Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio Symbol 2007, 1.4 16V
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Sim.boll
Salutare !

Sant nou pe acest forum, nu si incepator, am 40 de ani si destule masini schimbate la activ !

Asa cum am spus si in descrierea topicului, am trecut la "concurenta" adica Symbol 1.4 16V, asta dupa ce ultimele 3 masini au fost Golf-uri, ultimul din 99" - TDI.

Inca nu am poze, dar o sa pun in curand, masina e din 2007, spre rusinea mea inca nu sant familiarizat cu versiunile de echipare Reno, dar are bandourile si manerele in culoarea caroseriei, jante aliaj OE pe 14", volan si schimbator imbracate in piele, computer de bord, Cd + satelit de comanda la volan, climatronic, destul de rar am vazut pe Symbol, geamuri si electrice, scaune fata reglabile pe inaltime... si cam atat cred !

Km 54000, carte service pana la 45000. anul trecut !

Va intreb acum pe voi, cam ce ar trebui sa schimb la masina, distributia la 60000 stiu, dar au cam trecut anii, as vrea sa o schimb cat mai curand, bujiile schimbate conform cartii service la 30k, cred ca trebuie si ele schimbate !

Nu stiu celelalte "consumabile" cat de fiabile sant, adica intinzatorul de la cureaua de accesorii, cureaua de accesorii, lichidul de frana, tot la 2 ani ca la VAG ?, antigelul ? , eventuale cuplaje de la compresor AC sau alternator ? ulei ? ELF stiu ca recomanda Reno, eu sant fan Castrol, sugestii ?

Va intreb, deoarece vreau sa plec in concediu in Grecia, cu copilul in masina si nu vreau sa raman pe drumuri pt un amarat de cuplaj sau ceva in genul asta !

In rest, sant multumit de masina, nu e stabila ca Golf-ul ( jante pe 16" si suspensie sport), dar merge binisor, silentioasa, absoarbe bine gropile si denivelarile, nu are nici un joc la km astia, consumul mediu nu l-am facut inca, o am de cateva zile doar, dar e in jur de 7%.

Multumesc si bine v-am gasit !

cosmin_2300
Bine ai venit!
ABS are?
S-o folosești cu plăcere și sănătos!
danutsb
Bine ai venit pe forum!

La motorul de Logan de 1.4 8v, lichidul de frana si antigelul trebuie inlocuite la 4 ani sau 90000km.
La aerul conditionat nu am umblat deloc din 2006 de cand o am si merge bine si acum, dar cartea spune ca la fiecare 4 ani trebuie ccontrolat si curatat.
Ulei am bagat doar Castrol (dupa garantie), e foarte bun, zic eu.
Distributia la 4 ani sau 60000km...

Oricum, probabil ai in carnetul de intretinere tot ce trebuie facut, respecta cele indicate si nu vei avea probleme.

La cati mai multi km fara probleme!
sorin1983
cat a costat jucaria?
la distributie asteapta-te la vreo 1000 de lei. Ce ar mai fi de schimbat: ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru benzina, bujii(toate astea ca sa stai linistit). Daca vrei poti sa schimbi lichidul de frana si sa verifici si nivelul uleiului din cutia de viteze. Aerul daca raceste bine si nu sunt scurgeri vizibile pe traseu poti sa il lasi asa... Te mai usureaza si asta de vreo 100 lei doar golit si umplut, fara schimbat piese.
Ca ulei poti sa pui Castrol linistit.
dr_mKe
Lichidul de frana se inlocuieste la 2 ani sau mai repede in cazul in care procentul de apa depaseste limita !
Andy_ACS
Sa o stapanesti sanatos.
Pe langa kit-ul de distributie, e indicat sa mai schimbi:
- ulei + filtru ulei
- filtru aer
- filtru polen/habitaclu (daca are)
- filtru benzina (parca la clio se poate schimba, nu e ca la Logan in corpul pompei)
- bujii
- antigel
- lichid frana
Pe langa astea ar mai fi de verificat (si schimbat/remediat daca e cazul):
- functionare AC
- functionare lumini
- verificare jocuri (bielete, pivoti, bucsi)
- verificare uzura placute de frana
- verificare uzura anvelope
- verificare zgarieturi caroserie
Ai mai putea optional face o tratare cu ceara anticoroziva (se baga in praguri, usi, lonjeroane) - la Logan se facea dupa 4 ani.
Ai putea reface si directia (unghiurile) daca ti se pare ca trage intr-o parte sau daca schimbi ceva pe la directie (vreo bieleta)

