Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Miros de benzina in habitaclu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
thedragon
Salutare, mi-am facut ceva planuri sa merg la munte iar dupa planurile facute masina a inceput sa imi dea anumite indicii ca ceva este neregula cu ea ( avem o anumita intelegere intre noi ).

Miroase a benzin in habitaclu numai daca las geamul deschis, daca il inchid nu mai miroase. De pierdut, nu pierd benzina, m-am uitat in toate locurile in care am avut probleme de genul dar nici o picatura de benzina.

Stimati colegi, de unde ar putea veni mirosul?

Mai spun ca nu miroase a benzina in jurul ei, in portbagaj, cand sta pe loc, am si scos capul in timpul mersului si nu se simtea miros de benzina radmasa.gif .


Stima.
fullhouse
Daca se simte miros de benzina doar cu geamul coborat atunci problema e din portbagaj, cel mai probabil iti scapa vapori de benzina pe la sonda de nivel. Incearca prin a-i schimba garnitura si vezi daca mai miroase. Daca ai dacie pe injectie mai pot fi furtunele de benzina crapate, slabite etc. Bafta la investigatii tongue.gif
mihai7575
De acord cu fullhouse,asa mi s-a intimplat si mie,a fost de vina garnitura de la sonda de benzina,dupa ce am inlocuit-o nu a mai mirosit deloc.
thedragon
Nu miroase a benzina in portbagaj dar o sa incerc sa vad daca pot face ceva. Daca nu merge sa scot sonda o acopar cu silicon si s-a rezolvat problema.

Multumesc pentru raspunsuri. Poate la anu imi iau o solnitza...
gangara
sa nu fie de fapt miros de fum. Fumul evacuat de Dacie miroase foarte mult a benzina. Si mie imi baga ceva miros de benzina in habitaclu cand am geamul jos, insa la mine se trage de cand am schimbat saxofonul si mai scapa ceva fum intre el si galerie.
Iantela
Iti miroase a benzina cu motorul pornit sau oprit? De acord cu GANGARA dacia scoate multe gaze si se simte imediat mirosul. Si eu am problema asta cu gazele. In timpul mersului nu ai prea multe sanse sa simti miros de benzina pentru ca este curent si tot gazul se imprastie sau ramane in urma ta! Laso la relantii si vezi daca miroase atunci.
thedragon
M-am lovit si cu problema noxelor in habitaclu insa ce simt in masina este benzina 100% fara nici un doar si poate.

