Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze (din 4 in 5)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
0
Salutare..mi-am schimbat cutia de viteze care era in 4 trepte cu una in 5 trepte, am schimbat si acea bieleta care face legatura intre schimbator (sau parca ii mai zice si cautator daca nu gresesc), dar acum problema este ca am cutia blocata intr-o viteza anume (nu stiu care dar pot pleca incet cu ea de pe loc), si oricat as incerca eu sa o pot scoate pe liber nu reusesc..ideea este ca nici nu prea gasesc alte vitezee in care sa pot schimba..care ar fi problema?
dacia_amg
Ai desfacut capacul din spate al cutiei cu 5 trepte si ai umblat la cautator si furci?! Daca da, probabil ai bulit pozitiile corecte ale furcilor si cautatorului... Bine macar ca n-ai bagat-o in 2 viteze simultan. smile.gif

Daca nu ai desfacut capacul cutiei: ar trebui sa te asiguri ca cutia in 5 (asta trebuia s-o faci inainte de a o da jos pe cea in 4 de pe masina) e buna: cu o surubelnita introdusa in bucsa pargiei ce iese din cutie - cauti vitezele si te asiguri ca cutia poate schimba in fiecare viteza. Va trebui sa-ti dai seama cum sunt vitezele pe acea bucsa. Daca e vreo viteza in care cutia nu intra - e bai mare - ai luat o cutie cu ceva defect.

Mai las si pe altii mai priceputi ca mine sa-si dea cu parerea...

Succesuri! wink.gif
PH-06-BOA
Cutia a ramas blocata intr-o viteza (daca e corect ce spui), ori asa ai luat-o, ori ai fortat la montaj cand ai facut reglarea timoneriei, si cautatorul a trecut printr-e ghidajele de la furci. Daca (si va trebui) dai capacul jos, pe el va ramane o piesa prinsa intr-un surub de la jumate, la un capat are o bila care e manevrata de axul cautator ce iese afara, iar la capatul celalalt e tot cu bila, dar taiata pe laterale. Acest capat lucreaza in locasurile celor trei furci. A trecut printre furci si nu mai poti dirija niciuna din ele. Daca degajarile furcilor sunt rotunjite la interior unde lucreaza acea semisfera, va mai aluneca si altadata. Daca nu, s-a intamplat din fortare exagerata, si e de ajuns doar sa scoti si sa-l bagi la loc, corect. Altfel, ar trebui rectificat putin sau incarcat cu alama, dar e mai greu pe loc. Daca e asa, ar trebui sa intre si a doua viteza, ceea ce n-ai spus daca se poate, si nu forta ca spargi cutia , daca intra in doua.
0
A fost umblat in cutie dar acele furci au toate crestaturile la acelas nivel si acea pargie care se plimba de la una la alta merge liber fara sa se loveasca de vre-o furca pentru ca am vazut lucrul asta cand a fost demontat capacul din spate, pentru a fi schimbat un pinion, si apoi montat la loc. Ce ce am omis sa spun este faptul ca pot schimba una sau doua viteze doar daca APAS pe schimbator si apoi incerc sa bag in viteze, dar niciodata nu am reusit sa o scot pe liber. Sa fie ceva din patina sau datorita faptului ca schimbatorul de viteze a fost pentru o cutie in 4 trepte?
PH-06-BOA
Si daca bagi in acele viteze, poti sa deplasezi masina corespunzator treptei in care a intrat, sau se franeaza brusc dupa 20-30 cm de mers?Daca se poate deplasa, e din timonerie. Daca nu, e ramasa intr-o viteza, si cand o bagi si pe cealalata, tendinta e de torsionare a arborilor (primar si secundar). Tu ai vazut cele trei furci cu degajarile pe linie, dar dupa ce ai montat cutia pe pozitie, cum am spus si in postul trecut, posibil sa fi fortat cumva, si a trecur printre ele. A tras o furca intr-o viteza, ai fortat in lateral de a departat furca trasa si cea de pe liber, alaturata, a trecut printre ele si s-a asezat in degajarea celeilalte care era pe liber, si asa permite sa bagi numai cele doua furci in vitezele corespunzatoare lor. Poate te mira faptul ca nu ar fi posibil, dar chiar mie mi s-a intamplat, ca fi-miu sa se joace cu maneta si sa ramana intr-o viteza. Daca e din timonerie, e mai greu de explicat. Numai stand sub ea, poti realiza greseala.
0
Ok..am inteles ce vrei sa imi zici dar cred ca problema era din alta parte. Mai exact am demontat acea bucata de tabla cu un cauciuc prins pe ea (am inteles de undeva ca ajuta atunci cand schimbi pentru mersul inapoi), care vine montata pe 2 suruburi sub schibator, prinse in caroserie. Acum pot schimba fara probleme in toate vitezele dar nu am mai pornit-o sa vad cum se manifesta. Am sa revin cu detalii.
GL 01 NJL
Acea placuta care zici tu ghideaza mansarierul.
iulica89
Salut! Am cumparat o cutie 365-11 si am o problema la vitezele 1 si 2 adica intra doar daca ridic de maneta si o imping pe undeva pe unde ar trebui sa fie treapta 3.Astazi dupa ce am achizitionat o timonerie de la o alta dacie la care selectionarea vitezelor se facea perfect dar la demontare am desfacut si suruburile care tineau de doua bucsi pozitionate in cruce...Posibil de la asta sa fie? Daca da spuneti'mi cum as putea regla bucsile acelea ca sa.mi intre si mie in vieze cum trebuie. Multumesc anticipat! biggrin.gif


