Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inexplicabil pentru mine
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CDC71
Salut! Am o problema la care nu am gasit raspunsuri cat de cat apropiate de situatia mea pe forum, oricat am cautat. De aceea, daca considerati ca exista un raspuns intr-unul din topicurile de pe forum va rog sa-mi indicati un link si sa stergeti acest post (se poate sa nu fi ales cuvintele cheie cele mai indicate atunci cand am cautat). Pe scurt iata care este problema: la prima pornire (indeferent ca este dimineata cand este un pic mai racoare sau in toiul zilei) lansez un nor de fum de ma ia cu groaza. De asemenea, daca stau la semafor, sau stationez cateva minute, la pornirea de pe loc se intampla aceeasi chestie. In mers (ma refer la viteze mici cand nu se poate pune problema curentilor de aer care ar putea disipa fumul) nu apare nimic! Daca o turez excesiv in mers de asemenea nu se vede nimic notabil. Toata tarasenia apare la pornire si la pornirea de pe loc dupa ce motorul a mers un timp la relanti. Mentionez ca am muci cu gramada, pana si in T-ul de la carburator. Calitatea uleiului nu cred ca poate fi pusa in discutie pentru ca la recomandarile de pe forum am pus Castrol Magnatec 15W40 (cel mult s-ar putea vorbi ca nu-l suporta motorul meu). Instalatia de racire am curatat-o de curand si nici inainte de curatare, dar nici acum nu am constatat ca ar lipsi lichid. Culoarea fumului in nici un caz nu este neagra, ci pare mai degraba un gri petrol (ceva intre alb si albastru).
brigada_diverse
daca e fum albastru -> e ulei ars
la pornire: apare fum pt ca se scurge ulei pe la supape in camera de ardere cat timp motorul este oprit -> simeringurile la supape trebuiesc schimbate
in mers -> segmentii dusi sau uzura motor -> segmentare sau schimbare set

dupa stat la ralanti..greu de dat seama poate fi ori de la segmenti si nu observi tu, ori de la simeringurile de la supape

cel mai simplu- schimba simeringurile de la supape si vezi daca mai face.
daca consuma si mult ulei, atunci e de la segmenti. pe la supape nu poate conduma prea mult

fum negru-> motor innecat

fum alb mult-> ajunge lichid de racire in camera de ardere sau benzina are apa multa in ea
iarna este condens.
Kanutza_77
Asa cred si eu,ca se scurge ulei pe la supape!
panter1
nu ai specificat ce culoare are fumul.. revino cu detalii. cred ca ai ceva la carburator sau daca pornesti mereu cu socul tras la maxim iti poate scoate fum negru.. ori dai prea multe sprituri pana sa pornesti de se ineaca si cand porneste iar fum negru.. poate fi de la mai multe asa nu ne putem dam seama sa te ajutam daca nu ne spui si cum pornesti etc...
maho
QUOTE
CDC71     
post Yesterday, 18:39
Post #1
Culoarea fumului in nici un caz nu este neagra, ci pare mai degraba un gri petrol (ceva intre alb si albastru).
CDC71
Multumesc pentru sfat ! Chiar are logica, dar eu nu m-am gandit la asta.
micri
am si eu o problema. masina nu scote fum decat putin cand pornesc. in rest nu, dar cand viteza depaseste 100 incepe sa imi scoata un fum, eu cred ca este albastru. oare ce are de apare acest fenomen numai cand trece de 100km/h?
maho
Eu cand merg peste 100 nu ma uit in spate daca scoate fum. Zau, cum iti dai seama ca sub 100 nu scoate, si peste da ? ohmy.gif
micri
eu am ajuns sa imi verific ceasurile de bord foarte des si intotdeauna incerc sa am si un control vizual a tot ce se intampla in jur.
panter1
micri..

1.Daca iti scoate fum albastru ai 2 cauze.. si anume ori semeringurile supapelor de la chiulasa.. ori segmentii/set motor uzat.. si deci nu ai de ce sa urmaresti atat fumurile si ceasurile.. caci aceste uzuri de regula apar in timp..

