Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Indicatorul de temperatura trece pe rosu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
B_KMP
O chestie ciudata cu indicatorul de la temperatura apei. Arata o temperatura cu atat mai mare cu cat sunt mai multi consumatori conectati. Daca merge aeroterma+stregatoare+faruri trece acul urca pe zona rosie. Oricum urca dar mai putin daca aprind farurile de exemplu, sau apas frana. Pana acum nu facea asa. Care sa fie problema?
cipri19
Exact asa face si la mine. eu zic ca is defecte ceasurile... adica nu defecte de tot, da' cred ca is pe duca. cat de veche e masina?
incubus
Ori ai vreun contact "parazit" intre niste fire pe undeva (desi nu prea vad unde...), ori indicatorul e prea dependent de tensiunea din instalatie... Noaptea, cu farurile aprinse, se simte ca ar varia simtitor luminozitatea lor cand bagi consumatori suplimentari ? Daca variaza, dar in limite normale, cred ca e dus indicatorul de temperatura...ala are o infasurare care e alimentata la baterie, si care are rolul unui electromagnet; daca are scurt in infasurare, e posibil - cred - ca indicatia lui sa fie mult mai sensibila la mici variatii de tensiune din instalatie.
B_KMP
QUOTE(cipri19 @ 21 Jun 2005, 19:52)
Exact asa face si la mine. eu zic ca is defecte ceasurile... adica nu defecte de tot, da' cred ca is pe duca. cat de veche e masina?
*



Masina are 6 ani. Nu cred ca ar fi cazul sa faca asa!
bogdan3l
Vezi daca contactul dintre minusul bateriei si caroserie este bun .
Farurile au " putere " . Adica lumineaza bine sau variaza ?
Face mereu asa ?
Acelasi lucru mi s-a intamplat in iarna si mie .
Vezi ca la alternator este un fir care pleaca spre caroserie . La mine se mai tinea intr-un firicel de lita si de aceea se manifesta asa .
Rezolvarea : am tras un fir de la baterie direct la un surub de pe caroserie .
rtulea
S-a dus infasurarea din ceasul indicator. Adica este in scurt iar restul bobinei nu se poate opune legii lui Kirkoff. Adica "eu, curentul cel indus, totdeauna m-am opus celui care m-a produs" Schimba ceasul ca s-a dus infasurarea.
diaconuliviu
QUOTE(rtulea @ 22 Jun 2005, 07:33)
S-a dus infasurarea din ceasul indicator. Adica este in scurt iar restul bobinei nu se poate opune legii lui Kirkoff. Adica "eu, curentul cel indus, totdeauna m-am opus celui care m-a produs" Schimba ceasul ca s-a dus infasurarea.
*


No ofence, dar cred ca bobina "antagonica" este intrerupta.
Adica, is 2 bobine" in cruce"; pe una se primeste "semnalul", cealalta se "opune" primei, avind si rol de "aducere la zero" a acului daca din varii motive tinde sa stea pe undeva pe scala aiurea. (nu ma refer la indoit ac din neatentie)
In acest mod is facute si cel de presiune si cel "litrometru".
Daca antagonica este intrerupta, indicatia este mai mare-am avut defectul la litrometru si cind eram in "pana << benzinarului>>", acul era la jumatate.
Ce se poate face? Se demonteaza ceasul si se urmaresc firele de legatura intre bobine si suruburile-borna. Daca intreruperea e acolo, se relipesc; daca e in infasurare, se schimba ceasul. A, intreruperea poate fi si pe traseul "imprimat".
B_KMP
QUOTE(rtulea @ 22 Jun 2005, 08:33)
S-a dus infasurarea din ceasul indicator. Adica este in scurt iar restul bobinei nu se poate opune legii lui Kirkoff. Adica "eu, curentul cel indus, totdeauna m-am opus celui care m-a produs" Schimba ceasul ca s-a dus infasurarea.
*



Am verificat legaturile de la baterie si alternator, deci nu ramane decat sa schimb ceasul. Daca ar fi sa verific cu un aparat de masura, cum procedez?
diaconuliviu
QUOTE(B_KMP @ 22 Jun 2005, 09:56)
Am verificat legaturile de la baterie si alternator, deci nu ramane decat sa schimb ceasul. Daca ar fi sa verific cu un aparat de masura, cum procedez?
*



Pe scala de ohmi sau 1 kohm verifici rezistenta intre borne (doua cite doua permutind, ai 3 borne).
Daca rez e zero--> scurt, daca infinit-->intrerupere.
raptordivx
Cum se da jos capacul de la ceasurile de temperatura (dacia 82) indicatoarele in dreapta ?? Ca sunt ambutisate ? E vreo sansa sa le desfaci ?
diaconuliviu
QUOTE(raptordivx @ 22 Jun 2005, 10:08)
Cum se da jos capacul de la ceasurile de temperatura (dacia 82) indicatoarele in dreapta ?? Ca sunt ambutisate ? E vreo sansa sa le desfaci ?
*


mda..usurel, cu o scula gen surubelnita mica, cam cum faci cind scoti un capac ambutisat de pe un borcan. Dar usurel, cu simt, incit sa nu rupi acea margine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.