Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: montare radio auto HERU AR 5210
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > In Car Entertainment
Makkay
Va salut!

Deschid acest topic stiind ca au mai fost discutii de genul, dar totusi nu am putut sa gasesc legatura cu problema mea. Apelez la ajutorul vostru, priceputi in electronica, ca eu sunt doar un incepator.

Am o dacia 1310 din 98 si am cumparat un auto radio din Real, pentru a inlocui vechiul casetofon de 100 de ani. Problemele au inceput dupa cateva incercari de a monta urmand schema de montare a producatorului.
Mentionez ca aparatul are conector iso iar la vechiul casetofon nu era asa ceva. Asa ca am cumparat un cablu adaptor iso.
Vechiul casetofon a fost legat cu urmatoarele cabluri: rosu, verde albastru si negru, separat antena, plus un cablu legat la un surub sub bord si la spatele casetofonului cu care au actionat difuzoarele tot de 100 de ani.

La cablurile adaptorului iso erau scrise asa: rosu=ignition, switcher, galben=battery, negru=ground, albastru=antena.

La prima incercare am facut asa: rosu masina legat la galben concetor iso, rosu conector iso legat la verde masina, albastru iso la albastru masina, si negru iso la negru masina, plus cablul de antena, si firul aia care iese sub bord si este legat la spatele aparatului. Dupa aceasta am auzit boxele scartaind, iar lumina butonului on/off era aprins dar totusi nu puteam sa pornesc aparatul.

Am incercat sa leg cat mai simplu, adica pe acumulator, nu pe contact.


Iar dupa ce am legat rosu la rosu, si galben la verde nici butonul nu era aprins. Mentionez ca vechiul casetofon functionea, deci nu cred sa sa rupt vreun cablu, iar un prieten a incercat radioul pe masina lui si a functionat perfect.

Cam atat, nu mai stiu ce trebuie sa fac ca sa leg cablurile asa sa functioneze aparatul. Asa ca daca aveti experienta la conectarea aparatelor va rog sa ma ajutati ca din pacate nu am bani sa merg la un profesionist.

Am atasat cateva poze cu schema ca sa ma puteti ajuta mai usor.

Multumesc frumos anticipat!
Numai bine!
djasu82
de parca nu ai sti galben cu rosu la +12V dupa contact negru la masa -12V . Vrei sa ai separare prin contact dar sa-ti consume finali din baterie 100mA , faci asa galben la baterie printr-o siguranta de 10A rosu dupa contact. Si va porni cand pui contact.
Eu zic ca mai bine unesti galben cu rosu dupa aceea tragi si o siguranta de protectie de 10A inafara de cea a casetofonului si te legi dupa contact , ai si protectie si consum 0 cand ai scos cheia din contact.
bygy007
sper ca este destul de clar

27 Jun 2011, 22:51:
QUOTE(djasu82 @ 27 Jun 2011, 22:46)

Eu zic ca mai bine unesti galben cu rosu dupa aceea tragi si o siguranta de protectie de 10A inafara de cea a casetofonului si te legi dupa contact , ai si protectie si consum 0 cand ai scos cheia din contact.
*


si nu mai tine minte nimic inclusiv posturile de radio
Makkay
Mersi mult!

Numai ca culorile la masina si la conector iso nu sunt la fel, si asta ma deranjeaza. Adica la masina am rosu, verde, negru, albasru, iar la conector iso am rosu, portocaliu, galben, albastru si negru.
Deci sa inteleg asa: cu rosu de la masina legat cu portocaliu (battery) ( ca la galben scrie dash illumination) la conector iso obtin permanent legat direct la baterie. Negru cu negru la masa. Dar cu ce legare de culori obtin alimentare generala? Rosu de la conectorul iso legat la ce culoare de cablu de la masina?

Va rog sa ma scuzati daca par prost, dar chiar as dorii sa invat treaba asta... blush.gif

Multumesc pentru intelegere!



28 Jun 2011, 12:14:
QUOTE(bygy007 @ 27 Jun 2011, 21:49)
sper ca este destul de clar

<span class='edit'>27 Jun 2011, 22:51:</span>

si nu mai tine minte nimic inclusiv posturile de radio
*




Deci daca leg firul rosu (+12V ignition switcher) si firul galben (+ 12 V battery constant) de la connectorul iso la firul rosu (baterie) pot sa obtin permanent legat la betarie si alimentare generala? Sau produc cea ce nu trebuie?

Intreb ca daca leg firul galben de la iso la firul rosu la masina, si firul rosu de la iso la firul verde la masina numai butonul de pornire se aprinde dar nu pot sa pornesc aparatul. La alta masina a functionat...

