ag02cws
28 Jun 2011, 10:51
Dupa o reparatie capitala la motor (schimbat set motor, arbore cotit, distributie etc), se aude o bataie la motor. Daca pornesc la rece, merge perfect, dar dupa ce se incalzeste, incepe sa se auda. Mecanicii de la service-ul unde am avut masina mi-au zis ca pistonul 4 loveste in garnitura de chiulasa si ca nu e nicio problema. Sa merg cu ea tot rodajul si, cand ma voi intoarce sa stranga chiulasa, n-o sa se mai auda nimic pentru ca, pana la urma, marginea aceea din garnitura care nu sta bine va ceda. Nu mi-a placut deloc explicatia cum ca garnitura a fost de vina ca nu s-a asezat perfect si nu am inteles de ce nu m-au trimis sa iau alta daca au vazut-o asa... In fine, am facut ca ei si am plecat cu masina. M-am plimbat cu ea 200 de km si nu s-a schimbat nimic: la rece se aude foarte bine motorul, la cald bate/tacane, fara sa trepideze in schimb. Intrebarea mea este daca sa mai merg cu ea tot rodajul sau sa ma intorc la service. Este posibil sa fie altceva?
bv-08-fgm
28 Jun 2011, 10:55
Mai bine intoarcete la service cu ea si vezi ce se aude acolo.Sa nu strici altceva dupaia.
thedragon
28 Jun 2011, 11:26
E posibil ca pistonul sa loveasca garnitura insa zgomotul produs este auzit si la cald si la rece.
Am patit chestia asta cu o ganitura de srl vai si amar de ea. Zgomotul se diminuase in timp dar nu a disparut, el dispare dupa ce schimbi garnitura, asa mi s-a intamplat mie.
ag02cws
28 Jun 2011, 11:33
E drept ca mecanicii mi-au zis ca ei il aud si la rece, de fapt mi-au spus de cand au pornit masina. Eu nu sesizam nimic si nu m-am impacientat. Dupa ce s-a incalzit motorul, m-am speriat si am inceput cu intrebarile. M-au linisitit si mi-au zis sa merg cu ea fara grija ca garanteaza ei. Dupa 200 de km, parca nu as mai merge...
Probabil cineva care se pricepe aude zgomotul si la rece, cert e ca e mai pronuntat la cald.
deceneu32
28 Jun 2011, 12:26
Du-te peste ei la service.Schimba garnitura.Pune de calitate:FERMIT-Rm.Sarat sau straine(VICTOR REINZ etc).Astea noname nu sunt bine lucrate si uite ce patesti.
Iti mai recomand:
BRITMANN A01
PAYEN CURTY 042 654 CY BF 380
T-MIC EHG.380
Altele
la unix e 70 de lei o garnitura victor reinz, chiar nu mi se pare un capat de tara
Anul trecut am dat pe ea ( Victor Reintz ) vreo 27 sau 35 lei .....ceva de genu .....
deceneu32
28 Jun 2011, 14:14
Doar atat?
ghitza
28 Jun 2011, 15:56
Eu am pus de FERMIT(28 roni) nu am nici o problema cu ea
PH-06-BOA
29 Jun 2011, 11:27
Odata, v-am descris in amanunt ce se intampla cu garnitura, si cum trebuie asezata. Am pe undeva si poze, dar am sa reiau explicatia.
Pentru ca gaura de centrare e mai in lateral (privind pe lungime), fata de gaurile pentru cilindru, gaura de la prezonul din mijloc, cel de langa delcou, face ca inelele de deasupra camasilor sa nu se alinieze perfect, asa ca la unul din cilindrii, fie patru fie unu, la strangere , inelul de metal coboara in cilindru, datorita faptului ca se aseaza excentric. Daua zecimi sunt de ajuns sa bata pistonul in el, si asa va bate PANASCHIMBI garnitura, daca nu se sparge mai devreme. Pistonul batand numai pe jumatate de diametru, produce inclinarea lui in cilindru, si fusta de pe partea opusa se sparge, functie de puterea loviturii, care si ea e in functie de cat de tare s-a strans si cat de excentrica s-a asezat garnitura. Totodata, pistonul batand, produce lovituri si in cuzinet, latindu-l ca pe nicovala. La rece, uleiul gros si presiunea mare, nu permite "aruncarea" pistonului in acel inel. La cald, uleiul subtire si presiunea mai scazuta, permite pistonului, sa loveasca .
