Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se incalzeste foarte repede motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mastertech
In ultima vreme ma confrunt cu o problema destul de enervanta. Dupa ce parcurg o mica distanta apa ajunge foarte repede la 95 grade (cam 5 Km) si tinde sa creasca temperatura apei. Daca deschid la maxim caldura temperatura mai scade dar dupa un timp ajunge iar la 95 si tot creste usor. Nu pot sa-i dau mai mult de 80 Km/h ca fierbe(decat in panta smile.gif )
Am aerisit azi sistemul cu robinetul de caldura deschis si daca nu va merge varianta asta o sa dau jos radiatorul sa il curat. Apropo, nu am termostat ca l-am dat jos asta-iarna , credeam ca de aia se incalzeste in halul asta, si nu am ulei in vasul de expansiune.

Daca mai stiti alte cauze ce ar putea fi, va rog sa ma anuntati si pe mine. Mersi.
anpop
QUOTE(mastertech @ 26 Jun 2005, 10:47)
In ultima vreme ma confrunt cu o problema destul de enervanta. Dupa ce parcurg o mica distanta apa ajunge foarte repede la 95 grade (cam 5 Km) si tinde sa creasca temperatura apei. Daca deschid la maxim caldura temperatura mai scade  dar dupa un timp ajunge iar la 95 si tot creste usor. Nu pot sa-i dau mai mult de 80 Km/h ca fierbe(decat in panta smile.gif )
Am aerisit azi sistemul cu robinetul de caldura deschis si daca nu va merge varianta asta o sa dau jos radiatorul sa il curat. Apropo, nu am termostat ca l-am dat jos asta-iarna , credeam ca de aia se incalzeste in halul asta, si nu am ulei in vasul de expansiune.

Daca mai stiti alte cauze ce ar putea fi, va rog sa ma anuntati si pe mine. Mersi.
*


Din cele zise de tine mai sus, esti pe direct, si daca dai drumul la calorifer mai scade temp...Asta e normal, pentru ca se mai disipeaza ceva energie calorica....
Ai verificat pompa de apa?!
tabek

Eu stiu ca nu e indicat sa circuli fara termostat. Rolul este de a permite atingerea a temperaturii de regim normal de functionare, si de a permite trecerea lichidului (cand atinge 80 de grade) catre radiator spre a fi racit. La tine, in lipsa termostatului lichidul nu ajunge in radiator, de aceea ajunge apa la temperatura asa mare....
Deci eu zic sa cumperi urgent un termostat si sa-l montezi.
gattoman
"La tine, in lipsa termostatului lichidul nu ajunge in radiator, de aceea ajunge apa la temperatura asa mare...."


168.gif
Sal.Tu ai idee despre ce vorbesti acolo sau macar vreo idee despre cum functioneaza sistemul da racire???Eu cred ca nu.Ai auzit de circuitul mare de racire si de circuitul mic de racire???Daca nu ai termostat merge mereu pe circuitul mare de racire si motorul se incalzeste putin mai greu si ajunge la parametrii de functionare mai greu.Si apa care nu ajunge in radiator de ce este oprita ca sa nu ajunga acolo??Acea apa unde se duce daca in icrcuit ramane aceeasi cantitate de apa, dar in radiator nu ajunge???Uita-te la atasamente si vei intelege multe.

@mastertech - curata tot circuitul de apa cu o solutie si apoi pune antigel si poti sa mergi fara termostat.Solutii din astea sunt in magazin.Cauta si vezi ca mai sunt topicuri despre curatarea circuitului de racire.Vezi sa nu fiarba prea tare ca pe urma se arde garnitura la chiuloasa,lichidul de racire intra in baia de ulei si risti sa strici multe pe acolo daca nu iti dai seama la timp.
Ai avut cumva probleme cu radiatorul, pori prin care sa curga apa si ai folosit substante care sa rezolve problema?Daca da sa stii ca exista si posibilitatea sa se fi infundat cu acea substanta.
vierme_ha
aceeasi belea am si eu...
am plecat din fetesti spre bucuresti si am mers cu 90 max 95(cutie in 5 trepte modelu vechi V=31x36)
si am avut electroventilator...pe la drajna mi-a dat apa in fiert cu el mergand..
am stat nitel...
si am plecat vreo ora am mers cu electroventilatorul pornit pe drum...
am stat vreo 2-3 zile si i-am bagat elice pe capacul pompei de apa...si asa mi se incinge ca dracu!daca merg in bucuresti SEARA imi ajunge apa in dreptul penultimei liniute inainte de cea cu becul rosu
am niste emotii...sambata tre sa plec acasa...
eu zic ca ori am pompa de apa praf...dar totusi...ar trebui sa antreneze lichidul in circuit.. ca imi clocoteste apa in borcan
ori am segmentii de ungere praf! si nu mai imi ung calumea cilindrii sad.gif
ps:nu mai am termostat....l-am dat jos
andu911
nu cumva voi bagati apa de la robinet ? am impresia ca vi se infunda radiatoarele
anpop
QUOTE(tabek @ 26 Jun 2005, 11:24)
Eu stiu ca nu e indicat sa circuli fara termostat. Rolul este de a permite atingerea a temperaturii de regim normal de functionare, si de a permite trecerea lichidului (cand atinge 80 de grade) catre radiator spre a fi racit. La tine, in lipsa termostatului lichidul nu ajunge in radiator, de aceea ajunge apa la temperatura asa mare....
Deci eu zic sa cumperi urgent un termostat si sa-l montezi.
*