Cand masina stationeaza nu miroase. 90% este de la sonda, mirosul se intensifica dupa o curba sau frana mai violenta.
Kiraly
atunci vine din portbagaj fara discutie...si nu numai la garnitura la sonda.poate ai o gaura mica pe rezervor.
Paulorossi
Si mie imi miroase in interior dar numai dupa ce alimentez la pompa.Am facut o verificare scurta la furtune si rezervor si totul pare in regula.Mentionez ca nu fac plinul de benzen decat complectez.
Daca cineva are sugestii le astept.
nikuniku
poate ti se scurge benzina pe gatu de umplere si de aici mirosu,daca zici ca totu este OK
fullhouse
La masina mea am observat ca e umed cu benzina zona unde se imbina suportul ala circular al pompei de benzina cu restul rezervorului. E ca o flansa tabla aia. Mentionez ca dacia e pe injectie. Am pus eu silicoane, poxipol, toate draciile, dar pana la urma tot se dezlipeste. Si mie imi miroase putin in masina cu geamul deschis, ma gandesc ca numai cu cositorit as rezolva problema.
PH-06-BOA
Pentru ca la deschiderea geamului, in timpul mersului scade presiunea in interiorul masinii, si n-are de unde completa , decat din portbagaj, pe la aerisitoarele din lateral, pe stalpii de la luneta, antrenand gazele din portbagaj, catre geamul deschis. Sunt doua variante: Garnitura de la sonda nu etanseaza, si a doua, punctele de sudura de la antivaluri s-au rupt si s-a fisurat tabla in locul unde sunt punctele de sudura. Imparte rezervorul in trei parti egale ca spatiu, de la stanga spre dreapta. Pe bucata de centru e flansa cu sonda, iar laturile ce delimiteaza acea parte de mijloc, are puncte de sudura. Uita-te cu atentie, chiar razuie vopseaua unde e suspect, si lipeste cu cositor. Furtunele fiind in afara portbagajului, nu baga miros. Se creeaza in masina, la fel ca in avion, numai ca nu merge ca el. Deschizi geamul, si te trage afara. In acelasi timp trebuie sa se si completeze ce iese, si pe unde, prin portbagaj pe la aerisitoare, daca chederul e etans. Gazele esapate, ajung in interior, cu cat scapa mai in fata si au alt miros. Daca e pe la flansa galeriei, intra prin toate gaurile din podul pedalier, chiar si instalatia de aer.
thedragon
Am umblat azi in portbagaj si m-am gandit sa ridic covorasul sa vad cum sta treaba cu sonda. Ce sa zic, miroase a benzina iar sonda nu prea pot sa o scot, e putin cam mult ruginita in zona ei. M-am gandit la o alternativa, sa umplu toata suprafata sondei cu silicon. In weekend o sa pun mana pe o perie de sarna, curat zona si apoi descarc juma` de tub de silicon.
fullhouse
Din pacate siliconul n-o sa tina, am incercat si eu de nenumarate ori, am pus si poxipol, dar tot s-a dezlipit. Am curatat si eu in prealabil foarte bine suprafata, am degresat-o bine, dar degeaba
thedragon
Hmm atunci o sa incerc cu poxilina. Ar trebui sa adere chiar si pe metal
kitzsteinhorn91
Salut. Eu am etansat busonul de la sonda de benzina cu pasta de etansare rosie. Oricum, daca tot nu merge, poti incerca linistit cu Poxilina, dar apoi in caz ca apar probleme cu sonda, nu stiu cum o mai poti scoate.
thedragon
Cand o sa ma probleme cu sonda, o sa schimb masina smile.gif).

Din cauza vremii nefavorabile nu am reusit sa fac nimic in weekend, poate se schimba vremea in spre bine in saptamana care vine...
tynn
Si la mine miroase de trasneste a benzina in masina . Am observat ca in mers pe drum denivelat se intensifica. Am desfacut aseara scutul metalic din portbagaj si intr-adevar, in jurul capacului sondei, baltea benzina. Deci problema e clara, etansarea capacului pompei/ sondei. Banuiesc ca e o garnitura acolo, se gaseste de cumparat, a schimbat-o cineva si ascapat de problema? (intrebarea e adresata posesorilor de injectate).
panter1
si eu am problema asta.. m-am uitat si nu pare a fi de la garniutra deoarece poti invarti acel fier mai mult care il preseaza si va presa si garniura.. doar sa fie rupta ar trebui sa fie probleme..

cred ca problema nu este de acolo.. mie nu mi-e clar daca se face presiune in rezervor pe unde iese acea presiune?? si daca nu mai iese si se face multa presiune.. e cam clar ca forteaza si sudurile rezervorului..

furtunele sunt bune, coliere la fel.. si totusi.. miroase.. iar rezervorul nu pare ca ar fi spart.. si la fel.. cand deschid geamurile trasneste a benzina NEARSA sau proaspata.. nu cea de la esapament.. cum am mai auzit pe aici
tynn
dupa cum am spus mai sus, la mine iese benzina, nu vapori. am desfacut ieri scutul de rezervor din portbagaj si baltea in jurul capacului de la sonda.
de suprapresiune nu e vorba, rezervorul nu este umflat. si oricum am vazut ca pe gatul de umplere exista o ramificatie cu un furtunas cu o supapa pe el, care sigur e pentru suprapresiunea vaporilor.
o sa desfac azi sa vad in ce stare e respectiva garnitura de etansare.
jcdenton
Pentru etansare curata bine in zona sondei si foloseste asa-numita pasta de etansare rosie din belsug (silicon pentru cutia de viteze - popular). Eu asa am facut si nu am mai avut probleme.
ghitza
QUOTE(panter1 @ 29 Jul 2011, 13:14)
si eu am problema asta.. m-am uitat si nu pare a fi de la garniutra deoarece poti invarti acel fier mai mult care il preseaza si va presa si garniura.. doar sa fie rupta ar trebui sa fie probleme..

