Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 2 probleme: curge apa si ralantiul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tabek

Salutare!
Sunt nou pe forum, am doua probleme la masina mea, o Dacia1310L din 96.
Prima problema: cu motorul pornit curge apa la robinetul de incalzire, cel care este pus inainte de calorifer si la care exista acces si din masina. Bine-nteles ca pierd apa din borcan destul de repede si trebuie sa completez cam la 100 de km. Trebuie doar sa schimb robinetul si sa fac o aerisire? Pot sa circul asa cu ea pana-l schimb?

A doua problema: pornesc masina cu motorul rece cu socul tras. Ok. Insa, dupa cateva secunda se ineaca daca las socul tras, iar daca-l imping nu sta la ralanti, trebuie sa-l tin din acceleratie. Dupa ce se incalzeste merge fara probleme sta la ralanti la 800rpm. Ce sa fac?? sad.gif

Scuze daca am deschis topic aiurea, dar nu am gasit nimic referitor la problemele mele.
maxiK
bine ai venit!
la prima : schimba-l, te costa cam 50K (si eu am patit la fel la vechea mea dacie, acum un an) si o sa ai si o surpriza placuta la iarna cand ai sa vezi ca o sa "bage" mult mai bine caldura.
la a doua : eu stiu ? ar putea fi plutitorul de la carburator.
Lacaru
1.) In princpiu poti sa circuli asa, dar trebuie sa completezi cu antigel. S-ar putea ca antigelul sa balteasca pe undeva si in timp sa-ti rugineasca tabla.
2.) Este normal sa faca asa. Dupa ce ai pornit cu socul tras il imping treptat pana ajungi la o turatie la care motorul functioneaza stabil. Eu unul insa prefer s-o tin din acceleartie, deoarece cand mergi cu socul tras ti se scurge benzina nearsa in cilindri si pe langa segmenti ajunge in baia de ulei.
tabek

Multumesc mult pentru raspunsuri!

Si totusi, daca schimb acel robinet trebuie sa fac aerisire? Ma gandesc ca acolo poate sa intre aer...Intreb pentru ca nu prea stiu cum se face aerisirea circuitului de racire, nu am facut niciodata.
Lacaru
Pai daca schimbi robinetul respectiv cred ca nu prea poti evita patrunderea aerului in instalatie. Pentru aerisire exista 2 robinete: unul se afla pe circuitul care intra in calorifer iar al 2-lea se afla pe teul care face legatura intre 3 furtune mai subtiri (daca imi aduc bine aminte unul vine de la pompa de apa iar altul se duce in colierul care incalzeste carburatorul).
Ca sa aerisesti pornesti motorul, il lasi sa ajunga la temperatura de regim iar apoi pui 2 cutii de conserve sub cele 2 robinete si echipat cu o manusa (ca sa nu te frigi) deschisi cu grija cele 2 robinete pana cand curge doar lichid.

Dar ma gandesc, daca obuterezi capetele care intra in robinet nu patrunde asa mult aer in instalatie. Aerul care totusi apuca sa patrunda cred ca se elimina in vasul de expansiune.
Sir_Alex
In legatura cu problema cu socul. Curata jiglerul, mai strange putin surubul de relanti si regleaza plutitorul din carburator.
asmodeus_
Recomandarea mea e sa-l schimbi... si sa nu te gandesti prea mult, fa-o in regim DE URGENTA, pentru ca daca o tot taraganezi, risti sa-ti "fierbi" motorul, ceea ce am patit si eu acum vreo 2 saptamani. biggrin.gif
Sigur ca o sa-ti intre si aer pe circuit la schimbarea robinetului, no matter what. Vezi, cand il pui sus pe cel nou, iti recomand sa tai putin din capetele furtunelor care il alimenteaza, pentru ca datorita incalzirii pot aparea deformari in zona colierelor cu care au fost prinse si astfel, risti chiar cu coliere noi sa nu-ti ermetizezi ca lumea circuitul. In cazul meu asa a fost. Oricum, l-am pus sus pe cel nou, am pus coliere noi si pe urma un colier s-a slabit si s-a dat "peste cap", si incepuse "pic...pic..." sa curga picaturi de apa iar acolo. Azi l-am schimbat iar si astept sa vad.
Am cam deviat, deci... da. Aerisirea fa-o, ca sa nu ai surprize neplacute. La mine, totul a inceput de la o aerisire nefacuta cand a trebuit, si am avut de lucru. Noroc ca nu s-au distrus segmenti/supape, a trebuit doar sa golesc motorul (uleiul era amestecat cu apa), sa-l spal, sa fac schimbul, filtru nou (din cauza apei hartia era umflata) si a trebuit rectificata putin o particica din chiulasa si dusa la aplanat pe urma. Am scapat - vorba aia - ieftin, dar se putea si mai nasol. E, totusi, o recomandare asta cu aerisitul... Eu zic ca nu e mare filosofie si ai putea s-o faci, decat sa patesti lucruri neplacute. Spor la treaba!
tabek
Cred ca luni o sa cumpar acel robinet si o sa-l schimb. Pana atunci oricum nu circul cu masina.
Am inteles ca pentru aerisire sunt doua suruburi: unul la acel T, si unu la iesirea din calorifer? asa am vazut eu la masina mea. Desfac aceste suruburi si cu motorul turat las sa curga apa (am apa, fara antigel) pana nu mai iese aer?? Asa se face? Intreb pentru ca n-am mai facut asta, dar daca-i simplu cred ca o sa fac singur.
Ieri am avut o surpriza neplacuta: nu a mai vrut sa porneasca nicicum masina. Am observat ca pompa de benzina nu mai baga. Am desfacut pompa, l-am curatat dupa care a pornit pana la urma, dar clema nu functioneaza...oricum am fost foarte fericit pentru ca nu am mai desfacut niciodata pompa de benzina. tongue.gif Ce ziceti ar trebui sa schimb pompa?
Ok, astept raspunsuri mai ales in legatura cu aerisirea.
Multumesc
diaconuliviu

Prima oara, cu motorul la temperatura de regim (80-95 grade C) deschizi robinetul de linga pompa de apa(cel de pe "teul triplu") pina curge doar lichid, fara aer.Apoi il inchizi, deschizi robinetul caloriferului si robinetul de aerisire pina cind si acolo iese apa fara aer.
Totusi, recomand ca in instalatie sa ai amestec antigel-apa distilata; protejezi presetupa, antigelul fiind si putin "onctuos", unsuros.
Intre timp, completezi nivelul lichidului in borcan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.