Mersi pentru raspuns!
deceneu32
Makkay,stai linistit ca nu te considera nimeni prost!!Nu este un pacat ca nu cunosti.Chestiile astea n-ai de unde sa le stii.Nici eu nu le-am stiut,am intrebat si le-am aflat.
Conectorii ISO sunt separati pentru alimentarea aparatului(negru) si pentru difuzoare(maro).
user posted image

Poti sa le gasesti si formand un singur corp:
user posted image

Semnificatia fiecarui fir este urmatoarea:
user posted image

Suplimentar,unele conectoare mai au alte fire,pentru masini si aparate mai smecheroase.Culorile,semnificatia si pozitiile acestora in conector este urmatoarea:
1.Albastru cu reper alb:REMOTE ON-e o functie speciala,nu stiu exact la ce foloseste
2.Portocaliu:PHONE MUTE-Cand iti suna telefonul,volumul aparatului scade,trecand in regim silentios.
6.Roz:DIMMER-seleaga la lamplile de pozitii.Cand aprinzi pozitiile,scade ilminarea displyului,aparatul trecand in regim nocturn.Cand stingi pozitiile,iluminarea devine la normal,aparatul intrand in regim de zi.

Pana aici sper ca ti-am fost de folos si ai priceput!!! smile.gif La tine problema consta in faptul ca nu stii cum sa legi firele conectorului ISO cu firele masinii.Mai exact,nu este compatibilitate intre culorile firelor masinii si culorile conectorului ISO.
Adica ai patru fire(rosu,verde,negru,albastru) pe care vrei sa le legi cu cele patru fire ISO(rosu,negru,galben,albastru).
E greu de aici din fata calculatorului sa ne dam cu presupusul cum legi firele ISO cu cele ale masinii deoarece nu cunoastem semnificatia acestora din urma.
Cert este faptul ca firul albastru(POWER ANTENNA) din conectorul ISO il anulezi.Nu-ti trebuie!!Asta e pentru antena telescopica,nu cred ca e cazul la tine.Practic mai ramai cu trei:
-galben(curent permanent)
-rosu(curent pe cheia de contact)
-negru(masa)
Ca sa nu faci vreo traznaie,sa legi fire invers,cu repercursiuni grave(ardere aparat si boxe),te duci matale frumos la masina cu o lampa de control si identifici cele patru fire ale masinii(rosu,negru,verde,albastru) ce rol au,ce curent au pe ele.
Vezi care fir e pe direct,care pe contact,care e de masa!!!
E greu,te pricepi?Ne spui ce-ai descoperit. smile.gif
Sper ca ti-am fost de folos si imi cer scuze pentru lungimea postului.Bafta!!
Makkay
Mersi forte mult pentru informatii!

Am legat firul rosu si galben de la conector la firul rosu de pe masina, deci toate direct pe baterie, aparatul a pornit dar dupa cateva secunde a si oprit si n-am mai putut sa repornesc. Are si siguranta, m-am gandit ca sa produs ceva ce nu trebuia, am si schimbat siguranta de 5A cu unul identic, apoi cu unul de 10A dar nimic... Pai nu mai stiu ce sa fac... sad.gif
deceneu32
Sper ca n-ai distrus aparatul! sad.gif S-ar putea sa se fi ars vreo siguranta:verifica sigurantele masinii!
Nu trebuie sa te grabesti! mad.gif
Aparatul nu se conecteaza daca nu cunosteai semnificatia firelor masinii.Acestea nu se leaga pe incercate,se verifica in prealabil cu lampa de control.
Fa cum ti-am spus eu:verifica firele.Vezi care e de masa,care are curent permanent si pe contact.
Aparatul probeaza-l pe o alta masina.Daca functioneaza,e de bine,inseamna ca e de vina vreo siguranta.Daca nu porneste pe masina altuia,e de rau! sad.gif
Makkay
Era a siguranta veche la firul care merge pe baterie care sa dus, dupa ce cablurile au fost legate correct. Am schimbat si merge! Mersi inca odata pentru info!

Numai bine!
mariusd4
Verde si albastru de la tine din masina sunt pentru boxe, rosu si negru reprezinta curent si masa, probabil ca negru este masa de la boxe, mare grija sa nu arzi playerul, cel mai simplu este sa dai cativa lei cuiva de se pricepe, nu mai lega la fire pe presupuneri fara sa sti ce legi, in principiu iti trebuie un curent continuu si firele boxelor tale, desfa fetele de usi sa vezi ce culori pleaca de la fiecare boxa, ar trebuisa fie simplu, dar totusi recomand sa il montezi la un atelier, e pacat sa-l arzi. Stima
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.