Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei motor innegrit...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
KoKaine
Salut, saptamana trecuta am facut schimbul cu un ulei sintetic Castrol 5W40, citind pe aici ca este bun, iar dupa numai ~50 de km s-a innegrit in asa fel ca daca l-as varsa intr-un borcan nu s-ar vedea nimic prin el. Filtrul este de uzina si sincer sa fiu nu mi se pare foarte stralucit. Specific faptul ca masina este pe benzina. Este normal sa se intample asa ceva, ca uleiul anterior, Elf 10W40 nu a facut asa, s-a innegrit dupa cateva mii de km, are cineva idee care este cauza, sau a mai patit cineva asa, sau sunt singurul.

PS: Imi cer scuze daca s-a mai discutat pe aici despre asa ceva, cu toate ca am cautat si nu am gasit nimic asemanator, nici aici nici in alta parte.

O zi buna.
C a t a l i n
E normal ca un ulei bun să își schimbe rapid culoarea dacă e pus după un ulei prost. Practic Elf-ul anterior avea componenta de detergent foarte proastă, nu acționa pentru a curăța motorul. Castrol-ul a făcut asta. La următorul schimb schimbarea la culoare va fi mai lentă.

hhd_0
QUOTE(C a t a l i n @ 13 May 2011, 17:29)
E normal ca un ulei bun să își schimbe rapid culoarea dacă e pus după un ulei prost. Practic Elf-ul anterior avea componenta de detergent foarte proastă, nu acționa pentru a curăța motorul. Castrol-ul a făcut asta. La următorul schimb schimbarea la culoare va fi mai lentă.
*




Sustin ideea ta @catalin . Un ulei bun "trage" imediat impuritatile din motor ! Exact asa am patit si eu cand am trecut de la elf la castrol 10W40 semisintetic ! Sustin castrol magnatec !
KoKaine
Ok, multumesc pentru raspunsul rapid, m-am linistit acum, adevarul este ca uleiul anterior l-am schimbat dupa ~9500 km. Inca o chestie care mi-a atras atentie: am dat putin ulei jos ca sa vad "live" care e treaba si in razele soarelui am vazut in ulei niste particule care aratau precum arata vopseaua metalizata vazuta de aproape. Asa sa fie uleiul sau alea erau de prin motor, intreb doar de curiozitate. Stima.
CGDBZ
Ai folosit cumva aditivi pentru ulei ?
KoKaine
QUOTE(CGDBZ @ 13 May 2011, 19:12)
Ai folosit cumva aditivi pentru ulei ?
*



Nu
CGDBZ
Astfel de particole in ulei mai apar la motoare ce s-a folosit aditiv .
sorin1983
era span...
marius80_eugen
"Span" ramane numai in primii 30.000 km , apoi nu mai are de ce sa existe in motor . Apoi aceste bucati mici raman ori in filtrul de ulei , ori pe busonul de la baia de ulei , care are si rol de captare a lor ( daca este magnetic ) .
sorin1983
asta crezi tu... mai ales cu filtre ieftine. si cate busoane or mai fi magnetice?
djasu82
uleiul bun se inegreste de la altu folosit inainte avand proprietati mai slab calitativ , asa am patit si eu acum 5 ani dupa ce am dat jos elful si am pus castrol maganatec 10w40 , dupa aceea s-a inegrit lent pe la 6k km.
Parerea mea castolul isi face treaba foarte bine .
CrysMM
Dupa parerea mea Castrol este un ulei de slaba calitate. Motorul meu avea zomote ciudate atat la ralanti cat si in mers. Sa nu mai zic de culbutori, ii reglam degeaba, tot tacaneau dupa 2 zile.

De ~ 40.000 km folosesc Liqui Moly. Nu mai tacane nimic, motorul toarce frumos. Chiar am ramas surprins, la primul schimb cu acest ulei, dupa 20 km, culbutorii au tacut.
Ciponnescus
Ca tot e vb de ulei am facut si eu cu albastra mea 100.000 km si ma gandesc sa ii pun alt ulei. Pana acum a mers numai cu elf 5w40 si filtru mann. ar fii binevenita o recomandare.Eu am fost si sunt destul de multumit de uleiul asta mai ales ca il schimb cam la 8000 km......de fapt cand incep sa tacane culbutorii.
marius80_eugen
asta e un topic din Diverse . Daca vrei alte sfaturi , cauta la topicul de piese auto .
uragan
Eu de cand am luat masina i-am facut aproximativ 5 schimburi de ulei pana in prezent , schimburile le-am facut la aproximativ 10.000 km si am folosit numai Elf Competition ST 10W40 , totusi motorul mi se pare putin cam zgomotos cu toate ca i-am reglat tachetii o data , alte recomandari in afara de Castrol ?
patb
QUOTE(CGDBZ @ 13 May 2011, 22:40)
Astfel de particole in ulei mai apar la motoare ce s-a folosit aditiv .
*



