Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Logan Laureate 1.4 MPI
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
marksman
Fabricatie: 2004
Motorizare: 1.4 MPI 75 CP

Am preluat-o din nou la 110880 km, nepornita de 4 luni, cu bateria descarcata. Dupa ce-am scos cateva kg de frunze si crengi de pe ea, am vazut si defectele aparute intre timp:
- rugina la buson, problema clasica Logan ph 1
- rugina la aripa dreapta spate, dupa o reparatie in urma unui eveniment din 2010
- rugina la aripa stanga fata
- rugina pe capacul portbagajului
- vopseaua roasa pana la grund pe capacul portbagajului
- farurile matuite (vezi poza)
- motorul are o intrerupere in functionare, se manifesta ca un mic rateu in esapament si se simte cum se scutura un pic
- suportul dintre motor si cutie pare muci
- lichidul de frana neschimbat de cine stie cand, nu-s prea sigur pe frane, mai ales ca nu are ABS


[attachmentid=1628036902]
marksman
Iaca si un detaliu de matuire al farului. Stropitoarele sunt cvasi-nefunctionale, ca meseriasii care au scos bara la ultima interventie, au indoit furtunurile stropitoarelor.

[attachmentid=1628036903]


Stie cineva unde pot face un polish la faruri in Timisoara si sa aplic o folie?
kossak
Gri perla daca nu ma insel. Tin minte ca ai avut mai demult jurnal la masina in care ai prezentat tot felul de modificari...din pacate nu am avut ocazia sa-l parcurg.

Daca nu sunt indiscret, pot sa te intreb care va fi rolul loganului? Masina de tavaleala?
marksman
Da, e masina de zi cu zi cat timp Fordul se usuca in urma inundatiei.

LE: da, e gri perla. Jurnalul de care vorbesti nu mai exista.
dr_mKe
Nemișcată 4 luni !

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
marksman
Yup...

Urmeaza un program de intretinere. Cel mai tare ma enerveaza barele alea de pe plafon, pe care le-a montat taica-meu ("Las' ca am nevoie de ele, o sa car eu ceva si atunci nu mai stau sa le montez.").

Cat mai costa o vopsire completa, dar de calitate?
dr_mKe
Zic să te calmezi și să te limitezi la reparatul ruginii și polish blush.gif
espacern
QUOTE(marksman @ 29 Jun 2016, 10:03)
Cat mai costa o vopsire completa, dar de calitate?

De la 400€ in sus....functie de problemele gasite si materialele folosite.
marksman
QUOTE(dr_mKe @ 29 Jun 2016, 11:10)
Zic să te calmezi și să te limitezi la reparatul ruginii și polish  blush.gif
*



Aha, si sa ignor si restul problemelor...
Bwwlan
Cam 200 lei/element.
(Capota+bara fata+portbagaj+bara spate+4 aripi+4 usi+plafon+corecturi) x 200 = 2800 - 3000 lei, pe-acolo...

Pentru polish faruri, poti incerca la ASTIA.
M.C.
QUOTE(marksman @ 29 Jun 2016, 11:48)
cat timp Fordul se usuca in urma inundatiei.


*


Ce inundatie? unsure.gif
marksman
Joi seara am parcat Fordul in cartier, la vreo 10-15 metri de intrarea in scara. I-am pliat oglinda de pe partea soferului, am inchis geamurile si l-am lasat in pace, c-am plecat pe weekend cu tractorul.

Luni dimineata am gasit Fordul cu geamul de pe partea pasagerului complet deschis, oglinda de pe partea soferului depliata, si cu o balta mare in interior. Nu lipsea nimic, dar era prea multa apa.

Sa admitem pentru un moment c-am fost suficient de cascat incat sa nu inchid geamul de pe partea pasagerului, dar atunci ar fi trebuit sa fie partial deschis, pentru ca daca-l deschid complet, curentul de aer imi face urechile varza. Or, el era deschis complet.

Doamna zice ca-s paranoic, dar masina parea mutata mai in spate, pentru ca in fata ei era parcata o alta masina, care altfel n-ar fi avut loc. Stiu sigur ca e asa, pentru ca am parcat incat sa nu incapa altul si sa obtureze trotuarul.

In fine, orice-ar fi fost, cu ajutorul lui marian-j am desfacut scaunul, am ridicat mocheta si-am scos apa. Am lasat in grija lui Marian agregatul, ca sa poata fi tinut cu usile vraiste, sa se usuce complet, si eu am luat Loganul nepornit de 4 luni.

