Alexio
23 Jun 2011, 12:25
Pe langa faptul ca ieri mi s-a rupt cablul de ambreiaj... pe care deja l-am cumparat, urmand sa il schimb diseara... mai am o problema care ma macina...
Jumatate din pedala de frana este degeaba... abia la fund tine, daca o apas ferm blocheaza cu scartait insa nu ma ajut cu nimic in caze de ceva rapid pentru ca pierd timp sa parcurg toata cursa + ca este foarte enervant...
De ce nu tine de sus? in afara de reglajul sabotilor ce ar mai fi? (PS: sa-mi explice si mie cineva cum se regleaza sabotii... mai ca pentru un necunoscator)
Este vorba de D 1310 L din 1998
Multumesc!
GL 01 NJL
23 Jun 2011, 13:06
Cu serva cum stai e buna ? Placutele,sabotii sunt buni ? Lichid de frana ai ?
Alexio
23 Jun 2011, 13:27
Placute noi, sunt deja asezate au 1200 km, sabotii au cam 2000, lichid am din plin... si nici nu pierd deloc...
Cu servo nu stiu ce sa zic... se apasa super usor pedala, numai ca atunci cand opresc motorul pana se intareste pedala fasaie... nu stiu daca e normal.
Kiraly
23 Jun 2011, 14:02
exact asa a fost si la mine.inainte aveam pedala foarte tare dupa aia incepea sa tina cat mai jos.am aerisit la pompa de frana era plina cu aer nu stiu din ce cauza.dupa aia si la etrieri am aerisit.pierderi nici eu n-am avut.acuma am pedala tare si frane de ies prin geam.bafta
bygy007
23 Jun 2011, 14:08
daca ai pompa de frina cu dublu circuit si la roti este bine verifica garniturile si supapele pistonaselor , eu de acolo am avut o problema
QUOTE(Alexio @ 23 Jun 2011, 14:27)
Placute noi, sunt deja asezate au 1200 km, sabotii au cam 2000, lichid am din plin... si nici nu pierd deloc...
Cu servo nu stiu ce sa zic... se apasa super usor pedala, numai ca atunci cand opresc motorul pana se intareste pedala fasaie... nu stiu daca e normal.
Vezi sa nu fii uitat mecanicul sa-ti puna autoreglajele la saboti. Din acest motiv dostanta dintre sabot si tambur este mare si automat cursa pedalei de frana creste. La mine uitase mecanicul la roata stanga spate sa-mi puna autoreglajul.
Bafta.
ghitza
23 Jun 2011, 21:15
Deja este al 4 topic pe sectiune cu acceasi problema
Alexio
23 Jun 2011, 22:27
O fi al 4-lea dar daca din restul de 3 nu intelegi nimic? In asta incepem sa ne intelegem... o sa fac aerisirea caci ultima oara cand mi-a aerisit-o, cand puneam frana zburam de pe scaun, acum e foarte elastica... pompa de frana cum se aeriseste Kiraly? la roti stiu dar la ea nu stiu...
Si da e cu dublu circuit.
bygy007 sunt noi garniturile... toate... au cateva luni...
Kiraly
24 Jun 2011, 20:16
tot asa se aeriseste ca si la roti.daca te uiti la iesiri din pompa o se observi aerisitorul.pui o teava pe el si pui pe cineva in masina.dupa aia fa si la roti.
Alexio
25 Jun 2011, 07:22
Mi-am adus aminte ca ar mai fi o treaba...
Exista acel "senzor" de presiune de pe pompa de frana... de aprinde beculetul in bord...
Citisem prin cartea ei ca s-ar numi ICP si ar face nu stiu ce stabilizare de presiune...
Mie de la vreme cred mi s-a rupt din partea cu papucii electrici... deci nu mai functioneaza, nu mai este alimentat cu, curent electric.
