Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: am reglat-o pana....
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
luchian55
salutare tuturor
sunt nou pe aici pe forum....de fapt acesta este primul meu topic
ok
anul trecut in vara mi-ai luat si eu de la o cunostinta, o dacie 1310 din 96, recarosata in anul 2000.....are montata si o instalatie gpl autorizata.....totul a fost ok pana acum, am circulat mai mult prin bucuresti, nu am indraznit plec cu ea la drumuri lungi, de teama sa nu ma lase la marginea drumului, ca daca se intampla ceva, nu stiu ce sa ii fac, iar bani de platforma nu am biggrin.gif
in primavara aceasta am dus-o la un mecanic recomandat, pt o verificare generala.....au fost schimbate consumabilele plus alte cateva piese.....nu le-am retinut numele, ca nu ma prea pricep la mecanica......aceasta este prima mea masina.....in fine, mecanicul acesta s-a ocupat bineinteles si de reglajele acesteia, dar numai pe partea de benzina, nu si pe pe gpl.....a motivat ca nu se pricepe destul de bine la instalatiile gpl
si de atunci, din primavara am mers numai pe benzina....functiona si pe gaz dar motorul era supraturat.....am incerat sa reglez turatia prin intermediul valvei de aer a instalatiei gpl.....era ok pana and apasam ambreiajul si revenea la turatia initiala.....apoi am umblat la avans si in acelasi timp la valva de aer a instalatiei gpl....in incerarea mea de reglaj, motorul s-a oprit de trei ori, iar cand sa dau de cheie pt a o reporni, am costat ca nu se mai intampla nimic.....se aude doar un "clic" si un "tiuit" atunci cand rotesc cheia in contact.....am omorat-o.. radmasa.gif ....si aproape ca reusisem dar am vrut sa vad daca se poate si mai bine.... dry.gif
v-as fi foarte recunoscator daca m-ati putea ajuta cu un sfat, sugestie, idee, care sa ma scoata din acest impas......va multumesc anticipat.....va stau la dispozitie daca aveti intrebari..... smile.gif
maho
Dacie din '96 recarosata in 2000 !? De ce ?
Ca sa retii numele pieselor chiar nu trebuie sa te pricepi la mecanica...si zau, daca nu te pricepi (ceeace nu e o tragedie) de ce te-ai bagat sa "reglezi" ?
ag02cws
Daca nu se mai intampla nimic, probabil a cedat electromotorul.
fullhouse
Scoate-i electromotorul si du-l la cineva sa-ti schimbe periile, bucsele, daca nu te pricepi tu. Mai poti verifica bornele de la baterie, daca nu sunt oxidate, slabite. Bafta
luchian55
QUOTE(maho @ 6 Jun 2011, 14:14)
Dacie din '96 recarosata in 2000 !? De ce ?
Ca sa retii numele pieselor chiar nu trebuie sa te pricepi la mecanica...si zau, daca nu te pricepi (ceeace nu e o tragedie) de ce te-ai bagat sa "reglezi" ?
*



a fost recarosata pt ca a avut aceasta oportunitate.....nu te gandi ca aceea a fost o caroserie noua, ci mult mai buna decat cea pe care a avut-o
m-am bagat sa o "reglez" pt ca trebui sa invat si eu sa fac acest lucru.....nu vreau sa stau si sa depind de unu si de altu

QUOTE(ag02cws @ 6 Jun 2011, 14:15)
Daca nu se mai intampla nimic, probabil a cedat electromotorul.
*



asa ma gandeam si eu.... sad.gif

QUOTE(fullhouse @ 6 Jun 2011, 14:17)
Scoate-i electromotorul si du-l la cineva sa-ti schimbe periile, bucsele, daca nu te pricepi tu. Mai poti verifica bornele de la baterie, daca nu sunt oxidate, slabite. Bafta
*