Va urma biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(dr_mKe @ 29 Jun 2016, 11:10)
Zic să te calmezi și să te limitezi la reparatul ruginii și polish  blush.gif
*



Subscriu. De ce sa dai chestii jos doar ca sa fie puse la loc?

QUOTE(M.C. @ 29 Jun 2016, 11:36)
Ce inundatie? unsure.gif
*



Am avut parte de un teanc intreg de ruperi de nori in ultimele zile. Daca o prins vreuna cu geamul deschis, ma mir ca nu l-o spalat pe bombeuri cand o deschis usa.

In alta ordine de idei, chiar n-as crede ca ti-o mutat-o cineva. In primul rand, nu prea avea di ce, ca sigur n-o fost inghesuiala prin zona. In al doilea rand, pen' ce sa riste vreunul sa-l ia de urechi vreun vecin?

Pe de alta parte, daca ai uitat-o cu geamul crapat, nu se poate sa fi ajuns ceva apa la actuator, si atunci sa-l fi trimis mai departe pana jos? Si no, oglinda sa ti-o mute vreun binevoitor care o verificat in bord, daca tot ai avut geamul deschis?
marksman
Era sub copac, intre blocuri, ca altfel ar fi intrat mai multa apa.

In alta ordine de idei, am reexaminat situatia si-au ramas de-o vopsire: aripa dreapta spate si capota porcbagajului. N-am avut timp sa investighez intreruperea aia in functionarea motorului, dar vad si pe turometru cum scade un pic turatia, apoi isi revine. Consumul urban pe CB este de 12,3l/100km. M-am uitat sub capota si tot motorul de 1.4 litri si 75 CP il are.
dr_mKe
Din cauza papucului propritarului laugh.gif
Victorine
Eu am probleme similare cu rugina la aripi spate, portbagaj, prag dreapta, usa si am primit o oferta de tinichigerie si vopsire completa la vreo 700 eur la un tip care lucreaza in domeniu la o reprezentanta si si-a facut acasa atelier cu cuptor in Parța. Ma gandesc serios sa renunt la vopsire completa si sa tratez doar elementele afectate, altfel ii dublez valoarea...
Verifica MPP pentru mersul neregulat, fise, bujii. Schimba filtrele si uleiul si verifica termostatu sa lucreze bine si sa nu ai pierderi de antigel. Desfa etrierii si greseaza culisele daca a stat multa vreme, schimba lichidul de frana. Altfel motorul ala e destul de robust.
bucatzel
QUOTE(marksman @ 30 Jun 2016, 07:18)
Consumul urban pe CB este de 12,3l/100km. M-am uitat sub capota si tot motorul de 1.4 litri si 75 CP il are.
*



Ce drac vrei cu benzina pusa in rezervor amu' minim juma' de an?

Sa vezi cum se simte pe troscoleta a veche cand in sfarsit termin de ars benzina din toamna si-i dau nutret proaspat. Desi la cum apuc sa merg cu ea anu' asta, cred ca o s-o prinda toamna cu juma' de rezervor de anu' trecut...
M.C.
@marksman
Coane,masina a stat.Daca uleiul este in regula,eu m-as urca la covrig si i-as da bice.Apoi mai vezi scaderi de turatie si alte chestii.
Ov
loganu' nevestii (nu e cine stie ce as in sofare) are in bord ~14.5 L/100km. Ce-i drept bucuresti/AC, dar tot 1.4 75 de caluti (majoritatea in viata pt ca are 16.000km)
bucatzel
Bine, bucuresti, ptr tm ar fi un pic cam mult. da' eu tot votez pe benzina statuta.
marksman
Pai nu are senzor de calitate a benzinei.
bucatzel
Senzoru' de detonatie ce mama naibii ii?
M.C.
Senzor de detonatie. 090.gif
alexandru_man
Stie cineva unde pot face un polish la faruri in Timisoara si sa aplic o folie?
*

[/quote]

Mergi si cumperi hartie abraziva de 1000 si 2000 si un spray cu lac te pui frumos cu hartia de 1000 si apa si iei la mana farurile apoi faci la fel cu cea de 2000 spre finalul lucrarii vor avea un aspect mat sa nu te sperii,le degresezi le stergi bine si dai 3 straturi de lac si ai sa fii uimit de rezultat
cdadan
Auzi, dar fordul are funcție confort la geamuri? Sau măcar la cel găsit deschis?
Dacă da, există o explicație. Dacă nu, e dubios rău.
marksman
Doar auto-down pe stanga. De aia zic si io ca e tare dubios. Am aflat ca langa blocul ala sta un nene mai cu toane, am mai vazut masina unei colege parcata pe acolo, si asta ii lipise bilet pe geam cu "parcheaza la blocul tau!".
Ma gandesc ca mi-o fi gasit geamul intredeschis si l-a fortat complet pana jos.