Ar fi o problema asta? ar avea treaba ca nu-mi tin bine franele?
ghitza
25 Jun 2011, 09:21
Sonda ICP(indicator cadere presiune) daca acel timburus culiseaza usor nu are nici o problema,ea semnalizeaza o avarie la sistemu de franare nu are treaba ca tu nu ai frane,scoate afara ICP-u de pe pompa si vezi franele ca tot asa le ai,Stablizarea presiuni o fac pistonasele din pompa
Fa aerisirea prin cadere cum sa mai scris pe aici de nush cate ori si daca nu ai scurgeri si pompa isi face treaba tre sa ai frane beton
QUOTE(ghitza @ 25 Jun 2011, 10:21)
Sonda ICP(indicator cadere presiune) daca acel timburus culiseaza usor nu are nici o problema,ea semnalizeaza o avarie la sistemu de franare nu are treaba ca tu nu ai frane
Daca semnalizeaza o avarie a sistemului de franare in speta noastra cursa prea lunga a pedalai de frana(respectiv presiune mica in sistem) nu ti se pare un non-sens sa spui ca franele nu au nici o problema????
ghitza
25 Jun 2011, 13:00
NU,pentru ca nu ai pierderi de lichid sa zic asa sa intyre pompa in avarie,nu vrei sa iti semnalizeze si ca ai cablu de frana de mana slabit?ai cursa lunga vezi din ce cauza oa i lunga ,se poate micsora de la pedala si de la servo
Alexio
25 Jun 2011, 21:14
Din moment ce eu aveam frane beton, apoi s-au lasat apoi iar s-a aerisit la roti apoi iar e cursa lunga... nu are nicio treaba cu cablul.
Acum am vorbit cu tatal meu si mi-a spus ca asa a patit in garantie ... iar cei de acolo i-au aerisit pompa, mi-a explicat cum au facut, iar de atunci i-au tinut franele pe ea 5 ani beton.
Se baga furtunel in locasul de la pompa apoi in sticla cu lichid, se aeriseste prin pedale si aia e.
Kiraly
25 Jun 2011, 21:29
exact Alexio..sa revii cu rezultatele
Alexio
25 Jun 2011, 21:47
Luni cumpar ICP-ul. si in weekend il montez. Al meu fiind rupt de la papucul electric nu imi permit sa aerisesc. il cumpar il pun si sambata dau rezolvarea problemei.
QUOTE(ghitza @ 25 Jun 2011, 14:00)
NU,pentru ca nu ai pierderi de lichid sa zic asa sa intyre pompa in avarie,nu vrei sa iti semnalizeze si ca ai cablu de frana de mana slabit?
Ironiile ca sa aibe efectul scontat trebuie sa fie frumoase , fine si de bun gust. In cazul tau nu se pot aplica deoarece tu habar nu ai ce face acel ICP si cam care este principiul de functionare al unei pompe .....de frana.
Cauzele pentru care se aprinde acel martor in bord sunt una si aceeasi respectiv PRESIUNE MICA IN SISTEM.
Pierderea de presiune poate fi generata cam in 4 MODURI descoperite de mine si de niste baieti denumiti generic ingineri dupa cum urmeaza:
1. - garniturile pompei sunt imbatrinite si pierd presiune pe langa ele rezulta - cursa lunga a pedalei de frana - martor aprins pe bord frane deficitare;
2. - pierderi de lichid pe la diferite garnituri(etrieri, pistonase, repartitor);
3. - trage aer fals sistemul pe la una sau mai multe componente. In cazul meu conducta de frana dreapta spate la imbinarea cu cilindrul tragea aer fals. Rezolvarea am aplicat o solutie de blocaj a suruburilor sa nu se desfaca - problema rezolvata
4. - distanta dintre sabot si tambur este mare datorita faptului ca autoreglajul nu-si face treaba..... aici ai cam nimerit-o cu cablul de frana de mana - poate tine rol si de autoreglaj
Asadar, colegul daca vrea sa aibe frane, sa se puna pe verificat, de preferat ar fii s-o faca un specialist pentru ca totusi discutam de un sistem vital si nu de castofoane sau mai stiu eu ce eleron.
