Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Calatorie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Speedboy1983
As dori sa plec si eu cu batranica mea Dacia 1310 TLE an fab 1991 din Bucuresti la mare. Am reparat franele, am schimbat toata toba, motorul este ok, daca ar mai fi ceva ce ar trebui sa stiu, orice sfat gen la ce sa fiu atent, blink.gif este binevenit. Mentionez ca sunt incepator, am 1500 Km la activ si acesta va fi primul meu drum lung.
Ov
Apa, paie si bataie. Pleaca dimineata cat mai devreme sa nu prinzi aglomerat si sa nici nu mori de cald. Ia-ti o trusa mica de scule, un capac de delcou si o curea de ventilator. Fa-ti si presiunea la roti. Mergi incet si cu atentie si n-o sa patesti nimic.

Drum bun smile.gif
Speedboy1983
Am inteles, multumesc, o sa plec luni pe la 4.30 sper sa fie ok.
ag02cws
Eu m-as asigura si ca platinile si bujiile sa nu fie prea vechi, daca nu cumva astea intrau la capitolul "motorul este ok" smile.gif
bucatzel
QUOTE(Speedboy1983 @ 8 Jul 2011, 10:49)
la ce sa fiu atent
*



La drum.
Cum simti ca-ti fug ochii prea tare de la el, tragi pe dreapta, faci pauza. E normal pentru un incepator.

Sa ai in porbagaj o curea de alternator, platina/bujii de rezerva, si inainte sa pleci la drum, verifici nivel apa/ulei/lichid de frana.
DannyY
Uleiul.
Telefonul mobil.
Cardul.
Speedboy1983
Intr-adevar platina bujiile si carburatorul sunt schimbate. Curea de alternator am doua de rezerva, Voi face cate pauze este nevoie, nu vreau sa se intample ceva nasol.
dobre
pe langa trusa de scule sa nu uiti sa iei si ștanga! (gasa mai nou)

Moderator edit:
Am pus eu ș - ul ca mi-o luat 5 minute sa ma prind de ce spui
ștanga = teava de remorcare.
ag02cws
Gasesti la orice benzinarie in caz de Doamne fereste. Indicatoarele de apa, ulei si baterie iti functioneaza corect?
fullhouse
Cred ca sistemele care trebuie verificate inainte de calatorie sunt cele de racire, de ungere, de franare. Verifici nivelul de ulei, completezi daca e cazul, la fel vasul de expansiune a licjiduui de racire, plinul rezervorului cu lichid de frana. Daca, consumabilele sunt noi si masina merge bine, nu ai zgomote suspecte de la roti, batai, atunci poti porni linistit, nu-ti pica tie bujiile sau cureaua de la ventilator asa usor;)
bucatzel
A, da, uitasem. Verifica roata de rezerva, sa nu afli cumva ca-i dezumflata tongue.gif
4x4
Sa ai in telefon numere de la companii de remorcare.
Sa ai cduri cu muzica.
Si daca e primul tau drum in afara, fii atent la viteza si in oglinzi.
1055
Nu uita ca cel mai greu de parcurs este intotdeauna km urmator smile.gif)...
pentru confortul meu psihic eu iau dupa mine la drum lung un delcou complet echipat , pompa de benzina , becuri , curea de ventilator , trusa de scule, sigurante, banda izolatoare cit mai buna.Pentru sufa am "manufacturate" niste centuri de siguranta mai vechi .
De cind am pierdut cheile de la opel mai iau dupa mine si setul de rezerva.. ..
respecta semnele de circulatie si drum bun..
Speedboy1983
Multumesc tuturor pentru sfaturile date. Le voi lua in considerare, dar cel mai mult este o parte pe care am omis-o si anume sa verific presiunea de la roti, ma voi duce pentru asta maine dimineata. Daca aveti idee cat trebuie sa fie la Dacie, eu stiam ca 1.9-2.
Andyno
cat te a dus sa schimbi toba toata?
Speedboy1983
toba m-a dus aproape 300ron de uzina ca este mai bine facuta plus toate colierele si acele mansoane de cauciuc care s-au dovedit a fi inutile, tot sarma este sfanta.
Andyno
300 lei...fu....as pe ea de teava ca in 2 ani iar rugineste.

8 Jul 2011, 17:12:
300 lei...fu....as pe ea de teava ca in 2 ani iar rugineste.
Speedboy1983
300 toata din fata pana in spate. Nu rugineste in doi ani stai linistit.
Dacia-Berlina1997
Presiune roti + rezerva , lichid racire , lichid frana , coliere , curea , platina , trusa scule , practic un sofer de dacie trebuie sa mai care alta dacie in portbagaj ca sa stea linistit radmasa.gif . Oricum cateva repere trebuie sa le ai mereu in portbagaj . Eu am schimbat toba [ toata] acum 2 ani [ conex parca ] si intradevar a ruginit ... nu are gauri in ea dar este ruginita .
pcostica
înainte de ce au spus colegii mai sus să nu uiți să bagi benzină. Baftă și concediu plăcut!
dex
acum 2 ani am schimbato si eu pe toata si acum e ruginita praf. e de uzina. imi pare rau ca am dat atatia bani pe ea, dar merem inainte. n-ar strica sa ai si o presa de rulmenti prin portbagaj si rulmenti de rezerva. eu am patit-o si nu plec fara ea. drum bun
BZN
QUOTE(Dacia-Berlina1997 @ 8 Jul 2011, 19:11)
Presiune roti  + rezerva  , lichid racire , lichid frana , coliere , curea , platina , trusa scule , ...
*


