Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Compresor aer
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
cik83
Va salut!

M-ar interesa un compresor ieftin, max 45o lei, cu care sa pot vopsi masina, un gard, un acoperis,etc.
Ce imi recomandati? La ce trebuie sa fiu atent? Ce caracteristici?

Astept sfaturi.

Va multumesc! O zi buna!
Lde 2100
Eu am un Black&Decker CP 5050 cu butelie de 50l.Sunt extrem de multumit,daca esti dispus sa dai mai mult il recomand,merita banii.
vladut88
cauta unu de timpuri noi in 2 pistoane sau ceva asemanator ,dar second ,in bani care ii ai si vrei sa ai compresor adevarat numa la asa ceva te incadrezi ce gasesti in magazin la bani aia ii foarte mic ,nu asigura presiune mai mare de 1,5 bari daca vopsesti cu el daca il lasi sa mearga ajunge rapid la 8 bari ,dar se goleste si mai rapid
argon
Ca sa vopsesti masina cat de cat profesionist, uita de 50 de litri.
Adrian_Boy
Ce reprezinta specificatia de litri la asemenea aparat? 090.gif
bygy007
capacitatea rezervorului de aer
RDR
Recomand min 50l (ideal 100l) si cu debit cat mai mare.
Butelia mai mare asigura o pornire mai rara a compresorului dar f imp. este si debitul. Cand cumperi pistolul este specificat ce debit necesita.
Pentru vopsit auto recomand la iesire si un filtru de calitate. Dupa ce il vei pune vei intelege de ce.
Nu recomand second hand, pot fi uzate si sa scuipe mult ulei. Poate doar pentru un umflat de roti.
Nu trebuie sa fie neaparat de firma ci mai degraba sa fie intretinut bine, adica sa nu fie fortat si consumabilele sa fie schimbate la timp (filtru aer, ulei).
Te poti incadra cu 450-500 ron la unul ieftin dar fara accesorii (pistol, furtun, cuple rapide, filtru, pistol pneumatic etc). Pe acestea le poti cumpara treptat dupa necesitati
volint
pt vopsit masina... ieftin iese din discutie; poate pt mici retusuri ar merge, da' pt toata masina sub nici o forma.

pt gard/casa... vezi in selgros ca erau la pret bun unele noname pe ulei pana in 400 lei, rezervor de 25 litri (parca). are debit suficient sa poti utiliza un aerograf d-ala de-l gasesti la set cu furtun spiralat, suflai si pistol pt antifon.

Nu-s profi sculele, da' cu ceva rabdare, bati la c*r orice zugrav cu bidinea.

Eu am un noname d-ala de vreo 4 ani si m-a servit pana acum fara sa tuseasca. Singurele griji le ai cu schimbul de ulei la timp si curatarea filtrului de aer.
cik83
Va salut!
Azi ma duc sa caut, si o sa va spun ce mi-am luat sau ce am gasit. O sa tin cont de parerile voastre.

Numai bine!



31 May 2011, 16:49:

Am fost azi pe la Baumax, Bricostore si Praktiker si din ce am vazut si din ce am fost sfatuit de catre personal, compresoarele de 24L pica din schema, cica ar fi decat de umflat si suflat mizerie, praf,etc. Ar fi ceva '' Kompressor OK 250/10/50" pe la 999lei, CP2525N Black&Decker pe la 550lei asta e de 25L, si Compresor Mecafer de la 990 lei in sus. Nu stiu ce sa fac, astia spun ca minim 50L si ca trebuie debit peste 250L/min.

Care a vopsit masina, sa spuna exact cu ce compresor a vopsit?

Multumesc!
volint
Baga un ochi si la magazinele online. S-ar putea sa ai surprize placute cu preturile. La praktiker uita sa mai intri, nu pierzi nimic.