PH-06-BOA
26 Jun 2011, 14:27
Tiaz, cred ca si tu esti inginer, se vede dupa ton. Sonda aia, e fix pielea P. Las-o asa sparta, rupta cun e, ca si asa e degeaba. E numai pentru a lua inginerii bani, nu sa faca un serviciu.
Alexio, nu lua sonda, doar de a-i face pe ei cu bani, ca n-are niciun rol in a tine frana bine. Aerisirea nu se face corect, cu o echipa de ingineri ci doar singur. Desfaci aerisitorul, pui in capul lui o bucata de furtun transparent ca cel de la stropitoarea de parbriz, pentru a recupera lichidul, dar nu-ti recomand ca va fi murdar, mai ales daca e de tip N, care dizolva foarte frumos cauciucul (spuneai ca ai garnituri de doua luni, deja sunt umflate daca ai N), si lasi sa curga linistit pana trec cateva bule de aer si apoi lichid fara bule. Daca curge fir intins, pistoanele sunt in pozitie corecta. Daca doar picura cate o picatura rar, pistoanele din pompa nu revin la locul de sprijin pe splint, din mai multe motive: arcurile sunt asa de proaste, ca nu reusesc sa readuca pistoanele dupa franare, mai ales daca sunt noi, caz in care si pistoanele sunt asa de mari la diametru, incat abia intra in pompa. Al doilea caz, tija de la servo e lunga, de nu lasa pistoanele sa revina total, pentru ca cele doua splinturi sa deschida supapele pentru echilibrul presiunilor (instalatie-atmosfera). Al trei-lea, garnituri umflate, si merg greu.
In cazul tau, cand e cursa goala, ori ai aer pe instalatie, pentru ca ai facut aerisire asa cum ti s-a indicat (din neam) prin pedalare, ca sa faci lichidul clabuci, si dupa limpezie sa fie iar goala, ori supapele de la pistoane merg asa de greu, ca reusesc sa blocheze abia catre final cand creste presiunea in capul pistonului ( curatate de cauciuc macinat de lichid, chiar ca si topit, sau inlocuit pistoane), ala ar fi faptul ca aerisirea facand-o prin bataiala piciorului, repartitorul inchide de fiecare data si nu reusesti sa aduci aerul de pe conducta, din fata pana-n spate, decat in zile de sarbatori, si ultima ar fi distanta intre tamburi si saboti, dar daca tragi frana de mana si apesi odata pentru apropiere, a doua peda trebuie sa aiba plina cursa. Daca e plina, regleaza distanta.
Aerisirea fa-o deschizand fiecare aerisitor, si astepti sa vezi pe furtunul transparent cum golurile de aer se elimina. Pe spate, va trebui sa astepti cateva minute. La fel, lichidul trebuie sa curga pe aerisitor, fir intins, nu picatura cu picatura. Va curge mult lichid fara aer, pana ajunge golul de langa pompa, la roata de spate, apoi intreruperi de lichid si iar lichid continuu. Abia atunci e eliberat aerul. Riica si cantarul de la repartitor, mai sus, pentru a avea frana si pe spate, de acceeasi intensitate cu cea de fata, nu cum se abereaza pe la "atotstiutori" ca , spatele trebuie sa tina doar cand e incarcat. Asa mergi cu motocicleta! Toate patru, ca d-aia sunt patru!
Plosca de servo n-are legatura cu golul din peda. Oricat de distantat ar fi reglajul la tija pana-n pompa, nu ajungi cum zici tu, la podea. Pe masura ce faci investigatii ( pune lichid bun, DOT), mai intreaba.
dupa mine cea mai buna explicatie e a lu BOA la fel pateam si io mari mesterii mau invatat sa aerisesc franele ba cu motoru pornit ba fara in ambele cazuri 1 la mana a 2 zii mergeam intrun picior de febra ce aveam la celalat:)) si 2 la mana a 2 zii iar frane nu mai aveam
dupa cum a explicat BOA din intamplare am facut aceasta metoda fara sa stiu de ea am vrut sa schimb garniturile fata spate si na am zis sa pun si un lichid bun si curat am lasat sa curga pana a venit lichid curat si cand il rog pa un prieten sa ma ajute sa imi faca pedale nu putea sa apese pedaua
) am pornit masina si cand vad ca masina incremenea inca de la inceputul pedalei am ramas uimit
mecanick_maverick
27 Dec 2011, 02:26
... mda , sonda ICP nu intervine în functionarea circuitului de frînare - dar TE AVERTIZEAZÄ asupra unei diferente de presiune între cele douá circuite (datoritä existentei aerului pe instalatie sau pierderi de lichid - care tot la intrarea aerului duc ) adicä AVARIE a sistemului de frînare .