Bafta!
sobolan
golf-ul TDI din 99 era cumva golf 4 ? huh.gif ....de la 4 la symbol e drum lung....inapoi ! sad.gif

s-o stapanesti sanatos,are un motor reusit smile.gif
hellcat
QUOTE(Sim.boll @ 28 Jun 2011, 15:30)
Va intreb acum pe voi, cam ce ar trebui sa schimb la masina, distributia la 60000 stiu, dar au cam trecut anii, as vrea sa o schimb cat mai curand, bujiile schimbate conform cartii service la 30k, cred ca trebuie si ele schimbate !

Nu stiu celelalte "consumabile" cat de fiabile sant, adica intinzatorul de la cureaua de accesorii, cureaua de accesorii, lichidul de frana, tot la 2 ani ca la VAG ?, antigelul ? , eventuale cuplaje de la compresor AC sau alternator ? ulei ? ELF stiu ca recomanda Reno, eu sant fan Castrol, sugestii ?

*


Pe langa kit-ul de distributie la 60.000 km se inlocuiesc pompa de apa si componentele accesoriilor, adica galetul intinzator, rola simpla de ghidaj, curea de accesorii. Daca in kit-ul de distributie nu sunt cele 2 capacele care se scot pentru a bloca axele, sa le cumperi si pe alea.
Se inlocuieste antigelul si lichidul de frana.
Eu am folosit la aceeasi motorizare doar ulei Mobil1, acum specificatia 5w50.

QUOTE(Sim.boll @ 28 Jun 2011, 15:30)
masina e din 2007, spre rusinea mea inca nu sant familiarizat cu versiunile de echipare Reno,
*


Din descriere e versiunea de top la vremea respectiva pe symbol, "dinamique".
Modus
Sa o stapanesti sanatos! Daca vei respecta ca la carte tot ceea ce scrie in manualul de intretinere Renault nu vei avea probleme.
Motorul tau e extraordinar pe masina asta.
Asteptam poze
sorin1983
QUOTE(hellcat @ 29 Jun 2011, 00:07)
Daca in kit-ul de distributie nu sunt cele 2 capacele care se scot pentru a bloca axele, sa le cumperi si pe alea.
*


Pentru ca aia de la service sunt niste nesimtiti si in loc sa le dea jos cu bun simt le gauresc sa le scoata mai usor. Si nu costa decat vreo 50 lei unul.
hellcat
Da, ai dreptate pana intr-un anumit punct...insa ce se intampla?...cel care face interventia nu poate garanta ca le recupereaza intregi. Si daca vreunul se deterioreaza trebuie inlocuit.
Le-am luat eu de curand, sunt 70 de lei ambele la reprezentanta.
Sim.boll
Salutare

Si multumesc de sfaturi !

Pt distributie am ales kit-ul de la Contitech + pompa de apa Hepu, le-am comandat trebuie sa-mi vina !

Ulei Magnatec 5w40 + filtre Mann.

Verificat antigelul e in parametrii ! Urmeaza in curand schimb lichid de frana si bujii, caci conform cartii service, au fost schimbate la 30k.

Aer rece baga, nu am pierderi pe nicaieri, zgomote suspecte nu sant, deci daca merge nu are rost sa schim ceva degeaba !

Despre ce capace e vorba pt blocatul axelor, are cineva un cod sau o imagine ?

"sobolan" - Golf-ul din 99 era 4 intradevar, dar nu consider ca e un pas mare inapoi, totusi am avansat cu 8 ani, si km, de la 35000 la 55000 ! Plus ca dieselul se incalzeste greu iarna, pana la munca am 14 km, din care iarna 10 ai faceam in frig, chiar daca aveam scaune incalzite !

Chiar, este vreun kit de incalzire in scaune, a montat cineva ?

