Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Placuta frana cazuta in mers
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gabi_gabi1989
Buna ziua, astazi cand am dat sa parchez masina am ramas fara frana, pedala a mers pana in podea iar apoi si a revenit, tare ca la inceput, (nu am servofrana), iar cand am dat sa o misc putin sa vad daca mai tine sau nu, a cazut ceva pe sub ea, o placuta de frana de pe fara dreapta, ea saraca se aude ca nu mai are placuta de vreo 20-30 km, insa avand nevoie de ea am mers si asa, (am mai mers cu ea asa si mai mult, la alt schimb de palcute si nu a avut nimic)

Intrebarea mea este daca poate cadea pur si simplu placuta, avand o uzura la jumatate, deci nu ajunsese fier pe fier doar se auzea mai ciudat, mecanicul este cel de se ocupa de masina de cativa ani, deci nu pot zice ca a uitat sa puna piese si a mers cu aceste placute de vreo 3 ani si cam 15000 km
Ionut_Nedelcu
"Mecanicul" ala a uitat sa-ti schimbe discurile de frana. Ai verificat grosimea acestora?
gabi_gabi1989
discurile sunt bune
vallyyy
Acum 2 ani intr-o iarna ,de lene nu am schimbat placutele , se auzeau fier pe fier ,pana cand am patit cazul tau ,o treaba destul de nasoala, nu doresc nimanui sa ramana fara frane in plin trafic .In cazul meu au fost clar placutele erau tocite pana la fier ,in cazul tau e posibil si uzura placutei sau mecanicul nu a pus sigurantele la "penele" etrierului
Andyno
ale dracu placute parca costa o avere...dupa ce ca dacia este vai de ea, nici franele sa nu le ai cum trebuie.
daca placute nu aveti...inseamna ca masina cum mai e....

eu daca stiu ca masina nu este capabila in trafic o las in parcare si merg pe jos.

Danut 88
Verific placutele la fiecare 5000 km. Faceti si voi la fel si nu veti mai avea probleme dastea.La Dacia cea veche discurile aveau "Atentie!!!!" doar 5mm grosime si nu am avut niciodata probleme.
gabi_gabi1989
placutele le am cumparate de 1 an si ceva insa nu a fost nevoie sa le schimb, avand "carne" pe ele, deodata au inceput sa scartaie; nu sunt o avere, franele le are bune, am facut ITP acum 6 luni si au iesit bine, sigurantele au fost puse bine, va spun zilele acestea ce a avut cand merg la mecanic

si nu am stiut ca are probleme se auzea doar cateodata un sunet mai pregnant pe dreapta (am pus asta pe faptul ca trebuie schimbat setul de placute), insa frana perfect, am avut noroc ca nu s-a intamplat asta pe strada
mihai7575
QUOTE(gabi_gabi1989 @ 24 May 2011, 13:06)
Buna ziua, astazi cand am dat sa parchez masina am ramas fara frana, pedala a mers pana in podea iar apoi si a revenit, tare ca la inceput, (nu am servofrana), iar cand am dat sa o misc putin sa vad daca mai tine sau nu, a cazut ceva pe sub ea, o placuta de frana de pe fara dreapta, ea saraca se aude ca nu mai are placuta de vreo 20-30 km, insa avand nevoie de ea am mers si asa, (am mai mers cu ea asa si mai mult, la alt schimb de palcute si nu a avut nimic)

Intrebarea mea este daca poate cadea pur si simplu placuta, avand o uzura la jumatate, deci nu ajunsese fier pe fier doar se auzea mai ciudat,  mecanicul este cel de se ocupa de masina de cativa ani, deci nu pot zice ca a uitat sa puna piese si a mers cu aceste placute de vreo 3 ani si cam 15000 km
*


