Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bv-08-fgm
Am cautat pe aici da n-am gasit nimica .Deci cum ziceam si in titlu,am o mare problema,ieri am avut masina la un var,toate bune si frumoase aseara cand a aduso am constatat ca nu mai sunt vitezele unde ar trebui blink.gif blink.gif Adica in loc de a 3a intra 1,in loc de 5 intra 3,in loc de 2 intra mansalier,in loc de 4 intra 2 si a 4a intra ca si cum as avea 6 viteze radmasa.gif si a 5 a nu mai intra deloc. wacko.gif

Stie careva problema? tin sa precizez ca de intrat acuma ca le-am invatat noile locatii intra la fel de usor ca inainte,(deci nu cred ca e rupt ceva prin cutie) totusi ma gandeam sa fie din capac toata problema. dry.gif Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat?dau o bere smile.gif
fullhouse
Daca intra in viteze cutia nu are nimic, totul e de la comanda, de la timonerie, ceva uzat, deforat, parerea mea.
adaniel69
probabil ca ti-a zburat un arculet care tinea maneta de viteze in dreptul treptelor 3 si 4! baga-te sub ea si vezi daca mai ai vreun arc acolo!
bv-08-fgm
M-am uitat si nu se vede nimic suspect pe acolo,singura problema este ca mi s-au mutat toate vitezele cu 1 mai in dreapta :| si nu inteleg dc.
C a t a l i n
S-o fi mutat scaunu' mai īn stānga.
ciush
verifica sa nu iti fie rupt suportul motor, si sa stea motorul inclinat intr-o parte (partea dreapta mai jos)
bv-08-fgm
Nup,nu e nici un suport rupt,si nici din spate de la cutie azi -am bagat pe sub ea.Si scaunul din cate l-am verificat e tot la locul lui ::)Totusi nu inteleg ce poate fi,si ma bate gandu sa dau luni cutia jos sa vad ce e pe acolo.
Kiraly
eu cred ca maneta s-a deformat.varul tau poate era un pic agresiv cu daciuta ta.
bv-08-fgm
Nu cred, rupta nu este dar totusi are un joc imens fata de cum avea inainte,si in plus merge mult in dreapta fata (pe liber),am mai sunat pe cineva si zicea ca s-au dus bucsile de bronz,zice sa sunt 2 bucsi mici,imi poate spune cineva unde sunt astea?ca eu nam obs asa ceva pe la timonerie.
ghitza
Bucsele se afla pe tija ce face legatura intre levier si si cutie ,sun 2 bucse de bronz cred ,unde intra levieru in tija ce face legatura cu ,cutia
mihai7575
QUOTE(bv-08-fgm @ 24 May 2011, 18:17)
M-am uitat si nu se vede nimic suspect pe acolo,singura problema este ca mi s-au mutat toate vitezele cu 1 mai in dreapta :| si nu inteleg dc.
*


nu uita sa verifici si ,,patina,, de pe planseul pedalier,are si ea un rol important,daca e uzata schimb-o si pe dinsa. smile.gif
bv-08-fgm
Patina nu e uzata rau + ca tura trecuta cand sa dus aia intra mansalier fara sa apas in rest nimica.Azi daca am timp o bag pe canal si vad ce sa putut duce pe acolo.
panter1
QUOTE(bv-08-fgm @ 24 May 2011, 20:22)
Nu cred, rupta nu este dar totusi are un joc imens fata de cum avea inainte,si in plus merge mult in dreapta fata (pe liber),am mai sunat pe cineva si zicea ca s-au dus bucsile de bronz,zice sa sunt 2 bucsi mici,imi poate spune cineva unde sunt astea?ca eu nam obs asa ceva pe la timonerie.
*



Aceias problema am avuto cu o dacie mai veche.. avea cutia in 4 trepte si cand bagai a 2-a intra in mansalier, iar a 1-a intra in a 3-a... Am mers la o cunostinta unde mi-a recomandat pe cineva care se pricepea.. ne-am dus la el si s-a bagat sub masina, a schimbat o bucsa acolo unde iese din cutie tija aia si apoi si-a revenit.. intra in viteza mai bine ca niciodata tongue.gif si a.. nu mai agata la a 1-a, intra chiar frumos.. Deci problema ta cred ca este la acea bucsa la timonerie(ansamblul ala de la cutie la schimbator). Succes
bv-08-fgm
Azi m-am bagat sub ea si am obs duse acele 2 bucsi de brons,le-am schimbat dar nu am avut timp sa montez la loc timoneria ca din pacate am avut de schimbat un disc de ambreaj la un papuc.Dar maine voi monta la loc timoneria si voi reveni cu rezultate.smile.gif

