QUOTE(aditza579 @ 7 Jun 2011, 16:57)
Deci, desfaci capac culbutori, ai sa vezi ca fiecare culbutor in partea unde este ridicat de tija impingatoare, are in surub cu o piulita(ma rog, contrapiulita), iar jocul este acela dintre acest surub si capatul tijei impingatoare. Daca ai acasa lere(acele "fasii" de tabla de diferite grodimi poansonate pe ele)poti regla culbutorii singur, este usor. Desfaci umpic contrapiulita, rotesti surubul, bagi lera dedesupt(intre capatul surubului si tija), si apoi strangi surubul, pana loveste in lera, strangi si contrapiulita si apoi scoti lera. Jocul la culbutori este(in manualul de repartatii) de 0,15mm la admisie si 0,2mm la evacuare. Faci asa la toate supapele, apoi pui capacul la loc si dai o cheie. Dupa asta intri pe forum si ne zici si noua daca a disparut zgomotul sau daca mai este prezent.
Bafta
Pasii sunt urmatorii, nu-i respecti, faci motorul varza:
1. Se pune cilindrul 1 la punctul mort superior (PMS). Asta o faci simplu, rotesti motorul la mana cu bujiile scoase pana cand semnul de pe volanta ajunge in fereastra. Apoi bagi lera intre coada supapei si culbutor si daca nu intra ferm, nu usor, cu joc strangi surubul si il asiguri cu contrapiulita. Este gresit sa strangi pe lera, o sa iasa jocul mai mic si ramane supapa deschisa, bagi lera prin sondaj, pana intra ferm, nu usor, nici fortat.
2. Dupa ce faci jocurile la cilindrul 1 treci la 3. Intai rotesti motorul la mana o jumatate de tura, si urmaresti supapele de la cilindrul respectiv sa fie ambele pe inchis. Atunci reglezi jocurile ca la punctul 1.
3. Aceiasi pasi la cilindrul 4.
4. Aceiasi pasi la cilindrul 2.
Eu gasesc PMS introducand tija comparatorului pe locasul bujiei la fiecare cilindru, e mai sigur dar necesita obisnuinta.