LE: in alta ordine de idei am recuperat Fordul. Marian-j l-a avut in grija zilele astea, l-a pus la uscat, l-a plimbat, si l-a asamblat la loc. Azi dimineata m-a preluat de acasa si mi l-a predat "la cheie". Multumesc mult!
bucatzel
QUOTE(marksman @ 1 Jul 2016, 11:05)
Ma gandesc ca mi-o fi gasit geamul intredeschis si l-a fortat complet pana jos.
*



Mai da-l dreq. Am tras si io o data de geamuri sa vad cam care-i riscul daca le las intredeschise, si le-am miscat 2mm si gata.
marksman
In mod sigur n-am lasat geamul complet deschis.
bmwh548
QUOTE(alexandru_man @ 30 Jun 2016, 18:54)
Mergi si cumperi hartie abraziva de 1000 si 2000 si un spray cu lac te pui frumos cu hartia de 1000 si apa si iei la mana farurile apoi faci la fel cu cea de 2000 spre finalul lucrarii vor avea un aspect mat sa nu te sperii,le degresezi le stergi bine si dai 3 straturi de lac si ai sa fii uimit de rezultat
*



Ai sa fii uimit cat de prost a iesit si cat de mult a scazut vizibilitatea pe timp de noapte.
Ceva abraziv fin (de preferinta slefuire uda), polish, iar la final folie. Farul de Logan are niste forme simple, se poate folia foarte usor. Si cand se matuieste folia ai dat-o jos, ai curatat si ai pus alta. In 10 minute e gata. Cand se matuieste lacul te apuci iar de slefuit, polishat si lacuit. Pierzi jumatate de zi.
marksman
Multumesc pentru sfaturi, dar ma depaseste amploarea operatiunii. Plus ca n-am de unde scoate folia pentru faruri.

Mai adaug pe lista un defect: dupa ce sta mult timp nepornita, nu porneste decat daca pun contactul de mai multe ori. Banuiesc ca pompa de benzina nu mai face suficienta presiune, se aude mai incet decat stiam eu.
cdadan
QUOTE(marksman @ 1 Jul 2016, 11:05)
Doar auto-down pe stanga. De aia zic si io ca e tare dubios.
*


Nașpa.
marksman
Al nabii cazan, ține să mă uimească. De când l-a preluat soră-mea (oare pentru cât timp?) n-a mai dat rateuri la pornire. Doar întreruperea aia în funcționare, plus creșterea consumului, plus faptul că dă în nas la accelerare bruscă îmi indică pompa de benzină din rezervor. Tot n-am apucat să-l programez la polish de faruri.
marian-j
QUOTE(alexandru_man @ 30 Jun 2016, 19:54)
Mergi si cumperi hartie abraziva de 1000 si 2000 si un spray cu lac te pui frumos cu hartia de 1000 si apa si iei la mana farurile apoi faci la fel cu cea de 2000 spre finalul lucrarii vor avea un aspect mat sa nu te sperii,le degresezi le stergi bine si dai 3 straturi de lac si ai sa fii uimit de rezultat
*


nono.gif
Colega, Alexandru, îmi permit să te contrazic, dar nu o fac doar de dragul de a nu fi de acord cu matale! smile.gif
Iată motivele mele:
1.Lacul se comportă mai prost la miile de micro-impacturi, diferențe de temperatura, spălări repetate, etc, dat fiind faptul că este casant.Folia se comportă mult mai bine sub aceste aspecte.
2.Lacul deteriorat se îndepărtează muuult mai greu de pe suprafața pe care a fost aplicat.
3.Este preferabil să se aplice un singur strat protector, recte folia, decât trei!! straturi.Este suficient ca un singur strat de lac să fie aplicat greșit și s-a dus naibii toată munca!
4.Oricât de transparent ar fi lacul, tot va da o tentă gălbuie farului.Nu-ți spun povești!Văd(în mod critic) câteva zeci de perechi de faruri pe săptămână.
5.Aci îs oleacă măgar! blush.gif Marksman-u' îi aitist!Io îs de părere ca zugravul să dea cu trafaletul, electicianul să pună prize, iar IT-istul să-și vadă de biții lui!Decât să piardă alde marksman o zi lustruind la faruri, mai bine să producă(clămpănind oleacă pe taste) banii necesari unei recondiționari profesionale a farurilor.Strict ăia doi cenți ai mei! rolleyes.gif

