diesel: la un consum de 10% benzina avem 6% motorina... pretul per litru e cam acelasi...
deci, investitia intr-un motor diesel (fara a lua in calcul costurile cu intretinerea), adica 8200 lei (2000 euri) se amortizeaza in aprox. 40000 km.
investitia in instalatia gpl adica 2100 lei (500 euro) se amortizeaza in aprox 10000 km.
daca faci 40 mii in trei ani o amortizezi in 3 ani, daca faci 40 mii intr-un an, o amortizezi intr-un an! smile.gif
la fel si cu instalatia de gpl.
daca faci uzual 10 mii km pe an atunci intr-un an ai amortizat gpl-ul!
cu cat amortizezi investitia intr-un timp mai scurt cu atat vei avea de castigat cati ani mai tii masina din dif. de consum!
deasemenea valoarea masinii e mai buna pentru tine la vanzare (ai amortizat investitia suplimentara insa o ai ca plus valoare in fata cumparatorului!).

deci, cum e mai bine? diesel sau gpl?

un posibil raspuns ar fi ca pentru cei care alearga mult intr-un an sau vor sa tina masina cativa ani e ok sa ia diesel.
pentru cei care circula mai putin sau vor sa aiba masini relativ noi tot timpul (le schimba des, le tin putini ani) e mai bine sa ia benzinar si sa puna gpl.

....sau ma insel eu?
PaulT
Diferenta in favoarea benzinarului+gpl este chiar mai mare... Cei 40% in plus sunt de fapt maxim 30%. Dar maxim. Iar daca mai pui la socoteala si diferenta de costuri din intretinere + sansele muult mai mici sa ai vreo problema costisitoare cu motorul pe benzina(care este mult mai fiabil, iar posibilele probleme se remediaza semnificativ mai ieftin decat la diesel). Plus lipsa vibratiilor si zgomotelor specifice unui diesel.. mai ales la insonorizarea oferita de Dacia. Alte plusuri: autonomie foarte mare cu ambele plinuri facute, uleiul de motor isi pastreaza mult mai bine si pentru mai mult timp calitatile de ungere...
GL 01 NJL
Imi pare rau da dupa 150.000-200.000 km cu masina aia pe GPL eu nu o mai consider masina ,sincer ,in plus e puturos tare GPL-ul ,nu-s adeptul GPL-ului!
Dusty2010
citez: "Pentru ca foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante cancerigene, GPL-ul se amesteca foarte bine cu aerul realizāndu-se un amestec carburant mai omogen si o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi, noxele emise de motor cu carburator īncadrandu-se in normativele EURO 2.
De altfel marile companii de autoturisme sunt direct implicate in dezvoltarea si producerea de motoare ultra ecologice, una dintre solutiile imediat aplicabile fiind echiparea autovehiculelor cu motoare alimentate cu GPL (Volvo, Opel, Fiat, Renault, Dacia, Daewoo,…etc. sunt echipate optional din fabrica cu sistem AUTO GPL).
Dezavantajele cum ar fi reducerea spatiului din porbagaj, pretul initial al instalatiei, performantele dinamice ale masinii cu cca. 10% mai scazute, sunt pe deplin compensate de avantajele economice, ecologice si de siguranta oferite in exploatare."
Dusty2010
am gasit instalatia agreeata si de Dacia Romania pe motorul de benzina: LANDI RENZO (se monteaza OEM pe Dacia Logan si Sandero in fabrica)
m-am hotarat!
o sa imi montez instalatie GPL, in special pentru ca vreau sa fac un drum prin Europa de vreo 6000 km iar pretul benzinei acolo e cam 1,5 Euro si al GPL-ului e 0,7-0,8 Euro (maxim in Franta).