Si n-ai zis exact: vrei sa vopsesti TOATA masina?
Daca da, musai 100 litri la rezervor, minim 2 pistoane la compresor, filtre de umezeala si ulei, furtune de calitate si bineinteles aerograf pe masura.
Daca nu, ia ce gasesti, ca toate-s cam la fel.

Atentie!! Debitul de aer continuu e dat de capacitatea cilindrica a compresorului, nu de capacitatea rezervorului.
cik83
Da, ideea e sa vopsesc toata masina. Nu doresc sa iasa lucrarea, ca si cum as vopsi un gard, dar nici ca si cum as vopsi vreo masina de expozitie, totusi este o Dacie. Nu ma intereseaza decat sa pot vopsi o masina, nu 10 pe zi, fara sa am probleme cu debit, presiune samd si sa pot vopsi un gard, o tabla pe casa, etc. Nu vreau sa-mi fac atelier.

Care ar fi solutia?
Ideea e ca am un card cu rate fara dobanda si nu pot lua decat de la cele 3 magazine enumerate mai sus.

Seara buna!
argon
QUOTE(cik83 @ 31 May 2011, 12:23)
Am fost azi pe la Baumax, Bricostore si Praktiker
*



Uita de escrocii astia cu produse de cea mai slaba calitate si adaos comercial de 150%, cauta la magazinele specializate pe ce vrei tu.
volint
Ia-ti un noname ieftin si atasezi un rezervor auxiliar care il poti folosi doar cand ai nevoie. Iesirea catre aerograf o iei de pe rezervorul auxiliar.
Butelii goale gasesti ieftine pe la fier vechi si pot proveni de la diverse camioane. Atentie cu cele folosite pt combustibili!!

Iarasi atentie la ce pistol de vopsit folosesti; necesarul de aer ar trebui sa fie scris pe ele. Merg folosite si cele ieftine din piata (30-40 lei bucata) insa trebuie sa le ia la purificat si reglat un cunoscator.

Si la final conteaza 70% mana care ghideaza pistolul... aici doar matale te pricepi s-o ghidezi smile.gif)

Spor!!
RDR
Daca nu e prea tarziu raspund din nou.
O butelie de 50l sau cel mai bine de 100l este ok. Degeaba se ataseaza extra butelii la compresor daca pistonul nu are debit suficient.
Eu am vopsit 2 auto total+ ocazional diverse elemente cu un no name de 50 l si 280l/min (daca nu ma insel).
La vopsirea totala compresorul a mers aproape incontinuu (aprox 1 ora). Pentru o vopsire ocazionala merge dar mai mult nu recomand. Se incinge destul de bine
Vopsirea pe elemente nu pune probleme compresorului.
Cheia tin sa subliniez este pistolul si spatiul de lucru. Am fost suficient de nebun sa cumpar din state un devilbiss profesional si comparandu-l cu un pistol cumparat la pachet cu alte accesorii (la un milion jumatate) este o diferenta foarte mare.
Ideal sunt 2 bucati daca se da si lac separat. In lipsa acestuia se poate curata si folosi un singur pistol.
Spatiul: daca nu aveti un spatiu ok (un garaj sau alta incapere fara praf, ganganii etc) vopsirea auto nu prea isi are rostul. Orice particula, depusa pe vopseaua proaspata se va vedea ca dracu. Pacat de munca si vopsea.
Nu uitati de filtru. O picatura micrometrica de ulei are acelasi efect ca si mai sus
cik83
Va salut!

Am sa tin cont de sfaturile voastre. O sa va anunt indata ce voi cumpara unul.

