Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: jante...prea fierbinti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vld22
ma confrunt cu o problema,mi se infierbanta tare jantele pe fata,in doar 5km facuti cand pun mana pe ele mai mult de 10sec te frigi..care sa fie problema?etrierii au fost curatati,pistonasele la fel,garnituri noi,franele au fost aerisite..
dandee
ca sa citez un mecanic daca nu iese fum, nu e problema asta cred si eu! si la mine se intampla la fel.
vld22
da dar nu cred ca ii normal...oricat ai zice tu..pai dupa 100km cred ca iau foc .. sad.gif
STORMTROOPER
placutele ramin blocate pe disc sau freaca pe disc. Dai rotile jos si vezi care este situatia, tu, nu mai merge la mecanic. Suspectez garniturile de la etrieri. Ai uitat sa precizei daca acei 5 km sunt facuti extra sau in oras. In oras este normal sa se incalzeasca dar in afara nu.
Bafta.
N E S
Daca apuci sa stai 10 secunde cu mana pe ele atunci e bine. Daca ai fi avut ceva probleme puneai mana pe janta si o si luai ca te ardea. In oras, pe caldurile astea e normal sa se incinga rotile pentru ca pleci, opresti la semafor, dupa 10 de metrii ai trecere de pietoni si tot asa.
Nu ar strica sa faci o verificare la etrieri sa vezi daca garniturile pistonaselor sunt in regula si placutele sa nu frece pe disc.
Numai bine
vld22
in oras cei 5 km..cand a schimbat garniturile eram acolo,suspectez placutele de frana ca aud uneori in scartiat mic..totusi dimineata nu erau asa fierbinti,jocul rulmentilor si vreo 2 pivoti au vreo legatura?
STORMTROOPER
Eu m-am referit la calitatea garniturilor de frina. Mai exista posibilitatea ca materialul placutelor sa se dilate si din cauza asta sa frece pe disc, rezultatul-jante incinse. Incearac sa faci citiva km in afara localitatii si vezi daca se prezinta la fel.
In ceea ce priveste mecanicul, degeaba erai tu acolo, ca daca el nu le-a pus cum trebuie ai probleme cu frinele.Apropo, frina tine mai bine sau mai rau?Masina merge infrinata?O poti impinge usor pe plan drept?
vld22
da o pot impinge pe loc drept.lucru incercat dupa ce am luat masina de la mecanic...franele tin bine,acum oare sa schimb placutele cu ceva mai bun?
N E S
Stormtrooper are dreptate. Acele garnituri de la pistonasele etrierilor sunt de-o calitate jalnica. Deci trebuie avut grija cu ele.
Un mecanic m-a invatat o chestie. In plan inclinat pun un deget pe lateralul masinii, langa luneta si imping masina. Daca aceasta se misca in fata, nu trebuie neaparat sa se deplaseze o anumita distanta, pot sta fara griji. La fel si tu.
vld22
si de unde pot sti ca acele garnituri sunt rele acum?voi incerca maine si metoda ''cu degetul sa vad''...si poate am si timp sa fac 5 km undeva inafara fara semafoare si treceri..mersi oricum de sfaturi;)
krapcarasu
poate fi si de la aerul cronic provenit din aerisirea cu pedale inainte
ghitza
ridici fata sus apesi pedala de frana si mergi si invarti de fiecare roate in parte sa vezi ramane partial infranata?daca da dai un ciocan in etriet nu tare dar bine si invarti de roata sa vezi ca merge mai usor si atunci e apuci din nou de schimbat garniturile la etriere si aerisit sistemu.bafta
vld22
update:azi dim aceesi 5 km facuti,jantele nici caldute nu erau macar,NES s-ar putea sa ai dreptate si referitor la caldura,dar cand voi avea timp,pentru siguranta me, voi verifica sa vada daca sta infranata vreo roata si sa schimb si placutele
N E S
Daca placutele sunt proaspat schimbate n-are rost sa le mai schimbi odata. Dupa franari repetate o sa isi revina.
Si daca si franele tin bine, ai pedala buna, si masina nu merge infranata, poti sa nu mai desfaci etrierii si s-o lasi asa. wink.gif
vld22
nu au fost noi placutele..si pentru 25lei un set am sa fac efortul sa le schimb..daca am grija de ea si ea va avea grija de mine
N E S
Foarte bine
panter1
vezi ca zicea Ghita pe aici ca pedala se regleaza.. sa nu iti fi reglat pedala mai strans cineva.. la acel reglaj nu se umbla.. doar vr-un mecanic "destept"ar puta sa umble la reglajul pedalei.. idea e ca daca se strange pedala sa tina mai bine chipurile va tine infranata usor masina..

ridico pe cric si vezi daca se invart greu rotile.. si daca aceasta simptoma este la toate.. deci si cele din spate.. inseamna ca acolo e problma.. deci pedala nu mai revine atat cat sa lase circuitul fara presiune... mi-e greu sa explic.. colegii forumisti mai priceputi pot sa te ajute cu sfaturi despre cum se strange-desface reglajul pedalei..
payty
salutare,

de ceva timp am aceeasi problema de mai sus. roata dreapta fata se cam incingea uneori si simteam masina ca merge infranata.