ma costa instalatia vreo 600 euro si cu ocazia acestui drum amortizez aproape 75% din investitie!
in plus, la iesirile de off-road in zone departe de "lumea dezlantuita" voi avea autonomie aproape dubla cu benzina si cu gpl si nu mai trebui sa car canistre cu mine...
klaus
Da' cat de departe de lumea dezlantuita ajungi in general de e nevoie sa cari canistre cu tine?
jay333
Pe aici, de fapt pe traseul propus initial, se prea putea sa fie nevoie de extra-carburant in functie de conditiile gasite pe traseu.
klaus
sa nu-mi spuneti mie ca exista in romania traseu sa faci 300 -500 km fara sa gasesti o statie de benzina
Dusty2010
daca ai un Duster care consuma 10-11 l/100 km pe sosea/oras si mergi cu ea pe drumuri de munte cu 10-15 km/ora si poate mai si tragi in namoale sau pante s-ar putea sa consumi un rezervor de benzina (45 l) pe vreo 200-250 km. In cazul in care ai "cartierul general" intr-o localitate departe de o statie de benzina (iti dau exemplu Padisului din centrul muntilor Apuseni) ai 2 variante: sa iei canistre de benzina cu tine sau sa faci o data la 2-3 zile (daca esti intr-un concediu de 7-10 zile) cate un drum de 100 km (dus-intors) ca sa faci plinul!
sau poate gresesc eu la socoteli?
klaus
In primul rand rezervorul de Duster are cel putin 50 litri, nu 45 (important, ca mai faci vreo 50 km cu diferenta).
Iar in al doilea rand, cetateni care sa mearga in creierul muntilor si sa se dea cu masina zi de zi, unde masina e dusterul, mai rar. Pentru restul de proprietari de duster, nu asta e motivatia pentru GPL.
Plus de asta, cand ajungi in ultima localitate cu statie de benzina, faci plinul, inainte de a urca in creierul muntilor.
Parerea mea.
EUGEN2008
refa putin calculul cu GPL-ul luand in calcul si consumabilele , la fiecare revizie pe benzina se schimba si cele 2 filtre de gaz (stare lichida gazoasa) care sunt undeva la 3-400 lei plus vreo 100 lei manopera , o data la nu stiu cati km se schimba si regulatorul de gaz care nici ala n-o fi cel mai ieftin. Intereseaza-te dinainte ce presupune ca si costuri intretinerea instalatiei de gaz , asta in ipoteza ca vrei sa respecti instructiunile constructorului. De fapt cred ca-ti impun oricum aceste revizii pentru a-ti acorda garantie la instalatia de gaz . Si ia in calcul si o scoatere din garantie a motorului , dealerul Dacia nu va fi foarte incantat sa gaseasca instalatia aftermarket sub capota
vasile82
Preturile astea cu costurile de intretinere mi se par enorme. La instalatia de pe logan schimbul ambelor filtre ma costa maxim 80 ron cu manopera cu tot. Am peste 100 000 km cu instalatia si nu am scimbat altceva in afara de filtre.
Dusty2010
si eu am inteles ca filtrele costa undeva in jur de 20 lei/buc.... total cu manopera undeva la 100-120 lei.
razvanamza
revizie la Agrom (cu tot cu filtre) parca 90 roni. include si verificare pe pc plus verificari etanseitate, si este centru autorizat GPL! Dacia exagereaza putin cu preturile....putin cam mult!
GL 01 NJL
Inteleg,dar nu accept GPL si in plus e mai puturoasa plus ca nu iau masina noua sa stea in fata blocului , o iau sa o folosesc ,sa ma folosesc de ea nu sa stea degeaba ca aia is bani aruncati daca o iau si merg de 2-3 ori pe luna cu ea , mai bine stau cu o dacie oarecare , de exemplu cea din semnatura smile.gif
razvanamza
nenea, vezi ca instalatiile gpl au mai evoluat fata de vremea berlinei. la un stag 200 sau 300, pierderea de putere este de sub 1KW (prin omologare), consumul cu doar 1 L mai mare decat cel pe benzina. merita din plin, mai ales la acest motoras care este cam gurmand pe duster.
GL 01 NJL
Ok,nu sunt extrem de documentat cum zici tu , nu te contrazic ! Dar daca iei o masina noua si sa-i pui jepeleu' ca zici ca e mai ieftina si ca nu faci kilometri multi nu mi se pare un lucru bun deoarece dai un amar de bani si saraca cand termini ratele de platit tabla o sa fie...


Cunosc un caz asemanator un logan 1.4 MPI din 2006 are vreo 23.000 de km si plateste un amar de bani si masina sta in fata blocului,cand o sa termine ratele la ea deja masina aia nu prea o sa arate asa de bine :|

Nu ma contrazic cu nimeni ,nu vreau sa ma cert cu nimeni suntem aici niste dacioti smile.gif nu vreau sa ne certam ca nu are rost dar merg pe principiul asta : Am luat masina noua o folosesc !
rratzoiusexos
si nu o poti folosi daca are gpl?
PaulT
QUOTE(GL 01 NJL @ 11 May 2011, 14:25)
Imi pare rau da dupa 150.000-200.000 km cu masina aia pe GPL eu nu o mai consider masina ,sincer ,in plus e puturos tare GPL-ul ,nu-s adeptul GPL-ului!
*



O masina rulata 150.000-200.000km pe gpl este cel putin la fel de masina ca cea care a mers acelasi nr de km pe benzina... Pana si la berlina mea diferenta dintre dinamica pe gpl si dinamica pe benzina este aproape zero... Asta cu conditia sa reglezi corect instalatia si sa nu obligi bietul motor sa mearga permanent cu amestec sarac, sa ai top speed de 100km/h, sa se supraincalzeasca, etc... Adica asa cum regleaza multi "meseriasi" instalatiile, ca stiu ei ca o sa ai consum mic... radmasa.gif Imi urca perfect in 5000rpm si fac autostrada fara probleme cu 120-130km/h pe gpl.. Motor de 1289cm3... Reglata de service-ul unde am montat-o abia ajungeam la 90-100km/h dupa chinuri serioase si consuma foarte mult.