cred ca problema nu este de acolo.. mie nu mi-e clar daca se face presiune in rezervor pe unde iese acea presiune?? si daca nu mai iese si se face multa presiune.. e cam clar ca forteaza si sudurile rezervorului..

furtunele sunt bune, coliere la fel.. si totusi.. miroase.. iar rezervorul nu pare ca ar fi spart.. si la fel.. cand deschid geamurile trasneste a benzina NEARSA sau proaspata.. nu cea de la esapament.. cum am mai auzit pe aici
*



ai canistra de carbon montata in compartimentu motor?(vad la semnatura ca ai injectata),daca nu ai e clar ai nevoie de una ,si la mine mirosea pana m montat canistra de carbon acum nu mai miroase deloc pentru ca gazele sunt trase inspre canistra si de acolo aspirate in motor si arse
tynn
Eu unul cred ca am rezolvat problema. Am desfacut ieri inelul metalic care strange flansa sondei pe rezervor si am constatat ca era cam slab strans. Garnitura era in stare buna. Am curatat bine zona si am montat la loc, bineinteles strangand cu simt de raspundere respectivul inel metalic si se pare ca i-am venit de hac.
@ghitza - cat te-a ajuns investitia cu montarea canistrei de carbon si de unde ai procurat piesele? In pricipiu e nevoie de furtunul dintre gatul rezervorului pana la compartimentul motor, canistra si electrovalva. Insa cum ai facut cu partea de actionare a electrovalvei, trebuie tras cablaj de la ECU motor. Nu trebuie schimbat si acesta sau toate au si functia asta integrata?
ghitza
investitia ma ajuns 40roni canistra si electrovalva(luate de aici de pe forum la sectiunea BURSA ),treaba cu canistra e valabila la injectate ,mufa pentru electrovalva o ai in cablaju de la injectie nu tre sa adaugi nimic,mufa o ai pe partea dreapta a masini pe contraarip dreapta ,din spate vine de la gatu rezervorului de la stutu lui un furtun ce merge int-run T-eu de deasupra rezevorului care se mai ramifica si la supapa antirasturnare si tot din acel T-eu un furtun tras pana in fata la canistra de carbon