Deci eu personal cred cä este importantä , vorbim totusi de un sistem de securitate a masinii .
"...am aplicat o solutie de blocaj a suruburilor sa nu se desfaca" este o improvizatie care nu are scuze - mai ales fiind constient cä " totusi discutam de un sistem vital si nu de cas
etofoane "
"Plosca de servo n-are legatura cu golul din peda" - aici adevärul este relativ
- am gäsit de multe ori "plosca" plinä cu lichid - ce-i drept nu era vina ei ci a garniturii roase din spatele pistonului , omul tot completa lichid - dar nu gäsea nici o pierdere - si frîne ioc .
si da !
eu fac parte din categoria care crede cä frînele trebuie sä "prindä" mai tare pe fatä iar pe spate în functie de încärcäturä ( nu doar inginerii de la Pitesti , ci imensa majoritate a constructorilor de masini cred si aplicä acest principiu ) , nu cred cá o sä se supere pe mine domnul @PH-06-BOA pentru asta .
Särbätori Fericite !
Moderator edit: Mai calm, va rog. Se pot purta discutii, sau putem sa ne balacarim. Ar fi preferabil sa se ramana in sfera discutiilor.QUOTE(mecanick_maverick @ 27 Dec 2011, 03:26)
"...am aplicat o solutie de blocaj sa nu se desfaca" este o improvizatie care nu are scuze - mai ales fiind constient cä " totusi discutam de un sistem vital si nu de cas
etofoane "
Solutia de care vorbeam este speciala pentru suruburi si nu functioneaza ad-literam pe post de lipici ci doar ajuta la fixarea lor mult mai bine decat prin simpla strangere. Pe pompa de frana gasesti niste urme de vopsea date din fabrica care nu au rol de sigliu!!
PH-06-BOA
28 Dec 2011, 22:30
Nu ma supar asa usor, atata timp cat susti o cauza benefica omului neajutorat , indiferent din ce motive ar fi asa. Nu stie, nu poate, nu vrea, dar etreaba lui, si trebuie s-o rezolve si p-asta cu masina. De aceea multi care sunt pe acest forum, nu au Dacii ca le iubesc asa de mult, desi ar trebui, ci pentru ca le lipseste ceva, banul. Multi au si alte masini, si totusi raman la forumul de Dacie. Daca nu si-ar fi luat masini straine, am fi avut mai multe Dacii pe drum, n-am mai fi umblat cu frica sa nu fim opriti la orice metru de drum, si sa ni se caute nod-in-papura, si motiv de a le face lor buzunarele doldora (in niciun caz statului). Denigrand Dacia, ne dam banii atat hotilor din drum cat si afara tarii, numai noi sa n-avem nimic in buzunar. "Sarbatori fericite" ? Cei aia? E in Romaneste? Cati ati terminat acum facultatea, si aveti un servici, la care sa mergeti cu Dacia? Cati sunteti stagiari intr-o uzina (ce-o mai fi si aia!), fie ea si auto? Amenzi cat venitul pe un an, impozit cat furatul a cel putin un autoturism, lunar. Taxe... si mai vin sarbatori fericite? Ce inseamna ? sa strangi bani aproape tot anul, sa poti lua 5 kile de carne din care sa ai toata iarna, pentru ca la gaze vei da cel putin salariile pe opt luni din an, sa mai ai si doi copii la facultate, si sa rada altii (aia care ne stau in drum) de ei, ca vin cu Dacia la scoala... Rog sa-mi fie iertata indignarea si multumesc din suflet pentru urare, indiferent cui i-ar fi si de cine ar fi adresata, dar sunt sigur, ca acolo undeva in interior, simte fiecare durerea, chiar de incearca s-o ascunda.
