Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Kilometraj dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
GL 01 NJL
Salutare am o dacia 1310 din 88 modelul din ungaria si am urmatoarea problema.De cativa ani am scos cablul de kilometraj deoarece face foarte mult zgomot , care sa fie cauza acestui zgomot?

Am citit ceva dar nu a fost foarte clar pentru mine,rog daca s-a mai discutat sa-mi dati un link sa nu-mi inchideti topicul,as vrea sa rezolv aceasta problema. Am citit intr-un loc ca zgomotul apare ptr la capatul lui nu mai are un fel de garnitura sau n-am inteles eu bine,rog foarte mult a mi se explica daca pot face ceva si cum !

Toate cele bune si kilometri multi fara evenimente rutiere!
Kanutza_77
Cablul de kilometraj ori agata pe camasa ori patratul din capatul lui s-a rotunjit(mai exista si cazul in care locasul din ceas s-a rotunjit). Cablul de unde l-ai scos? din ceas,din cutie,l-ai dat jos de tot? Incearca sa strangi mai tare piulita din spatele ceasului.Daca problema persista la magazinele de piese auto se gasesc undeva la 20 de lei.
Il scoti pe cel vechi desfacand din spatele ceasului si din cutie unde slabesti un surub de metric 6 (parca) si il pui pe cel nou
GL 01 NJL
Cablul de kilometraj e scos doar din ceas , nu si din cutie.


user posted image


Ce am incercuit eu trebuie trebuie strans ? Sau daca nu arata-mi tu ,te rog frumos.

Cablu de kilometraj am nu e vorba de cumparat , e nou.


Nu vreau sa ma duc la hotii astia de electricieni , imi cer o gramada de bani pe ceasuri si daca se strica imediat , as vrea sa-mi rezolv problema singur si cat mai bine !

Cu scosul cablului din cutie stiu nu e problema de asta.

11 Jul 2011, 10:35:
Care este acea piulita? va rog o poza ceva.
bashtalu
cum a mai spus si colegul, roade cand este infiletat la ceas. ce ai tu acolo este locul unde se infileteaza, dar filetul cablului este de plastic, poate este uzat si din aceasta cauza face zgomot.

si la mine era acelasi lucru, am pus unul nou si nu a mai fost problema, unul nou de timisoara, nu de srl

deci schimba-l si o sa scapi de belea
GL 01 NJL
Acum am inteles piulita cablului trebuie stransa calumea biggrin.gif
Kanutza_77
Sa ne spui rezultatul:)
GL 01 NJL
Oke va anunt cand ma duc la garaj si incerc biggrin.gif

12 Jul 2011, 20:05:
Multumesc baietii merge kilometrajul foarte bine,am dat o tura pe langa garaj indica bine.

PS: 1. Avea cablulul original din fabrica cu sigiliu.
2.Maine seara postez niste poze sa vedeti cam ce fel arata cablul de kilometraj.
GL 01 NJL
Iar face figuri kilometrajul , am mers cativa kilometri cu el si cand pun mana la spate iesise piulita, am scos cablul si am zis lasa ca il pun cand ajung acasa ca eram in oras etc. Acum l-am pus din nou si acul se misca haotic si arata cu 10-15 km mai mult.


CE sa-i fac?
Kanutza_77
De obicei kilometrajul merge haotic este din cauza cablului care agata.Dar nu inteleg cum ai gasit piulita iesita?In mod normal daca ai strans-o ferm nu poate iesi.
GL 01 NJL
Iti spun sincer ca am gasito iesita am facut un drum de 20km in care nu m-am oprit sa ma uit si cand am pus mana,hopaa piulita iesita..Spune-mi ce trebuie sa fac,daca este vreo solutie.
ghitza
Pune-o la loc si vezi sa nu stea cablu intins intre ceas si panou de foc(tabla dintre bord si motor)are o bucsa acolo de cauciuc
ct_71_ccl
slt
daca l-ai strins tare e posibil sa faca figuri gen fluctuatii/indica aiurea.
incearca sa lasi mai putin strins.cbl trebuie sa aiba si o garn de cauciuc peste cea de textolit.
bafta
GL 01 NJL
Deci sa-l slabesc putin ? El e pus acuma l-am lasat asa , am zis ca poate isi revine,si inca o chestie cand merg inapoi si acul ceasului se duce inapoi.

Am sa vad si pozitionarea lui.
dany198622
am si eu o dacia pick up 2003 si cand schimb viteza a 5-a imi scade acul la kilometraj
ma poate ajuta cineva?


