Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alinworm
Am o problema cu batranica mea! M a lasat in drum si nu mai vrea sa porneasca! Am lasat o undeva pe calea mosilor dupa obor!
Daca e cineva din zona dispus sa ma ajute si sa isi dea cu parerea as fi foarte fericit! As vrea sa stiu urmatoarele:

(am aprindere electronica cu senzor, bobina noua bosch, bujii bosch w8ac, fise siliconice si ma gandesc ca tot ar fi de la aprindere)

1. cum pot verifica faptul ca bobina functioneaza cum trebuie? cum se masoara rezistenta bobinei?
2. la fel cum aflu daca ajunge curent la bujii?
senzorul l am reglat la 0,6 mm.
bygy007
scinteia o verifici scotind fisa centrala sau una de la buii si cu partea metalica apropiata la 0,7 1 cm de masa ar trebui sa vezi scinteia , ea trebuie sa fie albastra
ca sa fii sigur monteaza o platina (scoate senzoru) sa vezi daca nu cumva problema este de la aprinderea electronica , vezi sa nu uiti sa pui si condesatorul
alinworm
o sa inlocuiesc toata aprinderea si las doar bobina fisele si platina clasica. Scot fisa centrala de la bobina, cu contactul pus, introduc o bujie in fisa centrala si ca sa dea scanteie trebuie sa o apropii de masa. Ok? (platina la 0.4 mm parca)


din ce am mai citit pe forum, am realizat ca s ar putea sa fie si de la T-ul de la carburator ( e un pic crapat)- cel care face legatura intre carburator-capacul culbutori-galerie. Un furtun duce la carburator, altul la capac culbutori si al 3 lea duce la galerie si contine si o duza. Se poate sa ia aer fals pe acolo?

fsilviu86
alinworm ca sa verifici daca da scanteie nu este nevoie sa pui o bujue ... scoti o fisa si i dai mansonul putin mai sus pana se vede partea metalica si apropii de motor, in timp ce alcineva iti da la automat sau misti tu de delcou stanga dreapta dar ai grija sa retii pozitia lui.

daca zici ca ai aprindere cu senzor, scoate senzorul si pune platina, dar lasa aprinderea electronica, nu este neaparata nevoie sa mai pui acel condensator pe delcou, decat daca scoti si aprinderea electronica si o treci pe clasic

ceea ce ai zis tu ca poate sa fie de la un furtunas, nu are nici o legatura.
alinworm
gata m am lamurit!
pasul 1: las aprinderea + senzor 011, scot fisa centrala de la delcou si verific dc da scanteie cand o apropii de masa ( exteriorul delcoului) in acest timp invart de elicea motorului ca sa se miste axul delcoului.

Dc nu functioneaza

pasul 2: schimb senzorul cu platina, las aprinderea electronica, aceeasi chestie de mai sus. Cu o surubelnita apropii si departez platina fixa de cea mobila.

pas 3: schimb si aprinderea, las tot pe clasic. ( "-" de la bobina trebuie legat la platina si trebuie sa pun si condensatorul)

pas 4: dc tot nu merge chiar trebuie sa schimb bobina sau fisele ( desi sunt tesla si le am de cateva luni,)


Cam astea o sa fac azi!

bashtalu
o sa te apuci sa dai banii pe bobina, fise, capa delcou, bujii si etc asa cum am facut si eu si tot degeaba

verifica platina aia fixa daca e "impuscata" sau nu, la mine asta a fost problema dar pana sa vad asta am luat fise de beru, si tot tacamul ref la aprindere....bani aruncati de pomana


iar cu scanteia la fisa apropiata de masa am impresia ca e relativa, la mine nu arata nimic si masina porneste fara probleme, e cu dus intors


verifica si daca ajunge benzina unde trebuie, in principiu daca stii pe cineva care se pricepe sa vina sa te ajute

succes!
panter1
corect poate ai turul sau returul infundat si te chinui la aprindere cand de fapt nu este de acolo problema... mai poti sufla in jiglerul de relanti pe care il desfaci su surubelnta.. el se afla pe partea stanga a carburatorului.. sper ca stii care este..

Sau poate ai pompa de benzina infundata.. scoate furtunul de benzina care duce la carburator si dai la pompa sa vezi daca arunca benzina.. si daca nu arunca inseamna ca este de la benzina.. asta inainte sa umbli la aprinderea electronica.. daca nu vine benzina ia o pompa de umflat roti si baga pe furtunul de retur care intra in pompa de benzina.. Dai vro 10 pompe apoi conectezi furtunul la pompa si dai de ea pana vine benzina.. dupa care daca apare si benzina dai la automat si pornesti motorul biggrin.gif
alinworm
am si GPL dc nu mergea pe benzina mergea pe GPL. IN SFARSIT AM REUSIT! Am facut exact ca in pasii de mai sus....si la final am dat jos aprinderea si am ramas pe clasic cu platina! Tot nu mergea, imi ramasesera 2 variante: bobina sau fisele....a fost bobina!!! Bobina noua Bosch Made in Brasil ce e drept! Problema era la bobina....am pus alta bobina si nu mi a venit sa cred ca am vazut ca fisa centrala ce vine de la bobina da scantei cand am miscat de platina mobila! Evrika!!....REPEDE am schimbat bobina cu cea veche, pune aprinderea la loc AT011+senzor,schimbat bujii cu cele noi Bosch W8AC made in germany si nu IN BRASIL blush.gif , fisele la clasicul 1-3-4-2,...primul piston la volanta. scoate condensatorul.....totul e pregatit!

Am pus contactul vuum vuuum , de la prima cheie!! Incredibil!! wub.gif

SI uite asa am mai invatat cate ceva! unsure.gif

panter1
felicitari smile.gif
fsilviu86
un sfat prietenesc alinworm iti dau, niciodata nu invarti de paleti la motor cand ai contactul pus ca sa vezi daca iti da scanteie, poate in momentul respectiv isi da drumul motorul si tia prins mana la paleti, in al doilea rand ceea ce a zis cineva mai sus cu platina mobila nu ai cum sa o ai impuscata din moment ce ai senzor, deci platina mobila nu mai exista .. ci doar cea fixa care este pe post de reclaj la senzor fata de axu cu cama al delocului. daca zici ca nu porneste dai jos aprinderea ia un condesnator este 5 lei si o platina, un fir gasesti tu sa pui intre bobina si delcou si asa trebuie sa porneasca. ai grja ca dupa ce ai reglat platina scoti o fisa centrala din capac delocu si tragi stanga sau dreapta de delocu pana vezi ca tia dat scanteie, asa ai cat de cat avansul reglat sa poata porni motorul. spor la treaba daca ai nelamuriri te stepam.
alinworm
pai am rezolvat deja problema! multumesc pentru sfaturi!
Maine sunt programat la DACOSERV pentru ITP. Stiu ca nu o sa iau din prima, dar macar o sa aflu exact care sunt problemele! Sper ca la revenire sa nu am probleme!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.