Hopa wrong! daca nu ai termostat apa circula in voie....rolul termostatului e ca sa tina motorul la temperatura optima de functionare.Recte, nu e recomandat sa lasi pe liber (..fara termostat!) iarna, ca nu se incalzeste motoru'...Insa vorba lui Base' "iarna nu-i ca vara" deci poti sa scapi de termostat daca se incinge prea tare (vara..)....s-a explicat si mai sus verificarea circuitului de apa si a pompei!!
teris
laugh.gif pai incearca sa verivici si garnitura de chiuloasa!!!!!!!!!!!!1
diaconuliviu
Si mie mi-a fiert motorul in Brasov saptamina trecuta intre ultima intersectie semaforizata (prima dupa Gara, la care se merge spre stinga, spre Harman) si podul de iesire, unde este circulatia deviata- brasovenii vor intelege despre ce vorbesc.
Desi in mers am temperatura buna, termostatul de asemenea, bun, la mersul "1 m mers, pauza 10 secunde" se incinge. A trebuit sa ies in decor, sa pun apa distilata in instalatie (antigel nu mai aveam), sa aerisesc..
Totusi, de ce se intimpla asta? Radiatorul este din Al, mare, ceva de Skoda.
Lacaru
Tu ai electroventilator sau ventilator perment (elice pe pompa de apa)? Daca ai ventilator permanet e oarecum normal sa-ti fiert avand in vedere ca ca mai mult stationai decat circulai si la viteza de rotatie de relanti nu prea sunt sansa de racire. Pentru o ventilatie optima ai nevoie si de viteza.
diaconuliviu
Am, intr-adevar, ventilator "permanent". Cu ocazia asta cred ca am defectat si sonda de apa (cea de "ceas") Asta pentru ca desi termostatul e bun, inclusiv cel pe care l-am schimbat, acul imi sta la prima linie peste "zero". Doar in mers "la pas" se ridica.
bonzai
pun si eu o problema oarecum similara daca ma ajuta cineva.
La nova mea (GT), mi se pare ca se incalzeste prea repede motorul.
In trafic urban Bucuresti, un drum pe Stefan cel Mare(obor - gara de Nord) duce motorul la linia rosu intrerupt, in acel moment porneste ventilatorul si de regula sta in acea zona sau chiar mai scade putin catre linia alba si se opreste ventilatorul.
Am fost la Sinaia sa urc catre cota 1400. Cu 3 zile inainte completasem vasul cu apa, era intre min-max, mai aproape de max.Urcusul il stie toata lumea, nu este chiar "distrugator". N-am mers 3-4 km (n-am reusit sa bag a 3-a, mers mai mult pe piatra cubica stricata) ca am vazut indicatorul pe rosu. Am tras pe dreapta, (ventilatorul s-a oprit aproape instantaneu) dar din vas ieseau aburi si se prelingea apa. (Capacul nu era strans foarte tare, special pt acest fenomen sa nu produca pagube mai mari). Dupa ce s-a racit, nivelul apei ramase era 1-2 cm sub pragul de minim.
Unde credeti ca poate fi problema? Porneste ventilatorul prea tarziu, trebuie sa porneasca la linia alba ? (acum porneste cand acul atinge zona rosu cu alb). radiator prost, trebuie montat ventilator mai puternic ? Este posibil ca ventilatorul sa nu fie cel origial, cred ca l-a schimbat tatal meu acum cativa ani ca nu mai pornea deloc. Dar e unul ce arata cam la fel.
paulp
Bonzai, schimba termocupla, ca iti deschide mult prea tirziu. Cauta una de 89-92 daca gasesti. Si pune-i inca un elv. pe buton. Incape.

