Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu mai pot sa o reglez
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
08_skk
salutare tuturor!!
sper sa nu imi sara nimeni in cap ca am mai deschis un topic pe tema asta.
functia"SEARCH"imi e binecunoscuta si o folosesc cu succes de vreo 2-3 ani de zile,din nefericire nu si de data asta sad.gif
detin o dacie 1310 '87 carburatie motor 1.3
Datele problemei: acum 2 sapt. am sesizat un mers neregulat al motorului la relanti,cu intreruperi dese,si pocnituri la evacuare
daca tot a venit caldura mi-am zis sa ma ocup mai in amanunt de ea asa ca am actionat urmatoarele:
-desfundat tur-retur conducte benzina
-curatat+schimbat garnituri pompa benzina
-verificat nivel CNC,desfundat jiglere+curatat filtre
-schimbat furtunul cu diuza care duce in galerie
-verificat vaacum(avans),furtun servofrana
cum nu am rezolvat nimic facand cele de mai sus am trecut la curatarea carburatorului cu asa zisa "ciorba"respectand instructiunile colegilor forumisti(demontat jiglere,garnituri,suflare imediata cu aer comprimat) Dupa montarea la loc a carb. cu garnituri noi urmand intocmai ordinea demontarii problema persista.in ideea ca nu s-a curatat cum trebuie a urmat o noua spalare cu decarburol de data aceasta(tinut cam 2 ore)procedand ca si mai sus+montat
-acuma face f.urat la relanti,aproape ca nici nu sta deloc.Am observat ca daca desfiletez jiglerul de relanti(orizontal)motorul merge mult mai rotund insa mai turat(aprox 1200rpm) La accelerare usoara(pe loc cat si in sarcina) pana in 1600rpm tremura,dupa aceea urca frumos.Daca o acclr. brusc nu are nici o problm.(la liber)
-concluzia e ca nu imi sta la relanti decat cu saiba la jigler si la vreo 1200rpm
-din reglajele carb nu pot sa-i mai fac nimic,clapeta de acc. numai cat se sprijina pe parghie,surubul de amestec e la turatia optima
-am incercat cu 3 jiglere de relanti si noi si vechi,am montat pana si alt carburator de pe masina functionala fara rezultat
-chiar si cu gaura jiglerului putin marita tot asa face,am pus si alta diuza in furtunul care pleaca din T =la fel
-urmatoarele piese sunt relativ noi(aprox 6-700 km):platina+condensator+capac delcou bosch,fise tesla,bobina nemteasca,bujii brisk!
Nu cred sa fie afectata vreo supapa sau ceva de prin motor,trage bine ,are putere,nu intrerupe in sarcina.
Ce vreau eu sa stiu e cum as putea remedia problema cu "relantii" si ce ar fi de facut ca sa mearga bine fara nenorocita de saiba la jigler+cred ca e dat amestecu peste cap wacko.gif
pentru cei pe care i-am plictisit cu atatea randuri,scuzele de rigoare!!
In speranta ca voi primi un raspuns,Multumesc anticipat!!!
nikuniku
zici ca ai incercat si cu alt carburator si face la fel,cu alt delco ai incercat? ar mai fi de facut un reglaj de tacheti si o verificare la distributie,sa fie totul ca la carte,poate fi sarita un dinte ,din cauza uzurii patinei intinzatoare
08_skk
delcoul care-l am functioneaza f bine.La tacheti si distributie nu m-am gandit,desi nu cred sa fie de acolo.pe mine ma nedumireste faptul ca atunci cand desfiletez jiglerul de relanti motorul isi revine...
nikuniku
atunci,chiar daca ai facut,,ciorba,,de carburator tot nu sa desfundat total
cam cati km are motoru?
08_skk
nu stiu cati km are motoru,cand am luat masina(de 2 ani)mergea f bine. eu mereu schimb ulei+filtru cam la 5-6000km max. am mereu grija sa se incalzeasca inainte sa o turez mai tare,presiunea e buna
ar fi posibil sa traga aer fals pe sub talpa carb. incat sa se manifeste in halul asta???daca astup cu mana capacu ar trebui sa moara motoru instantaneu sau dupa 2-4 sec??
nikuniku
da poate fi talpa carburatorului deformata,verificarea se face pe un geam si cu in set de lere,repararea lui se face tot pe geam dar slefuit cu smirghel cu granulatie mica,atentie sa nu spargi geamu sa te tai la degete
si inlocuiesti toate garniturile de etensare,ar fi bine so inlocuiesti si pe cea dinte galerie si chiuloasa
STORMTROOPER
Verifica furtunul cu duza si verifica daca furtunul de la servo-frina mai este intr-o singura bucata, inclusiv supapa sa nu fie crapate/sparte.
08_skk
QUOTE(STORMTROOPER @ 21 May 2011, 13:00)
Verifica furtunul cu duza si verifica daca furtunul de la servo-frina mai este intr-o singura bucata, inclusiv supapa sa nu fie crapate/sparte.
*


le-am verificat si pe astea si sunt ok..
mihai7575
QUOTE(08_skk @ 21 May 2011, 15:04)
le-am verificat si pe astea si sunt ok..
*