LolLolLo.gif Lasa-te de meserie amice LolLolLo.gif

Spanul e de la pistonul cara mananca din cilindru. Motorul e pe duca. Uleiul se inegreste repede de la contaminarea cu amestecul aer/benzina din cauza uzurii excesive. Se pot pune magneti de la harddisk pe filtru dar asta doar lungeste agonia. Trebuia schimbat uleiul mai des decat zice producatorul si chiar folosit un aditiv bun. Personal sunt fan Aral 5W-40 schimbat la 6 luni si odata la 2 ani, DuraLube.
alprazolam_2002
,,KoKaine,, Data viitoare cand schimbi uleiul pune mai intai o solutie de spalat motorul in uleiul vechi o lasi 10 min la relanti.. scoti busonul de golire,filtrul de ulei si busonul de umplere o lasi vreo 6 ore sa se scurga bine tot uleiul.Dupa ce ai schimbat filtrul de ulei torni doar 1 litru de ulei nou pornesti si mergi vreo 50 de metri ca sa curete bine..apoi torni uleiul nou..eu asa fac de aproximativ 10 ani la diverse masini.daca motorul e o.k. dupa 4-5 mii de km trebuie sa fie deschis la culoare..stima !
para06
daca pui ulei elf , o sa fie curat si dupa 10.000km

O sa pun castrol la schimbu viitor ca elfu asta e panarama



si ca sa stii si tu uleiul trebuie sa se inegreasca nu sa ramana deschis la culoare
cosmin_2300
QUOTE(alprazolam_2002 @ 18 Jul 2011, 11:35)
torni doar 1 litru de ulei nou pornesti si mergi vreo 50 de metri ca sa curete bine..apoi torni uleiul nou..
*


Cum mă să torni doar 1 litru?! blink.gif
Plus că dacă nu scoți litrul ăla de ulei din motor, de ce nu-l pui pe tot? Că tot aia e!
Ai șanse să calezi motorul cu doar 1 litru de ulei!
hhd_0
Intr-adevar uleiul castrol se innegreste mai repede si motorul este mai zgomotos . Nu ma deranjeaza atata timp cat isi face treaba ( cred eu ) .

O idee buna mi s-a parut cea cu magnetii pe filtru ulei , dar cum isi fac treaba nu ai cum sa vezi decat daca tai filtrul dupa ce il schimbi. Nu stiu exact din ce material sunt facute pistoanele/cilindrii , dar daca este aliaj sau aluminiu ( ceea ce nu prea cred ) magnetii nu vor avea nici un rost.

La oltcit , busonul de eveacuare ulei era magnetizat. Mereu gaseam pilitura de fier .
$$ilvviu
Se innegreste mai repede pt ca se arde.
Cat despre sfaturile lui alprazolam_2002...... probabil are un service si vrea clienti.
para06
se inegreste mai repede pentru ca are in compozitie grafit si proprietati de curatare bune . asa mi-a zis mecanicu meu rolleyes.gif
djasu82
si e super ok castrolul la mine dupa 10.000 de km era maroniu spre negru .
Castrol magnatec 10w40 am de 4 ani si e super ok.
YRX
Uleiul vechi a fost scurs bine? Ca daca l-a schimbat vreun Gigel pe repede inainte si-a batut joc de sinteticul tau.
In 5o de km nici un ulei nu se inegreste.
$$ilvviu
Ba da... ala cu grafit.
Daca dupa 10k km e maroniu inseamna ca ai nimerit un ulei bun. Din pacate poti avea ghinionul sa cumperi Floriol in bidon de Castrol.
alprazolam_2002
salut ! $$ilvviu,nu am niciun service si nici nu caut clienti...i-am dat colegului un sfat,am voie? iar cu 1litru de ulei in motor nu calezi niciodata motorul in 50 de metri..vorbesc din proprie experienta Cosmine...