QUOTE(GL 01 NJL @ 22 May 2011, 12:37)
Inteleg,dar nu accept GPL si in plus e mai puturoasa plus ca nu iau masina noua sa stea in fata blocului , o iau sa o folosesc ,sa ma folosesc de ea nu sa stea degeaba ca aia is bani aruncati daca o iau si merg de 2-3 ori pe luna cu ea , mai bine stau cu o dacie oarecare , de exemplu cea din semnatura smile.gif
*



Cu gpl ai putea folosi masina noua mult mai mult cu aceiasi bani. Sunt multe avantaje si pentru motor daca ruleaza pe gpl.
pedrovl
Polemicile sunt bune daca sunt si constructive....dar daca cineva isi inchipuie ca marii sau micii constructori de automobile nu fac macar aceleasi calcule ca si noi + inca niste milioane de alte calcule din care sa rezulte CLAR ca ORICE masina ti-ai lua diesel, gaz, benzina ai PER TOTAL ACELEASI COSTURI !!!!!! Noi ne facem ca Nu vedem, sau facem doar calcule care sa ne convina NOUA . Calcule care au rar legatura cu realitatea! Credeti ca daca o masina pe GPL ar fi mai rentabila nu ar fi si camioanele pe gpl? Credeti ca daca dieselul ar fi mai rentabil nu ar fi si avioanele diesel? Ar trebui ca fiecare sa-si calculeze in functie de NEVOI si nu in functie de ce se spune sau de ce reclame apar la televizor. Eu am testat in ani de zile si in peste 1 milion si ceva de kilometri facuti cu diferite masini tot felul de marci modele , benzinare, gpl-uri si dieseluri. Concluzia REALA este una singura ! Constructorii au grija ca ORICE ti-ai lua sa platesti la final acelasi pret !! Doar cine nu vrea sa vada anumite aspecte se imbata cu apa rece si crede ca dieselul e peste benzina sau ca daca pui gpl scutesti miliarde. Vrajeala tipic made in romania ! Toate au pretul lor.

1. diesel mai scump la achizitie, mai scump la revizii, mai scump la casco, mai pretentios la utilizare
2. benzina are consum mai mare , mai ieftin la intretinere, mai rezistent, mai putin pretentios, mai ieftin la casco
3. gpl mai mai scump la achizitie , pretentios la utilizare, nerezistent in timp, pret mic la combustibil

la un mers NORMAL nici o masina nu consuma mult. In oras un 1,6 benzina poate consuma 10 - 12, un gpl sigur peste 12, un diesel REAL in jur de 8. Pe autostrada ORICE masina la viteze mari consuma dar la 130 kmph diferentele nu sunt mai mari de 2 litri in nici un caz. Extraurban la masini cu motoare identice diferenta de consum Nu are cum sa depaseasca 2 litri . ASADAR: 2 litri diferenta intre benzina si diesel, gpl si diesel devin sesizabili financiar la PESTE 100.000 de km. Pentru Cine doreste calule REALE ii stau la dispozitie cu cateva "secrete" de achizitie !!
sorin1983
QUOTE(pedrovl @ 26 May 2011, 23:14)
3. gpl mai mai scump la achizitie , pretentios la utilizare, nerezistent in timp, pret mic la combustibil
*


poti detalia te rog? eventual cu un procent facut public, date reale, sondaje etc?
Dusty2010
QUOTE(pedrovl @ 26 May 2011, 22:14)
Polemicile sunt bune daca sunt si constructive....dar daca cineva isi inchipuie ca marii sau micii constructori de automobile nu fac macar aceleasi calcule ca si noi  + inca niste milioane de alte calcule din care sa rezulte CLAR ca ORICE masina ti-ai lua diesel, gaz, benzina ai PER TOTAL ACELEASI COSTURI !!!!!! Noi ne facem ca Nu vedem, sau facem doar calcule care sa ne convina NOUA . Calcule care au rar legatura cu realitatea! Credeti ca daca o masina pe GPL ar fi mai rentabila nu ar fi si camioanele pe gpl? Credeti ca daca dieselul ar fi mai rentabil nu ar fi si avioanele diesel? Ar trebui ca fiecare sa-si calculeze in functie de NEVOI si nu in functie de ce se spune sau de ce reclame apar la televizor. Eu am testat in ani de zile si in peste 1 milion si ceva de kilometri facuti cu diferite masini tot felul de marci modele , benzinare, gpl-uri si dieseluri. Concluzia REALA este una singura ! Constructorii au grija ca ORICE ti-ai lua sa platesti la final acelasi pret !! Doar cine nu vrea sa vada anumite aspecte se imbata cu apa rece si crede ca dieselul e peste benzina sau ca daca pui gpl scutesti miliarde. Vrajeala tipic made in romania ! Toate au pretul lor.

