Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: capac pompa de apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
kiki90
il pot face sa nu mai huruie?sau trebuie schimbat?
ghitza
Schimbat,vezi sa nu iei panarame gen AUTOSPEED ,MASTER
kiki90
ai idee cam cat costa?
ghitza
Cel de PULSOR(recomand) undeva la 100roni,si restu undeva la 60roni
kiki90
mersi....auzi si mai am o intrebare cum pot sa reglez culbutorii daca nu am lere ai idee ?
pojarel18
Nu prea ai cum sa-i reglezi la ochi.Un set de lere e maxim 15 lei....sau poti imprumuta de la cineva......
mihai7575
QUOTE(kiki90 @ 28 Jun 2011, 23:36)
mersi....auzi si mai am o intrebare cum pot sa reglez culbutorii daca nu am lere ai idee ?
*


mergi l-a un mecanic auto sa-ti regleze culbutorii,e cel mai bine asa mai ales ca nu ai nici lere.
PH-06-BOA
Chiar nu merge la ochi? Daca suprafetele de contact intre coada supapei si culbutor , sunt concave? Ce joc va iesi la lera? Cu putin simt la mana, asa se face:

Poti schimba si rulmentii, dar ai sa gasesti si presetupa uzata, deci iti trebuie si ea, apoi nu sti ce tip ai, cu rulmenti normali (6202), sau dintr-o bucata cu axul, mai e tehnica de demontare si montare... Cand iei pompa, sa nu fie cu turbina din aluminiu, ca sunt proaste. In eticheta nu am incredere, ca la fel de bine se poate si schimba. Se schimba numele la femei, d-apoi la o pompa de apa.
Lde 2100
Eu unul nu mai cumpar panaramele de pe piata.Cel mai bine si sigur este sa fie reparat.Doar sa gasesti presetupa buna.
PH-06-BOA
Era mai bun un filmulet, sa se poata vedea si problemele intampinate pe parcurs. Nu e nevoie sa se scoata turbina de pe ax. Cu o presa facuta dintr-o bara lata de otel, indoita in forma de U si capetele terminate cu carlige care vor prinde flansa cea cu patru gauri, iar in centru un surub care va impinge in ax. In continuare ordinea vine de la sine. La montare trebuie mare grija la distanta dintre turbina si capac. Daca e mare , turbina poate atinge de corpul pompei si nici presetupa nu va etansa mult timp, iar daca e prea mica se risca spargerea grafitului de pa presetupa. Retineti cat a fost inainte de demontare mai bine.
Poate am timp sa atasez presa si poate si un filmulet, nu de a fi mai presus, ci de a se intelege mai bine si sigur, de toata lumea.
Adrian_Boy
Eu unul astept cu mare drag smile.gif
fullhouse
si eu tongue.gif
PH-06-BOA
Pentru ca am promis, si era si asteptat acest filmulet, care n-a trecut pe la masa de montaj, va prezint in mare, ordinea de demontare si montare a pieselor din pompa de apa.
Kiraly
Iti multumim foarte mult:D
ghitza
Multumim de filmulet ,foarte clar cum trebuie facut worship.gif
kxz
cam cat tine un capac nou? sau se merita mai bine sa caut la dezmembrari?
sebymesteru
Tine destul,eu il am de vre-o 3 ani si e de ASAM si inca n-am probleme cu el. Daca nu intinzi cureaua excesiv te tine mult si bine.tongue.gif
kxz
in ultima luna m-am ocupat cu dezechiparea de lucrurile bune de pe o dacie renovata complet asta toamna, folosita doua luni si care va ajunge la remat. asa ca am luat capacul de la ea, e pulsor. probabil e si ala schimbat, arata lucios, ca nou.
deci problema e rezolvata.

mai am o nedumerire. acum o saptamana am schimbat radiatorul, cu cel de pe dacia aia ca era nou. acum am schimbat pompa. deci de fiecare data am dat jos radiatorul, implicit si apa. numai ca la umplere, intra doar cam 3 litri, nici aia prea intregi. io stiu ca ar trebui sa intre cam 5-6, sau nu tin eu bine minte?
Executron
QUOTE(sebymesteru @ 15 Oct 2011, 15:59)
Tine destul,eu il am de vre-o 3 ani si e de ASAM si inca n-am probleme cu el. Daca nu intinzi cureaua excesiv te tine mult si bine.tongue.gif
*



Exact asta e cheia.

