Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme motor 1.4
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
amx_te_vad
Salut. Am cateva probleme la Dacia 1310 din 95, cu motor 1.4 benzina / GPL. Cand merg cu ea pe benzina nu are putere pana in 2500-3000 rpm, in schimb, peste 3000prm merge f. bine, pana la 5500-6000 rpm, dupa care se opreste motorul(nu mai baga pompa benzina cred, pt ca ramane fara benzina in furtunul care intra in carburator). Din aceasta cauza in ultimul timp am fost nevoit sa merg prin oras cu viteza I la 4-5000 rpm, pentru ca la schimbarea vitezei a II-a motorul se oprea si ramanea fara benzina. La fel ramane fara benzina si cand o las oprita cateva minute, sunt nevoit sa scot furtunul din carburator si sa "dau la pompa" pana vine benzina. Am schimbat si poma de benzina si tot asa face.
ps: pe GPL merge bine, dar consuma peste 20% in oras, mers lejer, 1300-2500 rpm.
ps2: rotile nu sunt blocate, iar directia / suspensia sunt bune, nu pierde gaz, deci cum de consuma atat?
panter1
desfa capacelul acela rotund de culoarea aluminiului este fix pe pompa de benzina(are un surub pe el care trebuie desfacut cu o cheie de 10).. vezi ca inauntrul lui se afla o sita, curata acea sita si pune-o la loc apoi si capacul, strange surubul care tine capacul.. apoi vezi daca mai face.. poate fi o cauza.. acolo se aduna multa mizerie si normal.. nu mai trece acelas debit de benzina..

Daca spui ca ramane pompa de benzina fara benzina cel mai probabil este de la asta


Cat despre consumatul gazului.. regleaza debitul de gaz de pe furtun si relantiul gpl-ului de pe plaman... apoi carburator(aer, relanti), delcou(avans), si mai ales Culbutorii care trebuiesc reglati periodic la 0.20A cu 0.25E, si vezi ca exista tutoriale pe aici la cum se face.. Pe gpl este important sa fie reglati mereu ca poti pierde putere si poti strica chiulasa daca nu ii reglezi
amx_te_vad
Am desfacut sita si am gasit apa, la fel si in filtrul acela mic (sita rotunda) din carburator. Am uitat sa spun ca nu s-a mai mers pe benzina de cativa ani cu masina, deci sa fie condens in rezervor si sa infunde sita de la pompa? Culbutorii au fost reglati acum aprox. 1000 km. La GPL e reglat debitul maxim, si, chiar si asa, nu merge fara sa fie socul putin tras.
panter1
in primul rand.. ai sa razi dar benzina isi pierde din calitati dupa un timp.. deci daca o tii 2-3-5 ani in rezervor fara sa o consumi nu va mai arde bine.. stiu ca pare incredibil dar asa e.. benzina expira, deci primul lucru ar fi sa scoti toata benzina(inclusiv apa din condensul acumulat iarna) si sa pui alta benzina proaspata..

Daca pe benzina este reglata ok(avans, aerul de la carburator si relanti) iar pe GPL nu merge fara soc tras.. misca de surubul acela de bronz de pe lateralul plamanului(vaporizator).. acel surub se misa cu mana susor si vezi sa nu il desfaci prea mult ca va iesi.. iar daca iese nu te speria, pune-l inapoi.. acela aeste surubul de reglare relanti(deci de pe plaman).. misti de el si in acelas timp daca relantiul creste reduci din debitul de pe furtun si vezi ce se intampla.. ar trebui sa stea la relanti chiar daca reduci din debit..

apropo de debitul la maxim.. asta este si cauza care iti papa 20%.. si cred ca si miroase a gaz nears pe toba..
tmkrf
verifica electrovalva care iti inchide benzina ,cand masina e pe gaz ( din cate stiu electrovalva are si un reglaj mecanic)
amx_te_vad
am verificat electrovalva, e blocata pe inchis :| am facut-o pe direct pe benzina si merge doar in viteza I, maxim 50km/h sad.gif
chiar nu stiu ce are, pt ca am schimbat pompa, dar tot nu are presiune de benzina. sa fie infundat furtunul care vine de la rezervor?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.