Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: gpl lo gas
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
firucatalin

Salutare,am tot rasfoit forumul si nu am gasit raspuns la problema mea...
Se da problema...avem o dacie din 97,gpl cu vaporizator lo gas italia,in ceea ce priveste consumul nu cred ca consuma mult dar fratilor m-a disperat,dimineata (poate sa fie si +50 de grade sau - 50 de grade afara)nu porneste neam fara sa ii inchid de tot robinetul de pe furtun care face legatura din "plaman"la carburator.dupa ce o las 5 minute sa se incalzeasca apa desfac robinetul cum era initial si plec la drum.Nu a facut mereu asa...am desfacut si vaporizatorul,e ok,verificat toate electrovalvele,e ok,ma dispera...tre sa pleci si u ca omu repede nu poti ca de stai sa se incalzeasca apa.Dupa ce s-a incalzit apa la ceteva zeci de grade tot e perfect,relanti tot,mentionez ca surubu de plastic(cel de sarcina)si surubu de bronz(cel de relanti)sunt stranse la maxim mere ca altfel nu mai porneste gram nici rece nici calda...unde e buba.Atasez si poza care este identica cu vaporizatorul meu...poate ma poate ajuta cineva cu un sfat ca m-a disperat:([attachmentid=1627728838]

12 Jun 2011, 10:10:
si inca ceva va rog sa imi dati un ajutor in gasirea unui reglaj de gpl ok ca vad ca pe forum sunt zeci si unele (cele mai multe)se bat cap in cap
krapcarasu
eu cred ca ai foarte slab arcul membranei sau nu e deloc.Cum ai intrarea gazului in carb? Ar putea fi prea scurt si de diametru prea mare, pastila care inchide gazul trebuie sa fie curata
firucatalin
ok..ai avut dreptate..arculetul de la surubu de sarcina e prea slab..si oricat de mul as strange surubu(implicit debit de gaz preluat prin vacuum)tot venea prea mult gaz ..i-am pus pe interior un arc de pix pe langa cel original pana ajung maine la munca sa fac alt arculet...acu alta traznaie..cand iau delcouu in mana sa rotesc de el sa ii fac avansuu se opreste motorul:))..ceva e aiurea si cred ca e si din cauza ca e duminica:))
radmasa.gif ...un link spre un post bun de reglare gpl poate sa imi dea cineva..sa fie testat acel reglaj..si dupa postez ce si cum s-a reusit
panter1
duminica si eu cand lucrez la ceva ori imi dau cu ciocanul peste degete, ori merge greu treaba, sau a 2-a saptamana apar alte belele mult mai grave smile.gif)

uite niste link-uri care s-ar putea sa te ajute.. dar lasa si tu treaba pe luni.. Duminica e pentru documentatie biggrin.gif



http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=116141

http://www.daciaclub.ro/Reglare-instalatie-GPL-t12268.html
firucatalin
Deci dupa ce m-am chinuit toata dimineata cu vaporizatorul si cand eram sigur ca l-am facut acu dupa amiaza cand dau sa pornesc repede sa plec dupa soacra....canci..la fel nu vrea nici moarta....am pus tot cum era inainte si dupa 5 minute de incalzire merge ca unsa...deci aceeasi problemaa...

ps.duminica lasati-o asa...documentatie dupa cum zice prea bine un coleg de forum... smile.gif

<span class='edit'>12 Jun 2011, 17:16:</span>
apropo..in vaporizator am un singur arc ce apasa dinspre capac spre membrana groasa,care astupa si o camera de gaz si camera de apa...iar pe partea cealalta este o membrana subtire care nu are nici un fel de arc in schimb e actionata de surubu gros de plastic,cel de sarcina...de care arc vorbeai?
krapcarasu
pune poze cu el desfacut. Reglajul propus de ph- boa este cel mai bun
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=175229&st=210 postul 223
scorpion
OFF-TOPIC :
gratie jobului meu lucrez la masinile familiei sambata si duminica si faptul ca se strica des o fi din cauza ca-s marci de toata jena , gen Dacie... mad.gif zic si eu , nu prea cred ca-i duminica la mijloc... biggrin.gif

Revenind la reglaje GPL , urmeaza topicul si sfaturile lui PH-06-BOA , nu de alta dar chiar se pricepe si l-am vazut in actiune pe masina mea si-a mers foarte OK dupa aceea.
firucatalin
am rezolvat problema...cam drastic..am schimbat vaporizatorul,cel vechi era logas iar asta e bigas biggrin.gif ..
panter1
mda.. o sa te intrebe de el la ITP.. nu il arunca.. trebuie sa fie aceias firma cu instalatia scrisa pe talon..
firucatalin
dap..ai dreptate..oricum nu il aruncam ca poate o sa gasesc candva kit de reparatie pentru el...si apoi la itp nu merge sa iesi ok cu dacia fara....ceva verde..asa ca oricum nu cred ca o sa se "uitye"la serii biggrin.gif
panter1
cu tot cu ceva.. se vor uita la serie sasiu, serie GPL si sa corespunda butelia cu vaporizatorul(plamanul) deoarece ii face poze si trebuie sa arate la fel.. iti spun din proprie experienta.. Am avut si eu problema asta si am fost la 2 statii si ambele m-au pus sa cumpar plaman aceias marca cu instalatia caci nu aveam.. si m-a costat 370 ron vaporizatorul dar stiu ca nu mai am probleme la itp
firucatalin
ok atunci se pastreaza plamanul vechi,si la momentul respectiv o facem sa respire prin el...cateva ore nu e foc...smile.gif)
panter1
wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.