Mai verifica si daca e infundat stutul de aluminiu,de sub carburator,acolo unde intra furtunul cu diuza,.
te salut. smile.gif
Paulorossi
08_skk,tie nu-ti sta la relanti deoarece amestecul nu e bun la relanti sau iti trage aer fals.
Incepem cu amestecul prost.Se poate sa fi reglat relantiul prost.De unde stii tu ca surubul de amestec e reglat optim daca tie nu-ti sta masina la relanti?In mod normal daca ai pus saiba la jiclerul de relanti inseamna ca ai marit debitul de benzina la relanti.Ca sa-l reglezi relantiu (cu saiba pusa la jicler)mai poti stange usor din jiclerul de amestec reducand debitul mersul la relanti.In conditii normale daca totul ar fi ok atunci ai putea obtine o turatie.Reducand asfel debitul din jiclerul de amestec si cu saiba pusa la jiclerul de relanti,ti-ar ramane mai mult benzen pt progresiune,deci la o accelerare usoara masina ar trebui sa mearga mai bine cu conditia sa ai acele gauri de progresiune desfundate.Ai verificat acest lucru?La accelerare brusca iti merge bine ca ai debit suficient de benzen dat de ciocu de papagal.Dupa ce ai curatat carburatorul ai suflat cu aer comprimat verificand toate traseele lui?Nivelul in carburator unde e?Jiclerele sper ca sunt cele originale,daca nu alta distractie.Eu cred ca ai prea mult aer la relanti,de aceea ai nevoie de mai mult benzen la relanti si de aici turatia crescuta .Asta nu poate fi decat din doua motive:
-diuza de pe furtun are gaura prea mare.Incearca sa astupi cu degetul lasand doar o mica fanta furtunul ce intra in galerie.Trebuie sa-l acoperi aproape pe tot.Asa vei vedea daca motorul isi revine
-iti trage aer fals,pe la servo,capsula vacuumatica,ori pe sub carbelitor.Pe la servo poti verifica strangulant cu un patent furtunul ce pleaca din motor,asa elimini tot traseul si iti dai seama daca e bun sau nu.Daca iti trage pe sub carburator poti verifica pulverizand cu un spray in zona garniturilor,ar trebui sa se schimbe mersul motorului.Poti astupa cu degetul si orificiul care duce la capsula vacuumatica sa vezi efectul.
Faptul ca tu ai schimbat mai multe jiclere de relanti si ai acceasi situatie confirma cele spuse mai sus.
Revenind insa la problema ta initiala:aveai rateuri pe evacuare,lucru care denota ori proasta functionare a sistemului de aprindere,avans dereglat,reglaje proaste supape,ma face sa cred ca ai si alte probleme.
Verifica initial ce am sugerat mai sus si revino cu detalii.
Succes!
GL 01 NJL
Verifica servo , de cand o ai ? Sigur e buna ? Aveam cam aceleasi probleme si nu era buna serva !
08_skk
salutare din nou!!
astazi,avand ceva timp liber la dispozitie,m-am pus ps treaba:
-am strangulat furtunul de la servo,nu s-a modificat nimic din mersul motorului(ar trebui???)
-curatat bujii,platina reglata(cu lera la 0.4),avans la semn,verificat fise,capac delcou,in fine,tot ce tine de aprindere
-duza din furtunu care intra sub carb am inlocuit-o cu una mai mica
ce am observat e ca atunci cand astup cu mana furtunu in cauza nu se intampla nimic desi ar trebui sa moara motorul,nu??
-am dedus deci ca trage aer fals pe sub carb asa ca l-am demontat si l-am luat la smirghel pe dedesubt(talpa)incercand sa-l aduc cat mai aproape de planietate
-dupa operatiunea respectiva a urmat montarea la loc de aceasta data cu silicon intre garnituri aplicat cu grija sa nu intre in gaurelele din talpa
-Asadar dau sa pornesc masina si.........surpriza.......
acuma nu merge nici cat inainte,nu sta pornita mai mult de 3-5sec maxim,
am incercat cu socu tras,am desfiletat putin jiglerul de relanti cum faceam inainte,am incercat cu surubul de amestec,fara rezultat
masina porneste dar nu sta la relanti si nici turata,nu vrea nici in ruptul capului.......
aveti vreo idee???? wacko.gif ms.
diabolix
hai frate am 16 ani si deja am desfacut carburatoru si delocul cu totu si bujii si tot si i-am dat de cap barim carburatoru l-am curatat cu decarburol si logic ca a fost desfacut de tot cheama un mecanic ceva daca nu ai avut deaface cu asa ceva blink.gif