bornele sunt ok....am verificat instalatia eletrica.....daca nu ii dau de cap, o sa incerc sa imi cumpar alt electromotor.....si pe acesta o sa il tin de piese, daca o mai fi bun de ceva
scorpion
In primul rand , legat de electromotor : unul nou este scump iar tu in mod normal ar trebui sa ai probleme cu bucsele sau periile lui. Adica vreo 7lei setul de bucse + un set nou de perii = maxim 20-25lei. Plus putina munca si mestereala. Numai dupa ce vezi ca are probleme grave : gen infasurare arsa sau rotor cu santuri cat China in zona de contact a periilor , abia atunci te gandesti la pasul cu piesa noua.
aditza579
La cat ai "reglat" la el, vezi electromotorul, poate e vre-un fir ciupit, vezi ca poate fi ceva banal.
Hacker
Sau sa nu mai aibe baterie, daca ia dat la automat bana sa dus bateria, zic si eu nu dau cu paru
luchian55
QUOTE(Hacker @ 7 Jun 2011, 04:39)
Sau sa nu mai aibe baterie, daca ia dat la automat bana sa dus bateria, zic si eu nu dau  cu paru
*



bateria e ok....nu i-am dat la automat niciodata mai mult de cateva secunde.....nu aveam nici o problema cu pornirea.....incerc sa gasesc o explicatie logica, ce sa intamplat in mai putin 2 minute de cand o pornisem, ca apoi sa nu mai miste deloc
am de gand sa dau electromotorul jos weekendul asta sa vad care e situatia.....cand cautam pe net sa vad din curiozitate care este pretul unui electromotor nou, am gasit un tutorial despre cum sa il demontezi si sa il repari....link
dorinromeo
sau dezmembrari: 50 lei maxim (la Cluj). bafta!
luchian55
dupa ce m-am invartit aseara in jurul ei cateva ore, incercand sa depistez defectiunea, adica sa fiu absolut sigur ca problema o reprezinta demarorul si nu altceva, am decis sa cumpar unul nou, de la o cunostinta.....am dat pe el 150 lei.....e bine, avand in vedere ca in comert e 280 lei.....am sa incerc sa il reconditionez pe cel vechi, daca acest lucru va fi posibil....acum nu imi ramane decat sa il montez..... smile.gif
christyanx
Sal, daca nu este electromotorul de vina, incerca sa infiletezi surubul de pe plaman maxim inchis si deschide-l ~ 6-7 ture...
luchian55
weekend-ul acesta mi-am propus sa ma apuc de treaba......dar cum ieri a plouat mai toata ziua nu am putut face nimic.....abia astazi am reusit sa repar instalatia de apa de la stergatoare si sa montez electromotorul.....si asa cum ma asteptam totul a functionat foarte bine.....se simte puterea unui electromotor nou.....l-am desfacut si pe cel vechi, nu pare sa fie ars.....din cate stiu eu, un motor electric se arde in momentul in care infasurarile (bobinajul) se supraincalzesc si se distruge izolatia acestora, rezultand fum si un miros specific de izolatie distrusa.....oricum se pot inlocui destul de usor infasurarile strapunse ale statorului, mult mai greu e la rotor.....in conluzie, tot "reglajul" asta al meu m-a costat 150 lei si cateva ore de lucru.....dar am castigat experienta biggrin.gif....priceless laugh.gif
PH-06-BOA
Nu-i adevarat, nu reglajul te-a costat 150 lei! Electromotorul tot ar fi "cazut" poimaine, si poate chiar in drum . Nu se arde bobinajul asa usor, cum de altfel nici bucsile nu se uzeaza repede. Carbunii se deslipesc la insistenta in a porni, contactele de la starter se perleaza sau se topesc, contact imperfect cu cutia (masa), carbuni scurti, care nu mai ajung la colectorii rotorului, bobinajul rotorului desprins din colectori. Fiecare are remediu, cu exceptia cand rotorul da la masa iar rezistenta e cat mai aproape de zero. Cu cat e mai mare, sansele de recuperare cresc, prin spalare si suflarea prafului de grafit, inbibat cu ulei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.