Am avut o Dacia Nova si cureaua i-a fost schimbata de mecanic, a fortat una prea mica inauntru.... Si in 1000 de km am schimbat pompa de apa. Evident c-am pus una de dimensiune normala (de 1175) si totul e ok si acuma pe masina.

Nu le mai strangeti, nu neaparat din cauza costului (eu am luat una de pe forum, noua, m-a costat 55 RON) cat din cauza chinuielii de a o schimba.
fullhouse
QUOTE(kxz @ 18 Oct 2011, 18:26)
in ultima luna m-am ocupat cu dezechiparea de lucrurile bune de pe o dacie renovata complet asta toamna, folosita doua luni si care va ajunge la remat. asa ca am luat capacul de la ea, e pulsor. probabil e si ala schimbat, arata lucios, ca nou.
deci problema e rezolvata.

mai am o nedumerire. acum o saptamana am schimbat radiatorul, cu cel de pe dacia aia ca era nou. acum am schimbat pompa. deci de fiecare data am dat jos radiatorul, implicit si apa. numai ca la umplere, intra doar cam 3 litri, nici aia prea intregi. io stiu ca ar trebui sa intre cam 5-6, sau nu tin eu bine minte?
*



Iti intra doar 3 litri de lichid pentru ca probabil nu ai desfacut si surubul de golire al blocului motor. Ala e situat undeva pe langa pompa de apa, se desface cu cheie de 11 parca. In total ar trebui sa intre cam 5 litrii, din care diferenta pe care n-ai regasit-o tu se afla in blocul motor tongue.gif
ghitza
sau nu intra 6 litri pentru ca ai infundat ceva partial posibil radiatoru de racire sau cel de incalzire din bord(la bord CN)asa am patit si eu si era de vina cel din bord care era pe un sfert infundat si a trebui sa il schimb pentru ca si curgea (ii ajunge din 2003)am pus altu nu nou si a intrat 6 litri de ameste apa/antigel si nu se mai abureste nici parbrizu
Raul TM
Aveti mare grija la dimensiunea turbinei, de ex. la capacul de autospeed este prea mica inaltimea ,rezultand distanta mare intre ea si corpul pompei, debitul fiind mai mic sad.gif .Aia veche e pulsor si aia noua e autospeed:

user posted image

user posted image

Kiraly
Corect Raul...si eu mi-am luat de Asam si vad ca la ralanti nu imi iese apa la aerisitorul de la caloriferul de incalzire.trebuie s-o turez motorul. o sa schimb presetupa si rulmentii la capacul vechi dupa istructiunile D-lui Nelu si-l montez inapoi.
PH-06-BOA
Aia proasta are rotorul (turbina) din duraluminiu, iar rulmentul e direct pe ax, dintr-o bucata, si nu se poate repara. Cine-si permite sa faca tot axul, din material RUL, ca sa tina normal? Deci, va imaginati ca axul e din otel ordinar, si daca mai si intinzi tare cureaua...
darkavenger183
QUOTE(PH-06-BOA @ 29 Oct 2011, 20:55)
Aia proasta are rotorul (turbina) din duraluminiu, iar rulmentul e direct pe ax, dintr-o bucata, si nu se poate repara. Cine-si permite sa faca tot axul, din material RUL, ca sa tina normal? Deci, va imaginati ca axul e din otel ordinar, si daca mai si intinzi tare cureaua...
*


Buna, am si eu o problema: Am schimbat corpul pompei de apa cel original de pe masina deoarece era corodat. Am pus un ASAM. Am aerisit BINE BINE de tot. Am pornit motorul (mentionez ca am instalatie GPL, preaincalzirea gazului se face cu apa de pe circuitul de habitaclu), si am plecat la drum ( cu alimentare pe GPL). In aproximativ 1 km, motorul s-a oprit. Am deschiz capota si am gasit cauza: preaincalzitrul de GPL inghetzase. Am studiat problema, concluzia: Debitul de apa pompat cu coul corp de pompa este prea mic. Desi furtunele, radiatoarele si tot este curatat aerisit amorsat corect, nu are debit de apa sufucient.
Cum ati rezolvat voi problemele cauzate de pompa de apa?? ati gasit ceva furnizori care sa faca popmpa de apa pt dacia BUNE? Help!!

