Avand in vedere ca mi-au deschis si mie altii capul, cateva vorbe.
Poate ajuta pe cineva.
Operator:
http://www.nel.gr/index.asp?a_id=95&land_id=2Cursa: Kavala – Mytilini (insula Lesbos).
Biletul.
A fost cumparar cu vreo luna inainte de cursa.
Plata s-a facut on-line.
Dupa efectuarea platii, am primi un mail de confirmare a rezervarii, prin care mi s-a atribuit un cod.
In acelasi mail, mi se spunea ca biletul propriu-zis il voi ridica din port, inainte de plecare, in baza codului primit.
Am ajuns in port, m-am dus la ghiseul companiei, am arata buletinul si in 30 de secunde aveam biletul.
Mai exact doua bilete: unul pentru om, altul pentru vehicul.
Imbarcarea.
Inainte de imbarcare, un grec verifica cele doua bilete, dupa care se permite accesul (om si vehicul) la bord.
In cala ferryboat-ului esti intrebat unde mergi.
Asta in cazul in care cursa are mai multe escale pana la destinatie.
In functie de destinatie ti se indica un loc pentru parcarea vehiculului.
Cala.
[attachmentid=1627793574]
Liftul care face legatura intrecele doua punti.
Poate ridica un TIR,
[attachmentid=1627793575] [attachmentid=1627793576]
sau mai multe masini inghesuite.
[attachmentid=1627793578]
Accesul din cala spre puntile destinate pasagerilor se face cu liftul sau pe o scara (uneori rulanta).
Inaite de lift/scara se verifica biletul de imbarcare personal.
Aici verificare este mai atenta, in sensul ca se scaneaz codul de bare de pe bilet.
Cazare in cabina.
Este optionala.
In cazul in care exista, este la fel ca la hotel.
Exista o receptie unde se merge cu biletul si unde se atribuie locul in cabina.
La receptie sunt aliniati cativa greci, iar unul dintre ei te ia in primire si de conduce pana la usa cabinei.
Aici este buna putina atentie, deoacere te plimbi printr-ul mic labirint, care mai are si scari.
Cam asa arata camera de doua paturi.
[attachmentid=1627793580]
Patul este OK, se doarme bine in el.
In cabina este si cate o baie (dus, WC, chiuveta).
In baie este putina inghesuiala, insa pentru un dus este OK.
Exista un bar, de unde se poate cumpara cate ceva de mancare (sandwich-uri, chips-uri, etc).
Fara mancare gatita.
Se mai vinde bere, alcool si vin la sticle mic de 0,33.
Cam asa arata zona de
aircraft type seats.
[attachmentid=1627793582]
Si cam asa arata locurile de pe punte.
[attachmentid=1627793583]
Nu sunt prosti grecii.
Intre randurile de scaune puse fata in fata, distanta este destul de mare.
Suficient de mare incat sa nu te poti intinde.
Nu se poate sa stai cu fudul pe un scaun si cu picioarele pe randul din fata.
Asadar, ca o concluzie personala, in cazul unui drum mai lung de cateva ore, merita din plin locul in cabina.
Statul pe punte nu este o afacere: se sta incomod, bate vantul, lumina este aprinsa tot timpul, etc.
Singurii care stau pe punte comod sunt backpacker-eri.
Adica cei care nu au niciun stres sa-si intinda izoprenul si sacul de dormit pe jos.
Daca are cineve vreo intrebare, cu cea mai mare placere.