20 Jul 2011, 09:03:
am uitat sa va spun deci numai in viteza a-5-a imi scade,in celelalte trepte merge normal,nu are nimik,doar cand schimb a 5-a,sa fie cablul pt ca pinionul ala din cutie lam schimbat,ala care iese cu bocsa aia
PH-06-BOA
Si nu e corect ca acul sa indice invers la mers inapoi? Rotile nu se invart invers? Pinionul reductorului la vitezometru, e pus pe balador (arborele secundar), care are si pinionul de atac din grupul conic. Odata ce grupul merge invers, si reductorul pe care e cablul de chilometraj, se invarte invers, deci si acul pleaca invers. La cine nu se duce invers, e datorita boltului de pe cdran, asezat in pozitia de zero al acului. Numai TAHOMETRUL merge normal, pentru ca cifrele sunt deplasate de o biela care are la un capat, cel dinspre tamburii cu cifre, un carlig, care agata cate un dinte al tamburului, la fiecare rotatie a camei de la celalalt capat al bielei. Cama se invarte invers, dar biela face aceeasi miscare de dute-vino, care la momentul impingerii de catre cama sare peste dinte, iar la retragere il agata si muta o pozitie a tamburului cu cifre. Cand tahometrul nu mai adauga chilometrii(desi vitezometrul merge), ori nu te-ai mai urcat in masina, ori lagarul camei s-a largit si nu mai impinge biela sa treaca peste dinte pentru al agata la intoarcere. Cu o bucata de film sau scoci, se remediaza si, merge multi ani.
In poza de la postul 3, la jumatatea piesei, e un surub cu un arc, in care e prinsa acea piesa plata de otel, ce iese dinspre tahometru. Din acel surub, se regleaza eroarea la viteza indicata de ac. Departand sau apropiind acea placuta metalica de rotorul vitezometrului, se modifica forta de antrenare a acului.

23 Jul 2011, 19:18:
Piulita poate sa fie crapata, sa fie mai larga si sa sara peste filetul din aparat, sau vre-o femeie cara da din picioare, si a lovit cablurile de eub bord.
GL 01 NJL
Spunea ghitza sa misc de cablu,am miscat mai rau face. Cred ca pinioanele din el sunt duse.
Kanutza_77
Daca spui ca daca misti de cablu si mai rau face este posibil sa fie din cauza cablului.....Mecanismul kilometrajului este foarte simplu.

Iti propun 2 variante,nu sunt sigur ca toata lumea o sa fie deacord dar am facut la 2 borduri treaba asta si a dat rezultat.
1:Schimba cablul de kilometraj,este posibil sa fie cu probleme si sa iti faca zgomot,in plus ai spus ca piulita ti-a scapat deci este posibil ca piulita sa fie crapata sau cu filetul stemuit.
2.Daca problema nu se rezolva,da ceasul jos, si cu grija pentru ca are 2 roti dintate foarte sensibile il speli bine de tot cu diluant/benzina (nu se sterg cifrele) si apoi il stergi cu o carpa curata dupa care spray degripant,de suruburi,etc(foarte fluid sa fie) din abundenta.Il lasi sa se scurga excesul,il stergi.Cu putin noroc ar putea sa iti mearga,daca tot face probleme si cablul este nou,atunci nu mai ramane decat kilometrajul sa fie cu probleme.
GL 01 NJL
Te asigur ca cablul este foarte bun , de desfacut nu ma bag deoarece nu vreau sa umblu aiurea,am scos piulita din spate de la ceas deoarece cred ca agata si de aia facea zgomot.
radu m
sal
mie mi-a ramas acul la 60km
e din ceas sau cablu?
ghitza
ceas
PH-06-BOA
Ti-a ramas la 60, pentru ca a intrat vaselina la taler si a ramas lipit. Spala-l si va merge. Si uleiul din cutie poate ajunge pe cablu, la ceas, daca trece de reductor. Cablul poate sa fie defect de la constructor, sa ajunga doar putin in ceas, si sa mearga intermitent. Incearca cu ceva seibi adaugate la unul din capete, bagata pe patrat, sa-l tina mai afara la unul din capete, pentru a se ajunge si la celalalt. Scoate cablul de la ceas, impinge in capatul patrat si roteste de el. Trage usor, putin cate putin, pana se invarte in gol, si vezi cat ai tras. Daca sunt cativa mm buni, 5-6, inseamna ca nu se ajunge sus la ceas, si va trebui bagata saiba jos la reductor. Daca tragi 1-2mm si se invarte in gol, va trebui sa faci asa fel, incat sa intre mai mult jos (ori saiba sus, ori nu l-ai bagat deajuns jos, ori mai tai din motor). Il poti scoate si de la cutie, si faci acelasi test, sa deduci cauza mersului prost. Numai imaginatie sa ai si, se rezolva.
radu m
multumesc pentru raspunsuri
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.