Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: RK -> se aprind becurile de la ulei, apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pinky
Scurta (not smile.gif ) descriere a situatiei:
Dacia 1310, 1992, aprox 100k km, unic proprietar. Am dus masina la un mester (cunoscut,mecanic la service, dar masina o facut-o in parcare) pentru schimbat set motor(set motor Borhof sau cam asa ceva). Nu am asistat la operatie asa ca nu stiu ce o facut sau nu.

Cand m-am dus sa iau masina, tipu imi zice ca era fisurat blocu motor in 3 locuri (pe la suruburile de la chiulasa) si ca ar fi bine daca as scapa de masina ca nu mai tzine mult blocu' si ca arborele era la cota R1 si ca l-o rectificat la R2. Rodaj vreo 600km cu ulei romanesc si ma duc sa-mi stranga chiulasa si sa regleze culbutorii. Cumpar ulei (castrol 15w40 sau cam asa ceva, la vreo 950k 4 litri), cumpar si un flacon de DuraLube ca asa mi-o zis mesteru ca ar fi bine si le bag in motor. A doua zi ia tata masina si face un drum afara din localitate. Blocul cedeaza si se crapa pe la fisurile respective, apa se scurge prin carapatura in exterior si in motor, uleiul +duralube sunt compromise si se arde si garnitura de chiulasa(nu a avut cu ce sa completeze, si cativa km a mers fara apa).

Exista cateva nepotriveli. Tata zice ca nu o mai deschis nimeni motorul inaintea mesterului respectiv si deci arborele nu avea cum sa fie la cota R1 si nici blocul fisurat. Se poate sa-l fisureze la prima revizie din service (aia la 1000km sau la cat o face) dupa ce faci rodajul masinii noi si trebuieste stransa chiulasa!?

In sfarsit, nu ma iau de gat cu mesteru si ma apuc sa caut un alt bloc motor. Trebuia din ala cu palier marit, da nu am gasit de nici o culoare decat cu palier normal si din cauza ca nu mai aveam rabdare sa mai caut am luat un motor aproape complet(nu avea chiulasa, volant, disc si placa de presiune) cu palier normal.

Situatia actuala: bloc motor cu palier normal, arbore palier normal R1, cuzineti arbore si biela R1, setu motor Borhof(se poate sa fi retinut gresit, din cat am citit pe forum nu prea exista set cu denumirea asta), axa cu came de la motorul original(nu o suferit nici o modificare), ulei de rodaj romanesc, bateria aproape varza. Nu am schimbat inca odata setu pt ca mesteru o zis ca ii ok.

Si ca sa nu mai lungesc telenovela: dupa ce pornesc motorul, la ralanti presiune la ulei 6 care scade pe masura ce se incalzeste pana pe la 2 sau imediat sub 2 (~1.9) si se aprind toti martorii aia care se aprind cand pui contactul (ulei apa si ala cu (!)). Martorii aia se sting din nou numai dupa ce turatia motorului trece de 2000. Indicatorul la apa sta cam pe la mijloc sau un pic mai sus de mijloc (cu caldura pornita in masina) si in instalatie este antigel cat trebuie. Alta chestie: motorul porneste relativ bine cand este rece(juma' de cheie ca sa nu zic sfert, cu socul tras), daca vreau sa pornesc motorul cald, trebuie s-o tin pe electromotor vreo 4-5 secunde ca sa porneasca (cu sprituirile de rigoare, fara soc)

Intrebari:
-M-o tras in piept "mesteru" sau se poate sa nu fie vina lui ca am fost nevoit sa schimb blocul?

-Cum rezolv treaba cu becurile ca am inteles ca nu e voie sa se aprinda in mers? La mester nu mai apelez ca mi-e sila de el(sa nu folosesc cuvinte mai grele),nici bani nu mai am sa dau pe la cine stie ce service, asa ca singurul ajutor sunteti voi.

Ma scuzati ca am postat atat (sper ca nu am suparat pe nimeni), si va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi pana aici.
argon
"Am dus masina la un mester (cunoscut,mecanic la service, dar masina o facut-o in parcare) pentru schimbat set motor(set motor Borhof sau cam asa ceva). Nu am asistat la operatie asa ca nu stiu ce o facut sau nu."
Se poate sa-l fi fisurat el ca am intalnit si eu asa oameni, care strica ei si zic ca era asa, trebuia sa stai langa el, mai ales ca a facut-o in parcare.
Cu problema ca se aprind martorii de bord, inceraca cu alt senzor deala de presiune de ulei(imi scapa denumirea exacta)
PS setul se numeste BORGO nu BORHOT sau cum ai zis tu
tunderbird

Fisurile de la gaurile filetate apar de obicei cand in gauri ramane lichid de racire sau ulei (sau orice alt lichid, nu poti sa stii ce c... a facut ala acolo).