Motorul e cam murdar, sa-l spal cred ar fi probleme cu fisele / bobinele, sugestii de curatare !

Multumesc pt sfaturi ina o data, numai bine !

hellcat
Da, am montat eu incalzire in scaune...kit-ul e de logan si se gasea pe sectiunea Bursa, acum nu stiu daca mai are cineva, dar poate mai apar.
Aici niste sfaturi de montaj...http://www.reno.ro/Clio-II-hatch-1-4-16v-2...134162-s64.html...la symbol nu e husa lipita de burete...deci mare noroc.

Poti spala motorul insa pe langa aparatul de spalat sa ai si un compresor cu aer langa, ca ai ce sufla dupa. Si sa dai bobinele jos si apoi la montaj orificiul bujiilor si mufele sa fie bine suflate cu aer.

Capacelele 8 si 9...[attachmentid=1627732834]
cosmin_2300
QUOTE(Sim.boll @ 30 Jun 2011, 13:11)
"sobolan" - Golf-ul din 99 era 4 intradevar, dar nu consider ca e un pas mare inapoi, totusi am avansat cu 8 ani, si km, de la 35000 la 55000 !
*


Sigur n-ai "mâncat" un 0?
Sim.boll
Salut

Ba da, am mancat un 0 biggrin.gif

Multumesc mult hellcat !
danutsb
Pune si tu niste poze cu Renault-ul; sigur ai unele si cu Golf-urile sa le comparam.
ArtVandelay
350.000? avea ceva.. cum se tinea golful la km astia? si ce motor avea? ala de 90cp ALH ?
mihai leu
eu am 16 tot 2007si in afara de un cap de bara si bieleta stanga pe care inca nu le-am schimbat( au joc din vina mea am luat 2 gropi enorme la viteze mari cu aceeasi roata la diferenta de 3 ani) nu am avut nici oproblema, cu masina in 44 000 km
nu am schimbat nici macar bujiile sau vre-un bec
la 16 v mai pica subit bobinele de inductie cate una pe cilindru sa ai una in portbagaj mereu
16 v e un motor perfect pentru symbol
Sim.boll
Salutare

Daca tot mi-ati cerut poze, o sa atasez cateva !

- ArtVandelay - intradevar Golf-ul era ALH-ul de 90 CP, se tinea foarte bine, dar in curand ar fi trebuit sa-i schimb volanta, care fiind dual-mass are durata de viata destul de limitata, turbina da si ea semne de oboseala ..etc, timpul si km isi pun amprenta pe orice masina indiferent de sigla !

Am preferat ceva mai nou, benzina, fara turbo si dual-mass. Chiar daca calitatea plasticelor de la interior cam lasa de dorit, ergonomia la bord si alte mici detalii, sant multumit, se poate trai foarte bine si asa, acum sa vad si cat de fiabil e Reno-ul caci nu am mai avut pana acum frantuzoaice !

In privinta comparatiei cu Golf-ul, nu cred ca are rost, mai ales ca sant subiectiv, fiind inca fan VW si nu vreau ca topicul meu se degenereze intr-un versus, sa speram ca Reno-ul o sa reuseasca sa ma "fidelizeze" ! b biggrin.gif

Sant uimit totusi de cat de bine se prezinta interiorul in 4 ani si de lipsa" greiarasilor", bine asta si poate ca am trecut de pe jante pe 16" si suspensie sport la jante pe 14" cu suspensie foarte moale, poate cam prea moale dupa gustul meu, deja ma gandesc la niste jante cu ET-ul mai mic, poate pe 15" si un set de arcuri sport, care sa o mai coboare vreo 3-4 cm.

Stie cineva ce cod / denumire si ce ET au jantele mele ?