26 May 2011, 21:28:
Mda,cum ma si asteptam,este la fel ca si inainte,pana la urma nus cap,saptamana viitoare poate am timp sa dau cutia jos sa vad ce e in ea.
Ky_Cristian
E posibil sa se fi strambat spre dreapta levierul, adica fierul ala de-l vezi si inauntru. Da mansonul jos, autogen pe el daca nu tii la interior, stramba-l inapoi spre stanga. laugh.gif Sau demonteaza-l si schimba-l. tongue.gif
Kanutza_77
Sigur e stranba maneta! Trage fara frica de ea spre stanga pana simti ca se apropie de locul initial.Am patit lucrul asta la o persoana care facuse accident!
bv-08-fgm
Nu e sigur levierul stramb,e ceva din cutie si cred ca azi o dau jos,problema e ca are joc mare maneta si se duce spre dreapta fata prea mult(pe liber) si cum am schimbat bucsile alea tot asa face.Acuma nu mai ramane decat sa dau cutia jos si sa dau capacu din spate sa vad cei acolo.Poate e uzata vreo furca si deaia are jocul ala,sau cine stie cei pe acolo,cutia a fost luata sh nu pot s astiu cei in ea.Treaba e ca a mers pana acuma bine.
miihai_piratelu
Am si eu o probleme cu cutia de viteza e in 4 trepte si nu mai intra decat in 1 si 3 .
Ma puteti ajutava rog?
cielo99
Vezi unde se cupleaza timoneria pe cutie ai un cuplaj cu o bucsa de cauciuc in partea de catre timonerie si prins cu un bolt pe axul ce intra in cutie.Verifica daca nu se misca acel cuplaj pe ax.
PH-06-BOA
Nu umbla la cutie, pana nu rezolvi toate jocurile din timonerie. In locul bucsilor de bronz, baga o bucata de furtun siliconic sau ceva mai tare dar nu plastic, ca se duce repede.Bucsile de bronz, vor avea joc pe axul uzat al manetei. Scoti bucsile, bagi un furtun pe bolt, care e gatuit la mijloc, apoi bagi bratul. Daca un tampon de la cutie e rupt, cutia s-a inclinat catre dreapta si toate vitezele fug catre dreapta. Daca podul e rupt, se capata joc mare la cursa, pana la a nu mai merge niciuna. Joc mare in splintul de pe axul ce iese din cutie, acolo unde e si o bucsa de cauciuc, care si ea poate sa fie deteriorata, face mare cursa manetei. Daca bratul timoneriei, cel ce leaga maneta de axul cautator, are un cuplaj ce e strans cu ceva coliere, de acolo se poate sa se fi dereglat . Nu trebuie decat sa slabesti surubul, torsionezi putin bratul si strangi la loc, apoi vezi schimbarea si asa pana revi la locul vechi cu schimbatul. Cuplaj cu tampoane de cauciuc, nu ai, ca ar fi fost si ele cauza mutarii pozitiei de schimbat. Doua suruburi trecute prin cele doua table, in loc de tampoane , sau sudate direct, e sfant.
Nu ai ce cauta in cutie. Intreaba tractoristu' ala, sa spuna ce a facut, dar sincer. Asa va fi mai usor de diagnosticat.
bv-08-fgm
L-am intrebat dar degeaba,am verificat toate jocurile care puteau fi la timonerie + tampoane cutie si motor.Cu podeaua stau bine.Interesant este faptul ca de intrat intra in toate lejer fara sa caraie sau sa faca zgomote(cu exceptia a-5a care nu mai intra deloc),dar pur si simplu sunt toate cu o viteza mai in dreapta decat ar trebui si pe liber cand e are un joc foarte mare(atat stanga dreapta cat si fata spate,mai mult fata).M-am bagat sub ea si am pus un prieten sa miste de schimbator si acel joc pe liber pare sa vina din cutie,adica nu are nici un joc in timonerie si se vede cum ca ar fi din cutie problema.Acuma ma gandesc sa dau doar capacul jos si sa ma uit poate a sarit ceva de pe acolo,uzura sau mai stiu eu ce ar putea avea.O sa revin cu noi detalii cand voi putea lucra,ca la cum ploua azi mare minune ar fi sa fie soare maine sa pot lucra pe rampa afara smile.gif
hyena
bun nu am stat sa citesc tot topicu pt ca vad ca isi dau toti cu parerea nimic concret... aceasi problema o am si eu la masina... nu stiu exact ce sa intamplat... dar tot asa cand ii dau a 5-a tre sa deschid usa din dreapta LolLolLo.gif

m-am bagat sub masina am slabit tampoanele de la cutie si am pus pe cineva sa traga de schimbator spre stanga timp in care am strans inapoi tampoanele... a tinut cam 1 saptamana

dupa care problema sa agravat cand am pierdut siguranta de la timoniera si am ramas fara cutie in drum spre intalnirea nationala de la sibiu laugh.gif am legat-o cu sarma si asa e si acum...

o alta buba pe care o am si ar putea cauza aceasta problema este cu rulmentii de la cutie... sunt dusi de aici si un zgomot enervant (bataie) care inceteaza cand calci ambreaju la relanti

poate te ajuta aceste informatii... eu o voi schimba cu una de pe o masina care merge la remat
panter1
Problema cu treapta 5 am avut-o in asa fel incat nu intra mai deloc.. trebuia sa o caut mult pana o gaseam pe a 5-a.. de multe ori o lua pe a 3-a biggrin.gif

Am tot dat vina pe cutie o perioada si injuram de toti si toate mai ales ca majoritatea km facuti sunt in afara oraselor..