2.puneti masina la punct sa nu faci accident daca te mai uiti mult la ceasuri sau in oglinda sa vezi fumuri.. in loc sa fii atent la mers.. ceasurile alea reprezinta o grija in plus, un stres a soferului, o atentie distrasa.. de asta la daciile din 2003-2004 au pus decat becuri cat si la masinile straine(au eliminat ceasurile lasand doar la benzina si apa) in rest becuri, sa nu ai la ce sa te mai uita atat de des.. becurile oricum iti "sar in ochi" atunci cand se aprind
CDC71
Salut! Nu am mai intrat de mult pe forum sa va tin la curent cu rezolvarea problemei. Azi am dus masina in service ( a trebuit sa astept programare) si mecanicul de acolo a confirmat ca asta este una din cauzele principale. Acum o sa astept pana maine sa vad ce a facut efectiv. O zi faina tuturor!
CDC71
Salut! Regret ca nu v-am tinut la curent cu rezolvarea problemei mele, dar nu am prea avut ce scrie. N-am circulat prea mult cu masina pina acum (doar citeva drumuri scurte prin oras). Mai scotea putin fum, dar m-am gindit ca poate este ceva normal pina se arde tot uleiul care mai ramasese prin cilindri. Acum am facut doua drumuri mai lungi, in care am putut sa o fortez un pic si culmea problema a reaparut. Face la fel ca inainte atat la pornire, cit si la pornirea de pe loc dupa ce motorul merge un timp la relanti. L-am intrebat pe mecanic atunci cind am scos masina de la el daca nu crede ca este necesar sa intram si la motor ( segmentare sau set motor) si el m-a asigurat ca nu este cazul. Mi-a spus ca semeringurile de la supape nu erau foarte uzate ca sa necesite schimbarea lor, dar ca din cauza ghidajelor de la supape s-ar putea sa imi faca probleme. Spunea el ca in toata cariera lui de mecanic, este doar o treia masina pe care o vede cu astfel de ghidaje, si ca ele ar fi cauza pentru care dupa un timp le scoate putin in afara din locul lor. Mi-a schimbat si semeringul de la palier ca a vazut ca musteste putin ulei si pe acolo. Deci semering nou la palier! Mi-am bagat mina pe sub electromotor sa ajung cit mai aproape de zona cu pricina si simt din nou umezeala. Acum, va rog sa-mi dati voie sa o iau putin razna! Pina sa fac schimbul de ulei, n-am avut nici una din problemele astea. Am luat teapa, dar am realizat abia dupa ce am bagat uleiul in motor. Era expirat din 2009. Nu m-am alarmat foarte tare, deoarece pe cine am mai intrebat imi zicea ca totusi e ulei nu salam. Acum insa, daca fac legatura intre momentul de cind au aparut problemele si momentul cind am facut schimbul de ulei parca se potrivesc. Oare sa fie uleiul depreciat, sa nu mai fie in parametri normali de lucru? Adica totusi, la doar doua drumuri mai lungi sa fi iesit deja semeringurile de la supape de la locul lor? Si la semeringul de la palier la fel?
culturism
e posibil sa se intample si din cauza ca era uleiul vechi , dar totusi putin probabil, ce tip de ulei ai pus?
CDC71
Am mentionat la deschiderea postului. Castrol Magnatec 15W40.
CDC71
Salut din nou. Se pare ca n-am alta solutie decat sa schimb chiuloasa. A cautat mecanicul din greu semeringuri care sa se potriveasca pe ghidurile cu care este echipata chiuloasa, dar nu a gasit. A gasit in schimb niste ghiduri, dar nu a fost prea multumit de cum aratau si mi-a spus ca la cit este de lucru sa schimbe ghidurile nu se prea merita, tinind cont de faptul ca nu poate garanta daca o sa ma tina prea mult timp. O sa va tin la curent cum rezolv pina la urma problema.
CDC71
Imi cer scuze pentru lunga perioada de inactivitate ( concediul e de vina). In sfarsit am rezolvat problema! Pina la urma am facut rost de ghiduri. M-a costat destul de mult, dar a meritat (450 RON cu manopera). Nici prin cap nu mi-a trecut ca e atat de lucru sa schimbi niste ghiduri! Dat jos chiuloasa, curatat chiuloasa, rectificat supape, rectificat scaune supape, dar zau ca a meritat toti banii. Las la o parte faza cu fumul de la esapament, care acum lipseste cu desavarsire, dar motorul parca are alta viata! Nici nu-mi vine sa cred ce nervos a devenit! Nu va imaginati ca ma arunca pe bancheta din spate cand accelerez brusc, dar e o diferenta ca de la cer la pamant fata de cum se comporta inainte. Va multumesc tuturor pentru sfaturi! Topicul poate fi inchis.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.