Satul de aceasta problema m-am apucat sa desfac etrierul. M-am gandit ca s-o fi strans mizerie pe la penele de la etrier (care in mod normal ar trebui sa se poata misca putin ca sa nu ramana roata blocata).

Am desfacut, curatat penele, etrierul, suportul de etrier, sters cu diluant, montat la loc.

Rezultatul e ca merge mult mai rau. deja vine miros de ars de la roata dupa un drum de maxim 10 km.

Trebuie reglat cumva etrierul ala dupa ce il pun la loc sau ce mama ma-sii sa ii fac?

M-a disperat problema, am mai avut-o si mai demult.
Sau poate fi doar de la pistonul din etrier?

Cealalta roata merge ok. Se poate invarti butucul cu mana atunci cand frana nu e apasata.
pcostica
etrierul nu se regleaza! vezi in ce stare e pistonul si garniturile.
Bafta!
B17XGG
Foarte important este si ce se afla in canalul garniturii. Acea mizerie trebuie bine si cu migala curatata inainte de a pune garnitura noua. Nu ai face rau daca ungi pistonul cu ff putina vaselina siliconica inainte de a-l monta (trebuie sa mearga cu mana, nu batut !). As recomanda si pt garnitura inainte de a o introduce in canal. Vaselina siliconica nu este agresiva pt. cauciuc ci il protejeaza.
culturism
aceasi problema ma confrunt si eu.....cred ca de la vreme...a fost...la mine ambele roti de pe fata se incalzesc...
ciuca2
Am avut si eu problema cu incalzirea rotilor din fata. Dupa frane repetate,se intarea pedala si apoi trebuia doar sa ating pedala de frana si masina incepea sa franeze.
Dupa un drum de 7-8Km deja se simtea miros de placute incinse.
Problema era de la pistonase, dupa actionarea franei,nu mai reveneau la pozitia normala.

Am desfacut garniturile si am picurat ulei pe langa pistonase si am rezolvat.
E normal sa se incalzeasca putin discurile deoarece placutele sunt mereu in contact direct cu discul.
payty
eu am rezolvat.

intr-adevar, e o problema cu canalul in care intra garnitura. Aluminiul se oxideaza si se umfla in asa fel incat garnitura preseaza pe piston mai mult decat e cazul si de asta merge greu. In mod normal, pistonul trebuie sa se poata manevra cu mana, dar in unele cazuri e atat de intepenit incat nu il mai scoate nimeni de acolo.

Acel canal trebuie curata foarte bine.

Neaparat, burduful de protectie trebuie sa fie in stare buna, altfel intra apa unde n-ar trebui.

chirilasorin
Salut, am o problema cu papucul meu, totul a inceput cu o usoara incalzire a jantelor fata si o usoara infranare a rotiilor fata( cam in 10-12 km), dupa aprox o luna( in care am circulat cam in fiecare zi) au inceput sa se incalzeasca si sa se infraneze tot mai tare iar azi abia abia am ajuns pana in fata blocului, pedala de frana era foarte tare. Care ar putea fi cauza?
sebymesteru
@chirilasorin,ai citit putin prin topicul asta inainte sa postezi? Nu cred,daca o faceai iti dadeai sigur seama care e problema,asta daca totusi ai cat de cat habar ce se petrece cu sistemul de franare. Daca nu degeaba iti explicam ca tot n-o sa o repari tu...
chirilasorin
sebymesteru, am citit topicul, nu poate fi sigura problema doar aia cu garnitura de la pistonas, mai poate fi si de la pompa de frana care ramane sub presiune si raman rotile infranate, de aceea am scris problema mea poate cineva a rezolvat-o in alt mod.
payty
pai primul loc in care ar trebui sa verifici e etrierul. Acolo se blocheaza, ca el intra in contact cu apa si alte mizerii.

Pompa de frana e in alta parte deci e mai putin probabil sa fie ea de vina.

Ca sa scoti pistonul blocat, desfaci etrierul de pe suport si cu el scos, dai cateva pedale de frana, cu atentie sa nu scape pistonul de tot. cand e aproape iesit, te opresti si il demontezi de pe furtunul de frana.
chirilasorin
Multumesc pentru indicatii.
ciuca2
Mai sus ziceam ca am rezolvat problema cu infranatul rotilor din fata.
Ei bine de cateva zile iarasi a aparut problema asta,nu ca acum nu imi dau seama de la ce este.
Problema se prezinta astfel: Am cumparat etrieri,garnituri,furtune,placute,pistonase,etc.
Totul a mers perfect dar de cateva zile dupa un drum de maxim 1 km se incinta discurile parca sunt luate de pe foc. In afara de pompa de frana,toata instalatia este noua.

Ciudata problema mai este si asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.