Curata bine carburatoru asta este principala ta problema daca porneste asta insemnand sa aiba scanteie ceea ce cred ca nu ii lipseste atunci trebuie sa porneasca oricum ar fi dat delocoul
Paulorossi
08_skk,in mod normal cand astupi furtunul de la galerie cu degetul motorul trebuie sa se opreasca.Iti mai poate treage aer fals pe la capsula vacuumatica sau pe la galeria de admisie,e posibil sa nu fie etansa.Furtunul de la capsula il poti scoate si astupa orificiul cu degetul.De accea nu sta la relanti ca iti trage aer fals.
Verifica astea.
08_skk
revin cu detalii biggrin.gif
dupa cum spuneam masina porneste dar se opreste dupa cateva secunde asa ca m-am gandit ca problema poate fi din alimentare(merge doar cu benzina din carburator).Desfac capacul carbu-lui si constat ca nivelul era cu mult sub jigleoare..
-nivelul e reglat la 7-13 (in pozitie verticala,garnitura pusa),l-am mai ridicat putin si sta ceva mai mult pornita dupa care tot moare.Cand ma uit din nou la carb nivelul tot sub jigleoare era-deci nu mai baga benzina
-cu motorul oprit dau la cama(pompa) pana cand nu se mai aude sunetul specific,iau jos capacul si nivelul e la baza planului inclinat,desi plutitorul e reglat la 7-13mm.pompa e buna scoate benzina pe furtun,corpul superior carb nu e infundat
Totusi care ar fi cel mai bun CNC pana la urma ca nu prea m-am lamurit de pe forum;cel milimetric sau cel de pe planu inclinat din carb. ms.
ghitza
la jumatatea planului inclinat e cel mai bun nivel in CNC
Paulorossi
Ia uite ce spuneam mai sus sa verfici:
QUOTE(Paulorossi @ 22 May 2011, 11:30)
08_skk,tie nu-ti sta la relanti deoarece amestecul nu e bun la relanti sau iti trage aer fals.
Incepem cu amestecul prost.Se poate sa fi reglat relantiul prost.De unde stii tu ca surubul de amestec e reglat optim daca tie nu-ti sta masina la relanti?In mod normal daca ai pus saiba la jiclerul de relanti inseamna ca ai marit debitul de benzina la relanti.Ca sa-l reglezi relantiu (cu saiba pusa la jicler)mai poti stange usor din jiclerul de amestec reducand debitul mersul la relanti.In conditii normale daca totul ar fi ok atunci ai putea obtine o turatie.Reducand asfel debitul din jiclerul de amestec si cu saiba pusa la jiclerul de relanti,ti-ar ramane mai mult benzen pt progresiune,deci la o accelerare usoara masina ar trebui sa mearga mai bine cu conditia sa ai acele gauri de progresiune desfundate.Ai verificat acest lucru?La accelerare brusca iti merge bine ca ai debit suficient de benzen dat de ciocu de papagal.Dupa ce ai curatat carburatorul ai suflat cu aer comprimat verificand toate traseele lui?Nivelul in carburator unde e?Jiclerele sper ca sunt cele originale,daca nu alta distractie.Eu cred ca ai prea mult aer la relanti,de aceea ai nevoie de mai mult benzen la relanti si de aici turatia crescuta .Asta nu poate fi decat din doua motive:
-diuza de pe furtun are gaura prea mare.Incearca sa astupi cu degetul lasand doar o mica fanta furtunul ce intra in galerie.Trebuie sa-l acoperi aproape pe tot.Asa vei vedea daca motorul isi revine
-iti trage aer fals,pe la servo,capsula vacuumatica,ori pe sub carbelitor.Pe la servo poti verifica strangulant cu un patent furtunul ce pleaca din motor,asa elimini tot traseul si iti dai seama daca e bun sau nu.Daca iti trage pe sub carburator poti verifica pulverizand cu un spray in zona garniturilor,ar trebui sa se schimbe mersul motorului.Poti astupa cu degetul si orificiul care duce la capsula vacuumatica sa vezi efectul.
Faptul ca tu ai schimbat mai multe jiclere de relanti si ai acceasi situatie confirma cele spuse mai sus.
Revenind insa la problema ta initiala:aveai rateuri pe evacuare,lucru care denota ori proasta functionare a sistemului de aprindere,avans dereglat,reglaje proaste supape,ma face sa cred ca ai si alte probleme.
Verifica initial ce am sugerat mai sus si revino cu detalii.
Succes!
*