Numai bine! Multumesc pentru raspunsuri.
daniel93
Ce ai facut pana la urma? biggrin.gif
CatalinCTM
Dupa aproape 2 ani , a intrat la carciuma , a baut toti banii si l-a batut nevasta. Tu ce crezi ca facut pana la urma?
ady_bv
Eu cred ca a facut bara-bara cu nevasta, eventual fara sa ia bataie, iar daca a luat unul cu butelie de 50l si a incercat sa vopseasca masina, sigur a iesit o capodopera:))
AmCap01
daca tot ati dat "up" la acest topic din 2011 o sa postez si eu aici.

ce sa aleg dintre:
Compresor Einhell BT-AC 270/50, 50L cu ulei, 2.5 CP
Compresor aer Black&Decker CP5050N, 50L, 2CP

pentru o vopsire totala de exemplu care ar fi mai bun ?
ca firma care ar fi mai de incredere?

cielo99
Preturile sunt apropiate, eu as merge pe Einhell, are debitul mai mare. 262litri/min fata de 200 la Black&Decker.

ady_bv
Sunt de aceeasi parere un Einhell este mai bun, acum depinde pentru ce il folosesti, eu am unul profesional cumparat de la ei http://www.compresorhertz.ro/
Dar eu am o vopsitorie, si o vulcanizare, am avut si eu Einhell la inceput dar la un moment dat nu a mai facut fata, pentru ce ai nevoie Einhell o ok!
daniel93
Eu am mers pe o varianta mai sigura, compresor home made cu butelie de 100l si compresor de raba.
Compresoarele de 50l sunt cam la limita pentru vopsire totala, nu mi se pare tocmai ok sa ramai fara aer cand ai inceput sa dai lacul...
Ia-l pe cel cu debitul de aer cat mai mare.
Daca poti, ataseaza-i o butelie suplimentara cand te apuci de vopsit, sa ai rezerva mai mare.
ady_bv
compresorul asta de raba, ce presiune face?
Ajunge la 6-7 bari?
si in cat timp umble butelia aia de 100l?
mai facut curios!
ct-03-tvy
ragaliile din comert au niste valori prea supraevaluate. un fini de 1.5 Kw 222L 50 L nu face fata la vopsit continu o masina trebuie menajat. deci nu recomand asa ceva pentru vopsit o masina integral.

ecr 350 valoreaza in jur de 1000 de lei dar bate tot ca performanta ce gasesti in comert pana in 2000 de lei
daniel93
QUOTE(ady_bv @ 8 Apr 2013, 19:44)
compresorul asta de raba, ce presiune face?
Ajunge la 6-7 bari?
si in cat timp umble butelia aia de 100l?
mai facut curios!
*



L-am cumparat fara motor, nu stiu ce date sa-ti spun, dar ca idee, butelia e de ECR 350, si compresorul de raba e aproape dublu fata de cel original.
Nu prea ma descurc in a gasi un motor electric potrivit (monofazic de cel putin 2.2 kw) si cred ca voi apela la un motor termic icon_mrgreen.gif
Cel de la care l-am cumparat folosea un motor de 3kw la el, monofazic, si mi-a spus ca ajungea la 8 bari cu butelia de 100l intr-un minut si 20 de secunde.
ady_bv
nu stiu daca motorul de 2,2 este suficient, oricum conteaza si ce fulie pui la motor raportata la cea de pe compresor, cel mai bine cred ca este daca te uiti la unul din magazin si vezi acolo rapoartele,la motorul asta mic risti ca atunci cand ai presiune in vas sa nu mai poata invartii motorul.
daniel93
QUOTE(ady_bv @ 9 Apr 2013, 09:07)
nu stiu daca motorul de 2,2 este suficient, oricum conteaza si ce fulie pui la motor raportata la cea de pe compresor, cel mai bine cred ca este daca te uiti la unul din magazin si vezi acolo rapoartele,la motorul asta mic risti ca atunci cand ai presiune in vas sa nu mai poata invartii motorul.
*



Da, daca nu pun un motor suficient de puternic, nu mai porneste in sarcina.
Iau in calcul o solutie cu motor de scuter, cu ambreaj centrifugal, care sa mearga fara pauze, si supapa de raba care sa elibereze presiunea generata de compresor, cand in butelie sunt 7 bari.
ady_bv
Sunt tare curios daca o sa iasa smile.gif , sper ca da, oricum tine-ma la curent cu asta,
apropo de scuter, stii cumva daca am un scuter fara acte daca il pot lua in evidenta la primarie? sa am numere galbene?