Numai bine !
Wolfman
Nu scrie ET-ul pe interiorul jantei? Poti sa le lasi pe astea de 14 pt. gumele de iarna si sa-ti iei un set de 15" cu gume de vara. Eu n-as schimba ET (dezaxarea) ci doar marimea jantelor, suspensia e proiectata pt. niste valori anumite, s-ar putea sa ai probleme cu rulmenti, bucse, etc. ulterior. Uite un calculator pt. dimensiunile anvelopelor.
spy_oh_joy1389
QUOTE(Sim.boll @ 2 Jul 2011, 22:25)


In privinta comparatiei cu Golf-ul, nu cred ca are rost, mai ales ca sant subiectiv, fiind inca fan VW si nu vreau ca topicul meu se degenereze  intr-un versus, sa speram ca Reno-ul o sa reuseasca sa ma "fidelizeze" ! b biggrin.gif

*



Numai fanaticii reno te-ar contrazice ca Golful 4 e mai bun ca Symbolul. Ala oricum e intr-o clasa mai mare si e normal.

Symbolul e o masina rezistenta, motoarele pe benzina foarte fiabile. Posibil sa iti faca ambreiajul probleme cum am vazut la Symbolul care m-a dus de la service la statia de autobuz, si cum mai face la Megane din cand in cand. Eu am luat niste gropi imense cu masina asta si n-a avut nimic, decat ca era nevoie de o geometrie dar nu a fost neaparat necesara. Nici a mea n-a avut greieri in bord, decat la suportul de la centura.

Sa o stapanesti sanatos si fara probleme!
hellcat
Modelul de janta se numeste Decade, cod 8200760341, 5,5" latime, ET 36.
Dupa mine compromisul ideal pentru o masina de la clasa mica sunt jantele pe 15.

Arcuri recomand Eibach pro-kit, coboara caroseria doar 30mm, nu sunt tari, iar producatorul le recomanda si cu amortizoarele de origine.
Sim.boll
Salutare

In primul rand multumesc mult hellcat pt informatii, esti un om si moderator adevarat, ti-am urmarit topicul si blogul dedicat Clio si am avut ce invata !

Daca tot e jurnal de bord, notam urmatoarele :

- schimbat stergator parbriz pe dreapta, cred ca original al masinii, modelul clasic, cu unul Valeo Silencio X-Treme, pe stanga fiind deja schimbat cu unul tip Aero !

- curatat / degresat motorul cu solutia din imagini, rezultate multumitoare pt 15 min de munca !

- identificat sursa unui zgomot destul de deranjant la rulare pe spate, anume un rulment pe dreapta spate / comandat maine se schimba !

- anvelopele spate, originale ale masinii, la fel ca rezerva care e noua, anume Goodyear GT2 made in Turkey - penibile, desi mai au 2-3 mm pana la indicatorul de uzura, bat si radial si axial, uzate neuniform, semn ca nu au fost echilibrate la timp sau chiar de loc pana acum, comandat 2 bucati Marangoni E-Logic, made in Italy, anvelope bune am avut si pe alte masini, care vor trece pe fata, cele de pe fata Conti EcoContact 2, in stare foarte buna, s-au echilibrat fara probleme le trec pe spate !

- tot maine fac si schimbul de ulei / filtre / bujii, exista la Clio vreo combinatie de butoane ca la VAG prin care sa se poata reseta intervalul de schimb ulei, sau trebuie mers la un tester ?

Cam atat pt azi, still to come !!
hellcat
Clio nu are aceasta optiune "avertizare interval schimb ulei", deci nu ai ce reseta.
In schimb cum ai 2 jurnaliere, ecranul 2 si 7 din CB, poti sa-l resetezi spre ex. pe primul dupa schimbul de ulei si acesta va tine km rulati de la revizie.
mihai leu
da in meniul Computerului de bord . nu are atentionare ca la Vag, de exemplu cunosc 2 persoane care au polo 2008 si li se aprinde cheita si atentionare de schimb ulei fix cand face anul, chiar daca uleiul are maxim 8000 km
Clio nu are asa ceva poti sa mai tragi ( desi nu e recomandat) de uleisi dupa trecerea anului daca nu ai facut km - la modelele noastre 15 000 km
Dar la pornire apare oil ok si chestia aia cu indicarea nivelului uleiului in bord dar nu si acalitatii lui
Foarte frumos ai facut motorul, almeu nu a fost asa decat cand era noua masina
Vad ca s-a inlocuit bateria originala( eu inca o mai am sper sa ma mai tina macar iarna asta)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.