Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trepidatii motor si martori bord clipesc.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
JDL
Salutare tuturor, se pare ca intampin si eu ceva probleme dupa atatia ani, defapt ar fi o singura problema, insa pe asta habar nu am cum sa o rezolv sau de unde sa incep rezolvarea ei.

Dacia 1310 injectie 2004.

Problema consta in faptul ca la un moment dat, au inceput martorii din bord (ulei, apa si baterie) sa clipeasca in momentul in care calcam ambreiajul maxim sau cand nu era in viteze si turata, la relanti mai exact.

Inainte de chestia asta am schimbat sonda de ulei din blocul motor pentru ca daduse ulei prin ea, era de proasta calitate, cu alta noua. Am schimbat si uleiul din motor, fiind vara i-am pus 20w50 sport, filtru ulei, aer si combustibil.

Am schimbat si simeringul la fulie, ca mai pierdeam putin ulei pe acolo, si am zis sa fac treaba buna de la inceput. Ma asteptam ca dupa toate astea sa nu mai am nici o problema, dar se pare ca m-am inselat.

La vreo 2 zile dupa toate astea masina se prezinta cu acelasi simptom, si in plus, acum mai trepideaza si motorul la pornire, il turez putin, apoi scapa de trepidatii dar parca ar merge neregulat.

Ce sa fie? Pompa de ulei? Ceva legat de presiune ulei?
Aer fals pe undeva? Pana la servofrana pare sa fie totul ok, nu vad loc pe unde ar fi pierderi.

Bujiile sunt schimbate in urma cu vreo 3 luni, iar bobina de inductie acum vreo 1 an, am scanteie la toate bujiile, deci exclus sa fie de aici. Astept si un ceva pareri, va multumesc. smile.gif
ghitza
Sigur este ceva de la presiune dar relantiu la cat este? ca, vad ca nu ai turometru in bord(dupa anu masini),motorasu de relanti isi face treaba? adica daca e mort si nu tine relantiu il prea mic si nu ai nici ungere buna si de aici beculetele aprinse.Aer fals poate trage pe la cele 3 dopuri de la baza corpului clapeta , mai poate fi si de la filtru de ulei de proasta calitate si aici iti recomand filtru MAN(pana 20 roni)
JDL
Motorasul pas cu pas a fost inlocuit anul trecut, cedase si oricum sigur nu este asta din nou, pentru ca acum are alte simptome.

Relantiul nu stiu la cat este pentru ca nu am turometru, dar mai jos de 900 sigur nu este, dupa ureche iti zic. Ar trebui sa verific si servo-frana, ca si acolo s-a umblat, am schimbat pompa, nu si butelcuta, si poate a crapat membrana in ea, ca tot am si pedala cam moale, desi am facut aerisire.

O sa incerc si cu alt filtru, numai ca momentan vreau sa ma interesez ce ar putea fi, ca prea din senin problema asta.

Uleiul folosit pana acum a fost un Castrol Magnatec 10w40, iar acum am pus un Elf Sport 20w50. O fi de la ulei totusi? Eu zic ca nu, ca e o caldura afara de nu se poate + temperatura motorului si zic ca ar fi suficient de vascos...
panter1
strange furtunul de la servofrana cu patentul astfel incat sa nu mai treaca aerul prin el si sa nu mai faca vacum cu servo.. si daca situatia se imbunatateste cat nu trece aerul pe acolo atunci da.. probleme cu relantiul si trepidatiile pot veni de la servo.. iar daca nu.. nu umbla la el ca nu-i stricat.. nici sa il schimbi degeaba nu e bine

mai poti incerca cu o reglare de culbutori la 0.20Admisie si 0.25 Evacuare.. vezi ca pe forum este explicata procedura si poti invata singur sa ii reglezi la cotele amintite de mine mai sus.. si atentie.. folosesti metoda cilindrului in compresie apoi verifici cu supapa care s-a inchis.. deci urmaresti supapa cand invarti de motor si dupa ce s-a inchis mai invarti putin si bagi din nou lera si trebuie sa nu aibe pe revenire mai mult de 0.35(la pistonul 1 se intampla asta deobicei).. iar apoi vezi ca in compresie sa nu fie stransa de tot sa ai acolo un 0.10, sper ca intelegi ideea atat in compresie cat si supapa care s-a inchis trebuie sa ai joc..