ghitza
pulsor scornicesti,dolz si nu ami retin altele acuma dar astea nu sunt la 50 roni cat ai dat tu pe aia de ASAM
PH-06-BOA
Daca spuneai si cum ai aerisit, eram mai siguri ca n-ai gresit, asa ca e bine sa repeti. Prima data aerisesti motorul, tinand vasul in mana, cat mai sus, dupa care, pe la cel de la incalzire, dar cel de la motor sa fie inchis. Desfaci si un furtun de la regulatorul de gaz, cel mai de sus, si faci si acolo aerisire, neaparat. E acelasi lucru ca la calorifere. Daca un calorifer are aer, acela nu se va incalzi. Crezi ca asta e?
darkavenger183
Ceva de genul asta aerisisem.. mai exact am "spanzurat" vasul de expansinue de capota sa stea la puncul cel mai sus (fara sa ii strangulez furtunul ce duce la radiator). Apoi am deschis aerisitorul de la motor, am asteptat pana s-a umplut radiatorul si bl. mot cu apa... a inceput sa bolborosesca apa cu aer pe acolo. Dupa ce nu mai veneau "margele" de aer pe acolo l-am inchis pe ala si am deschis aerisitorul de la calorifer. Aceeasi poveste, can nu mai veneau "margele" l-am inchis. Apoi cu vasul de exansiune tot asa sus, am "pompat" pe furtunul de la termostat la radiator sa iasa si aerul de pe furtnul respectiv. Apoi pornit motorul, lasat sa ajunga la temperatura si sa lucreze pompa si sa scoata eventuale returi de aer in vasul de expansiune ridicat.
- La preincalzitorul de gpl nu pot scoate furtunul. Are stutul din platic si futunul ii lipit de cum a stat strans la temperatura, de 4 ani de cand am masina nu s-a umplat... daca il fortez jos am toate sansele sa rup stutul de plasic de la preincalzitor. Presupun ca a iesit aerul din el de la cum am tot pompat pe furtun.
Problema am rezolvat-o oarecum astazi:
1) Am demontat pompa
2) Corpul pompei are in partea de jos un stut pentru returul apei din habitaclu. Apa ajunsa prin acea inrare umple un lacas ce se descarca in corpul turbinei. Aia era problema: Orificiu prin care comuncau cele 2 corpuri era , dupa ochi, fi 6 mm (adica umic mai subtire decat o tzigara) Am largit acea gaura cu un burghiu de 9 mm. (indicat cu sageata pe imaginea atasata)
3) Am indepartat bovurile de din zona de intrarea a apei in conul turbinei.
4) Am mutat turbina de pe capacul pompei mai jos, astfel incat sa reduc distanta intre ea si corpul pompei, in detrimetul unui spatiu merit intre turbina si capac.
5) Reamorsata& aerisita instalatia.

Rezultat: Preincalzitorul de GPL devine caldut in aprox. 30..40 sec de cand este pronit motorul.
Aeroterma din masina incepe sa sufle aer cald dupa aproximativ 3-4 min de la pornirea motorului.
*testarea a fost facuta la 1500 rpm- soc tras. Temperatura exterioara: ~5 grade
*mentionez ca dupa un drum de 10 Km, aeroterma pusa pe "4" sufla f cald. Am lasat masina la relanti si dupa ~2 min temperatura aerului suflat scazuse. Efectul asta, sa sufle mai rece daca sta la relanti, nu l-am avut cu pompa de apa originala a masnii. Probabil o pompa Pulsor scornicesti, Master, Dolz sau Ruville ar fi "the stuff".
Kiraly
pana acuma nu am avut problema cu capacul asta de ASAM, dar debitul a scazut vizibil..chestia asta e explicata de RAUL TM mai sus, citeste si ai sa-ti dai seama.in curand am sa schimb presetupa si rulmentii la capacul vechi si am sa-l montez inapoi ca vara la peste 30de grade nu am debit suficient.
PH-06-BOA
Ebine aerisirea, cu mici corecturi, in ideea mea: radiatorul il umpli pe la capac, si daca nu l-ai desfacut, din vas strangand de furtun sa porneasca curgerea din vas, dupa care slabesti aerisitorul la motor. Cand esti convins ca si furtunul e plin, si motorul, strangi la motor. Mai faci cateva pompe cu furtunul de la radiator, pe lungime cat mai mare, sa elimini pe cat posibil, restul ramane la deschiderea termostatului. Apoi treci la aerisitorul de la incalzire, iar furtunul de la plosca de gaz, il deslipesti cu o surubelnita mai subtire, dar sa nu-l intepi. Daca rupi cotul sau stut ce ai acolo, il poti face din plastic sau chiar metal. Din plastic, il poti modela chiar cu flexul daca n-ai strung, iar filetul se da direct insurubat la locul lui. NU-ti trebuie filiera. Gaurile, nu trebuie neaparat sa bagi pumnul. Amintiti-va ce spuneam de diuza. Deci, ajunge sa fie de fi6-8, daca nu cumva e mai bine de 4. Dar cum zici ca pompa ta e...pompa, fa-le de pana-n 7-8. Numai aeriseste si acolo. Da vi se rupe cotul, plastic ati putea gasi (asa spun eu, pentru ca am, nu stiu daca toti au sanse, dar nici toti nu le vor rupe), totul e sa intrebati, sa spuneti ce va doare, dar si sa strangeti acolo, ca nu sti cand trebuie.
BennyORWO
Am si eu o problema asemanatoare,se aude un ticait la motor.
Prima oara am crezut ca este de la tacheti,dar dupa o inspectie mai amanuntita,am realizat ca fulia care este sub pompa de apa(nu stiu cum se numeste respectiva),este stramba si ea huruie.
Este vreo problema daca mai circul 100-200 km asa?
fullhouse
Nu cred ca e o avere o fulie, eu te-as sfatui sa o schimbi cat mai curand, altfel daca te paraseste norocul ramai fara racire si fara incarcare. Tu faci cum crezi de cuviinta, bafta.
BennyORWO
QUOTE(fullhouse @ 3 Jan 2012, 11:37)
Nu cred ca e o avere o fulie, eu te-as sfatui sa o schimbi cat mai curand, altfel daca te paraseste norocul ramai fara racire si fara incarcare. Tu faci cum crezi de cuviinta, bafta.
*