<span class='edit'>30 Jul 2011, 11:40:</span>
uite si o poza ca si idee,in poza mai este o supapa unisesn cred chiar dupa stutu de la gatu rezervorului pe care eu nu o am dar am scapat de miros smile.gif
tynn
Merci ghitza! Treaba este ca eu nu am pe rezervor langa sonda acea supapa albastra (care nu stiu ce face) si nici macar orificiul. Eu am decat ramificatia de pe gatul de umplere al rezervorului cu supapa aceia alba ce se continua cu un furtunas ce iese afara din portbagaj. Banuiesc ca este o supapa de suprapresiune ce purjeaza vaporii de benzina in atmosfera.
In concluzie cred ca m-as complica inutil cu montarea acestei canistre, deci renunt. Mai ales ca am scapat de mirosul puternic de benzina din habitaclu dupa ce am strans mai tare flansa pompei de benzina.
AndreiMel92
Salutare! sunt Nou pe aici...am si eu o dacie 1310 Li 2004 . Masina arata foarte bine...si mie imi miroase a benzina mai ales atunci cand accelerez mai "brutal".Ii pot face ceva in afara de ceea ce a facut "Ghita"? Mi se pare mult de lucru si nu stiu daca e o investitie buna pentru simplul fapt ca da un miros de "energie" in masina! biggrin.gif
tynn
Daca ai masina de 2004, mai mult ca sigur ai si canistra de carbon, deci nu ai ce sa mai montezi. Daca citesti putin mai sus, ai sa vezi ca aceeasi problema am avut-o si eu si se rezolva foarte usor. dai jos scutul din portbagaj al rezervorului si mai strangi acea saiba care preseaza flansa de plastic a pompei de benzina. Mie imi baltea acolo a benzina si dupa aceasta operatiune nu mai am treaba.
Nu te sfatuiesc sa desfaci pe-acolo si sa ridici de pompa de benzina, ca pe mine m-a mancat si de atunci am numai probleme... In prima faza doar mai strange acea saiba si sunt sigur ca nu o sa-ti mai miroasa!
ghitza
ANDREI:pune o poza cu compartimentu motor,partea cu ECU,cum sa balteasac benzina acolo nu inteleg ,ai rezervoru permanent plin?daca nu au unde se decarca gazele din rezervor poti sa tot strangi colieru ca tot va mirosi a peco in masina ,am vazut multe din 2003 care NORMAL trebuia sa aiba canistra de carbon siu nu au si aveau tras de la stutu ce vine de la gura de umplere cel din portbagaj un furtun si scos sub masina pe langa cele 2 furtune de alimentare si tot mirosea,asa ca care nu aveti va recomanda sa montati si scapati de o treaba zic eu destul de enervanta cu 50 roni ai canistra si electrovalva ,eu zic ca merita smile.gif
AndreiMel92
Mda...vad ca scutul asta ae niste surubele care sunt cam coxate...o sa le desfac mai tarziu sa vad cum pot strange putin acolo. Multumesc pentru Sfat! E frumos sa mai vezi si parerile altora pe forumuri ! biggrin.gif Poze cu compartimentul motor :

4 Aug 2011, 20:23:
am rezolvat si aici. Multumesc Ghita, se pare ca si eu am asa ceva ca la tine din fabrica numai ca am avut o problema..era un furtun retezat si imi baga toti vaporii in portbagaj, daia mirosea in habitaclu. pun cateva poze :
ghitza
E,ai vazut ca se rezolva si treaba cu mirosu de peco in masina wink.gif smile.gif
NKVD
salutare...am un break din 2003 pe injectie si miroase groaznic a benzina in interior...din ce am citit aici vad ca ati rezolvat problemele...eu nu ma pricep si din pozele pe care le-ati atasat mai vad un furtun ce vine din gatul rezervorului cu o sonda pe el...daca montez asa ceva scap de miros? Va rog sa ma ajutati ca innebunesc de nervi...smile.gif Multumesc mult.
tynn
Daca e 2003 masina, posibil sa ai din fabrica canistra de carbon. Daca ai, ori e vreun furtun de aspiratie a vaporilor spart, ori iti scapa benzina pe langa flansa pompei. Citeste posturile anterioare si sigur vei gasi rezolvarea problemei.
ghitza
NKVD:ai canistra de carbon la masina?in compartimentu motor te uiti in spate la ECU de la injectie,daca nu ai sa iti montezi au asa am scapat de putoare
NKVD
habar nu am...o sa verific la sfarsitul saptamanii...atunci am un pic de timp liber sa ma ocup de ea...am schimbat o sonda in spate pe rezervor si o garnitura(am crezut ca aia e buba) dar degeaba...iese un miros de benzina de nu poti sa mergi cu masina...te ameteste...cred ca o sa revin cu niste poze si de la motor si de la rezervor...poate asa inteleg mai bine ce trebuie sa fac...multumesc.