QUOTE(marksman @ 1 Jul 2016, 11:05)
[...]
LE: in alta ordine de idei am recuperat Fordul. Marian-j l-a avut in grija zilele astea, l-a pus la uscat, l-a plimbat, si l-a asamblat la loc. Azi dimineata m-a preluat de acasa si mi l-a predat "la cheie". Multumesc mult!
*


Îmi mulțumești pentru ce?
Păi nu la aia îți sunt buni pretenii, adică să te ajute cănd ai nevoie? smile.gif
Dar știi la ce îți mai sunt buni pretenarii?Să-ți tragă niște(binemeritate!!) șuturi in cwr!!Ce se mai aude cu ambreiajul ăla? mad.gif

QUOTE(bmwh548 @ 1 Jul 2016, 12:07)
Ai sa fii uimit cat de prost a iesit si cat de mult a scazut vizibilitatea pe timp de noapte.
Ceva abraziv fin (de preferinta slefuire uda), polish, iar la final folie. Farul de Logan are niste forme simple, se poate folia foarte usor. Si cand se matuieste folia ai dat-o jos, ai curatat si ai pus alta. In 10 minute e gata. Cand se matuieste lacul te apuci iar de slefuit, polishat si lacuit. Pierzi jumatate de zi.
*


Subscriu la spusele dumitale! up.gif
Mi-am expus mai sus motivele.

Bref:marksman-e, vezi-ți de treabă!Nu te apuca de o treabă la care ai șanse minime să iți iasă bine.Prin bunăvoința colegului Bwwlan,ai deja două oferte.Vezi care îți convine mai mult.
L.E.
Uite!Știi in ce hal erau farurile tigăii mele.Au deja un an de la polishare&foliere.
[attachmentid=1628039003] [attachmentid=1628039004]
Ca să nu mai spun că din cuponul de folie alocat recondiționării farurilor mi-o mai mai rămas și un rest, rest cu care mi-am protejat dispersoarele lămpilor de ceață anterioare.Știi când se hăhăiau bolunzii de mine, nu?Restul de folie rămas semăna cu o pereche de chiloți de muiere. biggrin.gif
M.C.
Care-s aia? icon_mrgreen.gif
marksman
@marian-j: ai PM.
@M.C.: vezi topicu' omului. Fiecare topic cu chilotii lui. Eu il chilotez pe asta, alalalt e inchis si va ramane inchis.
marksman
Ca sa nu-i mai poluez topicul lui argon, mut discutia aci. biggrin.gif

QUOTE(marksman @ 27 Jul 2016, 00:28)
Ăla din fabrică e. L-am curățat cu ceva soluție din Auchan (la bidonaș de 500 ml cu fâs-fâs), și i-am aplicat niște lapte de la Doina. Rezultate mediocre, dar m-a relaxat munca propriu-zisă. Vrea cineva un Passat TDI cu volan de chiele?
*




QUOTE(M.C. @ 27 Jul 2016, 18:25)
Poxe cu Doina?Sau ai dat si tu in obiceiul bistritenesc tongue.gif  icon_mrgreen.gif ?
*


Kitul TDI-istului sarac: [attachmentid=1628039172]
Ulei de completat, lapte Doina si apa chioara pentru spalat parbrizul.

QUOTE(dan22y @ 27 Jul 2016, 22:03)
Poze cu passatul tongue.gif ca-l cumpărăm.
*


Vezi c-am pus pe topicul cu barca smile.gif
M.C.
Bine ca n-ai pus poza lui Doina culcata. tongue.gif icon_mrgreen.gif
marksman
@M.C.
QUOTE
Ion la 7 dimineata, sub balcoanele unui bloc, zbiera din toti bojocii:
- Nutii! Nuutiii!
Nici un raspuns. Iarasi :
- Nutii! Nuutiii!
Tot nici un raspuns. Iarasi :
- Nutii! Nuutiii!
Se indura unul si deschide :
- Ce pi*da ma-tii vrei ma, de zbieri asa la 7 dimineata?
- Nuti s-a sculat?
- Nu mi s-a sculat!
marksman
Faruri:
[attachmentid=1628039297] [attachmentid=1628039298]

Acu' a ajuns pe post de cărăuș la ai mei, până în toamnă. Deci ciuciu recondiționare faruri și alte alea până prin octombrie.