Ca bine zici prietene smile.gif),azi ma lasat fulia,practic sa desfacut in doua,bine ca am observat la timp sa nu patesc altceva la motor.
Oricum am ajuns tractat acasa,si maine rezolv buba.
fullhouse
Sunt si eu patit tongue.gif . Pe mine m-a lasat in Cluj, la urcarea Feleacului. Noroc ca s-a auzit o bufnitura cand a cedat, asa ca am putut opri in secunda urmatoare, fara urmari.Bafta la reparatii biggrin.gif
iulian1986
salut am si eu o nedumerire.mi se duce apa din borcan fara sa se vada curgand pe nicaieri.radiatorul lam schimbat deci e nou.nu curge pe nicaieri.am fost la mai multi macanici si nu isi explica pe unde poate sa se duca apa.apoi am schimbat si garnitura de chiulasa ca sa fiu sigur ca nu se duce apa in motor.acu ce mai este..daca aveti vreo parere va rog sa ma lamuriti.ms
maho
Caldura ai ?
Verifica: caloriferul, toate furtunele, pe lānga coliere, pe sub radiator, si n-ar strica sa vezi si cum arata uleiul (daca are muci). N-ai specificat cat de repede ti se goleste borcanul de "apa"(!)
ghitza
Daca ai bord CN(vad in semnatura anu 99) verifica scurgere de la cutia aerotermei ,in dreapta pedalei de acceleratie ai un stut ce iese din capacu cutiei aeroermei si acolo trebuie sa ai un furtun care duce sub masina prin podu pedalier,scoate furtunu de pe stut si pui degetu sa vezi daca e umed daca nu ia o sarmulita ceva si baga in stut si misti de cateva ori poate e infundat si daca curge apa ai radiatoru din bord fisurat (la mine asta a fost si nu stiam unde dispare)
iulian1986
deci am fost la vreo 3 mosnegi batrani experimentati in mecanica au ridicato pe elvator,sau uitat la calorifer peste tot.toate furtunele is etans stranse cu coliere noi deci nu scapa pe nicaieri.nici pe ciment nu se vede nici un strop de apa dimineata mai ales pe sub radiator sau peste tot este uscat.nici urma de picatura de apa.un borcan plin se termina cam la o suta de km!

10 Jan 2012, 18:59:
a si in motor am mai spus,sigur nu intra ca e garnitura de chiulasa schimbata de 2 zile.plus ca am schimbato degeaba.mecanicu a zis ca nu trebuia.pe acolo nu a bagat apa!!!