3 May 2012, 08:58:
QUOTE(AndreiMel92 @ 4 Aug 2011, 12:26)
Mda...vad ca scutul asta ae niste surubele care sunt cam coxate...o sa le desfac mai tarziu sa vad cum pot strange putin acolo. Multumesc pentru Sfat! E frumos sa mai vezi si parerile altora pe forumuri !  biggrin.gif  Poze cu compartimentul motor :

<span class='edit'>4 Aug 2011, 20:23:</span>
am rezolvat si aici. Multumesc Ghita, se pare ca si eu am asa ceva ca la tine din fabrica numai ca am avut o problema..era un furtun retezat si imi baga toti vaporii in portbagaj, daia mirosea in habitaclu. pun cateva poze :
*




imi puteti spune care e canistra aia?...acolo unde este injectia? si ajunge un furtun in carburator?
ghitza
Am scris mai sus,in spatele calculatorului ai o canistra neagra de la care pleaca un furtun cu o valva pe el si furtunu se duce in partea de jos a corpuluiclapeta,aia e canistra si are rolu de a trage gazele din rezervor si le duce in fata pentru ardere ,la ine poate nu ai acea canistra si daca ai verifica electriovalva de pe furtun poate nu mai deschide
NKVD
salut...m-am uitat la masina si am vazut ca am acea canistra de care vorbiti...ramane sa ajung cu masina in service sa verific electrovalva aia...sper sa se rezolve problema cu mirosul.Multumesc.
atasez si o poza...

user posted image

Uploaded with ImageShack.us
ghitza
Vezi daca furtunu ce duce in spate la T-eu de la rezervor mai este intreg
NKVD
da...furtunul este in stare buna...nu am reusit sa desfac colierele alea...sunt ciudate rau smile.gif
Club12TRS
Benzina pe la pompa sumersibila...
Poxilina, silicon, balarii... Ma mir ca n-a scris nimeni "am incercat cu sudura".
Problema e atat de usor de rezolvat, incat ma astept ca cei carora le vine miros de benzina pe la pompa electrica (colegii cu Dacii cu injectie) sa cam crape de rusinica.
Se ia o camera de anvelopa si se fac una sau 2 garnituri, in functie de grosimea camerei.
Sa scriu si cum se monteaza?
NKVD
QUOTE(Club12TRS @ 7 May 2012, 11:06)
Benzina pe la pompa sumersibila...
Poxilina, silicon, balarii... Ma mir ca n-a scris nimeni "am incercat cu sudura".
Problema e atat de usor de rezolvat, incat ma astept ca cei carora le vine miros de benzina pe la pompa electrica (colegii cu Dacii cu injectie) sa cam crape de rusinica.
Se ia o camera de anvelopa si se fac una sau 2 garnituri, in functie de grosimea camerei.
Sa scriu si cum se monteaza?
*



smile.gif) mie trebuie sa-mi desenezi...smile.gif eu nu ma pricep deloc...unde este pompa aia? De acolo vine mirosul de benzina?
ghitza
Club12:tati degeaba zici tu ca nu e asa ,am pus garnituri peste garnituri si tot putea a peco in masina,de ce?pentru ca face gaze si alea trebuie sa iasa pe undeva ,si nu cred ca ai vrea sau ceilalti sa ti se umfle rezervoru ,de ce crezi ca au pus canistra aia acolo?pentru acesti vapori care se acumu leaza in canistra si innainte de electorvalva aia de pe furtunu ce duce de la canistra care este ca un ventil la o anumit timp comandat de ECU deschide si elibereaza gazele (putoarea aia de peco),deasupra rezervorului (la astea cu injectie)este o supapa antirasturnare care are un furtun ce duce intr-un T-eu ,in acest T-eu vine si furtunu de pe gatu rezervorului(gatu de umplere are in portbagaj un stut,vezi sa ai furtun pe el)iar tot din acest T-eu pleaca furtunu ce duce in fata la canistra de carbon,NKVD uita-te dupa cum am zis si ai sa vezi toata magaria ,la pompa nu ai ce sa ii faci decat o garnitura si gata nu are cum sa scape,nu te lua si umple portbagaju de silicon ca nu faci nimic,poate reusesc sa iti fac poze,dai protectia de tabla din portbagaj si vezi acolo ce nu ai