Am rezolvat biggrin.gif
Merge ceas ...La 85km/h am doar 2500 rpm in treapta 5 rolleyes.gif
0
Alta problema aparuta dupa montarea cutiei: chiar daca am reusit sa o fac sa intre in toate vitezele, acum cand este scoasa pe liber tot se misca masina in fata si atunci cand o accelerez incepe sa trepiteze si se opreste, iar cand vreau sa dau inapoi intra in viteza dar trepideaza la fel si se opreste...Ce ar putea fi? huh.gif
nikuniku
o singura problema are ---nu este facuta/reglata bine--- asa ca dao jos si dute cu ia la un mecanic
0
Detaliaza-mi te rog putin...ce anume crezi ca nu ar fi reglat/facut bine?
nikuniku
1---dantura sincroanelor nu trebuie sa se apropie de dantura de pe pinion(dintisorii aia mici patrati),sa stea la min 1mm cand apesi sincronu pe pinion,asa franeaza pinionu la selectarea vitezei lui
2---aceeasi dantura a sincroanelor puse pe mansonu sincron nu trebuie sa depaseasca jumate din urmatorul dinte de pe manson
3---pinioanele se,,imperecheaza,, pentru a nu face galagie(vuiet)
4---sebile dintre pinioane nu trebuie sa prezinte urme de uzura pronuntata la fel si pana de blocare
5---furcile selectoare nu trebuie sa aibe joc mai mare 0,5mm intre ele si santu de pe mansonu sincron
6---aceleasi furci nu trebuie sa aibe urme de uzura pronuntata unde intra selectoru de viteze
7---coroana diferential sa aibe aceeasi serie/numar ca si pe pinionu de atac
8---pinioanele planetare nu trebuie sa aibe joc intre ele si carcasa diferentialului
9---dupa montarea pinioanelor satelite in carcasa diferential se verifica sa mearga usor si fara opinteli(daca apesi pe pinionu planetar in interioru diferentialului)
10---mare atentie la montarea bilelor de blocare a furcilor,in special a furcii vitezei a-5-a
11---diferentialu montat in cutia de viteze nu trebuie sa aibe joc mare intre el si pinionu de atac
12---pinioanele montate pe axul pinionului de atac nu trebuie sa aibe joc radial mai mare de 0,2mm
cam astea sunt chestiile de care trebuie sa tii cont cand se face o cutie de viteze care sa tina cel putin 10 ani,daca se foloseste ulei de calitate
0
Ok..am inteles cate ceva dar cred ca este mult mai simplu daca iti arata cineva toate astea la cutie..ideea este ca am schimbat eu un pinion de a V-a ca avea un dinte rupt si am cautat unul cu aceiasi numar de dinti..poate am gresit ceva la montarea lui.
ghitza