Si sarma. biggrin.gif
Daca nu esti atehnic, te descurci avand la tine cele de mai sus. Concentrare maxima la drum.
Speedboy1983
E, presa si rulmenti....deja ne gandim cam departe:)). Am capac de delcou, fise, bujii, piese de schimb carburator si pompa benzina..... cred ca este de ajuns.
StefanT
Ai electroventilator sau elicea clasica? Sa nu prinzi vreun ambuteiaj si sa constati ca racirea nu prea se mai face ca in 91 smile.gif

Distractie placuta!
bygy007
si dupa mine sa mergi incet maxim 90 daca mergi pe autostrada , banda 1 , eu zic parerea mea pentru inceput sa nu depasesti 100 mai ales daca esti si incepator, , o sa fac si eu drumul asta miercuri blush.gif
the fast and furious
Eu de 3 zile o tot pregatesc de drum:
Ziua 1: schimbat alternator + releu regulator de tensiune ( multumesc colegului Stormtrooper pt releu ) - releul vechi si mecanic a luat foc dupa ce m-am apucat eu sa il reglez si nu stiam de unde tongue.gif ).
Ziua 2: Aerisit frane, da toata ziua, ca stanga spate se incapatana sa traga aer pe undeva , nici acum nu pot spune cu exactitate de unde dar pana la urma dupa ce am strans conducta de la repartitor si la intrarea in cilindru am constatat ca nu mai trage aer.
Ziua 3: inversat niste cauciucuri pe jante, montat alt capac delcou si rotor mai mult pt teste.

Acum ma pun sa caut si termostatu de 83 sa il iau cu mine , aseara prin Bucuresti statea cam sus apa cu asta de 89 de pe masina, cine stie poate mai mesteresc si pe autostrada de nevoie, dar sper sa nu.
bashtalu
saracu om, o sa ajunga sa ia dupa el mai multe piese de rezerva decat bagaje, eventual renunta la prosoape ca sa mai ia un set de rulmenti/prese/pompa de benzina.....

nu-l mai speriati atat, sunt 300 km, nu pleaca in antarctica....daca motorul este ok, franele la fel, bagi benzina, iei vigneta si esti atent la trafic, fara depasiri daca nu te tine si aia e, ajungi la destinatie.

drum bun!
ag02cws
Adevarul ca nu credeam ca se strang mai mult de 3-4 reply-uri smile.gif Drum bun si concediu placut! Sa ne zici cum a mers si cum nu ti-a trebuit nimic din ce ti-am zis biggrin.gif
Speedboy1983
Hai ca ma bucuram prea devreme, azi am fost la cumparaturi si mi-a virat un dobitoc in fata si m-a lovit:))) nu este grav, la mine abia se vede ca mi-a luat bara si o am pe aceea metalica, dar la el este mai nasol. App am observat ca frana de mana imi tine tocmai la dintii de sus, dar nu mai am nici timp nici nervii necesari sa ma mai duc cu ea la reparat. O sa va zic cum a fost daca dobitocul ala de " MURPHY" cu legile lui nu intervine iar maine ca mai am un drum de facut. Bafta!
PH-06-BOA
La dus, o sa ai racoare. Daca la intoarcere vezi ca se incalzeste prea tare sau chiar fierbe, ca o sa vi dupa amiaza cand e arsita, poti scoate termostatul. Doar desfaci furtunul , tragi de el afara si pui furtunul la loc. Poti sa completezi cu apa in vas, il desfaci din suport si-l ti sus la nivelul maxim care-ti permite furtunul, strangi de furtunul care avea termostatul, pentru a da aerul in vas si cand se extinde sa traga(sa porneasca) apa, deschizi aerisitorul de sus de langa grila , si dupa cateva secunde cand nu mai iese cu aer, il strangi. Pui vasul la loc. E bine sa ai si niste furtunase la tine, o pompa de umflat.
Speedboy1983
este bine de stiut dar radiatorul este nou din acela bun, racirea este pe elice, si cat am chinuit-o prin Bucuresti nu am avut pb, dar inca o data.... este bine de stiut o sa copiez in telefon acest post daca o sa am nevoie..... Multam Fain!
kog
nu te speria de drumul asta. Pentru drumuri de 300 km am avut la mine un set de platini, capac de delcou, bujii, curea de alernator, carbuni de alternator, de lene sa ii verific pe aia vechi, membrane de schimb pentru pompa de benzina, nelipsita sarma si cateva chei, becurile de rezerva nu trebuie sa lipseasca. Nu am avut niciodata nevoie de ele oricat as fi circulat, o singura data a trebuit sa inlocuiesc un ventil la o roata ca scapa aer.