1. diesel mai scump la achizitie, mai scump la revizii, mai scump la casco, mai pretentios la utilizare
2. benzina are consum mai mare , mai ieftin la intretinere, mai rezistent, mai putin pretentios, mai ieftin la casco
3. gpl mai mai scump la achizitie , pretentios la utilizare, nerezistent in timp, pret mic la combustibil

la un mers NORMAL nici o masina nu consuma mult. In oras un 1,6 benzina poate consuma 10 - 12, un gpl sigur peste 12, un diesel REAL in jur de 8. Pe autostrada ORICE masina la viteze mari consuma dar la 130 kmph diferentele nu sunt mai mari de 2 litri in nici un caz. Extraurban la masini cu motoare identice  diferenta de consum Nu are cum sa depaseasca 2 litri . ASADAR: 2 litri diferenta intre benzina si diesel, gpl si diesel devin sesizabili financiar la PESTE 100.000 de km. Pentru Cine doreste calule REALE  ii stau la dispozitie cu cateva "secrete" de achizitie !!
*



eu totusi incerc sa fac o analiza cat mai corecta in legatura cu gpl-ul...
deci, instalatia pe care vreau sa o montez costa 2450 lei. la costul cu combustibilul am calculat (te rog sa ma corectezi daca gresesc) o economie de 0,2 lei/km data din consum si pret/l. asadar in aprox 12.000 km amortizez investitia in gpl.
garantia pentru instalatia gpl e de 3 ani sau 100.000 km. deci nu prea am motive sa ma ingrijorez ca voi scoate bani din buzunar in acesti 100.000 km pe care probabil ca ii voi face in 6-7 ani si posibil sa vand masina pana atunci!
reviziile la gpl costa undeva in jur de 100-120 lei cu filtre schimbate si se fac la 15.000 km.
deci, la benzinarul meu voi economisi in 50.000 km (daca ii fac in cei 3 ani de garantie a gpl-ului) aproximativ 10.000 lei din care scad investitia in gpl si 3 revizii si tot imi raman vreo 7000 lei (1700 euro) in buzunar. o fi bine, o fi rau?
daca imi luam masina diesel dadeam cu 2000 euro mai mult si mi-i scoteam tot cam in 50.000 km (din dif la consum) insa asa am la 50 k km inca 1700 euro in buzunar economie! nu am pus la socoteala reviziile si intretinerea mai scumpa la diesel!
in plus, la vanzarea masinii sigur pot sa cer cu cateva sute de euro in plus la pret fata de cel care nu are gpl pe ea, nu?
pedrovl
pe scurt ca e tarziu si intru destul de rar din lipsa de timp:

1. la achizitie cu instalatie de fabrica o masina cu gpl este cu peste 2000 de euro mai scump decat benzina (auto bild, auto motor &sport, al volante, auto plus etc)

2. pentru o exploatare CORECTA si de DURATA este indicat a se utiliza la 2-3 plinuri de gaz si 1 plin de benzina. aceasta utilizare prelungeste viata motorului dar reduce economia prevazuta si se adauga ca si cost suplimentar la costul de achizitie scazand semnificativ dar corect perioada de amortizare reala.

3. un motor care functineaza pe gpl are o viata mai scurta pentru simplu motiv ca gpl-ul este uscat iar fgunctinarea injectoarelor este neregulata, dupa cum se stie instalatia gpl are propriul sau propriile injectoare. Sigur ca cele din fabrica sunt mai fiabile si protejeaza motorul dar oricum durata de viata a unui motor cu gol este mai mica (auto bild, auto motor&sport, al volante, gente motori, auto plus, auto mondial, etc)

4. datele reale se obtin in functie de anumiti parametri. km/an, viteza de exploatare. conditii de exploatare, tip motor, loc de exploatare, etc.

5. sondaje nu cunosc

6. un calcul mic: auto benzina = 10.000 euro, auto diesel= 12.000 euro! Diferenta = 2000 euro = 8000 lei. Consum mixt/mediu benzina = 8l/100 km. Consum mixt/mediu diesel= 6l/100 de km. Diferenta = 2l/100 km. Cu 8000 de lei se pot lua cca. 1500 litri de combustibil. Cu diferenta de 2 litri se pot parcurge cca. 75.000 de km. Deci: dieselul devine rentabil dpdv al combustibilului dupa 75.000 de km. Daca adaugam o revizie de diesel mai scumpa cu cca. 150 - 200 ron mai scumpa in 75.000 = 5 revizii = cca. 1000 lei = inca aprox. 200 litri benzina. Se adauga un casco mai scump la diesel pt ca e valoarea mai mare mai rezulta niste benzina.

7. un alt calcul dar la gpl: diferentele de la diesel se pot extrapola la gpl cu diferenta ca reviziile sunt ceva mai scumpe la gpl si mai greu de facut in service-uri si la marci unde nu se prea pricep la instalatii pe gpl. Consumul la o instalatie neomologata poate fi o problema. I instalatie omologata costa mult de la 1000 de euro in sus . Gazul este aproape la jumatate dar amortizarea se calculeaza putin diferit:
Pret benzinar = 10000 euro, pret gpl original = 12 - 13000 eur
Pret asigurari = sensibil mai mare la gpl
Peformante gpl = sensibil reduse
Spatiu ocupat de gpl = posibil in concedii sa necesite utilizare de cutie deasupra = consum mult mai mare
Diferenta totala reala = peste 3000 euro
Consum benzinar mediu /mixt = 8l/100 km
Consum gpl mediu/mixt = 9 - 11 /100 km
diferenta = min 2 litri spre deosebire de diesel benzina unde repet: la mers normal este maxim 2 litri !
3000 euro = 12000 lei = aprox. 2250 l
benzina 100.000 de km = 8000 litri = 42500 lei
gpl 100.000 de km = 10.000 litri = 28500 lei + 12000 lei = 40500 lei

Teoretic gpl = mai avantajos
Real = diferenta de 2000 de lei rezultata numai din consum poate fi acoperita mult mai repede din 2-3 revizii.


