Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai cupleza in nici o viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vincere
Am coborat o panta cam inclinata, cu a 2-a si masina plina cu 4 insi grei pe o straduta ingusta. Jos la intersectie m-am oprit sa ma asigur sa fac stanga intr-un viraj stramt de 90 grade pe alta straduta ingusta, si am plecat cam in tromba cu 1-a, ca e traficata si ingusta. Cand sa fac virajul am auzit un "CLONG", dau sa plec motorul merge NORMAL, tureaza bine, dar rotile nu clupleaza si raman pe loc in viraj. Bag 1-a, 2-a, 3-a, 4-a de pe loc , intra normal schimbatorul in viteze, pedala de ambreaj merge cu cursa normala - dar nu cupleaza. DACIA 1300 din 1974. Un mester mi-a schimbat acum 1 an o planetara cu una rectificata. Nu am avut timp sa vad ce are ca ma grabeam. Am impins-o sa o urc jumate pe bordura sa nu incurc circulatia si curgea usor, rotile paralele. CE POATE FI ?
Lucian MC
E foarte simpla problema ta. Te duci frumos la un mester sa iti puna alt cui la planetara ca din cate pare e sarita planetara din tripoda . Am avut si eu destule probleme de genul asta cu o batranica. Sau mutat putin lonjeroanele in timp ca ai incarcato si la viraj maxim fortata sare din tripoda. Spor la treaba .
bygy007
poate fi si o planetara (acelasi lucru cind patinezi cu o roata pe gheata) , poate fi si un defect de cutie sau ansamblu ambreiaj placa de presiune


trebuie ca ambele roti sa fie blocate , sa aibe aderenta pentru a misca masina de pe loc urmareste planetarele daca se invirte asi masina sta pe loc de acolo e buba
argon
S-a rupt o planetara, in partea dinspre fuzeta, imediat dupa partea canelata. acolo cedeaza.
vincere
Intradevar era rupta planetara sub burduful de cauciuc spre fuzeta, am pus una de la dezmembrari 100 ron lunga (aveau si scurte la 150 ron)
mihai7575
QUOTE(vincere @ 9 Jun 2011, 15:06)
Intradevar era rupta planetara sub burduful de cauciuc spre fuzeta, am pus una de la dezmembrari 100 ron lunga (aveau si scurte la 150 ron)
*


bine ca a fost din planetara,mai rau si mai greu era daca sa-r fi defectat placa de presiune.
panter1
Off topic: placa de presiune nu cade decat atunci cand discul este uzat la maxim si se merge cu el asa.. o zgarie niturile discului care tin ferodourile pe disc si gata placa.. alta situatie nu vad in care sa cedeze placa de presiune..

De regula discul se schimba inainte sa ajunga pe nituri pentru a nu zgaria placa.. Daca pui disc de ambreiaj nou pe o placa zgariata il va uza pe disc cu mult inainte de termen
Lucian MC
Sau se mai duce placa iarna de la diferente de temperatura daca pleci ca inecatul. Tio zic din proprie experienta! Oricum e o bucata de fier si poate crapa oricand daca ai ghinion sa ai goluri de aer in piesa . Sa nu uitam calitatea pieselor care se fabrica acum pentru dacia . O "simpla" crapatura in placa de presiune care nu o poti sesiza poate sa iti faca nefunctionala placa de presiune.
Scuze de Off topic dar vroiam sa il lamuresc pe colegul
brigada_diverse
se duce placa de presiune mai ales dupa cat de proasta e. a crapat de 2 ori la vechea dacie. intr-o zi frumoasa de vara, la pranz, undeva pe langa magazinul tomis in centru, pe la 25 000 km, pusa noua de cooperatie iar a trosnit la 30 k km.
discul nu era uzat.

mai am prieteni care s-au trezit cu ea plesnita.

placa de presiune e stricata in urmatoarele cazuri:
-uzura normala
-uzura provocata de un disc distrus, cum s-a mai mentionat
-fisuri:
e de ajuns o mica fisura in placa de presiune ca sa nu mai poata sa debraieze si sa fie inutilizabila(nu neaparat sa se uzeze la maxim suprafata care face contact cu discul). mica fisura= o fisura, o ruptura f mica , uneori greu de observat.
- uzura provocata de rulment : datorita soferului, datorita rulmentului(blocat), datorita mecanicului care a montat stramb rulmentul)


placa de presiune se mai poate strica de la soferul prost din urmatoarele motive:
-plecat cu scarturi
-sprijinit piciorul in ambreiaj, rulmentul sta pe placa, se toaca si pana la urma intra prin placa

sau din cauza unui mecanic care a reglat ambreiajul aiurea si rulmentul sta tot timpul pe placa

calitatea materialelor din care este facuta
rulment blocat

cele mai dese le-am vazut cu fisuri sau uzura excesiva pana a trecut rulmentul prin ea.
altele au avut uzura de la disc, dar doar patinau, masina era utilizabila, inca se puteau schimba vitezele.
panter1
frumos explicat wink.gif
mecanick_maverick
Dacä se duce placa de presiune nu mai debraiazä - adicä nu mai poti bäga în vitezä decît cu motorul oprit . Varianta cu placa de presiune era exclusä din start ... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.