Asa ca drum liber si concediu placut
Speedboy1983
Multumesc frumos!
bygy007
frina de mina o reglezi usor , te bagi sub masina cam in dreptul usilor din spate , urmaresti cablul de la cele 2 roti din spate , undeva la mijloc se leaga de cablul de maneta ai un reglaj simplu , stringi piulita si intinzi cablul din spate cu o cheie de 13 si un patent [attachmentid=1627734909]

la chestia cu fiertu , intr-o vara pe cind aveam dacia aia veche (acum vre-o 3-4 ani ) m-am dus si m-am intors la mare fara termostat si cu caldura pornita pe o vreme calduroasa ( frigeau picioarele, nevasta statea cu picioarele pe geam) ca asta avind suspiciunea ca la plecare de garnitura arsa , si am mers asa , am facut-o la vre-o luna dupa

acum alta viata , la racoare pot merge in cursul zilei fara probleme
ZTV
bujii, cheia de bujii, capac delcou, luleaua, fise de bujii, pompa de benzina, o aprindere de gotronic de rezerva, set de jicloare, sigurante, sarma, curea, set de cheie. Asta era la mine in portbagaj permanent. Tu fac dus intord 600-700 de km, eu faceam cate 2500 -3000 de km in 7-8 zile.


CD-ul cu parazitii, rammstein, carduri, tigari, cafea,. ...

Drum bun sa ai, inainte de plecare verifica daca farurile bat bine.
PH-06-BOA
Bygy, o fi sora cu a mea, si noi nu stim? Nevasta-mea tina un picior pe geamul din dreapta si altul pe bord, s-o iea aerul asaaaa... Ca la ceva timp s-a trezit cu dureri de masele, se facuse curent, c-a vorbit tot drumul. Picioarele desfacute si gura deschisa, face curent mare.
M.C.
coffee_spitsk.gif radmasa.gif radmasa.gif
maho
Umbrela; cica de marti o sa ploua pe-acolo.
Speedboy1983
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif Foarte tare buna treaba, o sa ii zic si lu a mea sa stea la fel si poate nu mai am nevoie de radiator ph34r.gif
vladut88
nu stiu ce va tot plangeti atata de fiert eu cu aro 10 cu motor de dacia 1400 ,ulterior 1600 mergeam cu remorca incarcata dupa el cu 2000 kg si nu aveam probleme de fiert sau ceva apa statea totimpu la 86 grade da aveam 2 electroventilatoare de AC de cielo comandate de o termocupla ,elice la ventilator nu aveam si chiar nu am avut probleme
daca ai masina in stare buna cu un minim de piese poti merge linistit eu am facut cu aro 800 km intro zii fara cea mai mica problema ,e drept ca era ianuarie
bygy007
laugh.gif acum gata nu mai merg cu geamurile deshise , am ac
TRK
S-au pus atatea probleme pentru un drum de 500 de km de zici ca pleaca in Pakistan. Pai daca ar fi sa cada atatea chestii in 500 de km inseamna ca masina aia e praf, daca e asa mai bine vine cu autocaru (aer conditionat, tv). Cunosc o persoana cu o dacie din 85 motor 1.3 si 4 trepte face Bucuresti- Constanta cu ea in fiecare saptamana, dar nu l-am auzit sa schimbe nimic la ea sau sa o bibileasca in asemnea hal.
argon
Nici astia nu si-au pus atatea probleme cate isi pun unii pe aici pentru 500 de km.
Danut 88
De cate ori am plecat in concediu, am facut doar o verificare a masinii in sine si a doua zi am plecat fara alte piese la mine. In concediu fac intre 500 si 800 km. n-am avut nici-o problema. Verifica nivelul lichidelor, sa fi sigur ca ai placute de frana si sa ai bani de benzina. Atat! Concediu placut.
ag02cws
S-au pus atatea probleme pentru ca e vorba de un incepator wink.gif
maho
@Danut 88: nici chiar fãrã alte piese, mãcar niste consumabile si chei, + diverse care eventual te-ar putea ajuta sã improvizezi în caz de nevoie.
GL 01 NJL
Eu cred ca fiecare in masina are o trusa de scule cat de mica ar fi ea.
Speedboy1983
Gata, am fost si nu am avut nici o problema ba chiar sunt mandru de ea.... Va multumesc tuturor pentru sfaturi.
Danut 88
Am avut trusa de chei cu pe care o port mereu dupa mine ca nu se stie cand ma suna cineva pt. o reparatie. Piese de schimb niciodata n-am avut.
Ma bucur ca ai petrecut concediul cu bine.
cristyz
La sfarsitul lunii august e posibil sa fac un drum de 2500 km dus si tot atat la intors. Ce trebuie sa verific si ce ar fi bine sa am la mine?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.