Ca tot ai umblat pe acolo cum n-ai putut observa asta?Ia explica-mi tu mie cum e posibil sa n-ai benzina si totusi masina sa nu mearga decat turata la relanti?
Era o vorba:ca sa mearga prima data verifici daca e pus stecherul in priza wink.gif
08_skk
QUOTE(Paulorossi @ 26 May 2011, 22:18)
Ia uite ce spuneam mai sus sa verfici:

Ca tot ai umblat pe acolo cum n-ai putut observa asta?Ia explica-mi tu mie cum e posibil sa n-ai benzina si totusi masina sa nu mearga decat turata la relanti?
Era o vorba:ca sa mearga prima data verifici daca e pus stecherul in priza  wink.gif
*


problema cu nivelul a aparut acuma,cel putin asa cred e din cauza nivelului
si inainte il aveam reglat la 7-13mm si mergea f bine fara intreruperi si nivelul era peste jigleoare(cam de 3 ani folosesc metoda asta si nu am avut nici cea mai mica problema);acuma cu acelasi reglaj dupa cateva sec de mers se opreste si scade nivelul sub.Cuiul poantou si plutitorul sunt in regula.
o sa mai verific alimentarea,nu stiu exact cam ce debit ar trebui sa aiba pompa,ma gandesc sa nu asigure benz suficienta desi nu vad cum ar putea sa se duca asa..mai ales ca mergea brici!!parca au intrat toti dracii in ea acuma deodata smile.gif))
lucrurile astea au fost verificate si inainte si erau OK,nu aveam cum sa le omit pt ca le-am mai facut de ''n'' ori cu succes de fiecare data(datorita forumului)
deci am totusi ceva notiuni de mecanica(poate nu las impresia)nu de putine ori mi-am bagat nasul sub capota pt a aduce imbunatatiri,doar ca de data aceasta au venit toate belelele la pachet si pt prima oara nu stiam ce sa-i mai fac,de aceea am cerut ajutor pe forum
ms pt sfaturi wink.gif
Club12TRS
Daca esti din Bucuresti, da un semn si ti-o fac.
P-A-C-O
cu scaunu' la supape cum stai?
08_skk
QUOTE(Club12TRS @ 28 May 2011, 06:00)
Daca esti din Bucuresti, da un semn si ti-o fac.
*


ms pt initiativa...sunt din cj

QUOTE(Logan_Stepway @ 28 May 2011, 06:38)
cu scaunu' la supape cum stai?
*


nu stiu,cred ca pana la urma o sa o duc la cineva mai avizat sa se ocupe in amanunt de ea dry.gif
STORMTROOPER
Verifica T-ul de plastic situat la carburator care asigura recircularea gaezlor din carter. Eu il aveam pe ala fisurat, si tragea aer la greu. Nu reuseam sa reglez relantiul si la o accelerare mai brusc dadea in nas.
mihai7575
@08-skk........ai reusit sa vezi daca stutul de AL de sub carburator,e infundat sau nu? smile.gif
08_skk
QUOTE(STORMTROOPER @ 28 May 2011, 21:55)
Verifica T-ul de plastic situat la carburator care asigura recircularea gaezlor din carter. Eu il aveam pe ala fisurat, si tragea aer la greu. Nu reuseam sa reglez relantiul si la o accelerare mai brusc dadea in nas.
*


t-ul e nou

QUOTE(mihai7575 @ 29 May 2011, 08:35)
@08-skk........ai reusit sa vezi daca stutul de AL de sub carburator,e infundat sau nu? smile.gif
*


am verificat,nu infundat
Paulorossi
Mai intai te ocupi de nivelul in CNC sa fie constant.Poate fi pompa obosita sau filtrele de benzen mizerabile.Daca ai debit de benzina atunci ori ai plutitorul spart ori reglajul e prea jos.In cazul tau problema e lipsa debitului cred.Dupa aceea ai verificat ce am sugerat mai jos?
QUOTE(Paulorossi @ 26 May 2011, 12:37)
08_skk,in mod normal cand astupi furtunul de la galerie cu degetul motorul trebuie sa se opreasca.Iti mai poate treage aer fals pe la capsula vacuumatica sau pe la galeria de admisie,e posibil sa nu fie etansa.Furtunul de la capsula il poti scoate si astupa orificiul cu degetul.De accea nu sta la relanti ca iti trage aer fals.
Verifica astea.
*


08_skk
salutare,scuze ca nu am mai scris nimic de mult,am fost foarte ocupat biggrin.gif
intre timp,am rezolvat problema,era garnitura de galerie crepata,am schimbat-o si gata,si-a revenit smile.gif
multumesc tuturor!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.