Cazanul TDI e mai norocos, a beneficiat de curățarea anuală a motorului. Detergent de vase și apă călduță, o pensulă de 35 mm, lavetă udă și o cârpă uscată.
Rezultatul: [attachmentid=1628039299]
IRONICK
Nu am inteles niciodata de ce se spala motorul. Chiar daca as bea ceva inainte sa imi explice cineva care-s avantajele, tot nu as putea. Poate cu chinuri de complezenta. smile.gif
bucatzel
Ca sa nu te umpli de praf in caz ca stranuti cand dai sa pui apa la parbriz.

Si relaxare, banui, eu unul am facut asta o singura data, cand am fost blocat vreo doua ore la sarbi, ca faceau agricultorii greva.
marian-j
Io, fie doar prin prisma jobului, îmi scot pălaria vizavi de astfel de întreprinderi! aplauze.gif worship.gif
Mai am încă câteva motive, unele dintre ele chiar de bun-simț, dar nu știu nici ce bea conu' IRONICK și nici cât duce la băutură.
Prin urmare, nu aș dori să-l plictisesec și nici să-i epuizez rezervele de complezență, că nu are prea multe, așa că mă opresc aci. sleep.gif
marksman
1 la mână: n-am spălat motorul. L-am curățat de praf cu o pensulă și l-am șters cu o cârpă umedă, apoi cu una uscată. Singurul element care a beneficiat de eforturi intensive de curățare a fost capacul, care avea urme de ulei.
2 la mână: un motor prăfuit se va încinge mai abitir decât unul curat. O scurgere de orice fel e mai ușor de văzut pe un motor neprăfuit. Nu mă luați cu "cercetările în domeniu au relevat că diferența e de 1,5 grade Celsius între motorul prăfuit și același motor neprăfuit".
3 la mână: nici nu știți ce bună e berea băută în timpul și la finalul acestei activități. Am 2+1 troace pe mână, din care 2 beneficiază musai de tratamentul ăsta, iar eu de berea aferentă. Noroc bun! cheers.gif
dr_mKe
Io sterg plasticele la fiecare schimb de ulei, imi ia cam 10 minute. Au si capacele de plastic avantajele lor. De spalat nu il spal sleep.gif
IRONICK
Ce placere iti ofera o bere la botu' masinii? Sa fim seriosi.
De ce sa pierzi timpul facand un lucru inutil, cand poti sa faci unu util sau chiar sa produci niste bani (ca sa il citez pe conu' Marian dintr-un post anterior). Eu sunt mai pragamtic de fel, daca nu imi aduce ceva util, nu pierd timpul. Viata-i scurta sa o pierzi stergand un motor la o bere.

ps. Pe conu' Marian il inteleg din prisma jobului.
marksman
Fiecare cu păsărelele lui.
AR-18-MOS
Eu prefer cainii...
M.C.
Lasatz.ca nici pasaricile,asa cum spune conu' Marksman,nu-s rele...... tongue.gif icon_mrgreen.gif
marksman
Mâine am un drum prin județul HD, o să revăd și Loganul și o să mă ocup (sper să am timp) și de desprăfuirea motorului, curățarea jgheaburilor de scurgere de sub parbriz și instalarea unui filtru de praf de origine.

Calul de bătaie la drumul ăsta va fi Fordul. I-am luat rovinietă pentru 7 zile, că-n rest merge strict urban, o să-l dezmorțesc un pic și sper să nu se mai blocheze iar vitezometrul la 110. Constat că-i place mai mult benzina de 99, țăcăneala (de tacheți?) de la relanti s-a redus simțitor, deși n-a dispărut de tot. Cică raportul de compresie e 11 pentru motorul de 1.4, deci s-ar justifica CO ridicata.

Mă urmărește o întrebare: când ar trebui să-i fac distribuția? Când l-am luat o avea făcută de vreun an sau doi, în toamnă are patru la mine.

LE:

QUOTE
The recommended change for a timing belt for a Focus Petrol is 100,000 miles or 10 years whichever is the earliest Contitech says
FOCUS
1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V, 1.8 D 10/98 - 11/04
FXD, FYD, EYD, EDD, C9D, F9D 100000 mi / 10 yrs
corbex
Baietii zic ceva despre mila. Sa nu fie vorba de mila domnului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.