- Am luat preturi aleatorii
- Am calculat 5,3 benzina si 2,85 gpl
- Am facut calcule APROXIMATIVE !!! Rog nu faceti comparatii nejustificate!
- Calcule EXACTE pot fi consultate in revistele citate sau pe internet pe site-urile de specialitate.

- EU AM FACUT DOAR O MICA INCERCARE INCERCAND SA FIU OBIECTIV SI FARA SA INCERC SA DEMONSTREZ DECAT CA ORICE AM FACE PLATIM ACELASI PRET !
Dsign
Tati, GPL-ul a crescut in ochii mei de cand si-a pus colegul Matheo pe Logan.

De ce?

1. Instalatia costa 2400lei, instalaatie moderna, cu injectoare secventiale, calculator, tot tacamul.
2. Consumul este cam cu 1-1.5l mai mare decat pe benzina
3. Performantele nu par a fi cu nimic mai prejos decat cu benzina, cel putin eu unul nu m-am simtit in nesiguranta in nici o depasire, nici ca pasager si nici ca sofer.
4. Fiabilitatea nu poate fi o problema majora, atat timp cat exista taxiuri cu cateva sute de mii de km parcurse cu GPL si cu instalaatii rudimentare, cu intretinere facuta la colt de strada.
5. Exista ulei de motor special conceput pentru motoarele cu GPL
6. La fiecare pornire, instalatia computerizata comuta automat pe benzina, pana cand motorul ajunge la o anumita temperatura, unde se face trecerea la gaz.
7. Matheo si-a redus la jumatate costurile de exploatare a masinii, in conditiile in care parcurge zilnic 100km pentru slujba. Nu are nici un interes sa imi vanda gogosi.



Sunt aspecte pe care le-am constatat personal, la o masina foarte asemanatoare cu a mea : 1.6mpi, logan preference iesit din garantie.



In ceea ce priveste fiabilitatea, avem in gasca un anume domn care are un logan ce a fost taxi, are peste 220 000 km, cu GPL, motor 1.4mpi. Are intr-adevar lipsuri la capitolul compresie, insa dupa o rectificare a cchiulasei si o curatenie in zona respectiva, se va rezolva problema. Cost maxim pentru asta: 500 lei.

Pe mine unul m-a convins chestia cu GPL. Este din punctul meu de vedere solutia ideala pentru o masina ce nu parcurge suficienti km pentru a amortiza costurile unui diesel.


Poluare? Se intreaba cineva cum se obtine curentul electric pentru un Leaf sau pt un Renault ZE?
PaulT
Normal ca gpl-ul este foarte ok si are numai avantaje(facand exceptie pierderea de spatiu datorata buteliei...). Nici macar de ulei pentru gpl nu este absolut deloc nevoie. Uleiul normal are viata mult mai usoara in cazul rularii pe gpl comparat cu benzina.. Iar dpdv financiar solutia gpl este de departe cea mai buna(costuri mult mai mici decat la diesel).

@pedrovl - Aberatia asta cu arderea uscata este de bula, sincer. Vreau sa vad si eu cum arata o ardere "umeda". Singurul responsabil de ungere intr-un motor este ULEIUL. Nu mai prelua ceea ce auzi de la toti "priceputii". Motorul care functioneaza pe gpl are viata mai lunga.
argon
QUOTE(PaulT @ 27 May 2011, 22:51)
Motorul care functioneaza pe gpl are viata mai lunga.
*



Asta-i din acelasi ciclu auzit de la 'priceputi', este o prostie. Nu stiu daca arderea e mai uscata sau nu, dar pot sa-ti spun sigur ca e mai fierbinte, scaunele de supape, si supapele de evacuare nu vor avea viata lunga ca pe benzina in nici un caz.
Dsign
QUOTE(Dsign @ 27 May 2011, 19:06)
...are peste 220 000 km, cu GPL, motor 1.4mpi. Are intr-adevar lipsuri la capitolul compresie, insa dupa o rectificare a cchiulasei si o curatenie in zona respectiva, se va rezolva problema. Cost maxim pentru asta: 500 lei...