Uitata-te la filtrul de ulei sa fie strans bine si sa nu fie marca "Eurofill" mai multi pe aici s-au plans de ele.. iar ca sa stii.. cele de brasov deci romanesti sunt cele mai bune.. si costa cam 12 lei

Uleiul nu cred ca ar putea sa iti faca figura.. umbla la cele de mai sus zise de mine si revino cu detalii... desi nu vad de ce te-ai trecut de la 10W-40 la 20w-50 deodata mai ales daca masina poate mergea bine asa.. sau puteai incerca un 15W-40

Aer fals poate sa iti mai traga pe la corpul injector.. te duci pe partea cu filtrul de aer si te uiti la corpul injector aplecandu-te cum ar veni te uiti sub unde intra aerul din filtrul de aer in corpul acela.. Dedesupt are niste stuturi iesite din corp.. acolo trebuie sa ai un dop mic.. pui degetul si astupi sa nu mai intre aer si vezi ce se intampla.. si daca e sarit o sa simti imbunatatiri.. apoi confectionezi tu un alt dop si ii pui acolo.. eu unul i-am bagat silicon astupand acea gaura mica dar paguboasa

Succes
JDL
@panter1: reglajele la culbutori au fost facute acum vreo 3 luni maxim, cand intr-adevar aveam probleme in sensul ca pe unul din pistoane era dereglat mai mult si dupa a mers motorul de ziceai ca este nou, superb.

acum voi incerca la servo cum ai zis si revin cu detalii. capacul la clapeta acolo sub este prezent si in stare foarte buna (nu il pot misca cu mana deloc).

din lipsa de bani am preferat sa las o marca cat de cat ok dar cu alta vazcozitate, de aici diferenta de 10w40 la 20w50, si in plus vara eu pun putin mai gros, ce-i drept 15w40 de regula.

urmatorul schimb il fac pe 10w40 cum am tinut-o pana acum de atatia ani.
revin cu detalii.

14 Jun 2011, 15:49:
am facut cum ai zis cu furtunul de la servo, nici o diferenta. Nu rasufla pe nicaieri, pentru ca l-am scos si din servo si incepe sa se tureze si mai aiurea motorul. Deci excludem si asta.

Eu tot cred ca este ceva legat de presiune ulei / pompa ulei. De ce? Pentru ca prima sonda am inlocuit-o pentru ca mi-a iesit prin ea ulei, la a doua care a fost noua deasemenea, se pare ca la fel, este umeda de ulei, dar nu curge ca prima... acum nu stiu, presiune prea mare? Nu vad care este problema defapt.

Chiar nimanui nu i s-a mai intamplat chestia asta?
panter1
motorul poate trepida din cauza ca relantiul este mic si deci rotatii putine, becul la ulei poate licari tocmai din cauza presiunii mici la ulei pentru ca motorul nu se invarte suficient de tare.. Daca ai 500 rotatii normal ca se aprind becurile ca nu ai motor nou nout sa poti avea presiune suficienta si la 500 rotatii

martorul la baterie este normal sa se aprinda daca relantiul este mic deoarece alternatorul nu prea incarca la turatie asa mica.. iar daca mai aprinzi si farurile e clar va sta aprins pe relantiu

Poti avea chiar motorasul de relanti defect si de aici toate problemele de mai sus.. apropo.. dimineata cand pornesti sta mai ambalata pana se incalzeste?? sau ramane turata cate odata cand iei piciorul de pe acceleratie?

In restul timpului.. motorul trage bine? adica atunci cand nu esti la relanti??

toate problemele astea l-e ai de cand ai schimbat uleiul sau si inainte cu vechiul ulei a facut asa?

Trage cate o fisa de la bujii si identifica daca vreuna nu lucreaza.. si vezi ca scanteile se aud cand tragi fisa daca primeste scanteie de la bobina..

Revino cu detalii
JDL
Cand porneste dimineata este mai subturata putin, dar nu sta ambalata sau sa se ambaleze greu, este exclus acel motoras. Facea asa si inainte sa schimb uleiul cu vreo 1-2 saptamani, insa fara luminite in bord.

Dar daca am strans eu prea tare cureaua la alternator? Ar putea fi o posibilitate? Desi daca apas pe ea, se duce in jos vreo 0.5 cm...
maho
Cureaua de alternator e numa' bine. Daca face sageata mai mare de 1 cm sa-ti faci probleme..
JDL
@maho: ma refeream daca nu cumva este prea intinsa, si poate de asta am problemele care le am.
maho
Acum catva timp, cand mi-am schimbat cureaua, m-am chinuit destul de mult, de-abia am pus-o, f. intinsa (cred ca sageata sub 0.5 cm)- nu mai aveam unde sa misc alternatorul. Nu s-a dereglat nimic la turatii sau relantiu.
JDL
deci nici de aici nu este problema.
alte idei care mai aveti?
ag02cws
Cati km are motorul?
JDL
88.000 cu toate reviziile la zi.
panter1
QUOTE(JDL @ 14 Jun 2011, 15:56)
Cand porneste dimineata este mai subturata putin, dar nu sta ambalata sau sa se ambaleze greu, este exclus acel motoras. Facea asa si inainte sa schimb uleiul cu vreo 1-2 saptamani, insa fara luminite in bord.

