Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme contact?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cjo3wrc
Salut.
De la o vreme nu mai pot porni Dacia 1310 din automat. Cand bag cheia si incerc sa pornesc nu se intampla nimic. In schimb pot sa o pornesc de la electromotor.
Initial am crezut ca s-a dus automatul dar dupa ce o pornesc de la electromotor, porneste si din cheie fara probleme.

Aveti vreo sugestie?
ghitza
sa desfaci contactu daca este tipu nou ,daca e tipu vechi sa il schimbo cu altu.mai intai uitate la mufa lui poate nu face contact in mufa cum trebuie,bafta
cjo3wrc
@Ghitza contactul e de tip nou. Am umblat pe la mufe, initial am crezut ca o fi iesit cumva si nu mai face contact bine dar si dupa ce am mesterit pe acolo tot asa face.
ghitza
daca e tipu nou este cu partea electrica separat de cea mecanica ,desfa partea electrica a lui de cea mecanica si acolo o sa gasesti 2 pinteni si un arculet,care se plimba pe un suport de pastic asau ceva de genu si acolo se mai topeste sau carbonizeaza acel plastic si nu mai face contact,verifica si vezi daca e bun,si daca e in regula treci mai departe,bafta
fsilviu86
cjo3wrc daca dupa ce pornesti masina de la electromotor, pe urma porneste si din cheie .. e clar ca nu e din contact, problema este la solenoid sau bobina de pe electromotor, singura varianta ca sa vezi daca ai contactul dus, scoti mufa de la electromotor, pui pe cinva sa dea la automat si masuri cu aparatul de masura sau pui un bec.
bygy007
rotor sau perii
angheloaia
Tot aceasta problema am si eu. Nu porneste din contact. Pornesc de la electromotor, o ia cateva porniri, sa zicem vreo5-6 porneste din cheie dupa care cand imi este lumea mai draga iar nu o ia.
Ma gandesc la ce zice colegul de mai sus ca daca porneste a doua oara din contact dupa o prnire de la electromotor nu ar fi contactul dar eu vreau sa va spun ca asta este al doilea contact pe care il schimb.
Adica acum o luna vechiul contact imi facea la fel. Nu a cedat brsuc, cand mergea cand nu mergea pana cand a refuzat de tot sa mai porneasca din contact. L-am desfacut si am vazut ca avea partea aia cu contactele pe plasticul ala negru cam tocita, l-am schimbat cu asta care a mers pefrect timp de o luna si acum apare iar problema.
Daca nu era contactul si era electormotorul, de ce a mers o vreme cu asta nou?
Nu cumva si primul contact era stricat si nici al doilea nu este bun, s-a uzat repede? E de ASAM sau cam asa cvea. De asemenea daca ii trag un fir de la plusul bateriei si il ating la plusul electromotorului porneste perfect, asta ma face sa cred ca e tot contactul de vina.
Sa fie totusi contactul sau sa ma supar pe electromotor cum s-a mai spus pe aici?
bygy007
pai masoara , pui un bec pe firul subtire de la electromotor si apoi la bobina , vezi daca ai tensiune in momentul pornirii , daca nu ai pe una din ele e contactu ,poti folosi si un aparat de masura
angheloaia
Ok! Am masurat tensiunea pe firul care vine la starter si in momentul in care dau cheie am 11.8 volti (nu stiu cat de bine este pt ca eu stiam ca treb sa fie 12 dar sa zicem ca ar fi ok).
Problema este dupa cum am spus ca uneori porneste alteori nu porneste. E posibil ca in momentul rasucirii cheii sa mearga contactul fata de momentul anterior.
Cum pot verififca mai departe si starterul? e cam greu de bagat cu aparatul de masura pe la el pe acolo pe sub galerie.