Am si eu o problema cu cutia cred dar poate e din ambreiaj asa ca va las pe voi sa ma lamuriti,In mansalier cand e rece masina intra foarte frumos,dupa ce se incalzeste zici ca e tractor caraie si intra ,acuma poate sa fie din cutie sau ambreiaju de vina?ulei in cutie este ,vitezele intra bine
Kiraly
nici a mea nu vrea sa intre in a 5-a dupa ce se incalzeste.eu zic ca e uleiul prost de T90 o si schimb saptamana viitoare sa vad.cand pornesc dimineata nu-i nimic intra frumos dupa 20 de km intra greu sau deloc.
ghitza
A mea intra nu am probleme deact cu mansalieru asta la cald caraie si intra la rece nimic intra frumos,ce am mai observat tot la cald in viteza 1 intra dar trebuia sa fortez un pic maneta dar nu totdeauna
PH-06-BOA
Cine respecta punctele enumerate de Niku, risca sa mearga 20 de ani cu cutia, dar sa mai si tina la ea. Spune el, ca sincronul sa nu se apropie mai mult de 1mm de pinion, adica odata ce sincronul se sprijina in pinion, conul lor nu mai e functional. Cine nu se indura sa dea bani pe unul sau toate sincroanele, poate lua un span de cateva zecimi din laterala danturata a sincronului, pentru a crea acea distanta de impanare, chiar de nu va ajunge la 1mm, dar e. Asta numai daca nu are uzura si la canalul de la craboti (cele trei crestaturi de pe laterala opusa danturii), care face sa nu depaseasca un dinte si jumatate, cum zice Nku. Daca sunt adancite sau mutilate, nu se mai poate recupera. De aceea in special la viteza I-a, intra greu sau chiar deloc in mers. Cand cutia e rece, uleiul franeaza pinioanele, aducandu-le la aceeasi viteza (cine stie, intelege), si de aceea intra usor. Pe masura ce uleiul se incalzeste, devine fluid, pinioanele se invart usor, fiecare cu viteze diferite cand cutia e intr-o treapta, iar cand vrei sa schimbi, va trebui sa astepti mai mult, ca cincronul sa poata frana acel pinion pe care-l controleaza. Uleiul gros si rece, e mai lipicios, la cald, chiar la plecare de pe loc, daca se incearca mai intai a doua si apoi a I-a, va intra mai repede. Cine nu stie, si cand e pe liber, toate pinioanele din cutie se invart, fiecare in legea lui. Numai daca se apasa ambreiajul, se vor opri, toate odata, chiar daca au viteze diferite. Cred ca asa s-a cam raspuns la intrebari, dar si invatat ceva.
Kiraly
eu nu am umblat la cutie si pana acuma mergea perfect.de cateva saptamani incepea sa faca figuri.ce si fac? nu vreau sa desfac cutia.
ghitza
nu vrei dar acolo ajungi cred ca si in cazu meu tot acolo ajung,nii eu nu am umblat in cutie de cand o am