9 Apr 2013, 20:29:
multumesc pentru sfat, o sa incerc la primarie, daca mai tre sa merg si in alta parte, ma las pagubas:))
ct-03-tvy
scrieti in necunostinta de cauza, porneste si in sarcina compresoru cu un motor de 2.2 kw monofazic de 2800 rpm raport fuli 2.5 la 1. dar cu supapa de sens intre compressor si butelie.

in momentul cand sa oprit compresorul ( presostat) supapa de sens opreste reintoarcerea aerului din butelie in serpentina , odata oprit aerul inca se afla in serpentina sub presiune ,dar supapele pompei fiind de tip lamelar, in 10 15 secunde presiunea scade la presiunea atmosferica, odata serpentina nepresurizata, motorul poate da peste cap pompa cateva rotatii pana intra in turatie nominala. ( inainte nu existau supape de sens cu eliberearea presiuni reziduale , si functionau cum am descries mai sus) .


ecr 350 are 397 cc 2 x fi 65 cursa 60 x 1000 rpm turatie nominala

producatorul da in cartea tehnica 265 L aer refulat. astea sunt valori reale in 1975 nu erau sarlataniile din ziua de astazi.

cel de raba are alezaj fi 80 si cursa 50 aproximativ 250 cc

Daniel nu pui furtun hydraulic de remorca in loc de serpentina ? sa iti bubuie in cap? cum te sfatuiau pe classic experti.
butelia aia nu este de ecr 350 e tot ecr dar alt tip cu pompa mai mica
daniel93
QUOTE(ct-03-tvy @ 9 Apr 2013, 20:57)


Daniel nu pui furtun hydraulic de remorca in loc de serpentina ? sa iti bubuie in cap?  cum te sfatuiau pe classic experti.
butelia aia nu este de ecr 350  e tot ecr dar alt tip cu pompa mai mica
*



Nici nu am de unde sa fac rost de asa un furtun, cred ca o sa pun teava de cupru, cu serpentina.
Cu pornire sau fara pornire, tot nu cred ca o sa gasesc un motor electric potrivit.
Merge treaba cu un motor de scuter, sau arunc banii aiurea?
ady_bv
Prietene ma indoiesc ca are supapa de sens, noi vorbeam daca il punem direct, normal ca daca pui supapa de sens, porneste de fiecare data ca si cum ar fi butelia goala, pentru asta e supapa de sens
daniel93
Supapa de sens nu mai are, dar o sa ii pun, ca e sub 30 de lei una..
ady_bv
Pentru amcap01: noi folosim pistoale de la Sata din cate stiu avem 2 si un Gatx pe care le folosim pentru operatiuni diferite nu stiu sa-ti dau detalii dar daca vrei ma interesez cred ca sunt luat de unde am luat si compresor aer
http://www.compresorhertz.ro/ daca vrei doar pentru o masina nu cred ca se merita sa iei ceva foarte scump, sunt seturi complete undeva pe la 60-70 lei, sfatul meu daca nu ai experienta f. mare sai iei ceva cat mai usor ca si greutate si cele mai multe vin la set cu mai multe duze
ct-03-tvy
caricatura de fisa tehnica
pentru Einhell BT-AC 270/50, 50L cu ulei, 2.5 CP