La asezare, garnitura trebuie aliniata asa fel ca, inelele metalice sa calce perfect concentric pe camasile motorului, asta facandu-se prin ovalizarea gaurii de centrare din garnitura. Dupa ce s-a obtinut o asezare concentrica la cilindrii, se trage linie pe bloc, cu ceva mai dur (raizer), pe marginea garniturii, pe partea cu delcoul, pentru ca atunci cand vei aseza chiulasa, sa impingi de garnitura pana vine perfect la linia trasata.
29 Jun 2011, 11:55:
Iata si un desen cu cilindru si pistonul, impiedicat de garnitura:
ag02cws
29 Jun 2011, 14:31
Asta ar mai lipsi sa se sparga vreun piston. Ii omor!
PH-06-BOA
29 Jun 2011, 17:11
S-o crezi tu! O sa-ti spuna ca era in rodaj, ca nu trebuia sa tragi de ea, ca tu nu sti nimic... ahaaaa! Si scapa "basma curata" , ca n-ai sa-i contravi cu ceva.
ag02cws
29 Jun 2011, 18:12
O sa mai merg doar 500 de metri cat am de unde e parcata si pana la service. Oare am afectat pistonul sau cuzinetul in 200 de km?
bostan22
29 Jun 2011, 20:56
Nu cred...fa bine si dute la service...si le spui ca nu asa se aude un motor care e reconditionat.
Pui frumusel si le spui ca un motor trebuie sa nu bata etc. si nu pleci de acolo pana nu schimba garnitura sau ce o fi:)
Club12TRS
29 Jun 2011, 23:45
Ai luat masina din service cu bataie la motor?!??? Vai! Cum sa faci asa ceva?? Ai platit pt bataie la motor?? Du-le masina si spune-le sa se ocupe imediat de remedierea problemei, altfel faci sesizare la RAR si OPC + chemi presa!
sobolan
30 Jun 2011, 00:11
QUOTE(ghitza @ 28 Jun 2011, 16:56)
Eu am pus de FERMIT(28 roni) nu am nici o problema cu ea
...si eu am folosit numai d-astea fara incidente ! pe un junghi de dacie,daca ma credeti, la cererea proprietarului am refolosit una de fermit,am pus silicon si a naibii jeg....merge ceas !
bv-08-fgm
30 Jun 2011, 00:51
Fermit recomand si eu,am dat 20 de lei pe uan da nam avut probleme cu ea de cand am puso.
Adrian_Boy
5 Jul 2011, 11:43
A mea a mers mult si bine cu birtman, iar acuma tot daia e montata de Dl. Minel... adica am si martori
ag02cws
5 Jul 2011, 14:04
Problema s-a rezolvat dupa inlocuirea garniturii de chiulasa. Am fost surprins sa constat ca cea care mi-a facut probleme era chiar Fermit... Acum am una no name (nici macar nu avea ambalaj cand am luat-o din magazin), cu inele de cupru. M-am linistit. Multumesc pentru sfaturi!
ion nedelcu
5 Jul 2011, 14:23
QUOTE(Club12TRS @ 29 Jun 2011, 23:45)
Ai luat masina din service cu bataie la motor?!??? Vai! Cum sa faci asa ceva?? Ai platit pt bataie la motor?? Du-le masina si spune-le sa se ocupe imediat de remedierea problemei, altfel faci sesizare la RAR si OPC + chemi presa!
nu-i chiar asa, doar cu "bataie" cred ca poti rezolva ceva cu legumele de la service
altfel aia se dau loviti iar tu ramai cu buza umflata
ag02cws
5 Jul 2011, 14:31
Pana la urma, oamenii au fost ok. Pentru schimbarea garniturii, nu mi-au mai luat niciun ban. De asemenea, dupa 500-800 de km, a ramas ca voi plati doar schimbul de ulei, nu si stransul chiulasei.
bv-08-fgm
5 Jul 2011, 14:52
Pai depinde ca sunt si ele de mai multe tipuri,desii a fost Fermit poate na fost modelu care iti trebuia tie....sai na fost montata corect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.