Scurta (not ) descriere a situatiei:
Dacia 1310, 1992, aprox 100k km, unic proprietar. Am dus masina la un mester (cunoscut,mecanic la service, dar masina o facut-o in parcare) pentru schimbat set motor(set motor Borhof sau cam asa ceva). Nu am asistat la operatie asa ca nu stiu ce o facut sau nu.
Cand m-am dus sa iau masina, tipu imi zice ca era fisurat blocu motor in 3 locuri (pe la suruburile de la chiulasa) si ca ar fi bine daca as scapa de masina ca nu mai tzine mult blocu' si ca arborele era la cota R1 si ca l-o rectificat la R2. Rodaj vreo 600km cu ulei romanesc si ma duc sa-mi stranga chiulasa si sa regleze culbutorii. Cumpar ulei (castrol 15w40 sau cam asa ceva, la vreo 950k 4 litri), cumpar si un flacon de DuraLube ca asa mi-o zis mesteru ca ar fi bine si le bag in motor. A doua zi ia tata masina si face un drum afara din localitate. Blocul cedeaza si se crapa pe la fisurile respective, apa se scurge prin carapatura in exterior si in motor, uleiul +duralube sunt compromise si se arde si garnitura de chiulasa(nu a avut cu ce sa completeze, si cativa km a mers fara apa).
Exista cateva nepotriveli. Tata zice ca nu o mai deschis nimeni motorul inaintea mesterului respectiv si deci arborele nu avea cum sa fie la cota R1 si nici blocul fisurat. Se poate sa-l fisureze la prima revizie din service (aia la 1000km sau la cat o face) dupa ce faci rodajul masinii noi si trebuieste stransa chiulasa!?
In sfarsit, nu ma iau de gat cu mesteru si ma apuc sa caut un alt bloc motor. Trebuia din ala cu palier marit, da nu am gasit de nici o culoare decat cu palier normal si din cauza ca nu mai aveam rabdare sa mai caut am luat un motor aproape complet(nu avea chiulasa, volant, disc si placa de presiune) cu palier normal.
Situatia actuala: bloc motor cu palier normal, arbore palier normal R1, cuzineti arbore si biela R1, setu motor Borhof(se poate sa fi retinut gresit, din cat am citit pe forum nu prea exista set cu denumirea asta), axa cu came de la motorul original(nu o suferit nici o modificare), ulei de rodaj romanesc, bateria aproape varza. Nu am schimbat inca odata setu pt ca mesteru o zis ca ii ok.
Si ca sa nu mai lungesc telenovela: dupa ce pornesc motorul, la ralanti presiune la ulei 6 care scade pe masura ce se incalzeste pana pe la 2 sau imediat sub 2 (~1.9) si se aprind toti martorii aia care se aprind cand pui contactul (ulei apa si ala cu (!)). Martorii aia se sting din nou numai dupa ce turatia motorului trece de 2000. Indicatorul la apa sta cam pe la mijloc sau un pic mai sus de mijloc (cu caldura pornita in masina) si in instalatie este antigel cat trebuie. Alta chestie: motorul porneste relativ bine cand este rece(juma' de cheie ca sa nu zic sfert, cu socul tras), daca vreau sa pornesc motorul cald, trebuie s-o tin pe electromotor vreo 4-5 secunde ca sa porneasca (cu sprituirile de rigoare, fara soc)
Intrebari:
-M-o tras in piept "mesteru" sau se poate sa nu fie vina lui ca am fost nevoit sa schimb blocul?
-Cum rezolv treaba cu becurile ca am inteles ca nu e voie sa se aprinda in mers? La mester nu mai apelez ca mi-e sila de el(sa nu folosesc cuvinte mai grele),nici bani nu mai am sa dau pe la cine stie ce service, asa ca singurul ajutor sunteti voi.
Ma scuzati ca am postat atat (sper ca nu am suparat pe nimeni), si va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi pana aici.