*




adica ce palavrageam eu mai la deal...

e Dacie, da-o-n gatsii ma-sii, se gasesc piese peste tot, cu bani putini, trebuie doar sa stii sa cauti
argon
De acord, nu e greu sa schimbi niste supape, dar nu la asta m-am referit mai sus, ci la perla ca motorul tine mai mult pe GPL.
PaulT
Stai linistit ca nu e nici o perla. Probleme cu supapele apar pana si la instalatiile pentru carburatie doar daca reglajele sunt defectuoase... Ia zi, ce se intampla daca amestecul este sarac? Si in cazul gpl si in cazul benzinei? Adica modul idiot de reglaj(gatuit) practicat in RO, care genereaza si problemele de dinamica si pe cele de supape+scaune. Poate asta iti explica de ce apar problemele cu supapele. Si, pana una alta motor nu este egal cu supape... Si sa stii ca eu nu stau sa ascult nimic de la "priceputi".
megavx1
este adevarat ca arderea gpl-ului degaja mai multa caldura si se produce intr-un timp mai scurt. din aceasta cauza, motoarele venite din fabrica cu gpl au chiuloasele tratate suplimentar mai ales in zona scaunelor supapelor. de acelasi tratament beneficiaza si supapele. de aici, e usor de dedus ca un motor caruia i se monteaza gpl aftermarket, v-a fi supus unei uzuri marite. referitor la "arderea mai uscata" putem spune ca se foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante, adica gpl-ul se amesteca foarte bine cu aerul realizāndu-se un amestec carburant mai omogen si o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi. deci avem avantaje si dezavantaje.
argon
QUOTE(PaulT @ 29 May 2011, 15:25)
Stai linistit ca nu e nici o perla. Probleme cu supapele apar pana si la instalatiile pentru carburatie doar daca reglajele sunt defectuoase... Ia zi, ce se intampla daca amestecul este sarac? Si in cazul gpl si in cazul benzinei? Adica modul idiot de reglaj(gatuit) practicat in RO, care genereaza si problemele de dinamica si pe cele de supape+scaune. Poate asta iti explica de ce apar problemele cu supapele. Si, pana una alta motor nu este egal cu supape... Si sa stii ca eu nu stau sa ascult nimic de la "priceputi".
*



CUm spune si colegul mai sus, motoarele destinate GPL sunt modificate din fabrica, de exemplu, la Daewoo la Executive, supapele si scaunele de evacuare erau din stelit, un aliaj ce contine crom, tunsgen, si alte chestii mai speciale, supapele standard nu rezista prea mult, si apropos, la multe motoare nu ai ce reglaje face, tachetii sunt hidraulici, cu autoreglaj, nu ai ce regla la ei.

Si Renault a scos la un momemt dat niste supape mai speciale pentru GPL, ce contin in interior un lichid, nu mai retin amanuntele, dar aia ajuta la racirea lor.
PaulT
Ma refeream la reglajele instalatiei gpl, nu la ale motorului. In Ro e intr-adevar o mare problema in a gasi service-uri cu adevarat profesioniste pentru GPL. Stiu ca la majoritatea motoarelor noi nu ai ce regla. Si la mine sunt cu autoreglaj. biggrin.gif
asgard1955
Am facut un mic calcul, fara a tine seama de revizii a costurilor de amortizare. Atasez si fisierul xls in cazul in care vreti sa ii aduceti modificari.

Din calculele mele gpl-ul e clar cel mai avantajos. (Cu instalatie aftermarket, cu instalatie de fabrica sigur sta altfel treaba)
D-Ice
Felicitari pentru calcul asgard, deja ai spus tot in materie de eficienta GPL vs Diesel vs benzina.
Sunt perfect de acord cu PaulT, problemele date de reglajul instalatiilor GPL montate in Romania sunt date de reglajul dupa ureche sau "sa consume putin". Aceeasi treaba se intampla si la un amestec sarac de benzina, se ard supapele sau se gauresc pistoanele. Chestia cu "ungerea cu benzina" fata de arderea uscata a GPL e o tampenie cap-coada la fel ca alte legende urbane. Benzina spala filmul de ulei de pe cilindru, deci avem uzuri accelerate la pornirea la rece. Supapele la motoarele mai vechi aveau litiu la interior, acesta se topea si prin circulatia in interior, primea caldura de la taler si o ceda uleiului din rampa. La astea noi naiba stie.
P.S. In Italia un procent foarte mare de masini merg cu instalatii GPL aftermarket fara modificari la motor. Numai ca ei stiu sa regleze instalatiile ca la carte.
asgard1955
http://instalatiegpl.ro/gpl/
PaulT
QUOTE(D-Ice @ 29 May 2011, 18:54)
Felicitari pentru calcul asgard, deja ai spus tot in materie de eficienta GPL vs Diesel vs benzina.
Sunt perfect de acord cu PaulT, problemele date de reglajul instalatiilor GPL montate in Romania sunt date de reglajul dupa ureche sau "sa consume putin". Aceeasi treaba se intampla si la un amestec sarac de benzina, se ard supapele sau se gauresc pistoanele. Chestia cu "ungerea cu benzina" fata de arderea uscata a GPL e o tampenie cap-coada la fel ca alte legende urbane. Benzina spala filmul de ulei de pe cilindru, deci avem uzuri accelerate la pornirea la rece. Supapele la motoarele mai vechi aveau litiu la interior, acesta se topea si prin circulatia in interior, primea caldura de la taler si o ceda uleiului din rampa. La astea noi naiba stie.
P.S. In Italia un procent foarte mare de masini merg cu instalatii GPL aftermarket fara modificari la motor. Numai ca ei stiu sa regleze instalatiile ca la carte.
*