Franele , la ce drumuri avem noi, si ce vom avea zeci de ani inainte, sunt foarte bune asa simple cum sunt la Dacii, fie berlina fie nova sau solenta, si nu cred ca cineva a avut probleme generale, asa cum se "mananca" prin RAR-uri si politii, ca n-ar fi eficiente, in vremea noastra, si n-avem ce cauta pe drum. La proiect, am avut ABS-ul, si as fi putin mai in masura sa va conving, ca la fel va fi oprita si o Dacie simpla si una cu ABS. Ma veti contrazice. Pana atunci tineti-le in forma pe care le aveti , si sunt dispus sa va ajut cu ce pot, numai sa va tineti masinile in stare corespunzatoare. Cui nu-i merge bine Dacia, si nu rezista la drumurile noastre, nu o intretine cum trebuie, nu-i schimba CUM trebuie. Nu e masina de vina, ci modul de intretinere, chiar de cineva se simte jignit.
Va doresc un an mult, mult mai bun, si sa scapam de hoti!
Kiraly
29 Dec 2011, 07:56
multumim Nelu la fel iti dorim si tie si multumim foarte mult de ajutoarele acordate de tine.. Numai bine!
Corect, Nelu, un an mai bun tuturor, si...aveti grija cu colesterolul !
sebymesteru
29 Dec 2011, 14:55
Multumim din suflet Nelu,mare om si mare caracter! Sarbatori cat se poate de fericite si anul care vine sa ne aduca tuturor ceva mai bun.
La multi ani tuturor!
Buna seara si la multi ani!
Am o DSN 2001 si am pedala de frana moale.Pe 31 decembrie anul trecut, am umblat sa schimb placutele de frana si am observat ca pompa pierde lichid de frana pe la garnituri. Atunci am schimbat discuri frana, placute frana, supapa de la servofrana, garniturile de la pompa de frana si cilindrii frana spate + aerisire sistem de frana, iar rezultatul a fost cu chiu cu vai, cu multe aerisiri, o intarire a pedalei de frana. Azi am dat jos rotile din fata si am umblat la placutele de frana. Le-am pus inapoi si pedala de frana s-a inmuiat, dar frana tine. Care poate fi problema? A mai patit cineva ceva asemanator? Vreun sfat? Multumesc anticipat!
Din ce am citit pe forum a mai ramas sa schimb pompa de frana, servofrana, si etrierii ...
iulica89
5 Jan 2013, 21:46
Din "auzite" se spune ca trebuie sa aerisesti instalatia (pe roata respectiva) daca "freci" pistonasul ala. Incearca asta sau daca nu pur si simplu...alta pompa(preferabil sa incerci una de Logan) + aerisirea de rigoare.
Pedaua "moale" se datoreaza in general pompei de frana dar daca zici ca ai umblat doar acolo...
Ar mai fi o treaba - trage frana de mana si daca pedaua se intareste mai poti intinde cablul acesteia - asta daca ai autoreglajul (pe spate) defect.
Eu sustin ca pompa ar fi de vina...
Etrierul este in jur de 200-300 lei bucata mai bine iei garnituri de la Unix si servofrana de ce sa o schimbi daca nu fasaie?
De fasait fasaie cand apas pedala, da asa fasaia de cand am luato
, care e fasait care imi spune ca tre sa schimb servo? Se poate repara ceva in ea sau se schimba cu tot?
