Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cuplaj volan sau altceva trebuie inlocuit ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Danos
Am si eu o intrebare, la Dacia mea pe injectie an 2003 se simte si se aude cum bate ceva in volan cand merg pe drum denivelat(gropi,etc),
chestia e ca am fost la un mecanic si mi-a schimbat pivotii pe stanga, niste bucse pe dreapta, bucsa palier antizgomot, tachet caseta de directie si 2 rulmenti pe stanga, cu toate acestea nu simt nici o imbunatatire , la fel bate ceva la masina si se simte foarte tare in volan cand merg pe drumuri denivelate cu gropi se simte cel mai tare in volan.
Cineva mi-a zis sa nu fie acel cuplaj volan, chestia e ca am vrut sa-l schimb, am fost la magazin , am luat unul crezand ca am la fel ca la toate daciile si cand desfac masca si ma uit, acolo era cu totul alt tip de cuplaj.
Acum vreau sa va intreb, acest tip de cuplaj se inlocuieste si el sau se schimba tot acel ax cu totul ?
Cand m-am dus inapoi sa-i spui vanzatoarei de la magazin despre ce-i vb, mi-a zis ca acest cuplaj cum am eu e mai rar si numai in service se poate schimba si numai anumiti mecanici buni pot face asta, probabil nici acel mecanic care mi-a schimbat celelalte piese, nu s-a bagat acolo , probabil a vazut despre ce-i vb.
Problema e ca nu stiu cauza exacta daca e de la acest cuplaj volan sau de la altceva, de simt si aud acele batai in volan cand merg pe drum denivelat.
Atasaz mai jos niste poze, una cu cuplajul clasic(normal) si una cum am eu la masina blush.gif
tmkrf
planetarele le ai verificat ?
Danos
Pai eu sa le verific ?
Am fost la mecanic si i-am zis sa verifice tot la ea ca sa nu mai bata, etc, mi-a schimbat bucse, pivoti, rulmenti, etc, de planetare nu mi-a zis nimic.
Eu unul nu ma pricep, nu stiu ce sa zic, dar nu cred ca are ceva la roti, am fost si la ITP cu ea si a verificat-o, au tras aia de roti...., nu mi-au zis nimic ca ar fi ceva in neregula cu rotile sau planetarele !
La mine in volan se simte cel mai tare, si cand misc de el stanga-dreapta, asa pe loc se aude un mic tacanit, undeva, dar nu stiu unde.
O fi caseta de directie ? nu stiu, habar nu am, eu am zis sa nu fie de la acel cuplaj volan, dar la mine e alt fel sleep.gif
mihai7575
@danos.....mai pot fi uzate si cele 2 bucsi de cauciuc care se pun pe axul volanului in ,,mitraliera,, e un termen popular folsoit de mecanici smile.gif
Danos
Posibil sa fie si alea, doar ca eu nu ma pricep, nu stiu ce fel sunt , daca se schimba greu, etc.
Cum se numesc aceste bucsi ? ca eu nu le stiu termenul si unde vin ele amplasate, o poza ceva daca se poate, "mitraliera" aia cu atat mai putin nu stiu ce inseamna si unde se afla !
Ov
Modelul ala de cuplaj de la berlinele noi nu prea are moarte. Si eu zic sa vezi si bucsele de pe coloana volanului (mitraliera). Verifica si bucsele de cauciuc de la capul amortizoarelor (sub capota la motor).
Danos
Eu as putea sa vad unde se afla aceste bucse de pe coloana volanului, sau trebuie neaparat sa merg la un mecanic sa le verifice ?
Se afla undeva in partea de jos a coloanei sau unde mai exact ?
panter1
daca ar fi dupa mine cuplajul acela tip cardanic sa il numesc asa din poza dreapta cu el s-ar simti tot ce vine de la caseta.. nu amortizeaza nimic, este fier pe fier.. Iar celalalt din stanga cu cauciuc atenuiaza mai mult vibratii, sunet care nu trece de acel cauciuc etc..

Am facut scoala de soferi pe o dacioara din 2003 si se manifesta la fel mai ales pe piatra cubica abia ca puteam tine volanul..

iar eu am una din 2002 si nu face asa decat putin, incomparabil chiar cu cea pe care am facut scoala.. Dacia din 2003 era nou nouta.. avea vro 7.000 la bord cand eram elev blush.gif .. deci nu se punea problema uzurilor si se auzeau troncanituri ciudate.. pe care nu le-am mai auzit la alte dacii mai vechi..