- Maner transport cu soft grip
- Presostat
- Supapa de siguranta
- Filtru admisie
- Fereastra nivel ulei
- Surub golire apa condens
- Roti mari pentru transport
- Manometru si cupla rapida pentru folosirea presiunii din rezervor
- Regulator presiune
- Manometru si cupla rapida pentru indicarea presiunii de lucru setata
- Supapa de sens
- Pompa de lubrifiere cu ulei . Putere motor (CP): 2.5. Presiune maxima (bar): 8. Volum rezervor (L): 50. Debit aer (L/min): La 0 bar: 175 L/min
La 4 bar: 150 L/min
La 7 bar: 113 L/min Tensiune: 230v/50Hz. Manometru: Da. Supapa de siguranta: Da. Supapa de retinere: Da. Filtru aspiratie: Da. Altele: Capacitate de aspiratie: 262 L/min
Viteza de pompare: 2850 rpm
Presostat
Vizor din sticla pentru verificarea nivelului de ulei
Ventil golire
Pompa cu ulei. Roti transport: Da. Greutate (Kg): 32.5..
AmCap01
@ady_bv: cele sata am inteles ca sunt scumpe ma gandeam sa dau maxim 200 lei pe un pistol de vopsit.

@ct-03-tvy: multumesc pentru fisa tehnica nu o gasisem pe toata.
diaconuliviu
QUOTE(daniel93 @ 9 Apr 2013, 13:11)
[...]supapa de raba care sa elibereze presiunea generata de compresor, cand in butelie sunt 7 bari.


Cum ti s-a spus, pune supapa de retinere sau de sens si:
Ce presiune maxima doresti?
Sa zicem 7 bar. In cazul asta iti reglezi presostatul la 7 bar si siguranta la 7,5bar.
In cazul asta nu pierzi aer in atmosfera decit daca se defecteaza presostatul.
daniel93
QUOTE(diaconuliviu @ 9 May 2013, 13:56)
Cum ti s-a spus, pune supapa de retinere sau de sens si:
Ce presiune maxima doresti?
Sa zicem 7 bar. In cazul asta iti reglezi presostatul la 7 bar si siguranta la 7,5bar.
In cazul asta nu pierzi aer in atmosfera decit daca se defecteaza presostatul.
*



Era vorba de motor termic, care nu putea fi controlat de presostat excl.gif

Am luat pana la urma un motor electric, nici nu stiu ce putere are, 3 kw are sigur, iar turatia in jur de 3000 rpm.
Trifazic, transformat cu "o roaba de condensatori". Nu prea imi fac probleme in privinta pornirii in sarcina, ca tot pe un compresor a functionat motorul pana acum.

Urmeaza sa-i fac instalatia, cu tevi de cupru, si sa-i prind motorul.
cik83
Va salut!

Stiti reclama cea noua de la Banca Transilvania? Asa am patit eu acum 2 ani sad.gif . Dar m-am intors smile.gif . Am pus ochii pe un compresor de 100L si o sa-l achizitionez pana la sfarsitul lunii, cel putin asa sper. Pret in jur de 1600 lei.

ps: banii nu i-am baut, ca nu i-am avut. smile.gif
diaconuliviu
QUOTE(daniel93 @ 17 May 2013, 00:20)
Era vorba de motor termic, care nu putea fi controlat de presostat  [...]

Un motor termic nu, dar un ambreiaj electric da (de ex. recuperat de pe un compresor AC). happy.gif
E drept, motorul va consuma in gol in continuare, dar asta e situatia.
Poti adapta eventual si un regulator de turatie de pe la sirene "ALA"... se pot multe.
daniel93
QUOTE(diaconuliviu @ 5 Jun 2013, 14:04)
Un motor termic nu, dar un ambreiaj electric da (de ex. recuperat de pe un compresor AC). happy.gif
E drept, motorul va consuma in gol in continuare, dar asta e situatia.
Poti adapta eventual si un regulator de turatie de pe la sirene "ALA"... se pot multe.
*



Sau un mecanism electric, care sa actioneze acceleratia motorului cand ii "spune" presostatul, iar cand se atinge presiunea dorita, sa revina la relanti. Asta ar fi solutia ideala, inca ma mai gandesc la ea, poate pe viitor.. rolleyes.gif

Am montat serpentina, urmeaza si motorul
payty
eu am un compresor Fini cu butelie de 90 de litri.

Aer aspirat 325 litri si refulat 240 parca. Motor de 2.2kw, turatie 1350 rpm, monofazic.