PH-06-BOA
9 Jan 2013, 19:47
Fasaitul e de la o garnitura a servofranei , pe care o poti schimba usor, dand pompa jos doar (fara sa demontezi tevile). Cu cablul de frana, asa e , daca nu reglezi bine "autoreglajul". Da jos tamburii si departeaza din autoreglaj, dinte cu dinte, pana tamburul intra greoi, si aia e pozitia optima. Dupa strangerea piulitei si o franare de centrare, trebuie sa mearga liber. Apoi, lasa aerisitorul de pe stanga spate slab, pune un furtun transparent in capatul lui, si lasi sa curga liber, pana nu mai vezi nicio bula de aer, urmarind sa nu se goleasca vasul pompei. La inceput va iesi fara aer, va fi furtunul plin, dar cand lichidul va ajunge din fata, la roata de spate, abia atunci va fi si aerul. Faptul ca slabesti si strangi aerisitorlul, cand faci pedae, nu inseamna ca si faci treaba buna. Deci, lasa pe rand sa iasa lichid cam cat crezi c-a ajuns sa se strabata toata conducta, si abia atunci e fara aer, incepand cu stanga spate, apoi dreapta, si terminand cu rotile din fata, indiferent care, ca ele au tevi separate. Fa asta, si mai vorbim.
am limitatoru pa spate ruginit blocat si ce o mai pe acolo.si cum io circul des singur in masina la o franare oarecum mai brusca imi infraneaza spatele.sa incerc sa cumpar limitatoru plus conductele(sunt ruginite si hexagonu de la piulita e dus) o sa am si io o frana mai eficienta.iarna pa zapada nu mai zic e dezastru.si cam cat ar duce un limitator plus conductele aferente.ca sincer sunt sofer la o fabrica de mezeluri si in perioada asta e jale cu comenzile deci lipsa de bani:(
Deblocheaza-l mai bine pe al masinii ca ceea ce este in comert e jale. Este simplu: invarti cu un cleste papagal de ciuperca din otel care face contact cu lamela pt mentinere si vei constata ca se mobilizeaza. Daca nu reusesti, slabeste tija de la surubul de pe bascula centrala (inainte marchezi pozitia ca sa revii la reglaj), indepartezi lamela de mentinere si astfel ai acces deplin la limitator si poti sa-l mesteresti mai bine (sa-i scoti ciuperca, sa cureti si apoi sa ungi). Daca limitatorul curge insa, trebuie schimbat.
nu mai ai ce face din el ruginit tot acea tija care era actionata de punte am dato jos pentru ca sa strambase de la cat batuse in acel butoias si el fiind ruginit.am observat in seara asta daca fac 2 pedale mi sa intareste pedaua dar infraneaza spatele si fuge de cur.daca apas frana o singura data am frana buna pentru ca in timpu actionari pedalei pompa apropie saboti dupa spate si cum cursa la peda se termina spatele nu mai are timp sa infraneze si asa am frane ca la logan.dar e pedaua jos de tot si sa gaseste vreun pamblicar in trafic sa zica ca am frana defecta:)
mecanick_maverick
10 Jan 2013, 23:36
QUOTE(r3d @ 10 Jan 2013, 20:11)
... am frane ca la logan.dar e pedaua jos de tot si sa gaseste vreun pamblicar in trafic sa zica ca am frana defecta:)
Da ? Si Loganu' are tot jos "pedaua" ? (apropo , se scrie pedala )
Frinele le faci sa functioneze bine pentru tine - iti pot salva viata , sau te pot scoate dintr-o situatie ce poti regreta toata viata .
Nu te preocupa tu de opinia "panglicarilor" , dealtfel daca ai frinele ok nu se mai pot lega de ele ( ca isi pot inventa ei alte istorii e alta poveste
) .
bafta
valex19
16 Jan 2013, 21:32
salut , azi spre surprinderea mea am ramsa fara frane la dacia mea , am verificat etrierii fata spate nu curge niciun pic de lichid .
Pedala cu motorul oprit este tare dupa 2 curse in schimb cu motorul pornit este "fleaasca " , se duce pana la fund chiar si dupa mai multe pedale . este vorba de D 1310 CU SERVO SI POMPA CU DUBLU CIRCUIT. MENTIONEZ CA NU MA PRICEP LA MECANICA
mecanick_maverick
16 Jan 2013, 22:47
Dacia are etrieri doar pe fata ... cum este nivelul lichidului în rezervorul de pe pompä ( e primul lucru ce trebuie sa verifici ) e foarte probabil sa ti-l aspire în "tulumba" de servo . Eu ti-as recomanda sä apelezi la un mecanic - cu frînele nu se joacä .