7 May 2012, 13:27:
Uite NKVD http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=216262&st=0 postu 24,29 si te clarifici

7 May 2012, 13:28:
precizez ca eu nu am acea supapa alba ce vine de la gatu rezervorului,si nu am nici o probleme cu mirosu ,innainte aveam de nu putean deschide geamu
NKVD
aha...o sa ma uit si pe acolo...va multumesc mult de tot...poate reusesc sa elimin mirosul ala. La drum lung te ameteste...iesi beat din masina.
Club12TRS
Colega ghitza, vapori face si la 1300 cu carburatie, si stau bine-merci in rezervor. Asemanarea intre carburatie si injectia monomotronic este garnitura de pe rezervor - pompa sumersibila la injectie, sonda litrometrica la carburatie. Orice rezervor, vara, se umfla, din cauza vaporilor, asta o stim cu totii. Depresiunea se face prin busonul rezervorului, pt ca, atunci cand pompa trage benzina din rezervor, daca nu ar intra aer in loc, ar face vid. Masinile cu injectie mai "destepte" au supapa electromica de depresiune.
Canistra de vapori este pt altceva, si anume pt acel "consum zero" atunci cand iei piciorul de pe acceleratie, in frana de motor.
Daca mai umblu vreodata, fac poze garniturii de pe masina mea, Alfa Romeo, are 6 mm acel cauciuc. La Dacia nu are 2 mm. Garnitura, in timp, se taseaza si iese pur si simplu benzina pe langa flansa.
ghitza
eu nu am vazut sa se umfle rezervoru vara,deci nu e o regula,nu e tot una carburatia cu injectia asta sa fie clar,canistr de carbon este pentru vapori nu pentru consum zero(inseamna ca cei cu dacii cu injectie din 2000-2002 care nu au canistra au consum mai mare sau cum)am pus link sa vada colegu cu problema mirosului
Depresiunea se face prin buson daca nu ai canistra ,fiecare face cum vrea eu am vrut sa il ajut,citeste topicu de la inceput si te lamuresti si tu,bafta
Club12TRS
La masinile cu calculator, pe coborare fara acceleratie apasata si cu masina in viteza, de exemplu, consumul instant afisat este zero. Motorul se alimenteaza cu vapori. Bineinteles, un consum exista. Alfa mea, de exemplu, nu afiseaza consum zero, pt ca nu are acea canistra.
Acu' te-ai lamurit ce face acea canistra de vapori?
bucatzel
QUOTE(Club12TRS @ 7 May 2012, 13:14)
La Dacia nu are 2 mm. Garnitura, in timp, se taseaza si iese pur si simplu benzina pe langa flansa.
*



Subscriu. Garnitura aia e de toata jena.
cundinic
Sunt nou, dar disperarea m-a adus aici din pricina Daciei mele din 2002 pe injectie.
Ma chinui de ceva timp cu mirosul de benzina in habitaclu (printre multe altele smile.gif .
In prima faza am gasit racordul de caiciuc dintre rezervor si gura de alimentare crapat. Am reusit sa il inlocuiesc, dupa indelungi cautari ceva original sau inlocuitor nu am gasit. A trebuit sa incropesc unul de la alt model de Dacie.
Cel mai grav este ca am descoperit ca mirosul provine de la supapa albastra (am inteles ca ar fi de recuperat vapori).
Am incercat sa o lipesc cu poxipol, tine doua zile si se desprinde. Am ciupita si una dintre garnituri.
Intrebarile mele ar fi:
1. Se poate inlocui si care este solutia de fixare/lipire
2. Exista un motiv care ar fi putut duce la desprinderea ei? (gen presiune mare in rezervor).
3. Sa caut alt rezervor? Am inteles ca nu se mai fabrica.

Atasez cateva fotografii.
Va rog, astept ceva sfaturi.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.