10 Jan 2012, 19:01:
ina ceva...caldura am de pot sa conduc in chiloti iarna:)))
ghitza
Ai verificat cum am zis sub bord cu sarmulita prin stut,de la mizerie se formeaza dop si nu curge pe furtun ,acum sa nu crezi ca ,curge ca la robinet,verifica stutu de la aeroterma din bord cum a zis SAU eu am mai facut asa:am pus furtun pe stutu si capatu intr-o sticla micuta sub bord si a 2-a zie era un sfert din sticla plina cu apa murdara
iulian1986
daca tu zici ca sar putea sa curga pe acolo nu ar trebui sa se ude presurile de pe podul pedalier mai ales ca pana acuma am uumplut vreo 5-6 borcane???plus de asta ala care sa uitat acolo sub bord oare nu a verificat si treaba asta???

10 Jan 2012, 19:12:
uleiul e curat
ghitza
Nu se uda presu ca nu cade pe pres ,cade pe mocheta si acolo nu vezi ,asta daca nu ai acel furtun pe stut,daca ai furtun atunci el iese afara si nu are treaba sa curga in interior,este scurgerea de la carcasa aerotermei ,deasta am zis sa verifici acolo cu degetu sa vezi daca e umed acel stut,si sa bagi o sarma prin el poate e infundat
iulian1986
am sa vad daca reusesc sa dau de acel furtun/stut de care zici ca nu ma pricep.dar totusi am sal caut sai am sa procedez asa cum miai zis u
ca prin alta parte nu are pe unde!ms mult pe informatii.

10 Jan 2012, 22:12:
dar mie prea greu sa cred ca din cati mecanici sau uitat nu au verificat si acolo unde zici tu!!
ghitza
Nu e greu cum te uiti la acceleratie in dreapta in spatele suportului de casetofon o sa vezi un stut cu furtun pe el daca il mai ai daca nu e doar stutu cu gaura in mijloc
iulian1986
am gasit pana la urma si stutu ala si avea un furtun care ducea intradevar sub podu pesalier,dar era uscat.am scos furtunu si am bagat o sarma in gaura de la stut si nu era infundat.si pana la urma care este rolul la stutu+furtunu ala???
ghitza
Scurgerea apei daca se fisureaza radiatoru de caldura din bord
iulian1986
inseamna ca nu e fisurat caloriferul deci nu curge apa pe furtun,e uscat.clar masina manaca apa cum mananca si benzina.na ce sai fac cumpar antigel in continuare!
ghitza
Vezi sa nu se duca in baia de ulei ca atunci ai pus-o de o garnitura de chiulasa,vad ca ai schimbat-o dar verifica uleiu cum e,si daca nu e in baia de ulei sigur pe la ceva furtune iti scapa,desi e ciudata rau treaba la tine
iulian1986
nu se duce in baia de ulei ca uleiu e curat si nu creste nici nivelul,in schimb face multa spuma pe capacu de la ulei si condens.mereu cand ii scot capacul il curat de spuma apoi a doua zi iar se formeaza!cum ar trebui sami dau seama daca totusi sar duce in baia de ulei??

12 Jan 2012, 19:54:
toti mecanicii miau spus ca condensu ala cu tot cu spuma e ceva normal si ca e de la ulei!
Costy2000
''toti mecanicii miau spus ca condensu ala cu tot cu spuma e ceva normal si ca e de la ulei!''

asa face si la mine cred ca e de la uleiul prost,eu la a mea nu ii bag ulei bun pentru ca il pierd pe la baia de ulei,eu ii bag ulei de la agip bun nebun de asta ii bag, oricum in vara cred ca ii fac revizie capitala,poate la vara rezolv si eu problema cu cursul bai de ulei biggrin.gif
sebymesteru
uita-te la capacul la baie si restrange-i suruburile care il tin,la fel imi curgea si mie si am crezut ca sunt garniturile de pluta duse si cand am pus cheia pe suruburi...surpriza,erau asa slabite ca aproape le puteai desface cu mana goala. Daca ai o rampa,ceva,incerca odata treaba asta,daca curge pe la semering pe la distributie e un pic mai complicata treaba,ca nu prea ai loc sa lucrezi acolo daca nu dai radiatorul jos,dar daca te chinuii 1 pic s-ar putea sa reusesti(asta daca curge si pe-acolo). Tot la fel cu suruburi nestranse am patit si la capacul distributiei,si pe-acolo imi curgea. Le-am strans si pe alea si nu mai am treaba,ma deranja nu numai faptul ca pierdeam uleiul,cat si ca imi tot murdarea motorul de ulei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.