Si nu läsa pe nimeni sä facä experimente pe masina ta , poate fi extrem de periculos rezultatul .
QUOTE(valex19 @ 16 Jan 2013, 21:32)
MENTIONEZ CA NU MA PRICEP LA MECANICA
Mersul in service cu masina sau adusul unui mecanic care se pricepe sa vada problema cred ca e sfatul potrivit in aceasta situatie.
Se mai poate sa iti fi pleznit pistonasele din pompa de frana. Sunt patit. Oricum mergi la mecanic pentru o verificare completa.
valex19
16 Jan 2013, 23:22
salut , cand am verificat etrierii si pistonasele dp spate "( nu stiu sigur cum se numesc ) am verificat si vasul cu lichid de frana care este in regula lichidul nu este nici mai sus nici mai jos de nivelul care era pana azi .
Din ce am citit eu pe aici daca as cumpara kit-ul pompei credeti ca se potrivesc la pompa mea , trebuie o anumita dimensiune pt pompa cu dublu circuit, aveti idee cat ar costa ?
Daca apas frana cu motorul oprit se aude un fasait, fasaitul se mentine chiar daca fac si 2-3 pedale . multumesc pt ajutor
mecanick_maverick
16 Jan 2013, 23:56
... deci servo e ok !
tin sa te avertizez ca schimbarea garniturilor pompei nu e chiar joaca de copii , pot fi de vina si pistonasele , cilindrul ovalizat , cu rizuri ... tu decizi dar riscul e mare (si fabricantul-calitatea garniturilor incä nu e de neglijat )
tinker
17 Jan 2013, 02:47
o intrebare,curge o garnitura de la borcan (pompa de frana noua),si mecanicu zice ca "asa e astea noi proaste" si mi a zis sa iau dupa o pompa veche garniturile de la borcan,chiar asa sa fie ?
bashtalu
17 Jan 2013, 11:29
verifica bine acele garnituri. daca e sa iei de la o alta pompa mai veche apare riscul ca acele garnituri sa fie coapte. deci mare atentie la ce cumperi. vezi ca la borcan ai 2 garnituri, cel putin asa este la mine
ghitza
17 Jan 2013, 11:33
bobineaza cele 2 stuturi de la borcan cu teflon si pe urma infigel in pompa si nu mai are voie sa curga
Stai linistit ca aia nu stiu ce vorbesc. Am luat si eu o pompa noua si curgea o garnitura. Si am fost la magazin, am luat doua seturi de garnituri si din prima a mers. Tre sa te uiti sa fie Cauciucul tare, si sa intre foarte greu bidonasul in pompa.
tinker
17 Jan 2013, 16:24
mai am pompa veche,era doar putin umeda si nu era nevoie sa sa completez,asta consuma un bidonas pe luna,pan la urma o sa incerc cu teflon si garniturile vechi
valex19
17 Jan 2013, 21:39
salut , dupa cateva ore de mesterit la "daciana" am reusit sa imi rezolv problema cu franele , am dat pompa jos si am scos pistonasele m-am chinuit cv timp pana am bagat noile garnituri pe pistonase
dar intr-un final am reusit ( am luat de garnituri fabricate la pitesti nu mai stiu bn cum se chiama firma ),am aerisit instalatia si acum am niste frane de inghiata cand calc pedala .
Garniturile vechi erau uzate cred ca nu au fost schimbate niciodata, multumesc tuturor pt ajutorul si sfaturile acordate .
asgard
25 Jan 2013, 22:10
Innebunesc!!!
Am schimbat la DSN-ul meu pana acum : discuri frana, placute frane, cilindri frana, pompa frana, supapa unisens de la servo, lichidul de frana si rezultatul este acelasi!!! Am facut de n-spe ori aerisere completa, la roti, la pompa si nimic, pedala nu se intareste ca alta data!