Merge bine cam pentru orice l-am folosit pana acum, cu exceptia sablatului unde e nitel cam solicitat. Poate ar merge mai bine daca as folosi diuza mai mica pt sablare dar din pacate n-am avut.


Singura lui problema e ca probabil i s-au dus niste garnituri ca a inceput sa curga uleiul din el. Oricum trebuia schimbat.

florintija
Buna . am si eu o problema cu un compresor de 100 l si 3cp problema e ca cum il pornesc merge cateva sec dupa care intra protectia si il opreste .... daca ii dau jos cureaua motorul invarte fara probleme ..deci se opreste doar cand e in sarcina. Acum eu banuiesc ca din cauza tensiuni joase ,am auzit pe la vecini ca ar fi doar 170 v in retea plus ca am mai avut unul de 25 l si acela ,,gafaia'' uneori O REZOLVARE AR FI UN STABILIZATOR DE TENSIUNE ?????
bygy007
stabilizatorul trebuie sa fie de o putere cu 25-50% mai mare decit a motorului , poate sa fie si de la motor , masoara tensiunea si daca scade este normal sa intre protectia
poe
Salutare,

Am si eu un compresor de 24L Go On luat din Bricostore si ma intereseaza ce fel de ulei este cel mai recomandat a se folosi pentru el. In carte scrie ca 15W40 dar de asemenea ca pot folosi si sintetic cu schimbare la interval marit, eu am pus ulei de motor Castrol 5W40, o fi bine o fi rau?
danciusergiu84
e bine, pastreaza intervalul de schimb, un ulei sintetic e cam pe la 70 lei pe litru, restul sunt grupa III cu rafinare mai buna
Executron
http://www.emag.ro/compresor-aer-cu-ulei-5...3/pd/DV0KQBBBM/

Ce parere aveti de asa ceva?

Vreau sa-l folosesc "prin gospodarie" : vopsit un scut, o janta, un gard etc.
ct-03-tvy
Daca intentionezi sa il folosesti de foarte putine ori,si ai nevoie de aer putin merge.
Dar baga de seama, daca incerci sa unfli o roata de masina mai maricica gen 235r15 dureaza.
De zgomot nu mai zic,face mai mult Zgomot decat un compressor vechi din 75 care baga de 3 ori mai mult aer .
Depinde ce vrei sa vopsesti,butelia fiind mica,scade presiunea foarte repede.
Incearca inainte si vezi cum functioneaza astfel de compressor la cineva.
cielo99
Am ceva asemanator, cu 210l/min si butelia de jumate 24 l. E ok pentru uz in gospodarie, pentru umflat o roata, vopsit un gard etc. Am sablat cu el, am vopsit si un matiz. Face fata dar nu te astepta la minuni. La vopsit un element auto merge cum merge, la o masina intreaga te cam chinui. E pentru uz hobby nu profesional. La umflat roti daca am butelia la max umflu o roata de logan de la 0 pana sa porneasca.
De zgomot depinde, al meu e fara ulei si e zgomotos tare, la fratele meu i-am luat cu ulei si e mult mai silentios. Amandoua sunt niste pocnitori cu 400 de lei din Baumax. Cel fara ulei se incalzeste mai tare.
Pentru utilizare ocazionala acasa sunt bune, pentru un atelier, oricat de mic ar fii atelierul nu prea le recomand.
Executron
Multumesc de raspunsuri.

Fix de asta as vrea... Umflat o roata, vopsit o janta... pe ici pe colo...

Mi-ar fi placut si sa pot sabla (tot ceva marunt... janta, scut, brat suspensie).

Imi poti spune mai multe detalii, te rog? Cap pt sablat/nisip special?
ct-03-tvy
Pentru sablat, doar daca ai de sablat cativa cm, daca vrei sa sablezi o janta intreaga cu ala, iti ia o zi , fara caterinca.
Pistol doar cu recuperare ,pentru alt tip nu merge .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.