<span class='edit'>14 Aug 2011, 10:05:</span>
iti dai seama ca daca desfaci tre sa o si faci si ca sa o faci numa piesele sunt ceva bani nu gluma si daca nici nu mai ti masina mai mult de 2 ani nu merita deci ne orientam spre alta cutie ,ori de dacie dar buna ori de ceva renault
Kiraly
cred ca ai dreptate...iarna tot aveam probleme cu ea.la rece nu intra in a 2-a.cred ca o sa incerc sa schimb uleiul la ea.
Iuli
folositi elf 75-80 e mult mai calitativ de cit t90 care e o balarie, si scapati de probleme la cutie
Kiraly
o sa incerc Iuli...oricum la Elf m-am gandit si eu sau Castrol
GL 01 NJL
Eu am uleiul in cutie din fabrica, dar spun sincer ca niciodata n-am avut probleme cutia de viteze.
Iuli
foloseste elf sau total ca sunt ok ca calitate ..... eu am elf in cutie de vreo 5-6 ani si sunt multumit cum merge
incer
Salut,
Sper sa fi nimerit cu topicu.

Problema mea este urmatoarea am un motor de 1297 pe batranica mea din 78 si as vrea sa ii pun cutie in cinci(am una brici).
As vrea sa stiu in afara de schimbarea timoneriei schimbatorului trebuie sa schimb cumva si altceva(volatnta, placa de presiune etc.)
Multumesc anticipat
nikuniku
incer de inlocuit,traversa cutie 5 viteze,bieleta schimbator 5 viteze si planetare scurte
PH-06-BOA
Daca ai traversa cu gaura, care intra pe tija la cautator, nu modifici nimic. Daca cutia are prinderi laterale, fara traversa (sunt mai rare), va trebui sa pui suporti de tampoane , pentru asezare verticala, ca la motor.
incer
In primul rand vreau sa va multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns.
Pentru 0000
Daca nu e prea tarziu o intrebare:
Cand ai dat jos capacu de la cutia de viteze ai scos bila de la treapta a V-a si ai bagat in a IV-a ?
Daca nu, e posibil sa-ti fi cazut bila de la treapta a IV-a si asta inseamna sa desfaci toata cutia (iti spune unu patit).
0
Tot eu..alta problema..oricat as etansa capacul din spatele cutiei imi curge ulei pe la acele suruburi lungi care trec prin jug, apoi capac si se strang cu o piulita, si pe la cablul de kilometraj. Se potriveste un capac de la o cutie in 4 la asta?
Axll
incearca si tu metoda clasica...pasta de etansare...
0
Am tot incercat si cu garnitura si fara..am sa caut un alt capac sa vad ce iese..
perfinox
QUOTE(GL 01 NJL @ 14 Aug 2011, 15:35)
Eu am uleiul in cutie din fabrica, dar spun sincer ca niciodata n-am avut probleme cutia de viteze.
*



ai uleiul din fabrica ? si cati km are masina? e foarte rau ce zici tu ! uleiul se completeaza la fiecare 5000 km si se face schimb complet la fiecare 20000 km, nu i-ar strica un schimb si nu puneti t90 romanesc este o mare teapa, de la el apar multe probleme, iar la cutiile de dacie apar probleme ca nu se schimba uleiul deloc, nu stiu de ce spun altii ca uleiul nu se schimba ci se completeaza, un ulei este stabil la forfecare maxim 25000 km , dupa isi pierde calitatile de ungere si apare uzura in angrenajele cutiei, si drept urmare nu mai schimba cum trebuie vitezele, problema des intalnita la dacie, deci un sfat schimbati uleiul cu unul de calitate (castrol axxle, mobil1 etc.) si asta la fiecare 20000 km.
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(iulica89 @ 4 Aug 2011, 21:46)
Salut! Am cumparat o cutie 365-11 si am o problema la vitezele 1 si 2 adica intra doar daca ridic de maneta si o imping pe undeva pe unde ar trebui sa fie treapta 3.Astazi dupa ce am achizitionat o timonerie de la o alta dacie la care selectionarea vitezelor se facea perfect dar la demontare am desfacut si suruburile care tineau de doua bucsi pozitionate in cruce...Posibil de la asta sa fie? Daca da spuneti'mi cum as putea regla bucsile acelea ca sa.mi intre si mie in vieze cum trebuie. Multumesc anticipat! biggrin.gif
Am rezolvat  biggrin.gif
Merge ceas ...La 85km/h am doar 2500 rpm in treapta 5 rolleyes.gif
*


poi si la 140km/h cate rpm ai ?
silesax
cum scot bila de interblocare a vitezelor 4 si 5 pe care binenteles am scapato in cutie ??
dar daca pun alta si merg cu aia in cutie am mari sanse sa stric cutia?
am bagat apa cu presiune in cutie dar nu a vrut sa cada pe gaura aia de scurgere a uleiului....
de ce marime este bila ?,ca sa caut alta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.