Daca te tine buzunarul nu stiu cat costa dar ar fi mai ok sa schimbi ce trebuie schimbat ca sa poti pune cuplajul cumparat de la magazin
PH-06-BOA
Acel cuplaj e specific Novei si Solentei, si nu e rigid daca e cel telescopic. Exista si dintr-o bucata, facute de niste aiuriti, la cam 120 lei bucata, si tin 120 de zile. Celelalte sunt cam 300 lei. Joc face numai la crucea de jos de langa caseta. Daca ai alta veche, poti lua crucea de sus si o montezi in locul celei uzate. Nu spuneti ca nu se poate, ca stiu ce zic. De trecut la clasic e mai greu, ca ar trebui sa schimbi si axul volanului, sau masina. Cotorogeala poate sa fie si la axul volanului, unde bucsa se baga dupa ce scoti volanul , iar bucsa o bagi peste cea care e acolo. E costisitor sa o scoti. Zgomot mai vine si de la jocul cremalierei in bucsa de plastic din caseta (numai pe stanga).
nikuniku
Aceeasi problema,cu care se bate Danos am avuto si eu,si am schimbat tot ce tine de articulatie/directie pe fata,si culmea tot asa batea,se simtea in volan orice pietricica,si ce a mai ramas de schimbat T-eurile de la amortizoare,le-am schimbat si liniste totala,pe liniile de tramvai liniste nici nu se simte cand trec peste ele
panter1
in jur de 12 Ron costa acel T de la amortizoare.. Dar daca tot umbli acolo, si ca sa poti fi sigur poti schimba si bucsa de la bascula superioara(sau bascula cu totul care contine bucsa).. asta daca tot vrei sa umbli..
PH-06-BOA
Eu am presupus ca deja le-a verificat si e convins ca-s bune. Era normal, ajungand fier pe fier. Se ridica roata pe cric pana poate intra sub roata un levier mai lung, si cu el se ridica de roata , verificand jocul in sus si in jos. Asa se vede si la pivoti.
nikuniku
cand am demontat si am schimbat bucsa superioara,am vazut T-eul si am zis ,,,las ca mai merge arata bine,,, dar dupa 2 saptamani leam schimbat pe ambele
ghitza
vezi ca si T-urile sint de 2 feluri ,mari si mici,puneti mari ca preseaza mai bine busa in interioru bratului si se duce repede
panter1
acel T influienteaza cumva geometria masinii??
nikuniku
ghitza de care ,,mari,, ??dalea de papuc sa stea de fata ca o barca.ce bine indrumi wink.gif
ghitza
PANTER1:nu influensteaza geometria
NIKU:nu inalte ci late adica pe axa bucsei adica asa mai late -- sper sa intelegi ideea biggrin.gif ca nu am o poza sa iti arat mai clar

2 Jun 2011, 19:09:
si nu sun de papuc ,si credema ca nu indrum aiurea caci eu am schimbat pe ambele parti saptamana trecuta cand am schimbat si amortizoarele si bucsele la bratu de sus
nikuniku
bucsa nu poate fi mai lata decat locasu unde intra T-eul
ghitza
mai da esti fenomenal,e mai lat cu totu nah e bine asa cu 2mm adica cu tot cu partea metalica ce imbraca bucsa si bucsa la fel
nikuniku
pai asa zi dragule,de ce nu te exprimi pe intelesu tuturor,camasa exterioara a T-eului sa fie mai mare,gandeste ce vrei sa scrii,nu scrie ce gandesti
,,,,,vezi ca si T-urile sint de 2 feluri ,mari si mici,puneti mari ca preseaza mai bine busa in interioru bratului si se duce repede,,,,, eu am inteles din ce ai scris aci ca sa punem busci mari ca se se duca mai repede ...asa e? radmasa.gif
ghitza
uite o poza ca si idee sa aveti ideee cand cumparati sa nu luati unu mai lat si unu mai ingust,asta din poza nu stiu exact de care este dar e informativ asa
nikuniku
ala din poza este de papuc,si dimensiunile lor sunt STAS chiar daca sunt facute la Topoloveni sau la Gigi in garaj,miau trecut si imi trec multe piese de masini prin maini
ghitza
Tu ce ai inteles cand am zis mai LATE ai crezut ca e mai lunga bucsa ca si camasa sau cum?in fine se lamureste lumea smile.gif

2 Jun 2011, 20:13:
eu vbesc de 1310 nu de papuci, tongue.gif
nikuniku
cand zici mai LAT e mai lung si cand zici mai GROS are diamertu mai mare ce e asa greu cu matematica asta,
hai sa nu facem off topic si sa lasam si pe altii sa-si spuna belelele care le au cu masinile
KATARINUU
deci aceiasi problema o am si eu tot la o dacia injectata 2003 pe drum pietruit(mai ales) trancane cardanul de la directie de il ia dracii si se pare ca totusi are moarte.azi m-am uitat mai atent mai precis am tinut fix de portiunea de cardan dinspre pedalier si am inceput sa misc volanul si la articulatie e buba a prins joc in niturile alea sau ce draci or fi si de acolo toata trancaneala. Mentionez pana sami dau seama am schimbat bucsa de teflon din caseta,pivoti,capete de bara si nimic. voi incerca cu un cardan de directie nou si vedem dupa daca am facut ceva sau nu sad.gif
Danut 88
Si eu la a mea din 1999, am schimbat arcul care impinge tachetul din caseta, bucsa de teflon si tot asa face. Voi schimba si t-urile de la amortizoare sa vad daca se rezolva treaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.