Voi cum procedati?
bygy007
ideea este sa vezi daca ai tensiune pe firul ala cind NU MERGE , daca ai tensiune si cind nu merge atunci problema este alta si este din electromotor , cum spuneam starter, rotor, perii
angheloaia
Acum e tarziu si nu mai pot sa merg sa verific daca are tensiune si cand nu merge. Am o idee vaga cum ca ar arata ceva de genul 000 si ceva tensiune cane nu merge. Nu sunt sigur de asta dar cred ca si multimetrul arata asa poate o mica eroare de asfisaj in loc de000. Pana la urma nu e profesionist sau verificat la metrologie. Un voltaj considerabil nu am sesizat sa fie cand nu functioneaza solenoidul.,
A, si altceva important. Cand dau la cheie si nu misca nimic la electromotor daca iau un fir si-l pun direct la plusul bornei bateriei cu un capat iar celalalt capat al firului il ating de firul electromotorului porneste super. Asta iar ma face sa cred ca e din contact.
val2011
Curata contactele(papucii) aflate pe firul ce duce la selenoid.
panter1
trage un buton cu arc(butonul sa revina inapoi dupa apasare) la bord si actionezi electromotorul din buton dupa ce pui contactul smile.gif eu asa am avut ani de zile. Ce-i drept.. era bord CN si avea butoanele acelea patrate pe mijlocul bordului iar unul dintre ele functia asta o avea de actionare electromotor icon_mrgreen.gif
angheloaia
Am schimbat iar contactul.
De la el era pt ca daca faceam baypas cu un fir de la plusul bateriei pornea.
Cu contactul asta merge ok dar nu stiu cat va tine caci si asta e tot de ASAM(nu am gasit de uzina ca nu ma uitam la bani).
nikuniku
contact pornire marca Asam,durata de viata maxim 3 luni,daca se merge zilnic cu masina,stiu ca am schimbat unui vecin 2 contacte in 6 luni,pana la urma a gasit contact de logan la dezmembrari,iam modificat mufa electrica si merge de nu an fara nici o problema
flavyus
fai schimbare la mufe si punei de logan sau solentza si nu o sa mai ai probleme.
angheloaia
Schimbarea de mufe sa zicem ca fac. Poate imi spuneti si cum exact, daca ati facut-o personal.
Incape in locasul acela, suportul contactului de pe axul volanului? Are aceleasi dimensiuni cel de logan la fel ca si cel de dacie?
nikuniku
doar nu crezi ca am dat gauri in bord sa pun contactu de logan,normal ca in locu celui vechi,doar ca este mai scurt si nu se blocheaza volanu
angheloaia
Eee, iata că revin de data aceasta cu ceva date in plus. Anume, acum dupa ce am pus al 3-lea contact (de data aceasta orginal UAMT) sunt convins ca nu el este de vina pt ca totusi tot asa face, porneste o data din automat si apoi nu mai vrea decat cu fir de by-pass de la plusul bateriei la contactul papuc al solenoidului. Adica nicio schimbare si am cheltuit destușl cu achizitionarea atator contacte intre care ultimul a costat cat toate dinainte.
Am masurat, paramasurat, verificat, am tensiune acolo si totul e ok pana in momentul cand nu mai vrea sa porneasca. Dupa o pornire cu fir de la plus o ia pt inca alte 2-3 porniri.
Deci, ce urmeaza sa verific?
Firul de la mufa contactului de sub cochilia volanului pana la solenoid chiar nu ma pricep si mi se par foarte incalcite firele pe acolo. Asta cu firaraia clar ma depaseste. Sa incerc sa schimb solenoidul?
Am observat ca atunci cand nu porneste, daca am farurile sau lampa din interior aprinse, la actionarea contactului, desi starterul nu da niciun semn, lumina acestor becuri scade in intensitate, deci ceva ,,pleaca” de la contact spre fata masinii.
Unii injura masinile noi ca sunt prea computerizate dar cel putin pe alea le conectezi la mufa obd2 si la computer si spun singure ce le doare si aproape la sigur unde sa le ,,operezi”.
pcostica
verifica legaturile la firul rosu si gros care vine la blocul de lumini(cel prins cu piulita de 5), capatul celalalt este legat la alternator.