19 Jul 2011, 10:27:
mi-am dat seama abia acum de greseala...scuzati...am uitat sa precizez ca se da drumul si la acel litru de ulei care are rolul de clatire..
djasu82
eu am cumparat din magazinele de la dacia pentru dacie la cele straine de la magazinele cu specific...
alprazolam_2002
serios?
florin555

Salut,

Am prins Mobil 5-30 sintetic la 88 ron.Merge la sn-urile noastre?
BoomPunk
Daca e 88 ron bidonul de 4l,posibil sa fie de la bunica sau alta marca din asta de traditie...
florin555

de la Selgros

20 Jul 2011, 00:35:
este ok sa il folosesc
privacy_lucian
QUOTE(alprazolam_2002 @ 18 Jul 2011, 11:35)
,,KoKaine,, Data viitoare cand schimbi uleiul pune mai intai o solutie de spalat motorul in uleiul vechi o lasi 10 min la relanti.. scoti busonul de golire,filtrul de ulei si busonul de umplere o lasi vreo 6 ore sa se scurga bine tot uleiul.Dupa ce ai schimbat filtrul de ulei torni doar 1 litru de ulei nou pornesti si mergi vreo 50 de metri ca sa curete bine..apoi torni uleiul nou..eu asa fac de aproximativ 10 ani la diverse masini.daca motorul e o.k. dupa 4-5 mii de km trebuie sa fie deschis la culoare..stima !
*


in momentul in care lasi sa isi faca treaba impreuna cu vechiul ulei acea solutie de curatare, nu trebuie pornit motorul vreun pic ca sa intre peste tot lichidul de curatare si abia apoi sa las 6 ore sa se scurga tot uleiul, urmat de pasii pe care i-ai descris mai sus?
maru
"nu dati banii pe prostii / faceti poze la copii" - cam asa ar suna si ideea mea
de ce bagati voi de`a lungu` timpului zeci de mii de lei pe uleiuri scumpe si aditivi ? cat credeti ca vor rezista solenzele voastre ? (aici ma refer in special la tabla) peste cativa ani le veti duce la remat sa va luati altceva nou si banii vostri investiti unde vor fi ? la fier vechi ! daca vreti sa le tineti la fel ca cei care au acele dacii 1300 superbe (pentru care am o mare stima si respect pentru munca depusa la intretinerea lor) atunci ar fi de inteles investitiile voastre pentru un viitor indelungat si costisitor

am vazut dacia si renault care au sarit lejer de 4oo.ooo km folosind ulei prescris de fabricant (dacia oil respectiv elf - 10w40)
nec100
uleiurile au puternic detergenti de curatire. Acuma depinde si ce uleiuri puneti.
Daca n-aveti bani de uleiuri mai bune, Cepsa 10w40 sau Best Oil 10w40 sunt cea mai ok alegere

Pentru ca sa curatati de uleiul vechi cel mai bine scurgi uleiul din motor, pui motorina si lasi cu motoru pornit la relanti pana ajunge la 50 grade. Dupa care scoti motorina si pui uleiul nou.
nikuniku
nec100 buna ideea asta cu motorina in loc de ulei,si lasat sa ajunga la 50*,am sa le spun dusmanilor mei sa-si curete asa motoru
de unde naiba scoateti tot felu de ,,,,perle,,,mai puneti si voi mana pe ceva documentatie, si nu mai spuneti pe forum tot felu de prostii ca sunt unii(mai fraieri)care le iau de bune si distruge motoru
nec100
Nu e adevarat deloc ce relatezi
Culmea la cineva cu probleme, am revitalizat o cutie de viteze spaland-o pe interior cu motorina, suita masina pe capre si schimbat vitezele in toate treptele dupa care dat jos motorina si pus uleiul nou.
Pentru cine e mai catolic decat papa, poate spala motoru folosind 1 litru de ulei cel mai ieftin + motorina pana la nivelul maxim. Tot asa , la relanti de cand e motoru rece pana cand ajunge apa la 50 grade.
nikuniku
nu confunda cutia de viteze cu motoru,au temperaturi de lucru diferite,la fel si sistemu de ungere
cristi.r
Userul asta ar trebui banat pentru astfel de sfaturi. Poate il asculta naiba cineva de pe aici si isi "curata" definitiv motorul.

nec100, si cam cum s-a revitalizat cutia de viteze spaland-o cu motorina ? Ce simptome prezenta cutia aia de era defecta ?
maru
stie el ceva despre spalarea cu motorina a motorului... aceasta metoda se folosea la motoarele diesel clasice (tractoare,combine etc) care functionau la turatii joase si se proceda astfel : la un tractor u650 se golea baia de ulei,se punea busonul, se baga o galeata de motorina, se pornea tractorul si se lasa sa functioneze la relanti cam 5 minute (becul de la sonda de ulei cam palpaia) apoi se golea baia de ulei,se punea busonul, se schimba filtru de ulei cu unul nou apoi se baga ulei in motor (18l)

NU recomand a se proceda astfel la autoturisme !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.