Dar daca am strans eu prea tare cureaua la alternator? Ar putea fi o posibilitate? Desi daca apas pe ea, se duce in jos vreo 0.5 cm...
*



pai TREBUIE SA STEA AMBALATA la rece, daca nu sta turata cam pe la 1300 Rotatii (soc automat) nu este bine(chiar daca nu ai turometru o simti ca e mai turata cand e rece).. Ea trebuie sa stea turata pana se incalzeste.. acela este socul automat dat de motorasul pas cu pas.. Deci daca nu se intampla asta inseamna ca acolo e problema si de asta nu iti sta nici relantiul bine..

Nu facea asa cu celalalt ulei pentru ca uleiul 10W-40 este superior celui 20-W50 si statea cu 50 de ture mai sus cat sa nu se aprinda becurile.. logic

iar cureaua nu o lasa asa stransa ca nu ai de ce.. doar daca vrei sa fortezi rulmentii la alternator si pompa de apa.. si nu cred ca vrei.. iar cureaua si ea va ceda mai repede.. deci nu se strange foarte tare cureaua

si nu ai spus daca in turatii cand mergi cu ea trage bine motorul...
JDL
Ce-i drept, nu-ti pot spune de relantiu cum este exact pentru ca nu observ absolut nici o diferenta dintre inainte si acum, adica este la fel ca inainte, numai ca acum tremura motorul la rece.

In mers este perfect motorul, trage cum a tras si pana acum, este absolut ok, nu are nici o problema, dar la 110 km sa zicem, daca o scot din viteaza sau apas ambreiajul se intampla acelasi fenomen.

Cureaua o voi slabi maine, acum nu mai apuc, este prea intuneric.
ghitza
Pai face ca nu isi poate tine relantiu,mai exact motorasu nu isi face treaba
JDL
Va asigur ca nu este de la motoras, voi incerca cu altul maine dar sigur nu este de acolo. Am observat ceva, la clapeta, atat in spate cat si in fata, adica cand calci acceleratia clapeta se opreste intr-un opritor reglabil asta la accelerare, insa si la relantiu adica neapasata pedala are tot un opritor reglabil care este la o distanta de 0.4cm de suportul clapetei, adica nu se ating deloc.

Ar trebui reglat de acolo din opritor sa stea mai in fata, ca si cum ar fi accelerata putin oare? Daca da, atunci pana acum cum de a functionat asa? N-am poza sa pun, probabil voi pune maine, in cazul in care nu va dati seama despre ce vorbesc.
ghitza
La relanti cu motoru CALD cand relantiu ar trebui sa il regleze motorasu intre 850-900rpm clapeta se sprijina in partea de sus pe acel surub de reglaj cu cap imbus,daca nu e asa cum e si cazu tau inseamna ori ca cineva a umnbla la surub si la desfacut ori motorasu nu face cursa completa adica tija nu se retrage destul si aici poate fi prtial gripat angrenaju dinnauntru lui adica roata dintata si melcu,sau mai poate da informatie gresita si senzoru de temperatura care se afla infiletat in chiulasa langa sonda de apa
JDL
@ghitza: uite maine voi porni masina, adica azi, o voi lasa sa se incalzeasca si voi fi atent la ce mi-ai spus tu. Mersi de pont. Sa vedem daca de aici o fi problema...
panter1
ghita.. daca ar fi senzorul de temperatura calculatorul va crede ca este mereu rece motorul.. si deci va sta cu socul tras deci turat.. ori invers.. chiar daca este rece motorul el va tine tot 800 rotatii relantiul crezand ca e cald atunci cand este rece.. dar tot nu ar trebui sa vibreze asa pe relanti..

JDL nu umbla la acel opritor.. acel opritor este reglat de fabrica, nu este indicat sa umbli la el, acela are rolul de a limita cursa clapetei de aceleratie in caz ca nu ai motoras pas cu pas sau ca acesta nu functioneaza.. ce poti sa faci este ce a spus ghita sa vezi daca clapeta are aceias distanta si cand e rece motorul si cand este cald.. daca da.. nu e bine deoarece distanta se modifica de la rece la cald cand motorasul schimba pozitia clapetei.. deci ar fi motorasul blocat sau stricat..

Si scoate fisele pe rand sa vezi daca iti lucreaza toate bujiile dar sa ai o mana la spate sa nu te sprijini cu o mana de masina si sa scoti fisele cu cealalta ca te curentezi grav la vro 14000V.. Deci cu o mana la spate tragi de fisa si vezi daca scade un pic turatia iar cand o bagi la loc daca creste..

o alta cauza a vibratiilor ar fi un tampon de cauciuc rupt care sustine motorul pe sasiu.. el se poate rupe si poate cauza vibratii urate ale motorului care se simt si in caroserie.. Motorul se poate vedea ca sta putin inclinat spre stanga sau spre dreapta.. dar la cum spui ca iti licare becurile poate sa iti vibreze din cauza turatiei mici.. Pacat ca nu ai turometru.. unii si-au montat chiar daca nu le-a pus fabrica
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.