Exact. Pe langa faptul ca benzina spala pelicula de ulei, resturile din arderea ei (benzinei) sunt direct responsabile de contaminarea uleiului(acesta e motivul schimbarii culorii uleiului...) si de pierderea calitatilor de ungere pe care acesta le are. Tot resturile de ardere produc si depozite pe segmenti, care duc la probleme grave. In cazul gpl uleiul isi pastreaza perfect calitatile de ungere pe un parcurs mult mai mare, nemaiavand nici o sursa de contaminare. Oricine a avut masini pe gpl a putut observa ca si dupa 10-12,000km uleiul are aproape aceeasi culoare ca atunci cand a fost pus in motor. In urma arderii gpl nu raman urme de nici un fel. Nu ai depuneri niciunde in motor sau pe traiectul evacuarii. Nu ai depuneri pe segmenti... etc. In cazul masinilor noi nu e nevoie de nici o modificare la supape/scaune. Nici chiar Logan nu are ceva diferit in versiunea gpl fata de versiunea benzina. Nici la dacia berlina nu apar probleme atata timp cat nu se ruleaza cu amestec sarac... Amestec care nu aduce nici un fel de economie, ci dimpotriva. Consumul este mai mare, masina merge foarte prost, dinamica e varza(de unde si parerile multora cum ca trecerea pe caz inseamna o masina care abia se taraie..) si se distrug in timp supapele + scaunele lor. Lucru care se intampla si daca masina merge pe benzina cu amestec sarac. Mare adevar cu service-urile din Italia... si de fapt cu service-urile din orice tara civilizata unde mecanicul nu crede ca stie mai bine ce trebuie facut decat fabricantul instalatiei. Asta ma opreste si pe mine pe moment sa trec Lancerul pe gpl in RO... Uitasem ceva: recomandarea de 1 plin de benzina la 3 de gpl de care spunea pedrovl se refera nu la pastrarea in bune conditiuni a motorului ci a injectoarelor pentru benzina. Si este exagerata, masina pornind si mergand pe benzina oricum pana la incalzire. Poate un plin la 5-6 plinuri de gpl ar fi mai realist

@asgard - Foarte ok link-ul. As face o mentiune legata de calculul de acolo. Un Peugeot 1.4 hdi nu va scoate o medie de 5.5 acolo unde un 1.4 mpi va scoate 8. Mai corect ar fi un 6.5 la diesel, un 8 la benzina si un 8.8-9 la gpl.
L.E. - La fel si la Duster. Nu va scoate Duster dci medie de 5.6l/100km. Gpl este chiar ceva mai convenabil decat in calcule. biggrin.gif
razvanamza
eu in 5 luni, consum saptamanal de 70-80 de lei, plus o vacanta de cam 2000km , am amortizat deja 1300 de lei din costul instalatiei! in ritmul acesta pana la finalul anului amortizez instalatia si merg in profit!
Dusty2010
QUOTE(megavx1 @ 29 May 2011, 15:17)
este adevarat ca arderea gpl-ului degaja mai multa caldura si se produce intr-un timp mai scurt. din aceasta cauza, motoarele venite din fabrica cu gpl au chiuloasele tratate suplimentar mai ales in zona scaunelor supapelor. de acelasi tratament beneficiaza si supapele. de aici, e usor de dedus ca un motor caruia i se monteaza gpl aftermarket, v-a fi supus unei uzuri marite. referitor la "arderea mai uscata" putem spune ca se foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante, adica gpl-ul se amesteca foarte bine cu aerul realizāndu-se un amestec carburant mai omogen si o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi. deci avem avantaje si dezavantaje.
*



s-a gasit solutia si pentru aceasta problema! Flash Lube e un sistem de aditivare pentru motor care "picura" aditivul direct in cilindrii motorului si scade temperatura de ardere a gpl-ului. are si rol de lubrifiere si de scadere a temperaturii. exista 2 variante de kit: unul tip "perfuzie" care picura indiferent daca se merge pe gpl sau pe benzina (nu stie acest lucru) si unul cu microprocesor care picura doar cand merge pe gpl si chiar si atunci doar la sarcini mari cand temperatura creste peste valorile de la arderea pe benzina.
consumabilul (aditivul) are un cost de aprox 0.2 lei/litrul de gpl consumat deci daca cumperi gpl-ul cu 2.75 lei/l mai adaugi 0.2 lei si te costa 2.77 lei/l. acest aditiv la varianta ne-electronica se consuma 500 ml la 5000 km (valori aproximative). la varianta electronica consumul e mai redus atat pe gpl si e zero cand se merge pe benzina.

deci, instalatia gpl cu acest kit este imbatabila, zic eu...