Este foarte posibil sa fi uitat sa controleze gaurile si a insurubat direct prezoanele de chiulasa ...rezultatul "nu stiu dom'le, asa le-am gasit!".

Problema cu becurile poate fi cauzata de uzura avansata a lagarelor axei cu came din blocul motor recent achizitionat.

Inainte de toate verifica sondele becurilor...
pinky
Sandman chiar as fi vrut sa fiu si eu prezent cand lucra mesteru la ea da eram la lucru. Plus ca il cunosc (am fost coleg cu fiica-sa, doar coleg, nu i-am dat motive de razbunare rolleyes.gif ) si m-am gandit ca pot avea incredere, ca nu o sa ma traga in piept. Se pare ca nu il cunosc destul de bine...

"Problema cu becurile poate fi cauzata de uzura avansata a lagarelor axei cu came din blocul motor recent achizitionat." - daca asta e problema inseamna ca m-am cam rezolvat... Lagarele alea se pot prelucra? Si dup-aia gasesc axa cu came cu diametru la fus mai mare? Sunt si astea cu R1, R2 ?

Inca nu am reusit sa verific sonda aia, ca mi-am pus bateria la incarcat, poate mai scot ceva viata din ea(v-am spus ca nu mai am bani, asa ca nu pot cumpara alta decamdata).

Sonda ii aia de pe blocul motor, de pe langa filtru? unsure.gif Ca sunt 2 si pe chiulasa (langa cil 1). Alea pentru ce sunt? Scuzati ignoranta da sunt mai boboc in chestiile astea.
Sonda de pe bloc (daca e sonda) ar trebui sa fie asa ca un bulb? Aia care ii pusa acolo are o chestie ca si un T din cate imi amintesc, ii mai ciudata, nu seamana cu celelalte 2 de pe chiulasa.
tunderbird

"Problema cu becurile poate fi cauzata de uzura avansata a lagarelor axei cu came din blocul motor recent achizitionat." - daca asta e problema inseamna ca m-am cam rezolvat... Lagarele alea se pot prelucra? Si dup-aia gasesc axa cu came cu diametru la fus mai mare? Sunt si astea cu R1, R2 ?

Axa cu came nu are cote de reparatie. Singura solutie consta in marirea diametrului si bucsarea lagarelor. Atentie insa ca nu oricine poate sa faca asta...trebuie sa gasesti un atelier care sa aiba o masina unealta care sa poata face prelucrarea lagarelor dintr-o singura trecere, astfel incat sa respecte toleranta la concentricitate.


Sonda ii aia de pe blocul motor, de pe langa filtru? unsure.gif Ca sunt 2 si pe chiulasa (langa cil 1). Alea pentru ce sunt? Scuzati ignoranta da sunt mai boboc in chestiile astea.
Sonda de pe bloc (daca e sonda) ar trebui sa fie asa ca un bulb? Aia care ii pusa acolo are o chestie ca si un T din cate imi amintesc, ii mai ciudata, nu seamana cu celelalte 2 de pe chiulasa.


Din explicatiile tale inteleg ca ai si ceasurile indicatoare.

Sondele sunt montate in felul urmator:
- langa filtru de ulei ai un teu in care sunt montate sonda pentru bec (manocontact) de ulei si sonda pentru ceas care indica presiunea uleiului...sonda pentru ceas este mult mai mare decat cea pentru bec si arata ca o capsula (ca la avansul vacuumatic, dar mai mica).

-pe chiulasa ai sondele de temperatura apa, una este pentru bec (termocontact), cealalta pentru ceas...ele arata cam la fel, ca sa le identifici pornesti motorul si accelerezi ca sa se stinga becurile, scoti firul de la una si il legi la masa...daca becul de apa se aprinde atunci sonda este pentru bec, daca nu atunci sonda este pentru ceas.

Becurile sunt legate printr-o dioda astfel incat atunci cand nu ai presiune de ulei sa se aprinda amandoua iar daca ai motorul supraincalzit se aprinde numai becul de apa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.