Bafta!
bygy007
si papucii unde se mufeaza comada , firul ala mai subtire de la electromotor in ambele capete
val2011
Eu zic ca este de la electromotor. Ia vezi atunci cand nu iti mai invarte inearca cu un alt electromotor (daca mai ai de rezerva si vezi daca invarte in gol).Sau poti incerca si cu un bec sa vezi daca mai ai tensiune pe firul care vine de la contact.
PH-06-BOA
Ca scade intensitatea luminii, denota ca starterul (solenoidul) ia curent, dar nu de ajuns sa si anclanseze si sa invarta rotorul. Un colector poate fi intrerupt pe rotor, si cand se opreste la el, nici solenoidul nu poate sa-si atraga miezul, nici rotorul nu se invarte. Tot trebuie sa dai jos elctromotorul, taie langa surubul de cupru, care trimite legatura in statot, conexiunea de iese de la starter, cat mai aproape de surub, ca sa ai loc sa legi un fir, pe care sa-l dai direct la masa.
Asa solenoidul va lua masa direct de la masa masinii, nu prin colectorii rotorului, ceea ce face sa se evite rateurile la anclansare, bendixul nu mai intra cu rotatii mari in coroana, evitandu-se raderea dintilor la coroana, ci doar cu rotirea data de snecul de pe axul rotorului. Singurul dezavantaj, nu se mai sesizeaza uzura carbunilor. Eu am dat si desene cu operatie, care nu mi-a dat gres niciodata, si e testata foarte multi ani, pe multe masini.
val2011
QUOTE(PH-06-BOA @ 6 May 2013, 21:10)
Ca scade intensitatea luminii, denota ca starterul (solenoidul) ia curent, dar nu de ajuns sa si anclanseze si sa invarta rotorul. Un colector poate fi intrerupt pe rotor, si cand se opreste la el, nici solenoidul nu poate sa-si atraga miezul, nici rotorul nu se invarte. Tot trebuie sa dai jos elctromotorul, taie langa surubul de cupru, care trimite legatura in statot, conexiunea de iese de la starter, cat mai aproape de surub, ca sa ai loc sa legi un fir, pe care sa-l dai direct la masa.
Asa solenoidul va lua masa direct de la masa masinii, nu prin colectorii rotorului, ceea ce face sa se evite rateurile la anclansare, bendixul nu mai intra cu rotatii mari in coroana, evitandu-se raderea dintilor la coroana, ci doar cu rotirea data de snecul de pe axul rotorului. Singurul dezavantaj, nu se mai sesizeaza uzura carbunilor. Eu am dat si desene cu operatie, care nu mi-a dat gres niciodata, si e testata foarte multi ani, pe multe masini.
*


Pai prinderea acelui fir la masa este ca si cum ai pune direct plusul la masa (in scurt), si astfel s-ar arde contactele din selenoid.
bygy007
merge fara probleme si eu am avut modificarea asta tongue.gif
PH-06-BOA
Val2011, n-ai inteles bine. Mai citeste de mai multe ori, si daca tot nu pricepi, iti fac iar desenul, sau cauta-l mai in urma, prin alte topicuri. Solenoidul, are firul gri, de alimentare prin contact, iar celalalt capat al unei bobine (ca-s doua in el), ia masa necesara functionarii electromagnetului, prin surubul de Cu, ce face intrarea un stator (nu cel se aduce plusul de la baterie), legandu-se de acesta, printr-o lamela metalica. Tai lamela si pui fir asemanator ca cel gri, la partea ce iese din starter (solenoid), si capatul celalat il legi direct la masa, la unul din suruburile din capatul statorului, langa frana, capacul de tabla... Asa, va se va asigura functionarea perfecta a starterului. Cand citesti, si uita-te la el, vei pricepe mai usor.
bygy007
uite schema electrica daca o pricepi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.