eu mi-am instalat azi sistemul cu kit cu tot si pot sa spun urmatoarele:
- nu se simte diferenta de putere intre gpl si benzina sau e f. mica;
- nu se simte trecerea de pe benzina pe gpl si invers;
- consumul e putin peste cel pe benzina; in cazul meu la un drum dus mi-a consumat 9.9-10 l/100 km benzina si pe acelasi drum la intors la aceeasi viteza constanta a consumat aprox. 10.5-10.7 l/100 km gpl;
- temperatura motorului "sta" un pic mai jos (nu a trecut deloc de 4 liniute pe display-ul Dusterului) decat inainte (aici probabil e meritul Flash Lube);

cost la drumul de 100 km:
pe benzina aprox 53.5 lei
pe gpl cu aditivul Flash Lube aprox 29.1 lei

economie 24.4 lei

investitie: 2400 instalatia GPL cu rezervor toroidal de 53 l (volum util 43 l)+700 lei kit-ul electronic Flash Lube=3100 lei
rezulta amortizarea investitiei in 12700 km.
daca puneti kit-ul ne-electronic va costa doar 300 lei deci total 2700 lei amortizati in 11000 km.
daca nu folositi FL atunci va scoateti investitia de 2400 lei in 9800 km.

la 20.000 km revizia costa undeva in jur de 180 lei cu sch ambelor filtre (faza gazoasa si faza lichida) si manopera. adica dupa prima revizie avem inca 0.1 lei adaugati la litrul de gpl (calculat pe consum de 10-11 l/100 km).
oricum o rasucim, in 100.000 km facuti cu gpl economisim (pe langa amortizarea investitiei) aproximativ 20000 lei!!!
deci, ma felicit ca nu am luat Duster diesel pe care dadeam 8.200 lei in plus pe care, din consum (minus 2 litri/100 km fata de benzinar) ii amortizam in 82.000 km si pana la 100.000 mai economisesc doar maxim 1800 lei... fata de 20000 lei cu gpl!

nu mai vorbim despre intretinere si revizii la diesel vs benzina... unde mai scot o mie, doua de lei in plus in suta de mii de kilometri.
klaus
QUOTE(Dusty2010 @ 30 May 2011, 23:41)
Flash Lube e un sistem de aditivare pentru motor care "picura" aditivul direct in cilindrii motorului
Asta e o vrajeala de marketing, nicidecum nu picura "direct in cilindri", ci de fapt disperseaza in admisie. Asta cu picuratul direct in cilindrii e de spus la cetateni care nu gandesc cu propriul cap.
QUOTE(Dusty2010 @ 30 May 2011, 23:41)
nu mai vorbim despre intretinere si revizii la diesel vs benzina... unde mai scot o mie, doua de lei in plus in suta de mii de kilometri.
*

Ei bine, folosind argumentarea ta (foarte de marketing de altfel) aceasta cheltuiala suplimentara pe care o invoci este mai mica decat aia data de sistemul la care faci referinta. Pe consumurile date de tine, cu costul GPL-ului, la 100.000 km vine o cheltuiala suplimentara pe km de vreo 0,18 lei din reviziile de diesel, mai mica decat cea de 0,2 lei presupusa de sistemul de aditivare.

Asta doar asa, ca metoda de manipulare observabila, cand ne convine facem calcule, cand nu spunem doar cifre mari.
Dusty2010
QUOTE(klaus @ 30 May 2011, 23:15)
Asta e o vrajeala de marketing, nicidecum nu picura "direct in cilindri", ci de fapt disperseaza in admisie. Asta cu picuratul direct in cilindrii e de spus la cetateni care nu gandesc cu propriul cap.

Ei bine, folosind argumentarea ta (foarte de marketing de altfel) aceasta cheltuiala suplimentara pe care o invoci este mai mica decat aia data de sistemul la care faci referinta. Pe consumurile date de tine, cu costul GPL-ului, la 100.000 km vine o cheltuiala suplimentara pe km de vreo 0,18 lei din reviziile de diesel, mai mica decat cea de 0,2 lei presupusa de sistemul de aditivare.

Asta doar asa, ca metoda de manipulare observabila, cand ne convine facem calcule, cand nu spunem doar cifre mari.
*


klaus, sa stii ca nici nu vand si nici nu promovez produsele despre care vorbesc. eu activez in cu totul alt domeniu. doresc doar sa impartasesc (ca doar de aceea se numeste forum!) si altora parerile mele.... nu or fi ele cele mai "profi" dar astea sunt! ce ar fi daca pe forumuri ar intra numai specialisti? cred ca ar fi o plictiseala.. smile.gif

in legatura cu calculele, in primul rand ca nu e vorba de 0,2 lei pe km ci pe litru de gpl.

in al doilea rand, la gpl am prins deja in calcule acei 0,2 lei cu aditivul (daca citesti atent in textul meu) iar costurile de intretinere (revizii, filtre, uliuri etc) nu le-am prins nici la benzinar si nici la diesel insa cred ca diferenta de o mie doua de lei intre cele 2 tipuri de intretinere este valabila in 100 mii de km...
klaus
Da, trebuie sa recunosc faptul ca m-am exprimat absolut deficitar si gresit, una am calculat si alta am zis.
Sa o iau altfel, mai clar comparativ:
10,7 l/100 km consum gpl (eu consider optimist, dar luam valoarea asta). 0,2 lei/l de GPL => la 100.000km revine 2.140 lei in plus numai din aditiv.
Deci nici o economie la GPL fata de motorina in 100.000 km, pe valorile furnizate de tine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.