S-a rezolvat la mecanic schimband bieleta de sub schimbator(modelul nou) iar acel mecanic a reglat bine caci inainte o schimbasem la altul si facea la fel.. acum intra fara gresala tongue.gif
GabeLBz
Jugul l-ati verificat vreunul din voi? Jugul e acea chestie care sustine cutia, traversa parca ii spune. Eu pe aia am avut-o rupta si facea exact ca la voi, s-au schimbat vitezele. Prima data mi s-a rupt pe un papuc masina de serviciu si s-au schimbat vitezele urat de tot de nu mai aveam a 5-a. Dupa ce a intrat masina in service si au schimbat aia traversa aia a doua zi a crapat si asta noua asa ca mare atentie. Dupa asta am patit aceeasi chestie si la masina personala; de data asta am fost la un mecanic cunostinta si de 3 ani nu am probleme cu ea. Spor.
hyena
la mine biela e noua si jugul e teapa
ghitza
Da suruburile ce tin cutia de jug le-a verificat careva sa nu fie destranse?sunt 2 la numar si daca sunt slabite cutia nu mai sta pe axa ei
hyena
azi am dat jos motoru sa il pun pe cel nou... am soc la priza de la cutie cam 5 mm stanga-dreapta... rulmenti is pa
george 07
QUOTE(hyena @ 3 Jun 2011, 15:08)
azi am dat jos motoru sa il pun pe cel nou... am soc la priza de la cutie cam 5 mm stanga-dreapta... rulmenti is pa
*


...rulmentii din cutie nu au nimic si priza e normal sa se miste stanga-dreapta (priza se misca in bucsa canelata dintre trenul fix si priza fiind cuplate ambele cu un stift elastic asemanator cu cel al planetarelor, daca a-r fi legatura rigida sa-r rupe pt. ca are punct de sprijin pe vibrochen si la cuplarea ambreajului cat a-r fi de lina cuplarea tot exista vibratii) apropo , zgomotul la relanti se aude datorita jocului din bucsa vibrochenului foarte rar din cauza rulmentilor. Legat de timonerie intr-o alta postare am scris ca se poate modifica ansamblul in felul urmator: se taie boltul de la maneta de viteze si partea cu bucsile de bronz de la bieleta C.V. si pe maneta in aceasi pozitie ca boltul se sudeaza un surup de 10 iar pe bieleta C.V. ori se confectioneaza o bucse filetata ori se sudeaza patru piulite una de alta si se prinde (sudeaza) la fel cum era (pe aceasi pozitie) partea cu bucsile de bronz si in acest fel se elimina jocul (uzura) care se formeaza in articulatie , eu am facut modificarea din anii '97 si functioneaza si in prezent impecabil , indecsarea vitezelor facanduse ferm si in acest fel se elimina si jocul lateral (punctul mort)...
adi131975
"Patina" din poza atasata este de vina.S-a deplasat de la locul ei si in felul asta ti s-au "mutat" vitezele.
Minel
QUOTE(george 07 @ 4 Jun 2011, 08:50)
Legat de timonerie intr-o alta postare am scris ca se poate modifica ansamblul in felul urmator: se taie boltul de la maneta de viteze si partea cu bucsile de bronz de la bieleta C.V. si pe maneta in aceasi pozitie ca boltul se sudeaza un surup de 10 iar pe bieleta C.V. ori se confectioneaza o bucse filetata ori se sudeaza patru piulite una de alta si se prinde (sudeaza) la fel cum era (pe aceasi pozitie) partea cu bucsile de bronz si in acest fel se elimina jocul (uzura) care se formeaza in articulatie , eu am facut modificarea din anii '97 si functioneaza si in prezent impecabil , indecsarea vitezelor facanduse ferm si in acest fel se elimina si jocul lateral (punctul mort)...
*




Ar fi ideal si niste poze exemplificatoare ... ar face cat o mie de cuvinte .. !
george 07
Salut ! Minel ideea e simpla : se sudeaza surupul pe maneta si piulitele unite cu afturi de sudura intre ele pe bieleta C.V. (surupul cu piulitele unite nu formeaza joc in articulatie chiar si zece ani , cu conditia de a fi lubrifiate la o perioada) o sa fac poze .




http://www.fileshare.ro/21863245118.7
http://www.fileshare.ro/21863286940.5
http://www.fileshare.ro/21863307851.4
ghitza
Astia sunt virusi ,cand am dat clik a sarit in sus antiviru,scz de off
bv-08-fgm
AZi am rezolvat dilema radmasa.gif am bagat masina pe rampa si am obs ca suportul din dreapta era stramb(statea motorul mai jos)

Am dat suportul jos l-am indreptat i-am mai pus o intaritura si l-am montat inapoi,acuma intra toate cum erau inainte rolleyes.gif

Intrebarea este acuma ,oare dc sa strambat ala? blink.gif k ma gandesc ca de la plecari cu scartaieli nar avea dc sa se strambe laugh.gif .Bine ca am scapat fara sa demontez cutia wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.