Si tu si deschizatorul topicului, daca va da apa afara, e mare posibilitatea de a fi ciupita garnitura de chiulasa in partea de racire. Asanu ajunge apa in ulei, dar iti creste presiunea in circuit si-ti arunca apa afara.
Solutia. Alta garnitura.
bonzai
"elv. pe buton ?" M-ai pierdut aici.
paulp
electroventilator, pus pe un buton per care-l pornesti cind ai nevoie wink.gif
bertro
scuzati off-topicul: pe unde ai putea baga in "habitaclu" la Nova firele dinspre compartimentul motor? Am si eu de tras 2 firicele pt asa ceva si nu am gasit vreun locsor pe unde sa le introduc.
argon
aveam si eu probleme cu supraincalzirea, dar am rezolvat in felul urmator:

Am scos busonul de golire a apei din blocul motor(e greu accesibil si trebuie oarecare experienta dc nu dai jos radiatorul), am dat drumul la robinetul de climatizare, am scos furtunul din borcan, si pe la busonul mare al radiatorului am bagat apa cu presiune, trebuie oarecare presiune, ca daca nu nu faci nimic(trebuie sa se intareasca furtunul gros ce iese din radiator sa nu poti sa-l apesi cu mana)
Jumatate de ora a iesit numai mizerie de acolo, cu mal si tot tacamul.
Dupa jumate de ora de spalare am pornit motorul si a inceput sa iasa si mai multa mizerie.
Operatiunea a durat 1 ora, dar se simte diferenta, nici nu va puteti imagina ce se aduna in 50 de mii de km intr-un motor.
Acum sub nici o forma nu mai trece acum temp de jumate oricat de cald ar fi si orice pante as urca.
Solutile din comert de curatat sunt frectie la picior de lemn, singurul lucru care curata e apa sub presiune.
Repet, daca sursa voastra de apa nu are presiune si debit suficient mai bine nu va apucati.
paulp
QUOTE(bertro @ 24 Jul 2005, 15:41)
scuzati off-topicul: pe unde ai putea baga in "habitaclu" la Nova firele dinspre compartimentul motor?  Am si eu de tras 2 firicele pt asa ceva si nu am gasit vreun locsor pe unde sa le introduc.
*


Urmareste pe unde intra cablul de la shok in habitaclu si pe acolo ai o gaura astupata cu un burete. Prin buretele ala poti sa tragi fire fara probleme.
bertro
QUOTE(paulp @ 25 Jul 2005, 11:30)
Urmareste pe unde intra cablul de la shok in habitaclu si pe acolo ai o gaura astupata cu un burete. Prin buretele ala poti sa tragi fire fara probleme.

multumesc frumos.
[/offtopic]
cosmin206
Vechea mea berlina...ca de ea este vorba,pana anul trecut am avut-o pe electroventilator.2ani la rand apa imi ajungea la 95 grade conform indicatorului de la bord (bord vechi cu indicatoarele de apa si presiune ulei in dreapta bordului) si nu cobora de acolo nici toamna cand afara erau 10-12 grade.Ventilatorul invartea "de nebun" semn ca termocupla lucra si apa era fierbinte in instalatie.Ba chiar s-a intamplat sa-mi fiarba la Timisul de Sus in drum spre Bv.
Motivul? Simplu,radiatorul din 1987 original din fabrica s-a infundat si nu mai trecea apa spre racire prin toti "fagurii".Am ajuns la mecanic si l-am schimbat fiindca-i cam venise vremea.Am schimbat si antigelul cu ocazia asta,am pus coliere noi la furtune si am scos electroventilatorul,punand elice direct pe pompa de apa.Oricum Peugeot-ul il aveam in plan pentru cumparare,deci metoda cu racirea permanenta era foarte buna.Radiatorul nou era din cele mari si elicea din plastic,nu forta pompa de apa.Urmarea: racire buna,apa nu trecea de 80-85 grade in toamna anului trecut cand am facut operatiunea asta.
Concluzie finala: in 95% din cazuri,cand temperatura lichidului de racire urca repede,radiatorul este infundat.Curatati-l sau schimbati-l daca este prea vechi.
Cu stima,Mares Cosmin smile.gif

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.