pot cadea doar daca ai pierdut o singura ,,pana,,ma refer strict la una din ele,odata pe timpuri cind nu gaseam siguranta de,, pene,,la magazin,legam penele de suport etrier cu sirma si niciodata mie personal,nu mi-a cazut nici o placuta de frina. smile.gif
Andyno
sarma e sfanta la dacie.
panter1
QUOTE(Andyno @ 24 May 2011, 16:23)
ale dracu placute parca costa o avere...dupa ce ca dacia este vai de ea, nici franele sa nu le ai cum trebuie.
daca placute nu aveti...inseamna ca masina cum mai e....
coolspeak.gif  victorie.gif

eu daca stiu ca masina nu este capabila in trafic o las in parcare si merg pe jos.
*


sofer3.gif

QUOTE(Danut 88 @ 24 May 2011, 20:37)
Verific placutele la fiecare 5000 km. Faceti si voi la fel si nu veti mai avea probleme dastea.La Dacia cea veche discurile aveau "Atentie!!!!" doar 5mm grosime si nu am avut niciodata probleme.
*



Prea devreme la 5.000. ar insemna sa stai toata ziua langa masina cu roata in mana.. si deh.. mai avem si alte treburi smile.gif Placutele dupa parerea mea ar trebui verificate dupa 10000 sau 15000km maxim.. cam atunci incep sa devina periculoase si chiar sa sara din cauza uzurii...

Nu va jucati cu placutele.. s-ar putea sa platiti muuult mai scump daunele produse de lipsa lor in trafic.. La dacie sunt cele mai ieftine placute, chiar sa nu l-e inlocuim la timp??

Eu unul.. am patit-o.. mi-a sarit placuta din cauza ca era discul cam uzat si am uitat de placute ca trebuiau schimbate.. avea vro 25.000km de cand lu l-e schimbasem.. Rezultatul a fost urmatorul: In locul unde trebuia sa fie placuta mi-a apasat etrierul direct pe disc.. in 15km cat am mai mers cu placuta cazuta am pus cateva frane usoare caci se auzea cum harjaia ceva.. rezultatul fiind ca a facut discul praf.. avea ditamai santul in el.. Apoi a fost nevoie sa il schimb.. si noroc ca am gasit fuzeta cu tot cu disc la cineva.. Nu se mai putea merge cu acel disc.. asa ca.. mare grija va spune un patit
gabi_gabi1989
am rezolvat aseara, placuta care a cazut era uzata foarte mult, discurile au scapat, nu au nimic, insa tot nu inteleg cum de s-a uzat numai o parte excesiv cand la testul de franare la ITP a iesit bine si fara diferente majore; placuta care a cazut era terminata iar cea interioara, tot de pe partea dreapta mai avea cam 2 mm.
vallyyy
Deci aceeasi problema ca si la mine ,uzata peste norma admisa.Ciudat ca "nu te-a anuntat" ,la mine se auzea ca frana trenului
gabi_gabi1989
nu facea foarte urat, decat un sunet mai pregnant si nu tot timpul
Adrian_Boy
cica de asta de mai fac revizii pe la masini
PH-06-BOA
Placuta care a cazut, poate sa nu fi fost uzata, pe cat era de prost facuta. Am intalnit doua tipuri, unul cu suportul metalic de aproape 5mm grosime si celalalt cu suportul la jumatate. E posibil ca tu, avand juma' de tabla, era de ajuns uzura pe jumatate , ca ea sa treaca pe langa disc si suport, mai ales daca, dupa o schimbare de rulmenti, discul nu a fost pus pe jumatate la suportul etrierului (pentru ca exista aceasta posibilitate, datorita maiestriei constructorului care a conceput portfuzeta, de e defecta din fabrica).

Legat de portfuzeta, am mai spus, lungimea distantierului dintre rulmenti, din corpul portfuzetei, e mai mica de cat inelul distantier de pe fuzeta, cu cativa milimetri, ori , in mecanica, un milimetru e cat basca. Practic, trebuie sa fie mai mica, dar cu ceva zecimi.

Deci, cautati numai placute cu suportul gros. Asa nici materialul nu se exfoliaza cand la franare s-ar inconvoia suportul de tabla, si nici nu ar mai fi posibila trecerea asa de usor pe langa disc, chiar la ajungerea la fier.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.