Frana tine aproape de podea, pedala este moale, si la podea blocheaza rotile! Cand franez se aud sabotii cum franeaza de pe la jumatatea cursei de la pedala de frana!
Daca dau mai multe pedale consecutive, se intareste un pic, dar nu semnificativ ....
Mai exista si fasaitul cand apas pedala!
Cine stie ce ar putea avea? Am fost la mecanici si ei m-au pus sa schimb pe rand tot ce am enumerat mai sus. In ritmul asta, mai am de schimbat servofrana, etrierii fata si conductele. Am bagat la bani in frane si degeaba! Va rog ... o solutie ... daca aveti?!
Seara Buna!
nikuniku
25 Jan 2013, 22:29
asgard nu inebuni ca nu mai este loc la spital
1-regleaza saboti pe spate sa ai o distanta intre saboti si tambur,cam 1mm,poate mai putin,sa se auda un usor fashait dar sa se roteasca usor,
2-verifica furtunele de frana sa nu se deformeze(umfle)in momentu cand apesi frana
3-regleaza cursa pedalei de frana cat mai sus,dar sa ai un mic joc cand apesi frana,4-5 mm la peda unde pui picioru
4- foloseste un lichid de frana de ,,,firma,,, asta romanesc nu prea mi se pare OK,tehnoplus sau guzu,ieftin si prost
etrierii pe fata cand calci frana se inclina sau string drept pe placute,sabotii de pe spate trebuie se vezi sa calce pe toata suprafata nu sa calce pe margine
daca nu stii ce si cum intreaba si ti se va raspunde sau cauta ca sunt topicuri despre astea
asgard
25 Jan 2013, 22:34
QUOTE(nikuniku @ 25 Jan 2013, 22:29)
asgard nu inebuni ca nu mai este loc la spital
1-regleaza saboti pe spate sa ai o distanta intre saboti si tambur,cam 1mm,poate mai putin,sa se auda un usor fashait dar sa se roteasca usor,
2-verifica furtunele de frana sa nu se deformeze(umfle)in momentu cand apesi frana
3-regleaza cursa pedalei de frana cat mai sus,dar sa ai un mic joc cand apesi frana,4-5 mm la peda unde pui picioru
4- foloseste un lichid de frana de ,,,firma,,, asta romanesc nu prea mi se pare OK,tehnoplus sau guzu,ieftin si prost
etrierii pe fata cand calci frana se inclina sau string drept pe placute,sabotii de pe spate trebuie se vezi sa calce pe toata suprafata nu sa calce pe margine
daca nu stii ce si cum intreaba si ti se va raspunde sau cauta ca sunt topicuri despre astea
1.Sabotii pe spate sunt reglati cum trebuie, curatat sistemul de auroreglare.
2.furtunele pe fata sunt ok, am schimbat unul deja.
3.cum se regleaza cursa pedalei?!
4.Lichidul de frana este dot 4, ce am gasit prin comert, cu pct de fierbere cat mai ridicat!
nikuniku
25 Jan 2013, 22:52
banuiesc ca furtunu este facut de asam si lichidu este tehnolpus,
cursa se regleaza din interioru masinii de la tija de la servofrana,cu o cheie de 17 fixa si un patent cu ciocuri lungi,sau cheie de 8 parca,
slabesti contra piulita de la pedaua de frana si cu cheia de 8 sau patentu desfaci/desurubezi tija de la peda ,pedaua trebuia sa se ridice mai sus,trebuie sa desurubezi si contactu de frana cat mai mult,sa se poata ridica pedaua,dar trebuie sa lasi in joc liber la peda astfel la 4-5 pedale se va bloca tot sistemu de franare si masina va ramane cu franele blocate,daca nu crezi ca poti apeleaza la un mecanic,poate el stie cum se face
asgard
26 Jan 2013, 13:19
furtunele sunt de origine, lichidul de frana nu este tehnoplus ... daca reglez cursa pedalei, o va intari? sau care este rezultatul scontat? multumesc pt raspunsuri!